مبانی نظری بررسی رابطه مدیریت دانش و کارآفرینی مدیران

مبانی نظری بررسی رابطه مدیریت دانش و کارآفرینی مدیران

این فایل با تخفیف ویژه به مبلغ 40,500 تومان می‌باشد که بلافاصه بعد از پرداخت میتوانید آن را دانلود کنید. تعداد صفحات مبانی نظری بررسی رابطه مدیریت دانش و کارآفرینی مدیران 89 صفحه است. همچنین این فایل با فرمت doc قابل اجرا می‌باشد. برای خرید و دانلود روی دکمه زیر کلیک کنید.

تخفیف ویژه به مدت محدود فقط تا فردا دوشنبه 17 اردیبهشت


53 هزار تومان 41 هزار تومان

پشتیبانی: 09374433704


هدف اصلی این مبانی نظری بررسی ارتباط بین مدیریت دانش با میزان کارآفرینی در مدیران باشگاه های خصوصی شهر تهران می باشد

دانلود مبانی نظری پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت

مبانی نظری بررسی رابطه مدیریت دانش و کارآفرینی مدیران

 باشگاه های خصوصی شهر تهران

 
 
 
 
 
چکیده
هدف اصلی این پژوهش بررسی ارتباط بین مدیریت دانش با میزان کارآفرینی در مدیران باشگاه های خصوصی شهر تهران بود. پژوهش حاضر از لحاظ ماهیت از نوع پژوهش های کمی و از نظر هدف از نوع کاربردی و از نظر روش از نوع توصیفی-همبستگی است. جامعه آماری پژوهش را کلیه ی مدیران باشگاه های خصوصی شهر تهران تشکیل می دادند که از بین باشگاه های موجود، 214 مدیر با روش نمونه گیری خوشه ای، به عنوان نمونه تحقیق انتخاب شدند.
 
برای گردآوری اطلاعات از نمونه ها از دو پرسشنامه مدیریت دانش شرون لاوسون و پرسشنامه سنجش میزان کارآفرینی اسکاربوروف و زیمور استفاده شد. به منظور تحلیل نتایج  از روش های آمار توصیفی شامل میانگین و انحراف استاندارد و روش های آمار استنباطی شامل آزمون های همبستگی پیرسون ، رگرسیون، آزمون t  مستقل و آزمون تحلیل واریانس یک راهه با استفاده از نرم افزار spss  استفاده شد. 
 
نتایج نشان داد بین مدیریت دانش و میزان کارآفرینی در مدیران باشگاه های خصوصی رابطه ی مثبت و معناداری وجود دارد (79/0=r). همچنین بین مولفه های مدیریت دانش (خلق، تسهیم و کاربرد دانش) با میزان کارآفرینی رابطه وجود دارد که از بین این سه مولفه، کاربرد دانش بیشترین میزان همبستگی را داشت.
 
 
 
 
کلید واژه:
مدیریت دانش
کارآفرینی
خلق دانش
تسهیم دانش
کاربرد دانش
 
 
 
 
 
مقدمه
در عصر حاضر شتاب تغییرات در علوم و فناوری‌های پیشرفته به قدری فزونی یافته است که بسیاری از متفکرین بر این باورند که شتاب در نوآوری محصولات تولید شده با تکنولوژی سطح بالا و ایجاد دانش و توسعه آن از سرعت یادگیری بشر فراتر رفته است. پس، سازمان متولی حتی اگر تمام راهبردها، زمان و سرمایه انسانی را در اختیار خود را صرف یادگیری نمایند، باز هم ممکن است از عهده رویارویی برنیاید (نوو و چان  ، 2007).
 
امروزه سازمان ها نمی توانند صرفا بر دارایی های مشهودشان مانند تکنولوژی تکیه کنند، خصوصا در بخش های تکنیکی. دارایی های مشهود به طور معمول در دسترس می باشند اما به طور بالقوه باعث مزیت رقابتی نمی شوند، به عبارتی آن ها پیش نیاز اولیه برای انجام تجارت هستند. دانش یک منبع حیاتی و عامل موفقیت در چنین محیط هایی است. دانش در طولانی مدت به عنوان منبع کلیدی برای سازمان ها در نظر گرفته شده است و مدیریت موثر آن هم امری ضروری است (ملادکووا  ، 2012).
 
