توضیحات کامل :

در جهان صنعتی امروز، به تولید به عنوان یك سلاح رقابتی نگریسته می شود و سازمانهای تولیدی در محیطی قرار گرفته اند كه از ویژگیهای آن می توان به افزایش فشارهای رقابتی، تنوع در محصولات، تغییر در انتظارات اجتماعی و افزایش سطح توقع مشتریان اشاره كرد. محصولات در حالی كه باید بسیار كیفی باشند، تنها زمان كوتاهی در بازار می مانند و باید جای خود را به محصولاتی بدهند كه با آخرین ذائقه، سلیقه و یا نیاز مشتریان سازگار هستند. بی توجهی به خواست مشتری و یا قصور در تحویل به موقع ممكن است بسیار گران تمام شود. شرایط فوق سبب گردیده تا موضوع اطلاعات برای سازمانهای تولیدی از اهمیت زیادی برخوردار شود. از طرف دیگر، آخرین بررسیها حاكی از آن است كه استراتژی رقابتی مبتنی بر بازار خود نیز به تدریج در حال گذر است وچشم انداز استراتژیك رقابت در آینده مبتنی بر منابع خواهد بود. به عبارت دیگر در حالی كه شركتها امروزه موفقیت را در تبعیت و استفاده درست از قوانین، فرصتها و شرایط دیكته شده توسط بازار می دانند، استراتژی مبتنی بر منابع بر این موضوع تاكید دارد كه منفعت و موفقیت بیشتر با اتكا بر مزیتها و منابع منحصر به فرد و قابل اطمینان شركت و سرمایه گذاری به منظور توسعه و حفاظت از آنها حاصل خواهد شد.

فهرست مطالب

مقدمه

تولید انعطاف‌پذیر

مزیت‌ رقابتی‌ تولید انعطاف‌پذیر

رفتار با مشتری‌

افزایش‌ توانایی‌ جهت‌ رقابت‌

تعریف‌ جدید از سازمان‌

آزادی‌ عمل‌ در قیمت‌گذاری‌

خط‌ سیر انتقال‌ كالا

روشهای‌ تبلیغاتی‌

ماهیت‌ فعالیتهای‌ فروش‌

اقدامات‌ و فعالیتهای‌ مدیران‌

اتوماسیون

تولید یكپارچه رایانه ای

سطوح سلسله مراتبی سیستم های اتوماسیون صنعتی

منابع