شکلگیری و تقسیم بندی انواع فرهنگ سازمانی و بررسی فرآیند و مولفه های آن

شکلگیری و تقسیم بندی انواع فرهنگ سازمانی و بررسی فرآیند و مولفه های آن

این فایل با تخفیف ویژه به مبلغ 48,000 تومان می‌باشد که بلافاصه بعد از پرداخت میتوانید آن را دانلود کنید. تعداد صفحات شکلگیری و تقسیم بندی انواع فرهنگ سازمانی و بررسی فرآیند و مولفه های آن 71 صفحه است. همچنین این فایل با فرمت doc قابل اجرا می‌باشد. برای خرید و دانلود روی دکمه زیر کلیک کنید.

تخفیف ویژه به مدت محدود فقط تا فردا یکشنبه 30 اردیبهشت


63 هزار تومان 48 هزار تومان

پشتیبانی: 09374433704


هدف از این پایان نامه شکلگیری و تقسیم بندی انواع فرهنگ سازمانی و بررسی فرآیند و مولفه های آن می باشد

دانلود پایان نامه رشته مدیریت

شکلگیری و تقسیم بندی انواع فرهنگ سازمانی و بررسی فرآیند و مولفه های آن

 
 
 
 
چکیده
توجه به سازمانها از جهت فرهنگ سازمانی، پدیده نسبتاً جدیدی است که در مطالعه سازمان ومدیریت صورت گرفته است. ازدهه 1980 به بعد، نگرش مدیران و محققان نسبت به سازمان تغییرکرده است وتجزیه و تحلیل فرهنگ سازمانی به عنوان یکی ازتخصص ها در زمینه رفتار سازمانی مطرح شده است . امروزه با استفاده از این نگرش، سازمانهای مختلف در سراسر جهان به موفقیت های بی نظیری دست یافته اند و در زمینه بهره گیری از چالش های محیطی، برای پویا کردن فرهنگ سازمانی تلاش می کنند.
   موفقیت چشمگیر دهه های اخیر، سازمانهایی با حداقل امکانات مادی از یک سو و شکست سازمانهایی با بهترین توانایی های مادی از سوی دیگر بیانگر نقش قابل توجه عوامل غیر مادی و معنوی در بالندگی سازمانها می باشد ( روحی عزیزی و همکاران، 1382). 
     سازمان چیزی بیش از سطوح افقی و عمودی، واحد ها و سلسله مراتب است . یک سازمان همانند یک فرد دارای شخصیت است، شخصیتی که دارای ویژگی های انعطاف پذیری، محافظه کاری و نوآوری و ... است. در سازمان کارکنان نسبت به یک الگوی خاص رفتاری باهم توافق می کنند و این همان فرهنگ سازمانی است . لذا، از آنجا که در هر سازمانی، فرهنگ منحصر به فرد آن سازمان وجود دارد که به افراد شیوه فهم و معنی بخشیدن به رویدادها را نشان می دهد، از فرهنگ سازمانی می توان به عنوان یک اهرم قدرتمند برای هدایت و تقویت رفتار سازمانی استفاده نمود.
 
    به هر حال بالندگی سازمان به عنوان یک فرایند برنامه ریزی شده، با دگرگونی فرهنگ سازمانی برابر می باشدوهر گونه تغییرات و دگرگونی در سازمان بدون توجه به فرهنگ سازمانی، موثر واقع نمی شود،  در نهایت باید گفت که تحقق اهداف سازمانی بستگی به عواملی از جمله فرهنگ سازمانی حاکم بر نیروی انسانی دارد .لذا در جهت تحقق اهداف سازمان و امکان خشنودی اعضاء آن بر مدیران است تا فرهنگ سازمانی را شناخته و بر نحوه تاثیر آن بر سازمان آگاهی داشته باشند.
 
