توضیحات کامل :

در این تحقیق به بررسی روابط عمومی بانك ملت می پردازیم. به تاریخچه روابط عمومی در ایران و جهان می پردازیم. در ادامه به معرفی بانك ملت ،‌چارت سازمانی و بخش روابط عمومی خواهیم پرداخت. امروزه از روابط عمومی به عنوان هنر هشتم و دست آورد قرن بیستم یاد می کنند، علی رغم اینکه نسبت به سایر علوم علم جدیدی است، اما توانسته رده‌های عالی علمی و آزمون و خطا را به سرعت طی نموده و در سازمانها و مؤسسات به عنوان وزنه ای قوی و انکار ناپذیر جا باز کند و به جرأت می‌توان گفت امروزه هیچ موسسه یا سازمان بزرگ جهانی را نمی توان یافت که روابط عمومی نداشته باشد. روابط عمومی، مدیریت و ابزار بسیار قوی برای برقراری ارتباط با مردم و جوامع بین المللی می باشد. با توجه به اهمیت حرفه روابط عمومی در ارتباطات سازمانی که در چند دهه اخیر پیدا کرده است، چندی قبل شرکت fast compahy درجدیدترین تحقیقات و پژوهشهای خود، حرفه روابط عمومی را جزء 25شغل برتر جهان در سال 2012 معرفی کرد. البته بی مناسبت نیست برای روشن تر شدن معنای روابط عمومی به نظر پژوهشگران در این باب اشاره کنیم. کارشناسان و مؤلفان کتاب هاى این رشته از جمله، "رکس هارلو" از پیشقدمان روابط عمومى در جهان مى گوید: «روابط عمومى دانشى است که به وسیله آن سازمان ها آگاهانه می‌کوشند، بر مسئولیت اجتماعى خویش عمل کنند تا بتوانند، تفاهم و پشتیبانى کسانى را که براى توسعه اهمیت دارد، به دست آورند». در این باره انجمن روابط عمومى آلمان مى‌گوید، روابط عمومى، تلاش آگاهانه و قانونى به منظور تفاهم و استقرار اعتماد و شناخت متقابل با عموم، براساس تحقیق علمى و عملى صحیح و مستمر، میسر است.

فهرست مطالب

مقدمه. 8

بیان مسئله. 8

اهمیت و ضرورت روابط عمومی.. 10

تاریخچه روابط عمومی.. 12

پیدایش روابط عمومی نوین درجهان.. 12

تعریف روابط عمومی.. 13

روابط عمومى در ایران.. 15

تفاوتهای روابط عمومی و تبلیغات... 16

نقدی بر شیوه کار مدیران روابط عمومی.. 17

روابط عمومی خلاق.. 19

روابط عمومی‌ها و شرایط محیط بیرونی سازمان.. 20

شش عقل و بصیرت سازمان‌های یادگیرنده20

تاریخچه بانک ملت... 23

منشور اخلاقی.. 23

بخش هایی از منشور اخلاقی کارکنان بانک ملت:23

نمودار سازمانی.. 25

شرح وظایف كلی روابط عمومی بانك ملت... 26

واحد روابط عمومی.. 29

گزارشی از عملکرد واحد با توجه به بودجه و امکانات... 30

بولتن كاری بانك ملت... 30

سنجش رضایت مشتریان.. 31

نشریات منتشر شده توسط روایط عمومی بانك ملت... 32

تلاش روابط عمومی بانك برای گسترش كتابخانه. 32

گزارش ارتباطات درون و برون سازمانی.. 33

خدمات ویژه همكاران.. 34

مرکز روابط عمومی بانك ملت... 34

کمک و همیاری به مددجویان بدهکار (در جرایم غیر عمد)36

گزارشی از پروژه های انجام شده38

نقد و پیشنهاد روابط عمومی بانك ملت... 39

نقاط ضعف... 39

نقاط قوت :39

منابع 40