دنیای امروز، دنیای تغییر اطلاعات و دانش است. به همین سبب، ضروری است که سازمان ها قابلیت های لازم برای فعالیت در این شرایط را احراز نمایند. مدیریت دانش فرایندی است که به سازمان کمک می کند اطلاعات مهم و مفید را یافته، گزینش، سازماندهی و منتشر کند. همچنین مدیریت دانش برای انجام فعالیت هایی چون حل مسئله، آموختن پویا و تصمیم گیری ضروری می باشد. مدیریت دانش می تواند عملکرد سازمانی را با قادر ساختن سازمان به عملکرد هوشمندانه تر بهبود بخشد (واعظی و مسلمی، 1388). مدیریت دانش، یک دیدگاه برنامه‌ریزی شده و ساختارمند برای ایجاد به اشتراک گذاری و ذخیره‌کردن دانش به عنوان یک دارایی سازمانی است که برای ارتقاء توانمندسازی، سرعت و اثربخشی سازمان در ارائه محصولات یا خدمات برای مشتریان در راستای استراتژی کسب ‌وکار می‌باشد (پلیسیس  ، 2008).
 
سازمان هایی که مدیریت دانش را در قابلیت اصلی خود مستقر کرده اند، تفاوت چشمگیری نسبت به سایر سازمان ها دارند از جمله این تغییرات سرعت فرایندها، شناسایی و سازگاری با تغییرات، حفظ و رشد دارایی های فکری و مزیت رقابتی پایدار از طریق خلاقیت مستمر است. بدون تردید دانش مهم ترین منبع سازمان است. بدیهی است چنین منبعی باید محافظت، بهسازی و اداره شود و از هر تکنیک و روشی که رشد بهتر آن را فراهم کند، استفاده شود (درویش، 1388).
 
 از طرفی امروزه با توجه به تحولات روز به روز جامعه و تقاضاهای مداوم برای زندگی بهتر، کارآفرینی و نوآوری در هر زمینه ای ضروری به نظر می رسد. سازمان ها نیاز به کارآفرینی را درک کرده و تفکر و اندیشه های کارآفرینی در ساختارهای اداری نفوذ کرده است، زیرا رشد، پویایی و حتی بقای سازمان های امروزی در گرو به کارگیری کارآفرینی است. این نیاز در پاسخ به شرایط پیچیده و پویای محیطی حاکم بر سازمان های امروزی است که مهم ترین این شرایط عبارت اند از: افزایش سریع تعداد رقبا، توسعه ی فزاینده فناوری های نوین، افزایش انتظارات مشتریان و ... می باشد (کوراتکو و هاجتس  ، ترجمه محرابی، 1383). 
 
دانش، منبعی ضروری و پایدار در عرصه فناوری و کارآفرینی است (نوناکا  ، 1991). باید توجه داشت که جهان کنونی نیازمند پاسخگویی سریع است. سازگاری بی درنگ، نتیجه گیری سریع و بالاتر از همه نیاز رشد فردی، متأثر از دگرگونی هایی است که جهان کنونی نیازمند دانش و خلاقیت است. بسیاری از صاحب نظران و محققان، از دنیای امروزی به عنوان « عصر عدم تداوم » یاد می کنند. عصر عدم تداوم به این معناست که دیگر تجارب و راه حل های گذشته برای مسائل جاری و آینده سازمان کارگشا نیستند و باید به شیوه های دیگر اندیشید و به دنبال راهکارهای جدید سازمانی با ساختارهای نوین بود (خانه کارآفرینان، 1385).
کارآفرینی به فرایندی اطلاق می شود که در آن فرد کارآفرین با شناسایی و بهره وری از فرصت ها، منبعی در خلق و معرفی کالای جدید، شیوه های جدید در سازماندهی و اداره ساختارهای کسب و کار، شیوه های جدید در بازاریابی و شناسایی منشأیی جدید از منابع اولیه دارد (یداللهی فارسی و همکاران، 1390).
 
 
 
 
 
فهرست مطالب
 
 
فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه پژوهش 8
2-1-مقدمه 9
2-2-مفاهیم پایه مدیریت دانش 9
2-3-تعاریف دانش 11
2-4-انواع دانش 11
2-5-تاریخچه مدیریت دانش 13
2-6-تعاریف مدیریت دانش 13

2-7-تعاریف ابعاد اصلی فرایند مدیریت دانش 15

2-7-1-خلق و کسب دانش 15
2-7-2-تسهیم دانش 16
2-7-3-کاربرد دانش 18
2-7-4-نگهداری و ذخیره دانش 19
2-7-5-فرایند ارزیابی و بازخورد 20

2-8-مدل‌های مدیریت دانش 20

2-8-1-مدل هیسیگ 21
2-8-2-مدل هفت‌سی 22
2-8-3-مدل مرحله‌ای مدیریت دانش لین (2007) 23

