چارچوب نظری و پیشینه پژوهش توانمندسازی کودکان خیابانی

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش توانمندسازی کودکان خیابانی

این فایل با تخفیف ویژه به مبلغ 42,750 تومان می‌باشد که بلافاصه بعد از پرداخت میتوانید آن را دانلود کنید. تعداد صفحات چارچوب نظری و پیشینه پژوهش توانمندسازی کودکان خیابانی 83 صفحه است. همچنین این فایل با فرمت doc قابل اجرا می‌باشد. برای خرید و دانلود روی دکمه زیر کلیک کنید.

تخفیف ویژه به مدت محدود فقط تا فردا پنج‌شنبه 27 اردیبهشت


56 هزار تومان 43 هزار تومان

پشتیبانی: 09374433704


دانلود چارچوب نظری و پیشینه پژوهش توانمندسازی کودکان خیابانی بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدیداین فایل بصورت انحصاری برای فروشگاه فایلینا تولید شده و در هیچ جای دیگه ای بجز این فروشگاه پیدا نمی شود

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق علوم اجتماعی

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش توانمندسازی کودکان خیابانی

 
 
 

* با قیمت دانشجویی، ارزان و مناسب :)-

** فایل منحصر به فرد، بصورت جامع و کامل و با منابع بروز و جدید خریداری کنید.

*** این فایل بصورت انحصاری برای فروشگاه فایلینا تولید شده و در هیچ جای دیگه ای بجز این فروشگاه پیدا
نمی شود.


پشتیبانی همیشگی توسط : maryam.alkasir70@gmail.com

 
 
 
 
 
 

تاریخچه توانمندسازی کودکان خیابانی در ایران

علی‌رغم اینکه توانمندسازی به عنوان هدف غایی برنامه‌های رفاه اجتماعی و به ویژه مددکاری اجتماعی است، با این وجود به صورت برنامه‌ای هدفمند و سازمان یافته در کشور وجود نداشته و تنها اخیراً مورد توجه جدی قرار گرفته است(کیمیایی، 1390: 75) لذا نمی‌توان برای آن تاریخچه‌ای را در نظر گرفت بنابراین در اینجا تنها به ذکر تاریخچه‌ای کوتاه از توجه به کودکان خیابانی در ایران بسنده می‌شود. تعاریف و دیدگاه‌ها در ساختار سنتی جامعه ایران تا قبل از دوره معاصر، عمده‌ترین منبع و عامل حمایتی از کودکان خیابانی، ساختار سنتی و گسترده خانواده و شبکه خویشاوندی بوده است. مطالعات آریه  نشان می‌دهد که جوامع در ابتدا هیچ تمایزی بین کودکان و بزرگسالان قائل نمی‌شدند و در واقع کودک مینیاتوری از بزرگسالان تلقی شده و مشابه با بزرگسالان با آنها برخورد می‌شد (سبحانی، 1385: 124).
 
مطالعات تاریخی حاکی از آن است یکی از اولین سیاستهای حکومت که به طور خاص، در مورد کودکان اجراء شده است-درکنار مسئله تعلیم و تربیت-به دوره قاجاریه برمی‌گردد: «نخستین کوشش‌ها برای تحول در زندگی کودکان امروز، به روزگار صدارت میرزا تقی‌خان امیرکبیر باز می‌گردد که در سال 1229شمسی قانون آبله‌کوبی کودکان را به اجرا گذاشت» (سایت شورای کتاب کودک به نقل از محمد زاده ساری، 1387: 30). 
مواجهه بیشتر ایران با مدرنیته و فرآیند نوسازی درجامعه ایران درقرن اخیر بویژه پس از روی کارآمدن حکومت پهلوی، تحولات اجتماعی که زمینه‌ساز گسترش آسیبهای اجتماعی کودکان و افزایش کودکان خیابانی بوده از قبیل گسترش فقر و نابرابری‌های اجتماعی، رشد شهرنشینی، مهاجرت و حاشیه‌نشینی و دگرگونی در ساختار و مناسبات خانواده گسترده یا شکل‌گیری دولت مدرن، مجموعه‌ای از اقدامات و برنامه‌های رفاه و تأمین اجتماعی برای اقشار آسیب‌پذیر، خانواده و کودکان خیابانی در ساختار حکومت و نهادهای وابسته به ‌آن شکل گرفت از جمله نخستین موسسات جدیدی که برای این کودکان در ایران دوره معاصر بوجود آمد پرورشگاه بود (محمد زاده ساری، 1387: 30).
 
