مدیریت مشارکتی در سازمان

مدیریت مشارکتی در سازمان

این فایل با تخفیف ویژه به مبلغ 43,500 تومان می‌باشد که بلافاصه بعد از پرداخت میتوانید آن را دانلود کنید. تعداد صفحات مدیریت مشارکتی در سازمان 82 صفحه است. همچنین این فایل با فرمت doc قابل اجرا می‌باشد. برای خرید و دانلود روی دکمه زیر کلیک کنید.

تخفیف ویژه به مدت محدود فقط تا فردا یکشنبه 30 اردیبهشت


57 هزار تومان 44 هزار تومان

پشتیبانی: 09374433704


دانلود پایان نامه مدیریت مشارکتی در سازمان

دانلود پایان نامه رشته مدیریت

مدیریت مشارکتی در سازمان

 
 
مقدمه
كاركنان هر سازمان به دلیل داشتـن نظـریات ، افـكار و خـلاقیت ها با ارزش ترین سرمایه به حـساب می آیند طبیعتا در جهان امروز آنچه كه بیش از همه دارای اهمیت است نیروی انسانی است . به طوری كه اقتصاد دانان معتقدند آنچه در نهایت خصوصیت روند توسعه اقتصادی و اجتماعی یك سازمان و جامعه را تعیین می كند منابع انسانی آن است نه سرمایه یا منایع مادی دیگر . این منابع انسانی هستند كه سرمایه ها را متراكم می سازند، از منابع طبیعی بهره برداری می كنند ، سازمان های اداری ، اجتماعی ، اقتصادی و سیاسی را به وجود می آورند و توسعه را پیش می برند ( جعفری قوشچی، 1380،75 ) 
 
شكل استبدادی و كلاسیك اداره كردن از آغاز سازماندهی نهادهای سیاسی ، اجتماعی و اقتصادی توسط مردم به حیات خود ادامه داده است . در این نظام قدرت و حقوق حاكمیت در دست گروه كوچكی است كه اعضای آن بر دیگران اعمال قدرت می كنند . به همین  خاطر امروزه سازمان ها تحت عناوین گوناگونی در پی تغییر آفرینی و نوآوری هستند . برخی در پی بهبود بخشیدن به راهبردها ، بینش ها یا ارزش ها هستند و بعضی طرفدار مداخله كارمند در تصمیم ها و بعضی خواهان مدیریت با كیفیت كلی می باشند ( مك لگان و كرسیتونل ،1377،215 ) 
به هر حال مشاركت انسان در سرنوشت خویش یك اصل و نیز نیازی فطری است كه از بدو خلقت انسان وجود داشته و همواره نیز وجود خواهد داشت . بر پایه همین اصل است كه دامنه این نوع نیاز هر روز گسترده تر می شود و ابعاد دیگر زندگی را در بـر می گیرد ( زارعی ،1379،59 )نظـام مشـاركـت می تواند به سرمایه انسانی متناسب با خصوصیات و روحیات او هویت ببخشد تا به این سرمایه با ارزش تنها به عنوان ابزاری جهت نیل به اهداف سازمان نگریسته نشود . 
 
مدیریت مشاركتی عبارت است از به وجود آوردن فضا و نظامی توسط مدیریت كه تمام كاركنان ، مشتریان و پیمانكاران یك سازمان در روند تصمیم گیری و حل مسائل و مشكلات سازمان با مدیریت همكاری و مشاركت كنند . تاكید اصلی این نوع مدیریت بر همكاری و مشاركت داوطلبانه كاركنان ، مشتریان و پیمانكاران است و می خواهد از ایده ها ، پیشنهادات ، ابتكارات و خلاقیت ها و توان فنی و تخصصی آنها در حل مسائل و مشكلات سازمان در جهت بهبود مستمر فعالیت های سازمان استفاده كند ( روشندل ،1381،151 ) 
 
