توضیحات کامل :

بررسی چگونگی آموزش از راه دور دانش آموزان 12 تا 18 سال در ایران

 

خلاصه :

این مقاله درصدد است تا ضمن تبیین مبانی، چگونگی و چیستی آموزش از راه دور، به تناسب سازی این آموزش‌ها در كشور اشاره داشته باشد، به همین مناسبت مبانی و تعاریف آموزش از راه دور و رویكردهای متفاوت مورد بررسی قرار گرفته پس از تشریح رویكرد تلفیقی، به تشریح وضعیت آموزش از راه دور در آموزش و پرورش ایران پرداخته است و در این راستا روش‌ها و فرایندهای اجرایی و چالش‌ها و دغدغه‌های مهم در شكل گیری این آموزش‌ها بیان شده است.

آنچه حائز اهمیت است آنكه، آموزش از راه دور در كشورما در ابتدای راه است و برای پیشرفت و گسترش آن باید فعالیت‌های در خور فكری و عملی بسیاری به مدد آید.

 

فهرست مطالب

 

فصل اول

مقدمه

بیان مسأله

اهمیت و ضرورت تحقیق

اهداف

- اهداف كلی

- اهداف جزئی

- سوالات تحقیق

تعریف مفهومی واژه‌ها

فصل دوم

پیشینه و تاریخچة آموزش از راه دور

مسایل بنیادی درآموزش از راه دور

- رویكردهای اساسی آموزش از راه دور

- علل پیدایش آموزش از راه دور

- مزایا و امكانات آموزش از راه دور

- آموزش از راه دور ورویكردهای آموزشی و یادگیری

- تكامل نسلی آموزش از راه دور

اركان، ویژگی‌ها و مبانی آموزش از راه دور

آموزش از راه دور در آموزش و پرورش ایران

تفاوت‌های موجود بین دانش آموزان نظام حضوری و فراگیران آموزش از راه دور

طبقه بندی مخاطبین

روش‌ها و فرایندهای اجرایی تحصیل درآموزش از راه دور

چالش‌ها و دغدغه‌های مرتبط با آموزش از راه دور

فصل سوم

روش تحقیق

فصل چهارم

طرح تحقیق

فصل پنجم

یافته‌ها و نتایج

محدودیت‌های تحقیق

راه كارهای پیشنهادی تحقیق

منابع و مآخذ

پیوست‌ها

فهرست اشكال و جداول

شكل شماره 1 – رویكردهای آموزشی و یادگیری

شكل شماره 2- فرایند اجرایی تحصیل در آموزش از راه دور

شكل شماره3- چرخه اصلاح و توسعه رفتار از طریق آموزش

جدول شماره 1- مقایسه فراگیری نظام رایج حضوری با فراگیران نظام آموزش از راه دور