اساساً پیدایش کودکان خیابانی پدیده‌ای مدرن و ناشی از تحولات اخیر در جوامع بشری است و در تاریخ ایران به دلیل حوادث و وقایعی همچون حوادث طبیعی و جنگ‌ها زمینه پیدایش این کودکان همواره بوده است و نهادهای خیریه به ارائه خدمات به این کودکان پرداخته‌اند. روند متفاوت تغییرات اجتماعی غیرعمدی و تغییرات برنامه‌ریزی شده در دوره اخیر ایران که نشانه‌ای از سرعت تغییرات اجتماعی است، به این آسیب‌ها و مسائل اجتماعی دامن زده است(سبحانی، 1385: 126).
 
جنگ تحمیلی هشت ساله و سیاستهای تشویق جمعیت و رشد 9/3 درصدی جمعیت و هجوم حداقل دو میلیون آوارۀ افغانی به ایران و سیاستهای اقتصادی-اجتماعی مبتنی بر اقتصاد دولتی و کنترل بازار و حمایت از اقشار پایین جامعه در دهۀ اوّل و تغییر سریع این سیاستها به سیاستهای متمایل به بازار و اجرای برنامه‌های موسوم به «تعدیل اقتصادی» یا «تعدیل ساختاری» و پیامدهای حداقل کوتاه مدّت آن در گسترش مهاجرت و حاشیه‌نشینی و اسکان غیررسمی، فقر، پیدایش فقرای جدید، تورم افسار گسیخته، نابرابریهای اجتماعی و کاهش چشمگیر خدمات اجتماعی و رفاهی و کاهش یارانه‌ها و حمایتهای دولتی از اقشار پایین جامعه که در اثر این سیاستهای متفاوت در «تلۀ جمعیتی فقر» اسیر شده و به دست نیروهای افسارگسیختۀ بازار رها شده‌اند، درکنار فقدان یا ضعف عرصۀ عمومی، نهادهای مدنی، ضعف و بلاتکلیفی نظام تأمین و رفاه اجتماعی و دگرگونی در ارزشها، هنجارها و ساختار سنتی خانواده، به تشدید و پیچیدگی آسیبها و مسائل اجتماعی دامن زده است که پیامد آن افزایش جرایم و انحرافات اجتماعی، گسترش شبکه‌های منحط اقتصاد جنایی، افزایش جمعیت زندانها، زنانه و کودکانه شدن فقر و آسیبهای اجتماعی است که درمعضلاتی مانند زنان و دختران خیابانی، کودکان کار، کودکان خیابانی، کاهش سن انحرافات اجتماعی و... افزایش آمارهای کودک‌آزاری، بزهکاری و بزه‌دیدگی کودکان و نوجوانان و درگیرشدن آنها در رفتارهای پرخطر و آسیب‌زا مانند مصرف مواد مخدر و ابتلا به بیماری‌هایی از قبیل ایدز و سوءتغذیه نمود یافته است(سبحانی، 1385: 126).
 
مسائل کودکان و نوجوانان بخصوص در دو دهه پایانی قرن بیستم از جهاتی اهمیت فراوان یافت. از یک سو؛ این دو دهه فرصتی بود جهت پرداختن به مسائل کودکان و نوجوانان در سطح جهانی و ملّی و تدوین بسیاری از اعلامیه‌ها؛ پیمان‌نامه‌ها و بیانیه‌ها؛ که از جمله آن می‌توان به پیمان نامه حقوق کودک(1989)؛ حداقل مقررات مربوط جهت اداره تشکیلات قضایی نوجوانان مصوب مجمع عمومی سازمان ملل(1990)؛ مقررات سازمان ملل برای حمایت از نوجوانان محروم از آزادی مطلوب(1995)؛ پیمان نامه علیه شکنجه و سایر رفتارها یا تنبیهات بی‌رحمانه و غیرانسانی و تحقیرآمیز؛ برنامه بین‌المللی کار کودکان(1991) اشاره نمود. جمهوری اسلامی ایران در سال 1373 پیمان نامۀ حقوق کودک را به صورت مشروط پذیرفته و متعهد به رعایت مفاد آن شده است. به دنبال آن تشکل‌های غیردولتی مختلفی با هدف ترویج کنوانسیون حقوق کودک و حمایت از منافع و حقوق کودکان شکل گرفتند.
 
