پایان نامه مولفه های تفکر انتقادی لیپمن

پایان نامه مولفه های تفکر انتقادی لیپمن

این فایل با تخفیف ویژه به مبلغ 52,500 تومان می‌باشد که بلافاصه بعد از پرداخت میتوانید آن را دانلود کنید. تعداد صفحات پایان نامه مولفه های تفکر انتقادی لیپمن 167 صفحه است. همچنین این فایل با فرمت docx قابل اجرا می‌باشد. برای خرید و دانلود روی دکمه زیر کلیک کنید.

تخفیف ویژه به مدت محدود فقط تا فردا چهارشنبه 28 آبان


69 هزار تومان 53 هزار تومان

پشتیبانی: 09374433704


هدف از این پایان نامه مولفه های تفکر انتقادی لیپمن می باشد.

هدف از این پایان نامه مولفه های تفکر انتقادی لیپمن می باشد.

 

 

لیپمن (1988، همان) نیز همچون گلاسر به طور صریح و روشن، تفکر انتقادی را به عنوان یک فرایند در نظر می گیرد. تفکر انتقادی، تفکر مسئولانه و ماهرانه ای است که قضاوت خوب را تسهیل می کند، زیرا متکی بر ملاک هاست، خود به خود اصلاح شونده است و به متن (بافت) حساس است. مبانی ارزش شناختی برنامه فلسفه براي کودکان را نیز باید در فلسفه هاي نقادي، عمل گرایی، تحلیل زبانی و روانشناسی شناختی ـ اجتماعی ویگوتسکی جستجو کرد. در بعد ارزش شناسی این برنامه تحت تأثیر نسبیت گرایی حاصل از فلسفه عمل گرایی در تبیین ارزشهاي فردي و اجتماعی و توافق حاصل از آن قرار گرفته است. از این رو لیپمن با هرگونه تلقین آموزه هاي کلاس درس به کودکان مخالف است و مخالفت خود را چنین بیان میدارد: « ایده ها و آرمانهاي فلسفی میتواند به زبان کودکان ارائه شود، اما در نهایت این کودکان هستند که خود باید به تولید ایده هاي فلسفی خویش بپردازند. »(لیپمن،1991)  
   پرهیز از تلقین، احترام به نظرگاه هاي کودکان و اعتماد به آنان از جمله ملاحظات ارزشی است که لیپمن در برنامه خود به آن تأکید دارد(لیپمن،1990)

 

 

 یکی از ویژگی هاي برنامه فلسفه براي کودکان نسبیت گرایی در شناخت است. لیپمن در این زمینه مینویسد: « پاسخ هاي نهایی که بتوان به سئوالات فلسفی [کودکان] داد وجود ندارد. زیرا این پاسخ ها فوراً با نظرگاه هاي مخالف جدیدي مواجه خواهد شد(لیپمن، 1980: 97 و 1988: 33) دیویی در کتاب «ما چگونه فکر میکنیم؟» به «عمل کامل اندیشه » اشاره می کند و منظورش از آن، تفکري است که با عمل همراه باشد(دیویی،1991). لذا تفکر منهاي عمل که در فلسفه فلاسفه اي چون افلاطون و ارسطو وجود دارد از نظر او  فاقد ارزش است(دیویی،1998). لیپمن به دنباله روي از دیویی به پیوستگی نظریه و عمل معتقد شده و در این باره مینویسد:
 « گمراه کننده خواهد بود اگر فکر کنیم که فلسفه سراسر نظري است و عملی نیست. برعکس اغلب اتفاق افتاده که نظریه به تنهایی وبدون توجه به عمل قادربه حل مسائل ومشکلات نبوده است.»(لیپمن،1998)

 

 


او در کتاب «تفکر در تعلیم و تربیت» به تأثیر خود از دیویی در توجه او به تجربه عملی در شناخت اشاره می کند و همراه با برجسته کردن نقش کودکان در فهم مسائل اجتماعی، بر تجارب بین فردي تأکید می ورزد(لیپمن،2007: 33)    وي با تاکید بر نقش تجربه در یادگیري کودکان میگوید: « تدریس باید به گونه اي باشد که منجر به تبادل تجربیات بین کودکان شود. ».و در جایی دیگر میگوید: «...در مورد کودکان، ما نیازمند واسطه اي هستیم که شکاف هاي عظیم بین اندیشه و تجربه را پر کند.»(لیپمن،1992: 7). ویگوتسکی روان شناس شناخت گراي روسی از چهره هاي دیگري است که بر افکار معرفت شناختی لیپمن تأثیر زیادي گذاشته است(لیپمن و پیزارو ، 2001). تأثیر تعامل اجتماعی و فرهنگی در حین گفت و گو هاي زبانی کودکان در رشد فکري کودکان، عنصر اساسی تشکیل هنده نظریه یادگیري اجتماعی ـ فرهنگی ویگوتسکی است. او رشد شناختی کودکان را متاثر از آموزش اجتماعی آنان میداند.   (مشیري 1388). لیپمن در گرایش به سمت شفاف سازي و تحلیل مفاهیم زبان عادي و روزمره که در حین گفتگوهاي فلسفی کودکان، رخ می دهد به معرفت شناسی فلسفه تحلیل زبانی به ویژه از نوع معرفت شناسی ویتگنشتاین دوم و  رایل متمایل است. (جوسو،2007: 27)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

