پایان نامه آموزش و سنجش رویکرد تفکر انتقادی

پایان نامه آموزش و سنجش رویکرد تفکر انتقادی

این فایل با تخفیف ویژه به مبلغ 52,500 تومان می‌باشد که بلافاصه بعد از پرداخت میتوانید آن را دانلود کنید. تعداد صفحات پایان نامه آموزش و سنجش رویکرد تفکر انتقادی 164 صفحه است. همچنین این فایل با فرمت docx قابل اجرا می‌باشد. برای خرید و دانلود روی دکمه زیر کلیک کنید.

تخفیف ویژه به مدت محدود فقط تا فردا سه‌شنبه 27 آبان


69 هزار تومان 53 هزار تومان

پشتیبانی: 09374433704


هدف از این پایان نامه آموزش و سنجش رویکرد تفکر انتقادی می باشد.

هدف از این پایان نامه آموزش و سنجش رویکرد تفکر انتقادی می باشد.

 

 

 

تعاریف دیوئی (1909) و گلاسر (1941) از تفکر انتقادی هر دو حاوی عناصری هستند که امروزه به وسیلۀ پژوهشگران تفکر انتقادی مطرح می شوند. از دیدگاه آنها، تفکر انتقادی از یک سو روش های خاصی از مهارت است و از سوی دیگر بیانگر کاربرد سازگرانۀ این مهارت ها است. گلاسر فهرستی از توانایی ها و مهارت ها  را به عنوان عناصر اصلی تفکر انتقادی مطرح میکند:
1.    بازشناسی مشکل
2.    یافتن ابزارها و وسایل عملی برای برخورد با این مشکلات
3.    جمع آوری و مرتب کردن اطلاعات مرتبط و مناسب
4.    شناسایی فرضیه ها و ارزش های اظهار نشده
5.    فهم و کاربرد صحیح، شفاف و مشخص زبان
6.    تفسیر اطلاعات
7.    تخمین شواهد و ارزیابی اظهارات
8.    بازشناسی وجود روابط منطقی بین قضایا
9.    ارایۀ تعمیم ها و نتایج تایید شده
10.    اجرای آزمون، تعمیم ها و نتایج
11.    احیای الگوی باورهای شخص بر مبنای تجربه و کار آزمودگی
12.    ارایۀ قضاوت های صحیح دربارۀ کیفیت های خاص زندگی روزانه.

 

 


با توجه به نبود یک اجماع نظر روی تعریف تفکر انتقادی، تعیین مقیاس ها و معیارهای لازم برای سنجش تفکر انتقادی، کاری دشوار است. تاریخچۀ موجود دربارۀ سنجش تفکر انتقادی عمدتاً مباحث فلسفی و پداگوژیکی هستند تا مطالعات کاربردی و قابل اندازه گیری. از 11 ابزار موجود که مدعی اندازه گیری تفکر انتقادی هستند، 10 تا از آنها مهارت های عمومی تفکر انتقادی را اندازه می گیرند و فقط یک مورد، تمایلات و عادت های ذهنی تفکر انتقادی را مورد ارزیابی قرار می دهد.

 

 

 

در سنجش تفکر انتقادی، همسو با مبانی نظری لازم است هر دو مؤلفۀ آن یعنی مهارت ها و نگرش ها سنجیده شود. آرترز، بولن و دورکس (1997) سنجش جامعی را پیشنهاد کردند که شامل سه مؤلفه اصلی است: دانش، مهارت ها و تمایلات تفکر انتقادی. بلانتر و فرازیر (2002)، آزمون های استاندارد شدۀ چند گزینه ای تفکر انتقادی را همراه با سنجش مبتنی بر عملکرد پیشنهاد کردند. همچنین آنجلو (1995) ارزشیابی مداوم یادگیری های دانش آموزان را مطرح ساخت که طی آن رشد توانایی های تفکر انتقادی ویژه مانند فراشناخت، تجزیه و تحلیل، ترکیب، استنباط و حل مسأله مورد بررسی قرار می گیرد.با وجود این، همواره این پرسش مطرح است که کدامیک از ابزارها می تواند برای سنجش بهتر کیفیت مهارت های تفکر سطح بالا مورد استفاده قرار بگیرد. آزمون های تفکر انتقادی، معمولاً یکسان نیستند و برخی از این آزمون ها برای کاربردهای خاص مناسب تر از بقیه هستند.