مدیریت مشاركتی راهی است برای مبـارزه با بـوروكـراسی ، ضـرورتـی است ناشی از رشد اندازه سازمان های اقتصادی – اجتماعی در جوامع صنعتی ، نیازی است برای همكاری شبكه ای در جوامع فراصنعتی ، راه حلی است برای وحدت مجدد در جوامعی كه برژایه جدایی ، انزوا و عدم ارتباط بنا شده اند و بالاخره پاسخی منطقی به شرایط و چالش های امروزی است . 
اهمیت مدیریـت مشاركتی تا بدان حدی است كه یك دهه پیش صاحبنـظران از جمله "لی پرستون1 " و " جیمزپست2 " آن را « سومین انقلاب در مدیریت » نام نهاده اند؛ نخستین انقلاب پدید آمدن سلسله مراتب سازمانی و دومین انقلاب جـدایی مدیـریت از مالـكیت و حـرفـه ای شـدن مـدیریت بوده است ( روشندل ، 1381 ) ، نتایج تحقیقات و تجربیات پژوهشگران نشان می دهد كه مشاركت سبب افزایش بازدهی ، اثر بخشی ، بالا رفتن كیفیت ، كاهش تعارض و افزایش تفاهم میان رئیس و مرئوس ، كاهش مقاومت های منفی نظیر غیبت ، تاخیر و كم كاری ، افزایش انگیزش و تعهد كاركنان می شود كه در نهایت منجر به بهره وری سازمانی می گردد . 
 
 
 
 
 
 
 
فهرست مطالب
 
 مدیریت مشاركتی 
--مشاركت 

--مفهوم مشاركت و مدیریت مشاركتی 

--سیر تكوین مدیریت مشاركتی 

--سابقه اجرایی سیستم مدیریت مشاركتی در ایران 

--مبانی فكری مشاركت 
--اهداف مدیریت مشاركتی 
--انواع مشاركت 
--پیش نیازهای مشاركت 
-- درجات مشاركت 
-- درجات مشاركت و سلسله مراتب نیازها 

-- عوامل اقتضایی موثر بر مدیریت مشاركتی 

-- ویژگی های افراد و سازمان مشاركت جو 
-- مهارت های لازم برای مدیریت مشاركتی 
--فرهنگ مدیریت مشاركتی 
-- ابعاد مشاركت 

--سطوح مسئولیت بخشی در سازمان مشاركتی 

-- اهرم های ضروری برا ی حركت به سوی مدیریت مشاركتی 
-- برنامه ها و فنون مدیریت مشاركتی 
-- مهندسی مجدد سازمان ها و مشاركت             
-- الگوی مشاركت فراگیر                                    
-- عملکرد مدیریت مشاركتی         

-- نقش مدیریت مشاركتی در افزایش اثر بخشی كاركنان 

-- مزایای مدیریت مشاركتی 
-- دیدگاههای موافقان و مخالفان مشاركت  
-- پیش فرضهای نادرست درباره مشاركت كاركنان              
-- موانع مشاركت از دیدگاه دانش مدیریت       
-- موانع فرهنگی مشاركت                                                              
-- موانع مشاركت در بخش دولتی                   
-- روش های غلبه نمودن بر موانع مشاركتی              
منابع

سوالات احتمالی شما درباره مدیریت مشارکتی در سازمان


چطور میتونم فایل مدیریت مشارکتی در سازمان رو دریافت کنم؟

برای خرید و دانلود این فایل میتونید دکمه سبز رنگ خرید و دانلود فوری کلیک کنید و بلافاصله بعد از پرداخت، لینک دانلود مدیریت مشارکتی در سازمان براتون نمایش داده میشه و میتونید فایل رو دانلود کنید.

این فایل چطوری به دست من میرسه؟

بعد از خرید به صورت اتوماتیک، لینک دانلود فایل مدیریت مشارکتی در سازمان برای شما نمایش داده میشه و میتونید دانلود و استفاده کنید.

قیمت مدیریت مشارکتی در سازمان چقدر هست؟

در حال حاضر قیمت این فایل با تخفیف ویژه 44 هزار تومان هست.

