توضیحات کامل :

پایان نامه کارشناسی با موضوع " ظهور هنر انتزاعی "


فهرست مطالب

مقدمه

فصل اول:

اصطلاح انتزاع و ظهور هنر انتزاعی

آبستره (انتزاع)

نقاشی انتزاعی و انواع آن

دوره های تاریخی هنر انتزاعی

پیروان هنر انتزاعی

هنرمندان آبستره در سراسر جهان (بلژیك، ایتالیا، آمریكا و …)

فصل دوم:

آبستره مطلق

آبستره اكسپرسیونیسم

فصل سوم:

آبستره (هنر انتزاعی)

 

مقدمه :

نگارگر امروز چنانكه باید پیرو شیوه نو است و در پی سواد برداشتن از طبیعت نیست در پی آن است كه احساس اصیل و نیرومندی را كه در خاطرش نقش بسته آشكار كند و شكل ببخشد. در این مقصود از همه نقش های عالم و از خطوط و رنگهای گوناگون و تركیب صورتهای طبیعت مدد می طلبد و هرچه او را به كار آید به هم می پیوندد. غم آن ندارد كه بعضی شكل ها در دستش می شكند و رنگها از راه به در می روند و خط مستی می كند و زنده و بی جان در هم می آمیزد اگر جلوه رنگها است كه خاطرات را از كف برده رنگ بر عالم می باشد و منظری از عشق و عشوه و غوغای رنگها می سازد و یا غم وجود را در دل رنگهای تیره و پر درد می نشاند و یا در مستی رنگها نشانی از عالم بی خودی و بی خبری به دست می دهد. با دو خط كه نمودار ابرو و بینی است جوهر چهره ای را آشكار می كند، چند گردش قلم آن سادگی باطنی را كه در اشكال پیچیده و دشوار طبیعت نهفته است به ما می سپارد اگر نكته ای در دلش رخنه كرده و او را آرام نمی گذارد آن نكته را خواه صورتی باشد و خواه حالتی بصد گونه مكرر می كند و همه عالم را جلوه گاه آن نكته می سازد تا ما نیز با آن نكته كه كوچك می نمود . خو می كنیم ژرف و پهناور آن پا می گذاریم.

اگر طبع خیال انگیز داشته باشد و دست در كام نهانخانه خاطر كند نقش های بدیعی در برابر دیدگان ما می گسترد.