بررسی چگونگی آموزش از راه دور دانش آموزان 12 تا 18 سال در ایران
خلاصه :
این مقاله درصدد است تا ضمن تبیین مبانی، چگونگی و چیستی آموزش از راه دور، به تناسب سازی این آموزشها در كشور اشاره داشته باشد، به همین مناسبت مبانی و تعاریف آموزش از راه دور و رویكردهای متفاوت مورد بررسی قرار گرفته پس از تشریح رویكرد تلفیقی، به تشریح وضعیت آموزش از راه دور در آموزش و پرورش ایران پرداخته است و در این راستا روشها و فرایندهای اجرایی و چالشها و دغدغههای مهم در شكل گیری این آموزشها بیان شده است.
آنچه حائز اهمیت است آنكه، آموزش از راه دور در كشورما در ابتدای راه است و برای پیشرفت و گسترش آن باید فعالیتهای در خور فكری و عملی بسیاری به مدد آید.
فهرست مطالب
فصل اول
مقدمه
بیان مسأله
اهمیت و ضرورت تحقیق
اهداف
- اهداف كلی
- اهداف جزئی
- سوالات تحقیق
تعریف مفهومی واژهها
فصل دوم
پیشینه و تاریخچة آموزش از راه دور
مسایل بنیادی درآموزش از راه دور
- رویكردهای اساسی آموزش از راه دور
- علل پیدایش آموزش از راه دور
- مزایا و امكانات آموزش از راه دور
- آموزش از راه دور ورویكردهای آموزشی و یادگیری
- تكامل نسلی آموزش از راه دور
اركان، ویژگیها و مبانی آموزش از راه دور
آموزش از راه دور در آموزش و پرورش ایران
تفاوتهای موجود بین دانش آموزان نظام حضوری و فراگیران آموزش از راه دور
طبقه بندی مخاطبین
روشها و فرایندهای اجرایی تحصیل درآموزش از راه دور
چالشها و دغدغههای مرتبط با آموزش از راه دور
فصل سوم
روش تحقیق
فصل چهارم
طرح تحقیق
فصل پنجم
یافتهها و نتایج
محدودیتهای تحقیق
راه كارهای پیشنهادی تحقیق
منابع و مآخذ
پیوستها
فهرست اشكال و جداول
شكل شماره 1 – رویكردهای آموزشی و یادگیری
شكل شماره 2- فرایند اجرایی تحصیل در آموزش از راه دور
شكل شماره3- چرخه اصلاح و توسعه رفتار از طریق آموزش
جدول شماره 1- مقایسه فراگیری نظام رایج حضوری با فراگیران نظام آموزش از راه دور