توضیحات کامل :

تعلیم و تربیت سازنده

 

فصل اول: منابع مرجع دست اول 

تعریف كتاب مرجع

ارزیابی منابع مرجع

1-اعتبار پدید آورنده اثر

2-اعتبار ناشر

3-تازه بودن اطلاعات

4-زبان و شیوه نگارش

5-تنظیم منطقی

6-شكل ظاهری

انواع منابع مرجع

نمودار گروه بندی منابع مرجع

نمودار گره بندی منابع مرجع دست اول

1-واژه نامه


 
واژه نامه های زبان

واژه نامه های تخصصی و موضوعی

ارزیابی واژه نامه ها

2-دایره المعارف ها

-ارزیابی دایره المعارف ها

3-سالنامه ها

4-دستنامه ها، دستورنامه ها، راهنماها

5-سرگذشت نامه ها

6-منابع جغرافیایی

-فرهنگ جغرافیایی

-راهنمای جغرافیایی

-نقشه جغرافیایی

-اطلس

-كره جغرافیایی

فصل دوم: منابع غیركتابی، و مواد دیداری – شنیداری

1-منابع مرجع غیركتابی

2-مواد دیداری – شنیداری


 
3-پیایندها، نشریات دولتی و سازمانهای بین المللی

-پیایندها یا نشریه های ادواری

-مجله های علمی

-نشریات دولتی و سازمانهای بین المللی

-پایان نامه ها یا تزها

-مجموعه مقالات سمینارها و كنفرانسها

-استانداردها

-جزوه ها

-بروشورها

-گواهی نامة ثبت اختراع

فصل سوم: رایانه در كتابخانه، منابع و مآخذ اطلاعاتی الكترونیكی، شبكة وب و اینترنت و روشهای جستجو و بازیابی اطلاعات

-رایانه در كتابخانه

-پایگاه اطلاعاتی

-شبكة اطلاعاتی و انواع آن

-شبكة اینترنت


 
-شبكه های اطلاع رسانی مفید برای كار مرجع

-سایت كتابهای تحقیقاتی جهانی

-سایتهای مرجع عمومی در اینترنت

-سایتهای آموزشی در شبكة وب

-روزنامه ها و مجله ها و كتابها در اینترنت

-بازیابی اطلاعات از طریق یوزنت

-ابزارهای جستجو در اینترنت

-ابزارهای جستجوی مفید كدامند؟

-جستجو در پایگاههای اطلاعاتی و اینترنت

-روشهای جستجو در شبكة وب

-ارزیابی پایگاهها و منابع اطلاع رسانی الكترونیكی