تبیین نظری مسائل و موضوعات تحقیق قبل از بررسی تجربی آنها به عنوان راهنمای پژوهش که در ذیل آن مسائل و سوالات تحقیق، مفهوم‌بندی و فرضیه‌سازی می شوند از اهمیّت اساسی برخوردار است. در این بخش، ابتدا به مرور مختصر مفاهیم این پژوهش از قبیل ارزیابی عملکرد، سازمان‌های مردم نهاد، کودکان خیابانی و توانمندسازی آنها پرداخته می‌شود و سپس مبانی نظری پژوهش مورد بررسی قرار می‌گیرد.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
فهرست

فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه پژوهش توانمندسازی کودکان خیابانی

مبانی نظری پژوهش توانمندسازی کودکان خیابانی

 مقدمه 
2- 2 تاریخچه موضوع در جهان 9
    2- 2-1 توانمندسازی کودکان مفهومی جدید در دهه 1980 10
    2- 2-2 توانمندسازی کودکان مفهومی جدید در دهه 1990 11
2- 3 تاریخچه موضوع در ایران 11
2-6 کودکان خیابانی و مفاهیم آن 26

2-7 توانمندسازی کودکان خیابانی و مفاهیم آن 28

    2-7-1 الگوی توانمندسازی کودکان خیابانی 31
    2-7-2 اصول توانمندسازی کودکان خیابانی 32
    2-7-3 زمینه‌های توانمندسازی کودکان خیابانی 34

    2-7-4 توانمندسازی کودکان خیابانی با حمایت سازمانهای مردم نهاد 36

    2-7-5 مزایای توانمندسازی برای سازمانهای مردم نهاد کودکان خیابانی 39

2-8 مبانی نظری تحقیق 40
    2-8-1 تئوری منابع 40
    2-8-2 نظریه های توانمندسازی 42
    2-8-2-1 نظریه آلسوپ و هینسون 42
    2-8-2-2 نظریه نایلا کبیر 44
    2-8-2-3 نظریه فریدمن 46
    2-8-2-4 نظریه روچا 48
    2-8-2-5 نظریه رولاند 52
    2-8-2-6 جمع‌بندی نظریات در حوزه توانمندسازی 52
 

2-9  پیشینه پژوهش توانمندسازی کودکان خیابانی

    2-9-1 تحقیقات داخلی توانمندسازی کودکان خیابانی 54

    2-9-2 تحقیقات خارجی توانمندسازی کودکان خیابانی 58

2- 10 چارچوب نظری تحقیق 63
2- 11  سوالات تحقیق 67
2- 12 فرضیات تحقیق 67
2- 13 مدل نظری تحقیق 68
 


////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
توضیحات:
فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
 
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
 
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
 
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
 
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
 
منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
 
نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc
 
بدون هیچ تگ و تبلیغات، قابلیت پرینت دارد
 
پشتیبانی همیشگی توسط :
maryam.alkasir70@gmail.com
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
 

 

 


سوالات احتمالی شما درباره چارچوب نظری و پیشینه پژوهش توانمندسازی کودکان خیابانی


چطور میتونم فایل چارچوب نظری و پیشینه پژوهش توانمندسازی کودکان خیابانی رو دریافت کنم؟

برای خرید و دانلود این فایل میتونید دکمه سبز رنگ خرید و دانلود فوری کلیک کنید و بلافاصله بعد از پرداخت، لینک دانلود چارچوب نظری و پیشینه پژوهش توانمندسازی کودکان خیابانی براتون نمایش داده میشه و میتونید فایل رو دانلود کنید.

این فایل چطوری به دست من میرسه؟

بعد از خرید به صورت اتوماتیک، لینک دانلود فایل چارچوب نظری و پیشینه پژوهش توانمندسازی کودکان خیابانی برای شما نمایش داده میشه و میتونید دانلود و استفاده کنید.

قیمت چارچوب نظری و پیشینه پژوهش توانمندسازی کودکان خیابانی چقدر هست؟

در حال حاضر قیمت این فایل با تخفیف ویژه 43 هزار تومان هست.

چطور میتونم با پشتیبانی سایت در ارتباط باشم؟

از طریق شماره 09374433704 میتونید با پشتیبانی سایت در ارتباط باشید.

برچسب ها:



دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق علوم اجتماعی. چارچوب نظری و پیشینه پژوهش توانمندسازی کودکان خیابانی. * با قیمت دانشجویی، ارزان و مناسب :)-** فایل منحصر به 

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق توانمندسازی کودکان خیابانی می باشد. در بخش اول چارچوب و مبانی نظری توانمندسازی کودکان خیابانی تشریح می شود و در بخش دوم 

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سازمانهای مردم نهاد توانمندسازی کودکان خیابانی 108 صفحه رفتن به سايت اصلي مبانی نظری و پیشینه تحقیق سازمانهای مردم نهاد 

این پروژه درباره توانمندی کودکان خیابانی است .و شامل : تاریخچه موضوع در جهان ، توانمندسازی کودکان مفهومی جدید در دهه 1980، توانمندسازی کودکان معانی گوناگون 