کلمه فرهنگ مرکب ازدوجزء" فر"و"هنگ"به معنی کشیدن ونیز تعلیم و تربیت می باشد . در زبانهای انگلیسی و فرانسوی واژه Culture به کار می رود و معنای آن کشت و کار یا پرورش بوده است و هنوز هم در اصطلاحات کشاورزی 2 و باغداری 3 به همان معنا به کار می رود ودرزبانهای رومانیایی و انگلیسی تا دیر زمانی واژه تمدن 1 را به جای فرهنگ به کار می بردند و از آن معانی پرورش، بهسازی، تهذیب یا پیشرفت اجتماعی استنباط می کردند . اما امروزه اصطلاح فرهنگ از نظر تنوع و وسعت معانی و سیر تاریخی و برداشت ادبی چنان ابعاد گسترده ای یافته است که دیگر نمی توان آن را محدود به مفهوم " دانش و تربیت" دانست ( روح الامینی، 1368 ، 1).   تخمین زده می شود که از فرهنگ تا کنون حدود 400 نوع تعریف ارائه شده است اما تعاریف مشترکی می توان یافت که حالت ساده تری داشته و قابل فهم تر هستند . فرهنگ را می توان به مجموع ویژگیهای رفتاری و عقیدتی قابل اکتساب در اعضای یک جامعه خاص تعریف کرد که واژه تعیین کننده در این تعریف همان" اکتسابی بودن" است که فرهنگ را از رفتاری که نتیجه وراثت زیست شناختی است متمایز می سازد(آرگون، 1377).
 
  " استانلی دیویس" 2 معتقد است انسانهایی که در یک نظام اجتماعی کوچک یا بزرگ تر زندگی میکنند دارای باورها، اعتقادات، ارزشها، سنتها و هنجارهای مشترکی هستند که در مجموع، فرهنگ آن نظام اجتماعی را تشکیل می دهند ( دیویس ، 1373،5).مارگارت مید 3 فرهنگ را این گونه تعبیر کرده است:" مجموعه ای از رفتارهای آموختنی، باورها، عادات و سنن که میان گروهی از افراد مشترك است و به گونه ای متوالی توسط دیگران که وارد آن جامعه میشوند آموخته و به کار گرفته می شود ( فرهنگی، 1380 ، 32).یکی از تعاریف نسبتا جامع از فرهنگ در سال 1871 توسط ادوارد بارنت تیلور 4 ارائه شده است. به اعتقاد این مردم شناس انگلیسی، فرهنگ عبارت است از" مجموعه ای پیچیده از علوم، دانش ها، مفاهیم، افکار، اعتقادات، قوانین و مقررات، آداب و رسوم، سنت ها و به طور خلاصه، کلیه آموخته ها و عاداتی که انسان به عنوان عضو یک جامعه اخذ می کند" (ایران زاده، 1377).    تعریف دکتر علی شریعتی از فرهنگ چنین است : فرهنگ شامل مجموعه ای از تعابیر فکری، غیرمادی، هنری، تاریخی، ادبی، مذهبی و احساسی در شکل علائم، سمبل ها، سنت ها، رسوم و شعائر یک ملت است که در جریان تاریخ به شکل واحدی انباشته شده است ( پور آرمن، 1380). 
 
 
 
 
 
 
فهرست مطالب
 فرهنگ سازمانی 
مقدمه 
- تعریف فرهنگ
- تعریف سازمان
- حوزه های فرهنگ

- تاریخچه فرهنگ سازمانی 

- منشاء و چگونگی شکل گیری فرهنگ سازمان

- اهمیت فرهنگ سازمانی 
-پویایی فرهنگ سازمانی 
- تعاریف فرهنگ سازمانی 

- تقسیم بندی انواع فرهنگ سازمانی 

-- دسته بندی رابرت کویین و مایکل مک گارت 

-- فرهنگ غالب و خرده فرهنگ ها  
--- خرده فرهنگ های افقی 
--- خرده فرهنگ های عمودی 
-- دیدگاه جفری سانن فلد
-- انواع فرهنگ سازمانی از طریق شخصیت الگویی
-- دیدگاه چارلز هندی 
- سطوح (لایه های) فرهنگ سازمانی 
- سطوح فرهنگ سازمانی ازدیدگاه ادگار شاین
- مدل پویائی فرهنگی مری جوهچ 

-ویژگیهای فرهنگ سازمانی ازدیدگاه نظریه پردازان مدیریت

--ویژگیهای فرهنگ سازمانی از دیدگاه رابینز
-- ویژگیهای فرهنگ سازمانی از دیدگاه آندرو دوبرین
-- ویژگیهای فرهنگ سازمانی از دیدگاه گرین برگ و بارون
-- ویژگیهای فرهنگ سازمانی از دیدگاه ادگار شاین
- ابعاد فرهنگ سازمانی 

