بررسی مهارت های لازم یادگیرنده در آموزش مجازی و الکترونیکی
این فایل با تخفیف ویژه به مبلغ 49,500 تومان میباشد که بلافاصه بعد از پرداخت میتوانید آن را دانلود کنید. تعداد صفحات بررسی مهارت های لازم یادگیرنده در آموزش مجازی و الکترونیکی 104 صفحه است. همچنین این فایل با فرمت docx قابل اجرا میباشد. برای خرید و دانلود روی دکمه زیر کلیک کنید.
تخفیف ویژه به مدت محدود فقط تا فردا سهشنبه 27 آبان
65
هزار تومان
50
هزار تومان
پشتیبانی: 09374433704
هدف از این پایان نامه بررسی مهارت های لازم یادگیرنده در آموزش مجازی و الکترونیکی می باشد.
هدف از این پایان نامه بررسی مهارت های لازم یادگیرنده در آموزش مجازی و الکترونیکی می باشد.
مهارت به کارگیری رایانه
در محیط یادگیری الکترونیکی یادگیرنده برای دسترسی به محتوای آموزشی، انجام فعالیتهای یادگیری، شرکت در بحثهای همزمان و ناهمزمان به ابزارها و نرمافزارهای گوناگون مانند؛ رایانه، اسکنر، چابگر، بلندگو، نرمافزارهای گرافیکی، متنی و صوتی نیاز دارد و باید علاوه بر دسترسی به این ابزارها، مهارتهای کار با آنها را داشته باشد. برای نمونه یکی از مهارتهای مورد نیاز برای کار با این ابزارها مهارت استفاده از صفحه کلید است.
مهارت در به کارگیری ابزارهای اینترنتی و سامانههای مدیریت یادگیری
یادگیرنده در محیط یادگیری الکترونیکی علاوه برمهارت در کاربرد رایانه، برای جستجو در منابع، برقراری ارتباط با دیگران، نشر ایدهها و تولید محتوا به برخی از ابزارها و نرم افزارهای اینترنتی نیاز دارد و بایستی مهارت به کارگیری آنها را داشته باشد. یادگیرندگانی که از مهارتهای پیشرفته برخوردار هستند، در محیط یادگیری الکترونیکی بهتر منابع یادگیری را جستجو و مطالعه میکنند و کارآیی بیشتری دارند(سراجی و عطاران،322:1390).
مهارت در به کارگیری تجارب اولیه
در یادگیری الکترونیکی با توجه به مراحلی که پشت سر گذاشته میشوند یادگیرنده به کمک مدرس اطمینان حاصل میکند که چطور از منابع موجود استفاده کند. این امر باعث میشود که اعتماد به نفس لازم را به دست بیاورد و به محیط جدید عادت کند. یادگیرنده با سایر یادگیرندگان و مدرس ارتباط برقرار میکند و از پست الکترونیک، اتاق گفتگو استفاده میکند. برقراری ارتباط بیشتر با دیگران باعث اعتماد به نفس بیشتری در یادگیرنده خواهد شد. یادگیرنده از طریق پرسیدن سؤال، بررسی محتوا، تأمل بر مواد درسی و بررسی پاسخها شناخت بیشتری از موضوع، محیط، مدرس و سایر هم دورهایهای خود به دست میآورد.
مدیریت زمان
یکی از مزایای یادگیری الکترونیکی آزادی عمل در انتخاب زمان دلخواه است که در آن زمان یادگیری یادگیرنده انتخاب میشود. در دورههای سنتی یک برگه حاوی برنامه دورههایی که باید در آنها شرکت کرد و تکالیفی که باید انجام دهند در اختیار یادگیرنده قرار میگیرد. در این دوره طول زمان درس خواندن را یادگیرنده خود تعیین میکند. در این دورهها یادگیرنده ساختار دوره را مدنظر قرار میدهد و اهداف و برنامه زمانبندی خود را بررسی میکند(کلارک،149:1391). بر اساس مدیریت زمان، توصیه در هر زمینهای مبتنی بر اهداف صورت میپذیرد. به محض این که اهداف و اولویتها مشخص گردیدند، زمان مورد نیاز برای آنها تخصیص مییابد. از این طریق میتوان برای شرکت دانشجویان مجازی در آموزش برنامهریزی کرده و از ایجاد اضطراب در آنها ممانعت به عمل آورد(پالوف و پرات،138:1384).
