طراحی پلان باز در محیط های اداری و تاثیر آن بر رضایت شغلی کارکنان

طراحی پلان باز در محیط های اداری و تاثیر آن بر رضایت شغلی کارکنان

این فایل با تخفیف ویژه به مبلغ 95,000 تومان می‌باشد که بلافاصه بعد از پرداخت میتوانید آن را دانلود کنید. تعداد صفحات طراحی پلان باز در محیط های اداری و تاثیر آن بر رضایت شغلی کارکنان 113 صفحه است. همچنین این فایل با فرمت doc قابل اجرا می‌باشد. برای خرید و دانلود روی دکمه زیر کلیک کنید.

تخفیف ویژه به مدت محدود فقط تا فردا پنج‌شنبه 27 اردیبهشت


124 هزار تومان 95 هزار تومان

پشتیبانی: 09374433704


در دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته معماری به طراحی پلان باز در محیط های اداری و تاثیر آن بر رضایت شغلی کارکنان می پردازیم

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته معماری

طراحی پلان باز در محیط های اداری و تاثیر آن بر رضایت شغلی کارکنان

 
 
 
چکیده:
محیطهای اداری مکان زندگی افراد کارمند در نیمی از ساعات روز است . جایی که فرد پر انرژی ترین اوقات بیداری خود را در آن می گذراند . لذا کیفیت فضای اداری در بلند مدت ،تاثیری بیش از آنچه در نگاه اول به ذهن متبادر می شود بر زندگی کارمندان دارد . پژوهش حاضر در صدد است تارضایت مندی کارمندان در فضای اداری با پلان آزاد را بررسی کند . درواقع هدف تعیین ارتباط بین عملكرد كاركنان و محیط فیزیكی كارشان است. حاصل مطالعات انجام شده رسیدن به الگویی بود که 5 فاکتور تاثیر گذار در جلب رضایت کارکنان در محیط کار را شامل می شد .این فاکتورها عبارتند از : تهویه ، نور، ارتباطات ، حریم خصوصی وعملکرد . که چهار فاکتور اولیه بر عملکرد تاثیرگذاشته و عملکرد نیز رضایت از محیط را تحت تاثیر قرار می دهد.  روش تحقیق در این پژوهش، کمی و رویه عملی آن استفاده از پرسشنامه و تحلیل آماری است .
 
 داده ها با استفاده از نرم افزار Spss و روش Amos تحلیل گردید. تحلیل آماری داده ها وجود ارتباط بین فاکتورهای تشکیل دهنده الگوی رضایت شغلی بر اساس رضایت از محیط را مورد تایید قرار می دهد . به بیان دیگر، نتایج حاصل از پیمایش ،بیانگر آن است که طراحی محیط اداری تأثیر قابل توجهی بر عملكرد كاركنان دارد و استفاده از پلان آزاد،  در صورتی که نیازمندیهای کارکنان و اصول فنی ساخت رعایت گردد ، می تواند ایده مناسبی برای ساخت فضاهای اداری باشد . بطور كلی بررسی فاكتورهای مختلف نشان می‌دهد كه نورپردازی مناسب ،تهویه مناسب ،سهولت ارتباط کارکنان با یکدیگر و ارباب رجوع و رعایت حریم خصوصی (بویژه در مورد زنان) ،می تواند در عملكرد اغلب كاركنان و بهره وری شغلی آنان،  نقش کلیدی بازی کند . با توجه به بررسی های نظری و نتایج به دست آمده از تجزیه و تحلیل داده ها پیشنهاد می گردد ،در ساختمانهای اداری برای افزایش ارتباط بین کارمندان و ارباب رجوع ، دسترسی بهتر کارمندان به فایلها و وسایل مورد نیاز و نیز بهره گیری بهتر از نور و تهویه در فضاهای داخلی ، مناسب تر است که از فضاهای با پلان آزاد استفاده کرد .
 