- عوامل موثربرفضای فرهنگی یک سازمان

- الگوهای شناخت و بررسی فرهنگ سازمانی
-- الگوی (AGIL) پارسونز
--الگوی ویلیام اوشی
-- الگوی لیت وین و استرینگر
-- الگوی مبتنی بر هفت S شرکت مشاوره ای مکنزی
-- الگوی کرت لوین
-- مطالعات هافستد در زمینه فرهنگ سازمانی
-- مطالعات لامرز و هیکسن در زمینه فرهنگ سازمانی
-- دیدگاه بارون و والترز
-- الگوی پیترز و واترمن
- مدیریت فرهنگ سازمانی

- فرایند مدیریت فرهنگ سازمانی

- مولفه های فرهنگ سازمانی

--خلاقیت فردی
-- حمایت مدیریت
-- تعلق سازمانی
-- سازش با پدیده تعارض
-- سبک رهبری
 

منابع


سوالات احتمالی شما درباره شکلگیری و تقسیم بندی انواع فرهنگ سازمانی و بررسی فرآیند و مولفه های آن


چطور میتونم فایل شکلگیری و تقسیم بندی انواع فرهنگ سازمانی و بررسی فرآیند و مولفه های آن رو دریافت کنم؟

برای خرید و دانلود این فایل میتونید دکمه سبز رنگ خرید و دانلود فوری کلیک کنید و بلافاصله بعد از پرداخت، لینک دانلود شکلگیری و تقسیم بندی انواع فرهنگ سازمانی و بررسی فرآیند و مولفه های آن براتون نمایش داده میشه و میتونید فایل رو دانلود کنید.

این فایل چطوری به دست من میرسه؟

بعد از خرید به صورت اتوماتیک، لینک دانلود فایل شکلگیری و تقسیم بندی انواع فرهنگ سازمانی و بررسی فرآیند و مولفه های آن برای شما نمایش داده میشه و میتونید دانلود و استفاده کنید.

قیمت شکلگیری و تقسیم بندی انواع فرهنگ سازمانی و بررسی فرآیند و مولفه های آن چقدر هست؟

در حال حاضر قیمت این فایل با تخفیف ویژه 48 هزار تومان هست.

چطور میتونم با پشتیبانی سایت در ارتباط باشم؟

از طریق شماره 09374433704 میتونید با پشتیبانی سایت در ارتباط باشید.

برچسب ها:



امروزه با استفاده از این نگرش، سازمانهای مختلف در سراسر جهان به موفقیت های بی نظیری دست یافته اند و در زمینه بهره گیری از چالش های محیطی، برای پویا کردن فرهنگ 

by حمیدرضا اشرفی · 2019 — در این مقاله عوامل کلیدی موفقیت سیستم مدیریت دانشدر سازمان ها بررسی و مورد سیستم مدیریت دانش، عوامل موفقیت، فرهنگ سازمانی، چالش های مدیریت دانش.

فرهنگ ازاوایل دهه 1980 فرهنگهای سازمانی یا شرکتی موضوع اصلی روز بوده است .در آن زمان ادبیات مدیریت شروع به گسترش کرد.فرهنگ شرکت مفهومی کل نگر دارد که 

مولفه های فرهنگ سازمانی و نقش آن بر بهبود مدیریت تحول بررسی رابطۀ میان فرسودگی شﻐلی، رفتار شهروندی سازمانی، جو سازمانی و فرهنگ سازمانی.

by CNN BBC — با بررسی که توسط گروهی از انديشمندان علم مديريت به عمل برای طبقه بندی فرهنگ سازمانی، شاخصهايی را مطرح کرده اند، يكی از تقسیم بنديهای رايج که در الگوی.

The organizational culture and its variants بررسی فرهنگ سازمانی و انواع آن نخستين منبع مؤثر در شكلگيري فرهنگ هر جامعه، بنيانگذاران، مديران و رهبران شاخص 

به دنبال این فرایند سیاست، امنیت،‌ اقتصاد،‌ تجارت، فرهنگ،‌ هویت، ارتباطات،‌ ابعاد و مولفه های جهانی شدن حاکم بر سیر تحول فرهنگی در جهان معاصر کدامند؟

ارتباط سازمانی واثربخش (راه های گسترش ارتباط) انواع مولفه ها و تکنیکها ی ارتباطی جامعه پذیری سازمانی فرآیندی است که از طریق آن کارکنان فرهنگ سازمانی را 

اندیشه. های. ثابت. و. پایداری. را. بیاموزد . ریشه. فرهنگ تقسيم دانش و قدرت مدیریت فرهنگ سازمانی بر گسترش ارزش های مشترک و جلب تعهد اعضای سازم.