مهارتهای زبانی
مهارتهای زبانی شامل شنیدن، سخن گفتن، خواندن و نوشتن میشود. آشنایی یادگیرنده با زبانهای خارجی، خصوصاً زبان محیط الکترونیکی یادگیری و زبانی که منابع درسی و کمکی در فرایند یادگیری دارای اهمیت است حائز اهمیت میباشد. یادگیرنده به عنوان یک کاربر باید بتواند با محیط الکترونیکی کلاس مجازی و امکانات وابسته به آن ارتباط مؤثر برقرار کند و این جز با تسلط کامل به زبان محیط ارتباط و نرم افزار دوره امکانپذیر نیست. استفاده از منابع الکترونیکی کتابخانۀ مجازی نیز مستلزم آشنایی با زبان اینگونه منابع است. اگر زبان محیط یادگیری با زبان منابع متفاوت باشد، لازم است یادگیرنده در حد نیاز با آن زبان نیز آشنایی داشته باشد.
مهارتهای نوشتاری
نوشتن محصول یا فرایند ارتباط عنوان و موضوع، هدف خواننده است. همۀ این عناصر در شکلگیری نوشته تأثیر میگذارند. قدم نخست برای نوشتن تعیین موضوع، هدف و خوانندۀ مطالب است. در قدم بعدی گردآوری اطلاعات و سازماندهی آنها و سپس ارائه نخستین پیش نویس و تجدیدنظر در آن تا حصول به نتیجۀ مطلوب است. یادگیرنده باید بتواند از طریق نوشتن در محیط الکترونیکی با دیگران ارتباط برقرار نموده و به تعامل بپردازد. توانایی خلاصه کردن، بیان عقاید و نظرات در قالب واژههای مناسب، سازماندهی متن به بخش¬ها، پارگراف¬ها و جملات مناسب از جمله مهارتهای نوشتن است(بابائی،174:1389).
فهرست مطالب
2 مقدمه 11
2-1 فناوری اطلاعات و ارتباطات 12
2-2 تعامل در آموزش از راه دور 13
2-2-1 تعامل استاد – دانشجو 14
2-2-2 تعامل دانشجو – دانشجو 14
2-2-3 تعامل دانشجو – محتوا 14
2-2-4 تعامل استاد – محتوا 15
2-2-5 تعامل استاد – استاد 15
2-2-6 تعامل محتوا - محتوا 15
2-3 مراحل تکامل فناوری آموزشی 16
2-3-1 فناوری توزیعی 17
2-3-2 فناوری اشتراکی 17
2-3-3 فناوری تعاملی 18
2-4 نظریههای مورد استفاده در فناوریآموزشی 19
2-4-1 نظریه رفتارگرایی 20
2-4-2 نظریۀ شناخت گرایی 20
2-4-3 نظریۀ سازنده گرایان 21
2-5 دستهبندی آموزش الکترونیکی 22
2-5-1 یادگیری شخصی 22
2-5-2 یادگیری جمعی 22
2-5-3 کلاس های مجازی 23
2-6 آموزش از راه دور 23
2-6-1 نسلهای آموزش از راه دور 26
2-6-2 تاریخچه آموزش از راه دور در ایران 28
2-7 آموزش مجازی 28
2-7-1 شیوههای آموزش مجازی 32
2-7-2 عناصر آموزش مجازی 34
2-7-3 هدفهای برنامه درسی 34
2-7-4 فعالیتهای یادگیری 35
2-7-5 مواد و منابع یادگیری 35
2-7-6 محتوای الکترونیکی 36
2-7-7 استانداردهای محتوای الکترونیکی 37
2-7-8 ابرداده ها 37
2-7-9 بررسی استانداردهاي آموزش و فراگیري الکترونیکی 38
2-7-10 سامانه مدیریت یادگیری 39
2-7-11 نقش معلم در محیطهای یادگیری الکترونیکی 41
2-7-12 مهارتهای موردنیاز یادگیرنده الکترونیکی 43
2-7-13 مهارت به کارگیری رایانه 48
2-7-14 مهارت در به کارگیری ابزارهای اینترنتی و سامانههای مدیریت یادگیری 48
2-7-15 مهارت در به کارگیری تجارب اولیه 48
2-7-16 مدیریت زمان 49
2-7-17 مهارتهای زبانی 49
2-7-18 مهارتهای نوشتاری 50
2-8 رضایت تحصیلی 60
2-8-1 خودتوانی اینترنتی یادگیرنده 62
2-8-2 پاسخگویی به موقع مدرس 63
2-8-3 انعطاف پذیری دوره یادگیری الکترونیکی 63
2-8-4 کیفیت دوره یادگیری الکترونیکی 63
2-8-5 کیفیت فناوری 63
2-8-6 سودمندی سامانه 64
2-8-7 سهولت استفاده از سامانه 64
2-8-8 تنوع در ارزیابی 64
2-9 پیشرفت تحصیلی 65
2-10 ارزشیابی کیفیت دورههای یادگیری الکترونیکی 68
2-11 جایگاه مهارتهای یادگیرنده الکترونیکی در برنامه درسی دانشگاههای مجازی 70
2-12 پیشینه پژوهش 74
2-12-1 پژوهشهای انجام شده خارجی 74
2-12-2 پژوهشهای انجام شده داخلی 78
2-13 جمع بندی 87
منابع و مآخذ
منابع فارسی
منابع انگلیسی
سوالات احتمالی شما درباره بررسی مهارت های لازم یادگیرنده در آموزش مجازی و الکترونیکی
چطور میتونم فایل بررسی مهارت های لازم یادگیرنده در آموزش مجازی و الکترونیکی رو دریافت کنم؟
برای خرید و دانلود این فایل میتونید دکمه سبز رنگ خرید و دانلود فوری کلیک کنید و بلافاصله بعد از پرداخت، لینک دانلود بررسی مهارت های لازم یادگیرنده در آموزش مجازی و الکترونیکی براتون نمایش داده میشه و میتونید فایل رو دانلود کنید.