همچنین از آنجا که حفظ حریم خصوصی برای کارمندان یک اداره مهم است ، بهتر است در ادارات با پلان باز هر جا که ارتباط کارمندان با ارباب رجوع از اهمیت کمتری برخوردار است ، از پارتیشن های با ارتفاع کوتاه مخصوصا برای فضاهای متعلق به زنان استفاده گردد. این بدان دلیل است که داشتن حریم برای زنان بیش از مردان اهمیت دارد .در فضاهای اداری با پلان باز از آنجا که هیچ حائلی برای جلوگیری از پخش صداهای درون فضا وجود ندارد ، بهتر است برای افزایش تمرکز کارکنان حتی المقدور از بوجود آمدن صداهای مزاحم ممانعت کرد . به عنوان مثال می توان دستگاههایی که ایجاد صدا می کنند مانند دستگاههای فتوکپی یا مانند آنرا در فضای بسته قرار داد. یا صدای زنگ تلفنهای موجود در فضا را با چراغهای چشمک زن جایگزین کرد .همچنین می توان از نصب پره های جاذب صدا بر روی دستگاههای تایپ و ماشینهای تولید کننده صدا بهره گرفت .
 
 
واژه های کلیدی:

رضایت شغلی

فضاهای اداری

پلان آزاد

 
 
مقدمه
ساختمان‌های اداری بایستی دارای انعطاف پذیری، راحتی نگهداری، دسترسی مناسب ویک موقعیت اکولوژیکی)اقلیمی( مناسب باشند و از طرف دیگر یک محیط آرام، لذتبخش ومفید را برای استفاده کنندگان فراهم سازند. با توجه به طراحی و ساخت سازمان ها و مجتمع‌های اداری توسط معماران , ضرورت آشنایی این افراد با مسائل روانی کارکنان و کارمندان پر رنگ تر می‌شود , زیرا فضای خلق شده توسط معماران بایستی مورد استفاده کارمندان یک سازمان قرارگرفته و ماهیت فضا اثرات روانی خاصی را بر آنها ایجاد کند. در صورتی که یک فضا از لحاظ اصول معماری، هنری و روانشناسی به صورت منطقی و درست طراحی شود، علاوه بر ایجاد نشاط، شادابی و انگیزه ی کافی در کارکنان می‌تواند با رعایت نکات خاص و ساده ای در چیدمان فضاها و مبلمان داخلی , استرس‌های ناشی از محیط کاری را به حداقل برساند. 
 
با نگاهی به زندگی کارمندان در خواهیم یافت که شرایط محیط کار دقیقا بر رفتار ، شخصیت و زندگی افراد اثر گذاشته و تمام ابعاد زندگی فرد را تحت تاثیر قرار می‌دهد. قطعا کار کردن در فضای مطلوب در کنار فضای سبز و منظره‌های دلچسب در شرایط مساعد تهویه ، نور و آکوستیک ، بر روی مبلمانهایی که قاعده‌های آرگونومی آن به تناسب انسان باشد، می‌تواند سلامت جسم و روان افراد شاغل را حتی بعد از بازنشستگی تضمین  نماید. همچنین فضاهایی با مقیاس مناسب و داشتن محیط‌های اجتماعی مطلوب روحیه خلاقیت کارمند و انگیزه او را برای حضور به موقع بر سر کار خود برمی انگیزد. فضای مناسب کاری  در بوجود آمدن حس رضایت از فضا در کارمندان هنگام انجام امور محوله نقش مهمی ایفا کرده حس تعلق فرد را افزایش می‌دهد در نتیجه راندمان کاری و تمرکز و به تبع آن سرعت انجام امور سازمانی و اداری که باعث افزایش سوددهی سازمان مربوطه است افزایش می‌یابد.
 
 
 
 
فهرست مطالب
فصل اول: مقدمه و کلیات
1-1 مقدمه 3
1-2 بیان مساله 4
1-3 ضرورت انجام تحقیق 7
1-4 فرضیه‌های پژوهش 7
1-5 اهداف پژوهش 8
1-6 روش انجام تحقیق 8
1-7 تعریف اصطلاحات و واژه ها 8
 
فصل دوم: ادبیات تحقیق
2-1 مقدمه: 13

2-2 تاثیر طراحی محیط فیزیکی فضای کار 15

2-3 حریم خصوص 16
2-3-1 سر و صدا بعنوان استرس فیزیولوژیک 21
2-3-2 ابعاد و اندازه در ایستگا ههای کار و دفاتر 24
2-4 ارتباطات 25
2-5  تهویه 26
2-5-1 مکانیسم تهویه طبیعی (با استفاده از بازشوها) 27
2-5-2 تاثیر اندازه پنجره 28
2-6 نور 30
2-6-1 استفاده از نور طبیعی روزانه 30
2-6-2 اثر رنگ بر محیط کار 34
2-7 عملکرد 35