چطور میتونم با پشتیبانی سایت در ارتباط باشم؟

از طریق شماره 09374433704 میتونید با پشتیبانی سایت در ارتباط باشید.

برچسب ها:



Bahman 28, 1399 AP — مدیریت مشارکتی باعث اثرگذاری بیشتر کارکنان در سطوح مختلف سازمان می‌شود. در این مطلب به انواع مدیریت مشارکتی، استراتژی‌ها و فواید بکار‌گیری 

مديريت مشارکتي يکي از مهمترين رويکردهاي مديريت در دنياي معاصر به حساب مي آيد و نظام پذيرش و بررسي پيشنهادات از سازو کارهاي اساسي اين شيوه مديريتي است. در کشور 

مدیریت مشارکتی Participatory management رویکردی مدیریتی برای توانمندسازی کارکنان بک سازمان از طریق مشارکت آنها در تصمیم‌گیری است.

Dey 18, 1399 AP — مدیریت مشارکتی (Participatory management) سیستمی است که کارمندان یک سازمان، نقش انفعالی در تصمیم‌گیری دارند تا برای انجام یک کار تیمی، با هم 

Esfand 19, 1400 AP — با کمک روش های مدیریت مشارکتی در سازمان می توانید عملکرد سازمان خود را بهینه تر کنید و با کمک تخصص کارکنان مشکلات سازمان خود را برطرف کنید.

به هر حال مشارکت کارکنان امري ضروري در فعاليتهاي سازمان است و مديريت مشارکتي مي تواند از ابعاد شش گانه اي براي تحقق اهداف آن ياري بگيرد . ارزشهاي بنيادي مشارکت 

مشارکت شاید تنها رایج ترین موضوع در بررسی و باز کاوی رفتار سازمانی در اداره عمومی است. مدیریت مشارکت جو در کانون تاخت و خرده گیری هواداران رفتار انسانی بر 

اگر مديريت مشاركتي را به سان رهيافتي جامع براي جلب مشاركت فردي و گروهي كاركنان در جهت حل مسائل سازمان و بهبود مستمر در تمام ابعاد تعريف كنيم و بر اين باور.

این تفاوت ها به ویژه در مبانی و جهت گیری مشورت و مفاهیم تمرکززدایی و تفویض اختیار دیده می شود. در مدیریت مشارکتی بر مبنای اسلام، مشورت در اموری که برای آن حکم 

Shahrivar 11, 1398 AP — مدیریت مشارکتی دو هدف عمده را دنبال می کند: نخست، ارج نهادن به ارزش های انسانی و به یاری طلبیدن افرادی که به نوعی با سازمان در ارتباط اند.

هدف مقاله حاضر، بررسی امکان اجرای موثر مدیریت مشارکتی با تمرکز بر یکی از ابعاد بنــــــابراین، می توان گفت که در به وجود آمدن فرهنگ سازمان احساسات و 

رفتارهای توانمندساز مدیران از طریق مدیریت مشارکتی این امکان را می‌تواند برای کارکنان بوجود ‌آورد که آنها نسبت به سازمان احساس تعلق و تعهد بیشتری داشته باشند 

در جهان امروز نقش دانش مدیریت به عنوان ترسیم گر مدینه فاضله و راهبردهای تحقق آن، غیرقابل انکار جلوه می نماید. عدم بهره گیری صحیح از مفاهیم و رویکردهای 

مقدمه مدیریت مشارکتی از دیرباز با زندگی انسان پیوند داشته است و در سراسر روزگار راه مدیریت مشارکتی عبارت است از دخالت کارکنان در رده های مختلف سازمان در 

Mordad 26, 1399 AP — برای همکاری موثر در سازمان باید بتوانیم فرهنگ و مدیریت مشارکتی را ایجاد کرده و با کمک آن روابط بین کارکنان را بهبود بخشیم.

مدیریت مشارکتی بعنوان راهکار برتر ارتقای رضایت شغلی پرستاران کلیدواژه ها: کارآفرینی سازمان کارکنان ورزش مدیریت مشارکتی. مقاله چکیده مقالات مرتبط