توضیحات کامل :

سیستم پردازشگر تصویر با قابلیت تعقیب هدف متحرک

 

در دهه 1980 استفاده از تکنولوژی تصاویر دیجیتال تحولات عظیمی را در عرصه جهانی بوجود آورد . استفاده از این تکنولوژی که در مراحل اولیه منحصر به شرکت های محدودی بود ، در دهه های اخیر رشد و گسترش شدیدی را موجب شده بطوری که در این زمان کمتر کسی از تصاویر دیجیتالی و ادوات و دستگاههای آن استفاده نمی کند . در عصر حاضر با ظهور فناوری های پیچیده در زمینه قطعات الکترونیک نظیر میکروپروسسورها و پردازنده های کامپیوتری و میکروکنترلرها کار و تحقیق پیرامون این مسئله فراگیر تر شده است .

در این پایان نامه با استفاده از مفاهیم اولیه پردازش تصویر و الگوریتم Subtraction & Compare تصاویر دریافتی از یک دوربین را مورد پردازش قرار داده و از آن جهت دنبال نمودن هدف متحرک استفاده کرده ایم .

همانطور که می دانیم تصاویر دیجیتالی از عناصری بنام پیکسل تشکیل شده اند که در تصاویر رنگی هر پیکسل از سه مولفه R,G,B تشکیل شده اند . تصاویر خروجی ارسال شده از دوربین دارای فرمت RGB می باشد . در برنامه ای که به زبان ویژوال بیسیک نوشته شده ، پس از دریافت این تصاویر و پردازش آنها ، با توجه به موقعیت جسم متحرک در صفحه ، اطلاعاتی به یک کنترل کننده دوربین فرستاده می شود . این کنترل کننده از یک میکروکنترلر خانواده AVR به شماره Atmga16 استفاده می نماید و با کنترل یک موتور که به دوربین متصل می باشد آنرا همواره در جهت تعقیب هدف هدایت می نماید .

 

فهرست مطالب

 

چکیده1

مقدمه. 2

تصاویر دیجیتال. 4

تصاویر دیجیتال. 5

فرمت تصویر RGB.. 8

ویژوال بیسیک... 13

زبانی شیء گرا13

ویژوال بیسیک زبانی شیءگرا14

میکروکنترلر های AVR.. 22

مقدمه ای بر میكروكنترلرهای AVR.. 23

کامپایلر بسکام. 30

معرفی منوهای محیط BASCOM... 31

منوی FILE.. 31

مراجع104