توضیحات کامل :

پژوهش حاضر با هدف بررسی اثر بخشی آموزش گروهی داستان بر قضاوت اخلاقی دانش­ آموزان دختر پایه چهارم ابتدایی مدارس دولتی انجام شد. آزمودنی­های این پژوهش را 60 نفر از دانش­آموزان (30 نفر گروه آزمایشی، 30 نفر گروه کنترل)، منطقه 5 تهران تشکیل می­دادند.

آزمودنی­ها به شیوه نمونه­گیری تصادفی چند­ مرحله­ای انتخاب شدند. یک کارگاه 10 جلسه­ای برای آزمودنی­های گروه آزمایشی، تشکیل شد و به منظور جمع­آوری اطلاعات از هر گروه در پیش­آزمون- پس­آزمون، از آزمون قضاوت اخلاقی (MJT)، استفاده شد.برای تجزیه و تحلیل داده­ها از روش تحلیل کوواریانس استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد که آموزش گروهی داستان بر قضاوت اخلاقی تاثیر معنادار دارد و بر ابعاد تشخیص، مقایسه، بهترین پاسخ اخلاقی، استدلال اخلاقی تاثیر معنادار مشاهده شد و بر ابعاد تعریف ارزش اخلاقی و جملات ناتمام تاثیر معنادار مشاهده نشد.

فهرست مطالب

چکیده

 مقدمه

روش
یافته‌ها
جدول 1- میانگین نمره قضاوت اخلاقی پیش آزمون – پس آزمون در دو گروه كنترل و آزمایش
جدول 2- نتایج بررسی آزمونF لِِوِن جهت بررسی مفروضه همگنی واریانسها
جدول 3- نتایج آزمون تحلیل كوواریانس
جدول 4- میانگین نمره "بعد تشخیص" پیش آزمون – پس آزمون در دو گروه كنترل و آزمایش
جدول 5- نتایج آزمون تحلیل كوواریانس

جدول 6- میانگین نمره"بعدجملات ناتمام"پیش آزمون – پس آزمون در دو گروه كنترل و آزمایش

جدول 7- نتایج آزمون تحلیل كوواریانس
جدول 8- میانگین نمره "بعد مقایسه"پیش آزمون – پس آزمون در دو گروه كنترل و آزمایش
جدول 9- نتایج آزمون تحلیل كوواریانس
جدول 10- میانگین نمره"بعد بهترین پاسخ اخلاقی" پیش آزمون – پس آزمون در دو گروه كنترل و آزمایش
جدول 11- نتایج آزمون تحلیل كوواریانس
جدول 12- میانگین نمره"بعد استدلال اخلاقی"پیش آزمون _ پس آزمون در دو گروه كنترل و آزمایش
جدول 13- نتایج آزمون تحلیل كوواریانس
جدول 14- میانگین نمره"بعدتعریف ارزش اخلاقی" پیش آزمون – پس آزمون در دو گروه كنترل و آزمایش
جدول 15- نتایج آزمون تحلیل كوواریانس
بحث

منابع