2-8 الگوی ساختاری ارتباط فاکتورهای تاثیرگذار در رضایت شغلی 35

 
فصل سوم: مواد و روش ها
3-1 مقدمه: 39
3-2 روش تحقیق 39
3-2-1 روش انجام پژوهش 39
3-2-2 جامعه آماری 40
3-2-3 گردآوری اطلاعات 40
3-2-4 روش‌ها و ابزار تجزیه و تحلیل داده‏ها 41
3-2-5 طراحی سامانه میزان رضایتمندی از فضاهای اداری پلان باز: 41
3-2-5-1- طراحی پرسشنامه: 43
 
فصل چهارم: شناخت عرصه پژوهش و تحلیل آماری نمونه موردی
4-1 مقدمه : 49
بخش اول: شناخت بستر 50
4-2 نقشه و تصاویر ساختمانهای ادارات تشکیل دهنده جامعه آماری 51
4-2-1 اداره امور مالیاتی و دارایی استان ایلام 51
4-2-2 بانک ملت شعبه شهید کشوری شهر ایلام 59
4-2-3 اداره پست مرکزی شهر ایلام 60
بخش دوم: تحلیل آماری 61
 
فصل پنجم: نتیجه گیری، ارائه راهکار و ضابطه
5-1 مقدمه: 75
5 -2- بحث در روند کلی پژوهش: 76
5-3 یافته ها 76
5-4- نتیجه گیری 79
5-5- ارائه راهبرد و سیاست : 79
منابع فارسی 81
Refrencese 82
 
 
تصویر شماره 1: حبابهای نامریی احاطه کننده انسان 17
تصویر شماره2  :فضای شخصی ادوارد هال 18
تصویر شماره 3: فضای شخصی 19
تصویر شماره4: فضای شخصی . 19
تصویر 5: یک مدل مفهومی از فضاهای پلان آزاد 33
تصویر6: یک مدل مفهومی از استفاده نور روزانه در ادارات پلان باز 33
تصویر7:دیاگرام روابط بین فاکتورهای تاثیرگذار بر رضایت شغلی. 36
تصویر8: فضاهای داخلی پلان باز و ارتباط مستقیم همکاران با یکدیگر 50
تصویر9: فضای داخلی اداره امور مالیاتی ایلام با نقشه پلان آزاد 51
تصویر10: ادارات با نقشه پلان آزاد 52
تصویر11:نمای بیرونی اداره امور مالیاتی شهر ایلام 53
تصویر12: بانک ملت شعبه کشوری شهر ایلام 59
تصویر13: اداره پست مرکزی شهر ایلام 60
تصویر14: دیاگرام ارتباط فاکتورهای تاثیر گذار بر عملکرد 65
تصویر15: دیاگرام ارتباط تاثیرگذاری فاکتورهای 4 گانه بر رضایت محیطی 68
تصویر16:دیاگرام ارتباط رضایت محیطی با رضایت شغلی 70
تصویر 17: دیاگرام ارتباط فاکتور حریم خصوصی با ارتباطات 71
تصویر18:دیاگرام نهایی 72
 
 
جدول شماره1: Reliability Statistics 62
جدول شماره2: Model Summary 63
جدول شماره3: ANOVAb 64
جدول شماره4: Coefficientsa 64
جدول شماره5 Model Summary: 66
جدول شماره6: ANOVAb 66
جدول شماره7: Coefficientsa 67
 جدول شماره8: Coefficientsa 67
جدول شماره9 ANOVAb 69
جدول شماره10: Coefficientsa 70
جدول شماره11: Correlations 71
 
 
 

سوالات احتمالی شما درباره طراحی پلان باز در محیط های اداری و تاثیر آن بر رضایت شغلی کارکنان


چطور میتونم فایل طراحی پلان باز در محیط های اداری و تاثیر آن بر رضایت شغلی کارکنان رو دریافت کنم؟

برای خرید و دانلود این فایل میتونید دکمه سبز رنگ خرید و دانلود فوری کلیک کنید و بلافاصله بعد از پرداخت، لینک دانلود طراحی پلان باز در محیط های اداری و تاثیر آن بر رضایت شغلی کارکنان براتون نمایش داده میشه و میتونید فایل رو دانلود کنید.

این فایل چطوری به دست من میرسه؟

بعد از خرید به صورت اتوماتیک، لینک دانلود فایل طراحی پلان باز در محیط های اداری و تاثیر آن بر رضایت شغلی کارکنان برای شما نمایش داده میشه و میتونید دانلود و استفاده کنید.