ﺗﻘﺴﻴﻢ. ﺑﻨﺪي ارﺳﻄﻮ. ارﺳﻄﻮ، اﻧﻮاع داﻧﺶ را ﺑﺮﺣﺴﺐ ﻣﻘﺎﺻﺪﺷﺎن ﺑﻪ ﺳﻪ دﺳﺘﻪ ﺗﻘﺴﻴﻢ ﻛﺮده اﺳﺖ ﺑﺮرﺳﻲ. ﺟﻨﺒﻪ. ﻫﺎي ﻣﺨﺘﻠﻒ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﺳﺎزﻣﺎﻧﻲ در راﺳﺘﺎي ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ داﻧﺶ، ﻣﺸﺨﺼﻪ.

by شریف زاده · 2019 — ﻓﺮﻫﻨﮓ. ﺳﺎزﻣﺎﻧﯽ. و. ﺗﺎﺛﯿﺮ. ﺑﺴﺰاي. آن. ﺑﺮ. ﻋﻤﻠﮑﺮد. ﺳﺎزﻣﺎن،. ﻣﻘﺎﻟﻪ. ﺣﺎﺿﺮ. ﺑﻪ. ﺟﻬﺖ. ﯾﺎري. ﻣﺪﯾﺮان. ﺳﺎزﻣﺎن. ﻫﺎ. و. دﺳﺘﮕﺎه. ﻫﺎي. اﺟﺮاﯾﯽ. ﺑﻪ. ﺷﻨﺎﺳﺎﯾﯽ. و. ﺑﺮرﺳﯽ.

با بررسی که توسط گروهی از اندیشمندان علم مدیریت به عمل آمده فرهنگ سازمانی به‌عنوان فرهنگ سازمانی به‌عنوان مجموعه‌ای از باورها و ارزشهای مشترک بر رفتار و 

بخش‌های سازمان غیررسمی شامل فرهنگ، شبكه‌های سازمانی در بیرون و درون پیش تعیین شده دریافت می‌كند و چون تقریباً هیچ تقسیم‌بندی نمی‌تواند همه موارد را از 

فرهنگ (به انگلیسی: Culture ) یک مفهوم گسترده‌است که شامل ارزش‌های اجتماعی و هنجار‌های موجود در جوامع بشری و همچنین دانش، باورها، هنرها، قوانین، آداب و رسوم، 

ﺳﺆﺍﻻﺕ ﺗﺤﻘﻴﻖ ﺍﺯ ﺭﻭﺵ ﺁﻧﺘﺮﻭﭘﻲ ﺷﺎﻧﻮﻥ ﻭ ﺑﺮﺍﻱ ﺭﺗﺒﻪ ﺑﻨﺪﻱ ﺍﺑﻌﺎﺩ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﺳﺎﺯﻣﺎﻧﻲ ﺍﺯ ﺭﻭﺵ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﺍﻳﺪﻩ ﺁﻝ ﻣﻲ ﺑﺎﺷﺪ، ﺷﺎﺧﺺ ﻫﺎﻱ ﻓﺮﻫﻨﮕﻲ ﺷﻨﺎﺳﺎﻳﻲ ﺷﻮﺩ ﻭ ﺳﭙﺲ ﺑﺎ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ 

هدف این مقاله تبیین ابعاد ظرفیت جذب دانش و فراموشی سازمانی و بررسی روابط بین يكي از مولفه هاي اصلي مديريت دانش، گروه هاي دانشي مي باشد كه مي بايست به 

by B Farahi Bozanjani · 2013 · Cited by 2 — جدول ا: جمع بندي انواع مدل هاي فرهنگ سازماني همراه با شاخص هاي فرهنگي نتيجه بررسي ادبيات مفهومي پژوهش و نظريه ها و الگو هاي سنجش، شناخت و مديريت. فرهنگ