2-8-4-مدل چارچوب مفهومی توسعه شاخص‌های  KMC در اثر بخشی مدیریت دانش 23

2-9-اهمیت و ضرورت مدیریت دانش 24
2-10-اهداف مدیریت دانش 24
2-11-مزایای مدیریت دانش 25
2-12-موانع مدیریت دانش 26
2-13-کارآفرینی 27
2-13-1-کارآفرینی چیست؟ 27
2-13-2-کارآفرین کیست؟ 28
2-14-فرایند کارآفرینی 29
2-15-انواع کارآفرینی 31

2-16-اهمیت و نقش کارآفرینی 32

2-17-ضرورت کارآفرینی در سازمان های ورزشی 33

2-18-مزایای کارآفرینی 34

2-19-انواع مدل های کارآفرینی 34

2-19-1-مدل های محتوایی 35
2-19-2-مدل های فرآیندی 35
2-20-موانع کارآفرینی 37
2-21-پیشینه تحقیق 38
2-21-1-مطالعات داخل کشور 38
2-21-2-مطالعات خارج از کشور 41
 
منابع
 
 
فهرست جدول ها
جدول 2-1: گاه شمار مدیریت دانش (حسن‌زاده، 1386) 13
جدول 2-2: تعاریف مختلف مدیریت دانش 15
 
 
فهرست شکل ها
شکل 2-1: هرم سلسه مراتبی دانش (فایرستون و مک. ال روی، ترجمه جعفرنژاد و سفیری، 1387) 10
شکل 2-2: مدل هیسیگ (2000) 22
شکل 2-3: مدل چارچوب مفهومی توسعه شاخص‌های KMC در اثربخشی مدیریت دانش 23
شکل 2-4: انتقال دانش کسب‌ و ‌کار مزیت رقابتی 26
شکل2-5:  فرایند کارآفرینی 30
شکل 2-6: عناصر اصلی در ایجاد یک شرکت نوپا 36
شکل2-7: مدل اردیل 41
 
 

سوالات احتمالی شما درباره مبانی نظری بررسی رابطه مدیریت دانش و کارآفرینی مدیران


چطور میتونم فایل مبانی نظری بررسی رابطه مدیریت دانش و کارآفرینی مدیران رو دریافت کنم؟

برای خرید و دانلود این فایل میتونید دکمه سبز رنگ خرید و دانلود فوری کلیک کنید و بلافاصله بعد از پرداخت، لینک دانلود مبانی نظری بررسی رابطه مدیریت دانش و کارآفرینی مدیران براتون نمایش داده میشه و میتونید فایل رو دانلود کنید.

این فایل چطوری به دست من میرسه؟

بعد از خرید به صورت اتوماتیک، لینک دانلود فایل مبانی نظری بررسی رابطه مدیریت دانش و کارآفرینی مدیران برای شما نمایش داده میشه و میتونید دانلود و استفاده کنید.

قیمت مبانی نظری بررسی رابطه مدیریت دانش و کارآفرینی مدیران چقدر هست؟

در حال حاضر قیمت این فایل با تخفیف ویژه 41 هزار تومان هست.

چطور میتونم با پشتیبانی سایت در ارتباط باشم؟

از طریق شماره 09374433704 میتونید با پشتیبانی سایت در ارتباط باشید.

برچسب ها:



هدف اصلی این پژوهش بررسی ارتباط بین مدیریت دانش با میزان کارآفرینی در مدیران باشگاه های خصوصی شهر تهران بود. پژوهش حاضر از لحاظ ماهیت از نوع پژوهش های کمی و از 

دانلود رایگان متن کامل مقاله علمی پژوهشی بررسي رابطه بين مديريت دانش و کارآفريني استراتژيک مبتني بر ميانجي گري نوآوري سازماني(مطالعه موردي: سازمان آموزش و 

گرایش مدیریت ورزشی. چکیده. هدف اصلی این پژوهش بررسی ارتباط بین مدیریت دانش با میزان کارآفرینی در مدیران باشگاههای خصوصی شهر تهران بود.

چکیده مقاله: هدف اصلی این پژوهش بررسی ارتباط بین مدیریت دانش با میزان کارآفرینی در مدیران باشگاه های خصوصی استان مازندران بود.پژوهش حاضر از نوع کاربردی و از نظر 

هدف اصلی این پرسشنامه بررسی ارتباط بین مدیریت دانش با میزان کارآفرینی در مدیران باشگاه های خصوصی شهر تهران می باشد.

این تحقیق در پی بررسی رابطه مدیریت دانش بر توسعه کارآفرینی سازمانی در شرکت ایران خودرو می باشد. بخش اول:مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت دانش.