تبیین رویکرد تفکر انتقادی (معنا ، مبانی و ) 
2-1- مقدمه
2-1-2- معنا و مفهوم تفکر انتقادی
 2-1-2-1- مرز تفکر انتقادی و شبه تفکر انتقادی
 2-1-2-2-تفکر انتقادی به عنوان یک محصول یا فرایند 
 2-1-2-3- تلاش برای یافتن یک تعریف جامع
 2-1-2-4- تفاوت رویکردتفکر انتقادی با انواع دیگر رویکردهای تفکر
2-1-3- مبانی تفکر انتقادی
 2-1-3-1- مبانی فلسفی
 2-1-3-1-1- اندیشه های دورۀ کلاسیک
 2-1-3-1-2- اندیشه های دورۀ رنسانس 
 2-1-3-1-3- عصر روشن گری
 2-1-3-1-4- اندیشه ها یمعاصر
•جان دیوئی، پدر تفکر انتقادی مدرن
•رابرت انیس و تفکر مسئولانه 
•نظریه پردازان انتقادی(مکتب فرانکفورت) 
•لیپمن و کاربری تفکر انتقادی در آموزش فلسفه به کودکان
-مبانی فلسفی برنامه فلسفه برای کودکان
 1- مبانی هستی شناختی
 2- مبانی انسان شناختی 
 3- مبانی معرفت شناختی 
 4- مبانی ارزش شناختی 
 2-1-3-2- مبانی روانشناختی 
 2-1-3-2-1- دیدگاه شناختی ژان پیاژه
 2-1-3-2-2- دیدگاه ویگوتسکی 
2-1-4- مؤلفه ها، ویژگی ها و رویکردها
 2-1-4-1- مؤلفه های تفکر انتقادی
 2-1-4-2- ضرورت توجه به هر دو مؤلفۀ تفکر انتقادی 
 2-1-4-3- مهارت ها و تمایلات در تفکر انتقادی
2-1-4-4- رویکردهای تفکر انتقادی
2-1-4-4-1- تفکر انتقادی به عنوان یک مهارت عام
 2-1-4-4-2- تفکر انتقادی به عنوان یک مهارت در حوزۀ خاص
2-1-5- آموزش مبتنی بر تفکر انتقادی 
2-1-5-1- تفکر انتقادی در آموزش و پرورش
2-1-5-2- چرا فقدان تفکر انتقادی؟ 
2-1-5-3-پرورش تفکر انتقادی
 2-1-5-3-1- پرورش مهارت های تفکر انتقادی 
 2-1-5-3-2- آموزش مبتنی بر دیالوگ
 2-1-5-3-3- بهره گیری از فنون طرح پرسش
 2-1-5-3-4- یادگیری مبتنی بر همیاری
 2-1-5-3-5- یادگیری بر مبنای حل مسأله
 2-1-5-3-6- آموزش بر مبنای مورد کاوی
 2-1-5-3-7- آموزش راهبردهای فراشناختی 
 2-1-5-3-8- پرورش تمایلات تفکر انتقادی
 2-1-5-3-8-1- موانع تفکر انتقادی 
 2-1-5-3-8-2- باورهای معرفتی در تفکر انتقادی 
 2-1-5-3-9- مؤلفه های کلاس درس مبتنی بر تفکر انتقادی
2-1-6- سنجش تفکر انتقادی
2-1-6-1- شیوه های سنجش تفکر انتقادی 
2-1-6-2- ابزارهای سنتی سنجش تفکر انتقادی
2-1-6-3- مسایل و مشکلات سنجش تفکر انتقادی


يشينه تحقيقاتي 
پيشينه داخلی
پيشينه خارجی 

منابع و مآخذ
منابع فارسی    
منابع انگلیسی


سوالات احتمالی شما درباره پایان نامه مولفه های تفکر انتقادی لیپمن


چطور میتونم فایل پایان نامه مولفه های تفکر انتقادی لیپمن رو دریافت کنم؟

برای خرید و دانلود این فایل میتونید دکمه سبز رنگ خرید و دانلود فوری کلیک کنید و بلافاصله بعد از پرداخت، لینک دانلود پایان نامه مولفه های تفکر انتقادی لیپمن براتون نمایش داده میشه و میتونید فایل رو دانلود کنید.

این فایل چطوری به دست من میرسه؟

بعد از خرید به صورت اتوماتیک، لینک دانلود فایل پایان نامه مولفه های تفکر انتقادی لیپمن برای شما نمایش داده میشه و میتونید دانلود و استفاده کنید.

قیمت پایان نامه مولفه های تفکر انتقادی لیپمن چقدر هست؟

در حال حاضر قیمت این فایل با تخفیف ویژه 53 هزار تومان هست.

