توضیحات کامل :

پاورپوینت صکوک جعاله ،در حجم 32 اسلاید قابل ویرایش.


بخشی از متن:
تعریف ابزار مالی اسلامی:
ابزارهای مالی اسلامی (صُکوک)، اوراق بهادار با ارزش مالی یکسان و قابل معامله در بازارهای مالی هستند که بر پایه ی یکی از قراردادهای مورد تأیید اسلام طراحی شده اند و دارندگان اوراق به صورت مشاع مالک یک یا مجموعهای از داراییها و منافع حاصل از آن ها میباشند.
صُکوک جمع صِک به معنای سند و سفته است و مُعَرَّب واژه ی چک در فارسی است. اعراب این واژه را توسعه داده بر کلی هی انواع حوالجات، تعهدات و اسناد مالی بکار بردند.
تاریخچه و آمار انتشار ابزارهای مالی اسلامی (صُکوک)
جمهوری اسلامی ایران در سال 1994 میلادی مقررات ناظر بر انتشار اوراق مشارکت را تهیه کرد و شهرداری تهران به عنوان ناشر، اولین اوراق مشارکت را جهت تأمین مالی پروژه بزرگراه شهید نواب صفوی منتشر نمود. بدلیل عدم اطلاع محققان حوزه ی مطالعات مالی اسلامی از این ابداع، ایده ی استفاده از ابزارهای مالی اسلامی را به اوایل سال های 1997 میلادی یعنی 3 سال پس از تصویب ضوابط اجرایی انتشار اوراق مشارکت ایران نسبت می دهند. بنابراین، ایران به عنوان اولین کشوری بود که اقدام به طراحی و انتشار چنین ابزارهایی نمود. البته توسعه ی ابزارهای مالی و طراحی انواع مختلف آن توسط سایر کشورهای اسلامی به ویژه کشورهای عربی و مالزی بوده است.
شایان ذکر است از سال 2001 میلادی تا ژانویه 2013 میلادی حدود 472/7 میلیارد دلار صُکوک در جهان منتشر شده که حدود 36 / 394 میلیارد دلار آن صُکوک داخلی کشورها و حدود 33 / 78 میلیارد دلار آن صُکوک بین المللی بوده است.
و...


فهرست مطالب:
صکوک
تاریخچه صکوک
انتشار صکوک
صکوک جعاله
تعریف
ارکان قرارداد جعاله
اقسام جعاله
ویژگی های اوراق جعاله
عناصر اوراق جعاله
مدلهای کاربردی اوراق جعاله
بازار ثانویه و بازده اوراق جعاله
مزایای اوراق جعاله
فقه اوراق جعاله
صورتجلسه‌ کمیته‌ تخصصی فقهی در مورد اوراق جعاله


این فایل با فرمت پاورپوینت در 32 اسلاید قابل ویرایش تهیه شده است.