قیمت طراحی پلان باز در محیط های اداری و تاثیر آن بر رضایت شغلی کارکنان چقدر هست؟

در حال حاضر قیمت این فایل با تخفیف ویژه 95 هزار تومان هست.

چطور میتونم با پشتیبانی سایت در ارتباط باشم؟

از طریق شماره 09374433704 میتونید با پشتیبانی سایت در ارتباط باشید.

برچسب ها:



پژوهش حاضر در صدد است تارضایت مندی کارمندان در فضای اداری با پلان آزاد را بررسی کند . درواقع هدف تعیین ارتباط بین عملكرد كاركنان و محیط فیزیكی كارشان است. حاصل 

طراحی دکوراسیون محیط اداری اثر زیادی بر روی تمامی کارکنان اداره دارد. به بیانی دیگر ایجاد یک محیط کاری استاندارد و داشتن کارمندانی با رضایت شغلی بالا به 

تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه : چکیده: محیطهای اداری مکان زندگی افراد کارمند در نیمی از ساعات روز است . جایی که فرد پر انرژی ترین اوقات 

پژوهش حاضر در صدد است تارضایت مندی کارمندان در فضای اداری با پلان آزاد را بررسی کند . درواقع هدف تعيين ارتباط بين عملكرد كاركنان و محيط فيزيكي كارشان است. حاصل 

طراحی پلان آزاد رضایتمندی محیطی طراحی پلان آزاد در محیط های اداری استفاده از پلان آزاد در طراحی محیط های اداری تاثیر طراحی پلان آزاد بر رضایت شغلی کارکنان

به طور کلی ساختمان‌های اداری دارای فضاهای اصلی، فضاهای پشتیبانی، خدمات و مسیرهای گردش می‌باشند که طراحی داخلی عامل كلیدی رضایت شغلی در آنهاست. طراحی فضای كاری 

نیاز فضایی جدید در معماری معاصر ساختمان های اداری، استفاده از طراحی پلان ای که نیازهای شغلی کارکنان را برآورده سازد و در عین حال رضایت محیطی آن ها را 

در طراحی ساختمان‌های اداری از دو سیستم باز و بسته استفاده می‌شود. سیستم باز اداری به فضاهایی اطلاق می‌شود که توسط جداکننده‌های سبک از هم تفکیک شده اند.

یافته های پژوهش زمینه فهم تأثیر عوامل محیطی را در طراحی فضای داخلی میسر طرح باز می توانند بازخورد، تعامل میان کارکنان و رضایتمندی شغلی را افزایش دهند.

Khordad 3, 1401 AP — طراحی پلان آزاد در محیط های اداری و تاثیر آن بر رضایت شغلی کارکنان مقدمه: جنبه اجتماعی فضاهای مشترک محیط کاری جایی برای ارتباط و برخورد است 

ﻃﺮاﺣﯽ ﭘﻼن آزاد در ﻣﺤﯿﻂ ﻫﺎی اداری. اﺳﺘﻔﺎده از ﭘﻼن آزاد در ﻃﺮاﺣﯽ ﻣﺤﯿﻂ ﻫﺎی اداری. ﺗﺎﺛﯿﺮ ﻃﺮاﺣﯽ ﭘﻼن آزاد ﺑﺮ رﺿﺎﯾﺖ ﺷﻐﻠﯽ ﮐﺎرﮐﻨﺎن. ﭘﺮوﭘﻮزال ﻃﺮاﺣﯽ ﭘﻼن آزاد.

Mehr 5, 1399 AP — اگر محیط اداری دارای ارباب رجوع باشد، فضا باید به گونه ای طراحی گردد که پلان اداری به دو صورت بسته و یا باز طراحی میگردد که به ویژگی های 

Ordibehesht 28, 1401 AP — توضیحات پروژه » مبانی نظری طراحی پلان آزاد در محیط های اداری و تاثیر آن بر رضایت شغلی کارکنان. دسته: معماری; تعداد صفحه:36; فرمت: doc.

Bahman 24, 1399 AP — تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه : چکیده: محیطهای اداری مکان زندگی افراد کارمند در نیمی از ساعات روز است . جایی که فرد پر انرژی ترین 

هدف در اين تحقيق بررسي جوانب اثر ديد به بيرون از طريق پنجره هاي ساختمان بر ميزان رضايتمندي کارمندان از فضاهاي اداري است. فرض پژوهشگران اين است که افرادي که