چطور میتونم با پشتیبانی سایت در ارتباط باشم؟

از طریق شماره 09374433704 میتونید با پشتیبانی سایت در ارتباط باشید.

برچسب ها:



پایان نامه مولفه های تفکر انتقادی لیپمن. پایان نامه تفکر انتقادی نظریه های تفکر انتقادی پرورش تفکر انتقادی در کودکان تفکر انتقادی از منظر قرآن و روانشناسی

مقاله کنفرانس: چهارمین کنفرانس جهانی و اولین کنفرانس ملی پژوهش های نوین ایران و جهان در: روانشناسی، علوم تربیتی، حقوق رو علوم اجتماعی - 1396.

ليپمن اين الگو را در سال هاي آخر دهه 1960 طراحي و سپس در "مؤسسه پيشبرد فلسفه براي كودكان" به اجرا در آوردهدف از نگارش اين مقاله بررسي مفروضات زير ساخت و 

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی.

پایان نامه بررسی جایگاه مولفه‌های تفکر انتقادی در کتاب‌های درسی پایه‌ی ششم ابتدایی. ارسال شده در 5ام مهر, 2-5-2- مولفه‌های تفکر انتقادی از دیدگاه لیپمن…

Esfand 2, 1398 AP — هدف از این پایان نامه مولفه های تفکر انتقادی لیپمن می باشد. لیپمن (۱۹۸۸، همان) نیز همچون گلاسر به طور صریح و روشن، تفکر انتقادی را به عنوان 

Ordibehesht 29, 1399 AP — ب) تعریف عملیاتی: در این تحقیق میزان توجه به تفکر انتقادی، با توجه به مولفه‌های تفکر انتقادی لیپمن و با بررسی کتاب‌های درسی پایه‌ ششم 

فهرست و آنالیز آمار مقالات مرتبط با کلید واژه لیپمن. کلیدواژه ها: مثنوی فلسفه برای کودکان لیپمن اجتماع پژوهشی مولفه‌های تفکر فلسفی. مقاله چکیده

برچسب: تفکر انتقادی پایان نامه 11221453 |docx روانشناسی و علوم تربیتی+بررسی مولفه های تفکر انتقادی و تمایز تفکر انتقادی از مفاهیم دیگر.

پایان نامه آموزش تفکر انتقادی به کودکان و دانش آموزان رفتن به سايت اصلي هدف پایان نامه مولفه های تفکر انتقادی لیپمن رفتن به سايت اصلي هدف از این پایان 

تفکر انتقادی پایان نامه تفکر انتقادی در روانشناسی گرایش های تفکر انتقادی مولفه های تفکر انتقادی سنجش گرایش‌های تفکر انتقادی مولفه های تفکر انتقادی لیپمن

مقایسه مولفه های تفکر انتقادی از دیدگاه غزالی و صاحبنظران برجسته حوزه تفکر انتقادی (لیپمن و انیس). پایان نامه. وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه شیراز - 

مبدعان برنامه ‫آموزشی «فلسفه برای کودک (فبک)» بر این باورند که پرورش تفکر‬ ‫کنشگر به عنوان یکی از مولفههای «تفکر انتقادی» باید از اوان‬ ‫کودکی و با شروع‬ 

by متقی · 2018 — به طور کلی، مؤلفههای تفکر انتقادی بهجز در چند مؤلفه بر خودکارآمدی دانشجویان تأثیرگذار است و آن آیین نامه ها و دستورالعمل ها نوع مقاله : مقاله پژوهشی.

هدف کلی این پژوهش تبیین رویکرد تفکر انتقادی در عرصه تعلیم و تربیت و تحلیل تطبیقی مبانی آن بر مبنای آموزه های تربیت اسلامی است. بنا بر ماهیت موضوع تحقیق از 

Dey 6, 1400 AP — برای مشاهده موارد مرتبط با پایان نامه مولفه های تفکر انتقادی لیپمن تبیین نقاط اشتراک و افتراق رویکرد تفکر انتقادی و مبانی تعلیم و تربیت.

Khordad 6, 1401 AP — پایان نامه مولفه های تفکر انتقادی لیپمن · مبانی فلسفی برنامه فلسفه برای کودکان در تفکر انتقادی · لیپمن و کاربرد تفکر انتقادی در آموزش فلسفه به 

by اخوان ملایری · 2020 — باقری، خسرو (1390)، نگاهی دوباره به تربیت اسلامی، جلد دوم، تهران: انتشارات مدرسه. بهرامی نصیرمحله، محمد (1390)، بررسی تمثیل‌های ادبی قرآن، پایان‌نامه کارشناسی 

Dey 14, 1400 AP — پایان نامه تفکر انتقادی ,نظریه های تفکر انتقادی ,پرورش تفکر انتقادی در کودکان ,تفکر انتقادی از منظر قرآن و روانشناسی ,آموزش تفکر انتقادی به 

هدف ارزیابی و تحلیل محتوای کتاب هدیه. های. آسمان بر مبنای. تفکر انتقادی لیپمن در سطوح )تجزیه. و. تحلیل، ترکیب،. ارزشیابی و توضیح( است. روش تحقیق توصیفی.