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

تبیین رویکرد تفکر انتقادی (معنا ، مبانی و ) 
2-1- مقدمه
2-1-2- معنا و مفهوم تفکر انتقادی
 2-1-2-1- مرز تفکر انتقادی و شبه تفکر انتقادی
 2-1-2-2-تفکر انتقادی به عنوان یک محصول یا فرایند 
 2-1-2-3- تلاش برای یافتن یک تعریف جامع
 2-1-2-4- تفاوت رویکردتفکر انتقادی با انواع دیگر رویکردهای تفکر
2-1-3- مبانی تفکر انتقادی
 2-1-3-1- مبانی فلسفی
 2-1-3-1-1- اندیشه های دورۀ کلاسیک
 2-1-3-1-2- اندیشه های دورۀ رنسانس 
 2-1-3-1-3- عصر روشن گری
 2-1-3-1-4- اندیشه ها یمعاصر
•جان دیوئی، پدر تفکر انتقادی مدرن
•رابرت انیس و تفکر مسئولانه 
•نظریه پردازان انتقادی(مکتب فرانکفورت) 
•لیپمن و کاربری تفکر انتقادی در آموزش فلسفه به کودکان
-مبانی فلسفی برنامه فلسفه برای کودکان
 1- مبانی هستی شناختی
 2- مبانی انسان شناختی 
 3- مبانی معرفت شناختی 
 4- مبانی ارزش شناختی 
 2-1-3-2- مبانی روانشناختی 
 2-1-3-2-1- دیدگاه شناختی ژان پیاژه
 2-1-3-2-2- دیدگاه ویگوتسکی 
2-1-4- مؤلفه ها، ویژگی ها و رویکردها
 2-1-4-1- مؤلفه های تفکر انتقادی
 2-1-4-2- ضرورت توجه به هر دو مؤلفۀ تفکر انتقادی 
 2-1-4-3- مهارت ها و تمایلات در تفکر انتقادی
2-1-4-4- رویکردهای تفکر انتقادی
2-1-4-4-1- تفکر انتقادی به عنوان یک مهارت عام
 2-1-4-4-2- تفکر انتقادی به عنوان یک مهارت در حوزۀ خاص
2-1-5- آموزش مبتنی بر تفکر انتقادی 
2-1-5-1- تفکر انتقادی در آموزش و پرورش
2-1-5-2- چرا فقدان تفکر انتقادی؟ 
2-1-5-3-پرورش تفکر انتقادی
 2-1-5-3-1- پرورش مهارت های تفکر انتقادی 
 2-1-5-3-2- آموزش مبتنی بر دیالوگ
 2-1-5-3-3- بهره گیری از فنون طرح پرسش
 2-1-5-3-4- یادگیری مبتنی بر همیاری
 2-1-5-3-5- یادگیری بر مبنای حل مسأله
 2-1-5-3-6- آموزش بر مبنای مورد کاوی
 2-1-5-3-7- آموزش راهبردهای فراشناختی 
 2-1-5-3-8- پرورش تمایلات تفکر انتقادی
 2-1-5-3-8-1- موانع تفکر انتقادی 
 2-1-5-3-8-2- باورهای معرفتی در تفکر انتقادی 
 2-1-5-3-9- مؤلفه های کلاس درس مبتنی بر تفکر انتقادی
2-1-6- سنجش تفکر انتقادی
2-1-6-1- شیوه های سنجش تفکر انتقادی 
2-1-6-2- ابزارهای سنتی سنجش تفکر انتقادی
2-1-6-3- مسایل و مشکلات سنجش تفکر انتقادی


يشينه تحقيقاتي 
پيشينه داخلی
پيشينه خارجی 

منابع و مآخذ
منابع فارسی    
منابع انگلیسی


سوالات احتمالی شما درباره پایان نامه آموزش و سنجش رویکرد تفکر انتقادی


چطور میتونم فایل پایان نامه آموزش و سنجش رویکرد تفکر انتقادی رو دریافت کنم؟

برای خرید و دانلود این فایل میتونید دکمه سبز رنگ خرید و دانلود فوری کلیک کنید و بلافاصله بعد از پرداخت، لینک دانلود پایان نامه آموزش و سنجش رویکرد تفکر انتقادی براتون نمایش داده میشه و میتونید فایل رو دانلود کنید.

این فایل چطوری به دست من میرسه؟

بعد از خرید به صورت اتوماتیک، لینک دانلود فایل پایان نامه آموزش و سنجش رویکرد تفکر انتقادی برای شما نمایش داده میشه و میتونید دانلود و استفاده کنید.

قیمت پایان نامه آموزش و سنجش رویکرد تفکر انتقادی چقدر هست؟

در حال حاضر قیمت این فایل با تخفیف ویژه 53 هزار تومان هست.

چطور میتونم با پشتیبانی سایت در ارتباط باشم؟

از طریق شماره 09374433704 میتونید با پشتیبانی سایت در ارتباط باشید.

