توضیحات کامل :

شرح مختصر: شهرداری باید به عنوان یک نهاد مستقل و خودکفا قادر به ارائه خدمت به مردم باشد و این امر نیازمند تامین منابع مطمئن و پایدار درآمدی است. اما شهرداری نمی‌تواند این منابع را از هر طریقی تامین کند، بلکه اخذ هرگونه وجهی باید به موجب صلاحیتی باشد که قوانین و مقررات به او می‌دهند. بخشی از درآمد شهرداری از عوارض و بهای خدماتی است که شهروندان می‌پردازند. حال در این پژوهش به بررسی ارتباط بین میزان عوارض شهرداری و و اعتماد عمومی پرداخته میشود. اعتماد عمومی یكی از سرمایه های اجتماعی است كه وحدت را در سیستم های اجتماعی ایجاد و حفظ نموده و ارزش های وابسته به حکومت مردمی را پرورش می دهد. اعتماد شهروندان را به نهادها و سازمانهایی كه نمایندگان آنها هستند پیوند می دهد و بدین طریق مشروعیت اثر بخشی دولت حکومت مردمی افزایش می یابد. در این پروژه ضمن تعریف؛ بیان اهمیت و نوع شناسی اعتماد عمومی به ارتباط میان میزان عوارض شهرداری و اعتماد عمومی میپردازد. همچنین بر این نكته تاكید می­شود كه تنها سطح متوسطی از اعتماد؛ كاركردی و سازنده است و كاهش اعتماد عمومی نیز مشروعیت نظام سیاسی و مدیریت دولتی را زیر سئوال می­برد.

فهرست مطالب

چکیده:‌د

فصل اول: کلیات پژوهش... 1

1-1- مقدمه2

1-2- بیان مسئله3

1-3- اهمیت پژوهش5

1-4- اهداف پژوهش7

1-4-1-هدف كلی7

1-4-2-اهداف جزئی7

1-5-تعاریف نظری پژوهش7

فصل دوم: ادبیات پژوهش... 10

2-1-مقدمه11

2-2-پیشینه17

2-3-تعاریف و اصطلاحات20

2-4-درآمد شهرداری ها22

2-4-1-منابع درآمد داخلی :22

2-4-2-منابع درآمد خارجی :22

2-4-3- طبقه بندی درآمدهای شهرداری :23

2-5-عوارض شهرداری23

2-6-عوارض و بهای خدمات شهرداری24

2-7-تعریف اعتماد25

2-8-ماهیت اعتماد29

2-9-سطوح اعتماد33

2-10-انواع نگرشها به اعتماد35

2-11-ابعاد اعتماد35

2-12-ساختارهای اعتماد38

2-13-اهمیت وکارکرد اعتماد:39

2-14-انواع اعتماد:40

2-14-1-اعتماد بنیادی40

2-14-2-اعتماد متقابل بین شخصی43

2-14-3-اعتماد تعمیم یافته یا عام:44

2-14-4-اعتماد به نظام انتزاعی44

2-15-انواع روابط اعتماد46

2-15-1-ارتباط یک طرفه46

2-15-2-ارتباط متقابل47

2-15-3-ارتباط با واسطه47

2-15-4-ارتباط گروهی47

2-16-رهیافت‌های سه‌گانه به اعتماد48

2-17- علت اهمیت اعتماد در جوامع معاصر49

2-18- کارکرد‌های اعتماد (و بی‌اعتمادی) در جامعه51

2-19-اعتماد اجتماعی:52

2-20-سطوح اعتماد اجتماعی52

2-21-سرمایه اجتماعی و اعتماد56

2-22-پاسخ گویی كاركنان شهرداری و نقش آن در تقویت اعتماد56

2-23-تعریف اعتماد اجتماعی57

2-24-نقش اعتماد در روابط شخصی58

2-25-نقش اعتماد در مدیریت60

2-26- بررسی ارتباط بین میزان عوارض شهرداری با اعتماد عمومی63

2-27-تفکر دولتی محاسبه قبوض عوارض شهری راهی برای افزایش اعتماد عمومی68

2-28-رابطه‏ی بین پاسخ گویی كاركنان شهرداری و اعتماد69

2-29-اعتماد اجتماعی ، نگرش مثبت، شناخت بیشتر، اطلاع رسانی، پاسخ گویی (مقابله با شایعه سازی)71

2-30-اعتماد عمومی و اختلاف میان شهرداری و شهروندان در باب عوارض72

2-31-نحوه محاسبه عوارض ساختمانی78

2-31-تكریم ارباب رجوع،اعتمادساز و زمینه ساز پرداخت عوارض81

2-31-1-سازمان‌های مدیر محور :84

2-32-سازمان‌های مشتری محور :85

2-32-1-تکریم انسان = تکریم خدا86

2-32-2-انواع مشتری از نظر میزان رضایت91

2-32-3-تكریم مردم از دیدگاه اسلام و قرآن93

2-33-اعتماد و شهرداری در شهر الكترونیك94

2-33-1-شهرالكترونیك95

2-33-2-اعتماد در شهر الكترونیك99

2-33-3-اعتماد سازی در بعد تكنولوژی102

2-33-4-ایجاد فهم مشترك در كسب و كار شهرالكترونیك103

2-33-5-اخلاق105

فصل سوم: بحث و نتیجه گیری.. 108

3-1- بحث و نتیجه گیری109

3-2- بررسی ارتباط بین میزان عوارض شهرداری با اعتماد عمومی115

3-3- پیشنهادات115

منابع و مآخذ. 117

پرسشنامه. 119