از جمله این موارد می‌توان به عدم توانمندسازی کودکان خیابانی در جامعه اشاره کرد که با توجه به جایگاه کودکان در جامعه به عنوان آینده‌سازان جامعه، در این تحقیق سعی 

ﻧﯿﺴﺖ اﻣﺎ ﻣﺒﺎﻧﯽ ﻧﻈﺮی و ﭘﯿﺸﯿﻨﻪ ﭘﮋوﻫﺶ ﺗﻮاﻧﻤﻨﺪﺳﺎزی ﮐﻮدﮐﺎن ﺧﯿﺎﺑﺎﻧﯽ 51 ﺻﻔﺤﻪ ﮐﻪ ﭼﻪ؟ ﺑﺎﯾﺪ ﭘﺸﺘﮑﺎر. ﻣﺒﺎﻧﯽ ﻧﻈﺮی و ﭘﯿﺸﯿﻨﻪ ﭘﮋوﻫﺶ ﺗﻮاﻧﻤﻨﺪﺳﺎزی ﮐﻮدﮐﺎن ﺧﯿﺎﺑﺎﻧﯽ 51 ﺻﻔﺤﻪ و از 

مقاله مبانی نظری توانمندسازی کودکان خیابانی و مفاهیم آن. موارد استفاده : منبع کمکی انجام پژوهش منابع فارسی: دارد منابع لاتین: دارد پیشینه داخلی جدید: دارد

مبانی نظری توانمندسازی دمبانی نظری و پیشینه تحقیق سازمانهای مردم نهاد توانمندسازی ادبیات و مبانی نظری توانمندسازی کودکان خیابانی; پیشینه تحقیق توانمندسازی 

Tir 3, 1398 AP — مبانی نظری و پیشینه تحقیق توانمندسازی کودکان خیابانی. جهت مشاهده و دانلود فایل به روی لینک زیر کلیک نمایید 

پیشینه - مبانی - تحقیق - نظری - کودکان - توانمندسازی - خیابانی - دسته: علوم دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش) همراه با منبع نویسی 

فایل ورد (word) مبانی نظری و پیشینه تحقیق توانمند سازی کودکان خیابانی دارای 51 صفحه می باشد · برچسب ها : · مبانی نظری توانمندسازی · پایان نامه توانمندسازی · پیشینه 

جامعه آماری این پژوهش متشکل از دو سازمان مردم نهاد در حوزه کودکان خیابانی(خانه کودک ناصرخسرو و خانه کودک شوش) است که با روش پیمایشی و به مدد آزمون‌های آماری 

Shahrivar 31, 1398 AP — مبانی نظری و پیشینه پژوهش توانمندسازی کودکان خیابانی توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

Esfand 13, 1399 AP — مبانی نظری و پیشینه تحقیق توانمندسازی کودکان خیابانی در 50 صفحه با فرمت word و قابل ویرایش توانمند سازی کودکان خیابانی تاریخچه موضوع در جهان

Khordad 11, 1400 AP — از جمله این موارد می توان به عدم توانمندسازی کودکان خیابانی در جامعه اشاره کرد که با توجه به جایگاه کودکان در جامعه به عنوان آینده سازان جامعه، 

by A Rastgar · 2018 — آﻣﺎري ﭘﮋوﻫﺶ ﺷﺎﻣﻞ ﻣﺒﺎﻧﯽ ﻧﻈﺮي. ﺗﻮاﻧﻤﻨﺪﺳﺎزي ﮐﻮدﮐﺎن ﮐﺎر. و ﺧﯿﺎﺑﺎن. ﮐﻮدﮐ در واﻗﻊ آﻧﺎن در ﺻﺪد ﺑﻬﺒﻮد ﺳﻄﺢ ﺣﯿﺎت آن دﺳﺘﻪ از ﮐﻮدﮐﺎن ﺧﯿﺎﺑﺎﻧﯽ.

مبانی نظری و پیشینه پژوهش توانمندسازی کودکان خیابانی 51 صفحه علوم اجتماعی مشخصات محصول دسته علوم اجتماعی حجم 106 بایت صفحه 51 فرمت doc قیمت 25000 تومان 

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق توانمندسازی کودکان خیابانی بصورت جامع و کامل با 83 صفحه ورد برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید 

اهميت و ضرورت تحقيق سوالات تحقيق اهداف كلي اهداف جزئي فصل دوم پيشينه و ادبيات تحقيق مقدمه پيشينه تجربي ادبيات نظري چارچوب نظري مدل و فرضيات