برچسب ها:



پایان نامه آموزش و سنجش رویکرد تفکر انتقادی. پایان نامه تفکر انتقادی نظریه های تفکر انتقادی پرورش تفکر انتقادی در کودکان تفکر انتقادی از منظر قرآن و 

ﺗﻔﮑﺮ اﻧﺘﻘﺎدی در ﺗﻌﻠﯿﻢ و ﺗﺮﺑﯿﺖ اﺳﻼﻣﯽ. ﺗﻔﮑﺮ اﻧﺘﻘﺎدی و ﺿﺮورت آﻣﻮزش آن در ﮐﻼس درس. ﻫﺪف از اﯾﻦ ﻧﻮﺷﺘﺎر ﭘﺎﯾﺎن ﻧﺎﻣﻪ در ﻣﻮرد روﯾﮑﺮد ﺗﻔﮑﺮ اﻧﺘﻘﺎدی ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ.

این پژوهش با رویکرد کیفی و با روش پدیدارنگاری صورت گرفت. 15 شرکت کننده از میان دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته ی روان شناسی تربیتی دانشگاه الزهرا در سه گروه 

حوزه های اشتراک و افتراق رویکرد آموزش تفکر انتقادی با آموزه های تربیت اسلامی در حیطه مبانی و اهداف کدامند و چه نتایجی از ارزیابی رویکرد تفکرانتقادی بر مبنای 

هدف از این پایان نامه آموزش تفکر انتقادی به کودکان و دانش آموزان می باشد. از منظر فریره، «پژوهش انتقادی» همیشه ادامه دارد چون شرایط سیاسی و اجتماعی و فرهنگی 

2-1-6-3- مسائل و مشکلات سنجش تفکر انتقادی… … … … … … … … … … … … بخش دوم: تعقل و تفکر در 2-3-1-1- اهداف رویکرد تفکر انتقادی و آموزش فلسفه برای کودکان…

هدف از این پایان نامه ماهیت و مبانی رویکرد تفکر انتقادی و تفاوت آن با سایر رویکردهای تفکر می باشد. واتسون و گلاسر، تدوین کنندگان یکی از عام ترین ابزارهای سنجش 

docxروانشناسی و علوم تربیتی+دانلود با لینک مستقیم164 هدف از این پایان نامه آموزش و سنجش رویکرد تفکر انتقادی می باشد. دانلود پایان نامه آموزش و سنجش رویکرد 

by کیانپور · 2014 — به همین علت، یکی از اهداف آموزش و پرورش، تربیت افرادی است که تفکر انتقادی داشته باشند. لذا پژوهش حاضر درصدد بررسی سطح گرایش به تفکر انتقادی دانشجویان و 

by ابوالحسنی چیمه · 2016 — جهت سنجش فرضیة پژوهش دو گروه 29 نفره از زبان‌آموزان پایة اول دبیرستان، در یکی از برای گروه اول، طرح درس آموزش زبان انگلیسی با رویکرد تفکر انتقادی و 

دانلود پایان‌نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A ) علوم تربیتی گرایش:فلسفه‌ي تعلیم و تربیت اسلامی.

هدف از این پایان نامه تبیین رویکرد تفکر انتقادی می باشد. بدون تردید نظام آموزشی ما، نقش اساسی در توسعه همه جانبه جامعه دارد. یکی از مهم ترین اهداف آموزش و 

نامه آموزش عالی، نشریه مؤسسۀ پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی و سازمان سنجش آموزش کش.

برای دانلود پایان نامه و پروپوزال در مورد تفکر انتقادی و پروژه دانشجویی و گزارش سمینار و تز در مورد تفکر انتقادی در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا و کارشناسی از 

ابزار تحقیق برای سنجش تفکر انتقادی یک آزمون محقق‌ساخته به با توجه به گرفت، میانگین نمرات از آموزش گروهی 25/1 نمره بیشتر از این میانگین در قبل آموزش بود 

by وشنی · 2019 — تفکر انتقادی، تفکر خالق، تفکر تحلیلی، پیشرفت تحصیلی، دانش آموزان. 9. دانشجوی دکتری. گروه. مدیریت آموزشی، واحد کرمانشاه، دانشگاه آزاد اسالمی، کرمانشاه، ایران 

by اروجلو · 2017 — ابزارهای پژوهش شامل پرسشنامه های مشخصات جمعیت شناختی، استاندارد سنجش مهارت های تفکر انتقادی کالیفرنیا فرم ب و خودکارآمدی عمومی شرر بود.

چکیده پایان نامه تبیین و تحلیل رویکرد تفکر انتقادی درعرصه تعلیم وتربیت و 1- بررسی اهداف و مبانی فلسفی رویکرد آموزش تفکر انتقادی در عرصه تعلیم وتربیت.