Ordibehesht 26, 1399 AP — این تحقیق در پی بررسی رابطه مدیریت دانش بر توسعه کارآفرینی سازمانی در شرکت ایران خودرو می باشد. هدف از انجام این مهم این است که بدانیم 

با موضوع بررسی ارتباط بین مدیریت دانش و میزان کارآفرینی مدیران باشگاه های خصوصی شهر تهران می باشد. فهرست مطالب. فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه پژوهش مدیریت 

راﺑﻄـﻪ ﻣـﺪﯾﺮﯾﺖ داﻧـﺶ و ﮐـﺎرآﻓﺮﯾﻨﯽ ﻣـﺪﯾﺮان - ﭘﺮوﭘـﻮزال راﺑﻄـﻪ ﻣـﺪﯾﺮﯾﺖ داﻧـﺶ و ﻣﯿـﺰان ﻣﺒﺎﻧﯽ ﻧﻈﺮی ﺑﺮرﺳﯽ ﺗﺎﺛﯿﺮ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ داﻧﺶ ﺑﺎ ﻓﺮآﯾﻨﺪ ﮐﺎرآﻓﺮﯾﻨﯽ ﺳﺎزﻣﺎﻧﯽ -8.

بدین منظور ۲۵۰ نفر از مدیران و کارکنان سازمان های ورزشی به عنوان نمونه در تحقیق شرکت کردند. برای جمع آوری اطلاعات از دو پرسشنامه مدیریت دانش با ۲۲ سوال و 

Farvardin 9, 1401 AP — هدف اصلی این پژوهش بررسی ارتباط بین مدیریت دانش با میزان کارآفرینی در مدیران باشگاه های خصوصی شهر تهران بود. پژوهش حاضر از لحاظ ماهیت از نوع 

مبانی نظری بررسی رابطه مدیریت دانش و کارآفرینی مدیران دانلود دانلود مبانی نظری پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت مبانی نظری بررسی رابطه مدیریت دانش و 

Tir 26, 1399 AP — هدف اصلی این پژوهش بررسی ارتباط بین مدیریت دانش با میزان کارآفرینی در مدیران باشگاه های خصوصی شهر تهران بود. پژوهش حاضر از لحاظ ماهیت از نوع 

رابطه - پروپوزال - مدیریت - بررسی - کارآفرینی - دانش - مدیران - دسته: مدیریت تعداد صفحه:50 فرمت: doc دانلود پروپوزال پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت 

در این تحقیق به منظور بررسی روایی پرسشنامه از روش تحلیل عاملی تاییدی و برای بررسی پایایی آن از روش آلفای کرونباخ استفاده شده است. برای بررسی توزیع جامعه از 

by جاویدنیا · 2017 — هدف: هدف این پژوهش بررسی ارتباط فرایند مدیریت دانش با نوآوری سازمانی پژوهشکده علم و فناوری دفاعی منتخب می‌باشد. روش‌شناسی: پژوهش از نوع کاربردی بوده و به 

متأسفانه این فایل به احتمال زیاد از سرور حذف شده است. پیشنهاد می‌کنیم موارد مشابه را ببینید. یا روی جستجوی بیشتر کلیک کنید. به هر حال، می‎توانید برای اطمینان 

راﺑﻄـﻪ ﻣـﺪﯾﺮﯾﺖ داﻧـﺶ و ﮐـﺎرآﻓﺮﯾﻨﯽ ﻣـﺪﯾﺮان - ﭘﺎﯾـﺎن ﻧـﺎﻣﻪ راﺑﻄـﻪ ﻣـﺪﯾﺮﯾﺖ داﻧـﺶ و ﻣﯿـﺰان ﻣﺒﺎﻧﯽ ﻧﻈﺮی ﺑﺮرﺳﯽ ﺗﺎﺛﯿﺮ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ داﻧﺶ ﺑﺎ ﻓﺮآﯾﻨﺪ ﮐﺎرآﻓﺮﯾﻨﯽ ﺳﺎزﻣﺎﻧﯽ -1.

Mehr 2, 1398 AP — این پژوهش با هدف بررسی رابطه بین مدیریت دانش و کارآفرینی سازمانی برای ایجاد چارچوب نظری تحقیق حاضر، از ابعاد مدل پیشنهادی باکوویتز 

فصل دوم پایان نامه مدیریت دانش و کارآفرینی با موضوع بررسی ارتباط بین مدیریت دانش و میزان فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه پژوهش مدیریت دانش و کارآفرینی 11.