این فایل چطوری به دست من میرسه؟
بعد از خرید به صورت اتوماتیک، لینک دانلود فایل بررسی مهارت های لازم یادگیرنده در آموزش مجازی و الکترونیکی برای شما نمایش داده میشه و میتونید دانلود و استفاده کنید.
قیمت بررسی مهارت های لازم یادگیرنده در آموزش مجازی و الکترونیکی چقدر هست؟
در حال حاضر قیمت این فایل با تخفیف ویژه 50 هزار تومان هست.
چطور میتونم با پشتیبانی سایت در ارتباط باشم؟
از طریق شماره 09374433704 میتونید با پشتیبانی سایت در ارتباط باشید.
برچسب ها:
هدف از این پایان نامه بررسی مهارت های لازم یادگیرنده در آموزش مجازی و الکترونیکی می باشد. مهارت به کارگیری رایانه در محیط یادگیری الکترونیکی یادگیرنده برای
فعالیت های یادگیرنده در آموزش مجازی وتولید محتوای الکترونیکی : · یادگیرندگان درون خطی در آموزش مجازی و تولید محتوای الکترونیکی برای دستیابی به نتایج یادگیری درس
by سراجی · 2013 — در سطح اول، ابتدا از بررسی منابع معتبر الزام های مربوط به مهارت ها می آورد که یادگیرندگان برای ورود به دوره های یادگیری الکترونیکی باید از مهارت های نه
چکیده. هدف پژوهش حاضر بررسی نقش مهارت های یادگیری الکترونیکی بر رضایت و موفقیت تحصیلی دانشجویان مجازی است. جامعه آماری این پژوهش کلیه دانشجویان مرکز آموزش
جایگاه مهارت های یادگیرنده الکترونیکی در برنامه درسی دانشگاه های مجازی ارزیابی آمادگی یادگیری الکترونیکی در دانشگاه آزاد مالزی” به بررسی آمادگی های لازم
by سراجی · 2014 — تدریس فعالیت متقابل بین یاددهنده و یادگیرنده است که بر اساس طرحی منظم و هدفدار و به قصد ایجاد یادگیری در یادگیرندگان انجام میشود. در برخی از موقعیتهای آموزشی
این پژوهش، با توجه به اهمیت موضوع، در صدد بررسی وضعیت آموزشهای الکترونیکی در و شرمندگی از ناتوانایی در کسب مهارتهای شغلی لازم؛ کاهش توانایی برای حل مشکل
Farvardin 29, 1399 AP — دکتر فرهاد سراجی، عضو هیات علمی دانشگاه بوعلی سینا در یادداشتی مهارتهای مورد نیاز دانشجو در آموزش مجازی را تشریح کرد.
ﺗﻼش ﺑﺮاي ﮐﺴﺐ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ در اﺳﺘﻔﺎده از ﺳﯿﺴﺘﻢ آﻣﻮزش اﻟﮑﺘﺮوﻧﯿﮑﯽ و ﺳﻨﺠﺶ ﻣﯿﺰان ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﯾﻦ ﺳﯿﺴﺘﻢ ﻫﺎي. ﻣﻮرد. ﺑﺮرﺳﯽ اﺳﺖ، در راﺳﺘﺎي ﺑﺮرﺳﯽ ﻧﻈﺮي و ﺟﺎﻣﻊ ﻣﻄﺎﻟﻌﺎت اﻧﺠﺎم.