پیشرانه های موشكی مایع ، ژل و هیبرید
منظوراز پیشرانه ها[1] ،یک مخلوط شیمیایی استکه شامل سوخت (احیا شونده) و اکسنده میباشد، پیشرا نه ها از جمله (مایع،ژل،هیبرید) به عنوان پیشرانه های دوجزیی[2] یاد می شوند وعموماًپیشرا نه ها را به همین نام می شناسند و از این رو کمتر به نام پیشرا نه های تک جزیی[3] تلقی می شوند.
از این رو در دهه های اخیر ،محققان سعی نمودند كه معروفترین و پیشرفته ترین پیشرانه های مایع و ژل و هیبرید را در زمینه پیشرانش های موشكی ارائه دهند كه شامل: خانواده آزیدها و آمینها و هیدازین ها بصورت مایع ،ژل و هیبرید می باشند.
فهرست مطالب
چکیده |
|||
مقدمه |
|||
فصل اول) پیشرانهای مایع |
|||
1-1) تاریخچه پیشرا نه های مایع |
|||
1-2) انواع پیشرانه ها ی مایع |
|||
1-3) دسته بندی پیشرانه های مایع |
|||
1-4) معایب پیشرانه های مایع |
|||
1-5) مزایای پیشرانه های مایع |
|||
1-6) معرفیانواع سوخت های مایع |
|||
1-7) معرفی انواع اکسنده های مایع |
|||
1-8) پارامترهای اساسی و معیار های مهم درارزیابی پیشرا نه های مایع |
|||
1-9) معرفی برترین سوخت ها ی مایع |
|||
1-10) معرفی برترین سوخت ها ی مایع |
|||
1-11) معرفی برترین اکسنده های مایع |
|||
1-12) روند توسعه پیشرانه های مایع در سیستم های موشکی |
|||
فصل دوم) پیشرانهای ژل |
|||
2-1) ژل چیست |
|||
2-2) مزایا و معایب های پیشرانه های ژ ل درمقایسه با پیشرانه های مایع وجامد. |
|||
2-3) تاریخچه پیشرانه های ژل |
|||
2-4) رئولوژی پیشرانه ژل |
|||
2-5) شیمی ژل |
|||
2-6) رئومتری(سیال سنجی) |
|||
2-7) ژلنتها |
|||
2-8) جریان پیشرا نه های ژل |
|||
2-9) پارامتر های مهم در ارز یابی پیشرانه های ژل |
|||
فهرست مطالب |
|||
عنوان مطالب |
|||
2-10) مهمترین پیشرانه های ژل |
|||
2-11) مهمترین اکسید کنند های ژل |
|||
2-12) مهمترین ژل کننده ها |
|||
فصل سوم) پیشرانه های هیبریدی |
|||
3-1) خط سیر توسعه پیشرا نهای هیبریدی |
|||
3-2) تریبریدها |
|||
3-3) مزایاومعایب سیستم های هیبریدی در مقایسه باسایر پیشرا نه ها |
|||
فصل چهارم) نتیجه گیری |
|||
مراجع لاتین |
|||
فهرست جدول ها |
|||
عنوان مطالب |
|||
2-1: خواص فیزیکی نمونه نفتی |
|||
2-2: نتایج حاصل از سه آزمایش |
|||
فهرست شکل ها |
|||
عنوان مطالب |
|||
1-1 : عنصر هندسی |
|||
1-2 : محاسبه ضریب خود نفوذی با استفاده از نمودار |
|||
2-1 : سیستم Solvent-Heavy oil |
|||
2-2 : نمایی از Visual cell |
|||
2-3 : نمایی از سل حجم ثابت دکتر ریاضی |
|||
2-4 : پارامترهای مربوط به شکل 3 |
|||
2-5 : تغییرات فشار بر حسب زمان |
|||
2-6 : تغیرات ارتفاع بی بعد مایع با زمان در دمای8/37درجه سانتی گراد |
|||
2-7 : تغییرات فشار بی بعد درحجم ثابت در8/37درجه سانتی گراد |
|||
2-8 : ضریب نفوذ سیستم متان- پنتان در8/37درجه سانتی گراد برای فاز گاز ومایع |
|||
2-9 : مقایسه ضریب نفوذ ماسبه شده از روش ریاضی با سار روش ها |
|||
2-10 : شرایط استفاده شده در روش Zhang |
|||
2-11 : داده های فشار – زمان برای سیستم نفت- دی اکسید کربن |
|||
2-12 : داده های فشار – زمان برای سیستم نفت- متان |
|||
2-13 : داده های فشار- زمان برای سیستم متان-نفت در صفحه نیمه لگاریتمی |
|||
2-14 : داده های فشار- زمان برای سیستم دی اکسید کربن -نفت در صفحه نیمه لگاریتمی |
|||
2- 15 : ضریب نفوذ سیستم نفت- دی اکسید کربن در فشارهای تعادلی مختلف |
|||
2- 16 : ضریب نفوذ سیستم نفت- متان در فشارهای تعادلی مختلف |
|||
2-17 : : روش عددی سیستم دی اکسید کربن- نفت |
|||
2-18 : رسم داده های روش عددی سیستم متان- نفت |
|||
2-19 : مقایسه نتایج این روش با دیگر تحقیقات |
|||
2-20 : نمایی از یک Blind Cell |
|||
2-21 : فشار بر حسب زمان |
|||
2-22 : نمایش داده ها در صفحه نیمه لگاریتمی |
|||
2-23 : نتایج آزمایشگاهی در مشار 8 مگاپاسکال |