انگیزش پیشرفت و رابطه آن با پیشرفت تحصیلی

انگیزش پیشرفت و رابطه آن با پیشرفت تحصیلی

این فایل با تخفیف ویژه به مبلغ 38,000 تومان می‌باشد که بلافاصه بعد از پرداخت میتوانید آن را دانلود کنید. تعداد صفحات انگیزش پیشرفت و رابطه آن با پیشرفت تحصیلی 44 صفحه است. همچنین این فایل با فرمت docx قابل اجرا می‌باشد. برای خرید و دانلود روی دکمه زیر کلیک کنید.

تخفیف ویژه به مدت محدود فقط تا فردا چهارشنبه 28 آبان


50 هزار تومان 38 هزار تومان

پشتیبانی: 09374433704


هدف از این تحقیق انگیزش پیشرفت و رابطه آن با پیشرفت تحصیلی می باشد.

هدف از این تحقیق انگیزش پیشرفت و رابطه آن با پیشرفت تحصیلی می باشد.

 

 

نظریه انگیزش پیشرفت بر تحقیقات اولیه هوپ(1930)، سیرز ( 1940)، مک کللند(1961) و اتکینسون( 1967) استوار است. این نظریه بر نقش هدف در موفقیت و شکست  دانش آموز تأکید دارد. مطالعات اولیه هوپ(1930)، تجارب افراد را در زمینه موفقیت و شکست تشریح کرد. او می گفت که افراد پس از کسب موفقیت، سطح هدف خود را بالا می برند و پس از کسب شکست آن را پایین می آورند(گلاور،1383).موری( 1938) نیاز به پیشرفت را میل به غلبه بر مشکلات، تمرین قدرت، تمرین برای انجام دادن امور مشکل و تلاش برای اجرای هر چه سریعتر کارها تعریف کرده است. او نیز، مانند دیگران معتقد است که لذت پیشرفت در رسیدن به هدف نیست، بلکه در گسترش و تمرین مهارتهاست، به بیان دیگر این فرایند است که انگیزش پیشرفت را فراهم می کند( استکی وهمکاران،1389).

 

 

یک دهه بعد سیرز(1940) از طریق تجربه جالبی که درباره هدفهای کودکان دبستانی انجام داد به طراحی نظریه انگیزش پیشرفت دست یافت، کودکانی که تاریخچه ثابتی از موفقیت داشتند به نحو شایسته تری توانستند از عهده انتقادات وارد بر عملکرد خود بر آیند و اهداف صحیح تر و ثابت تری را انتخاب کنند، در برابر به نظر رسید که شکست مداوم - به خصوص در مورد دانش آموزانی که دارای سابقه شکست بودند- موجب شد تا اهدافی را انتخاب کنند که به شکل غیر واقع بینانه بزرگ یا کوچک بود.

 

 

مک کللند(1961) مطالعه در مورد نظریه انگیزش پیشرفت را ادامه داد و شرایطی را که افراد در آن موفق به تأمین نیاز به پیشرفت می شوند بررسی کرد. یکی از همکاران نخستین مک کللند به نام اتکینسون کار تدوین نظریه معاصر انگیزش پیشرفت را ادامه داد. اتکینسون(1965،1966،1967) در مجموعه ای از آزمایشهایی که یاد آور تحقیقات سیرز بود، نشان داد که کسانی که به موفقیت گرایش دارند اهدافی را با دشواری متوسط انتخاب می کنند، در حالیکه افرادی که از شکست نگرانی دارند اغلب اهدافی را بر می گزینند که یا بسیار بزرگ و یا بسیار کوچک است(گلاور،1383).

 

 

 

واضعان اصلی نظریه انگیزش پیشرفت مککللند  ، اتکینسون،کلارک  و لوول )1953 (هستند. پژوهشهای انجام شده نشان داده اند که افراد دارای انگیزه پیشرفت زیاد در انجام کارها از جمله یادگیری، بر افرادی که از این انگیزه بی بهره اند پیشی می گیرند. برای نمونه، مککللند(1961) دو گروه آزمودنی را که از لحاظ انگیزه پیشرفت با هم متفاوت بودند به انجام تکلیف واحدی وا داشت. در آغاز کار، هر دو گروه دارای عملکرد مشابه بودند، اما با ادامه آزمایش گروه دارای انگیزش پیشرفت زیاد از گروه دارای انگیزش پیشرفت کم جلو افتاد. همچنین استیپک  (2002)در پژوهشهای خود نشان داده است، که دانش آموزان دارای انگیزش پیشرفت سطح بالا در کارهای مدرسه موفق اند. نکته ای که در اینجا باید به آن اشاره کنیم این است که کسب موفقیت در تکالیف آسان برای افراد دارای انگیزش پیشرفت لذت بخش نیست، بلکه کسب توفیق در تکالیف چالش انگیز برای این افراد مهم و افتخار آمیزاست. همچنین انجام تکالیف بسیار دشوار نیز مورد علاقه افراد دارای انگیزه پیشرفت سطح بالا قرار نمی گیرد. علت آن است که انجام تکالیف خیلی ساده افتخاری نصیب فرد نمی کند و تکالیف بسیار دشوار معمولاً به شکست منجر می شوند، و این نیز افتخاری نصیب فرد نمی سازد. بنا به نظریه اتکینسون (1957)، اشخاصی که دارای انگیزه پیشرفت قوی هستند در تکالیفی که دارای درجه دشواری متوسط اند (نه خیلی دشوار و نه خیلی آسان) توفیق زیادی به دست می آورند. یعنی تکالیفی که این افراد در آن حداکثر جدّیت را نشان می دهند تکالیفی هستند که انجام دادن آن مستلزم قدری خطر کردن است. اینها همان تکالیف چالش انگیزند. فتسکو و مککلور (2005) به نقل از سیف(1391) در این باره گفته اند:« برای یک فرد دارای انگیزه پیشرفت قوی، مقدار لذتی که هنگام موفقیت تجربه می کند به سطح تصوری چالش وابسته است. به سخن دیگر، با افزایش سطح چالش، لذت همراه با موفقیت نیز افزایش می یابد»(سیف،1391).

 

 

فهرست مطالب

تعریف نظری انگیزش پیشرفت

تعریف عملیاتی انگیزش پیشرفت

انگیزش پیشرفت    1
مبانی انگیزش پیشرفت    2
2-3-1- تعریف انگیزش    2
2-3-2- الگوهای انگیزشی    3
2-3-2-1- الگوی انگیزش بیرونی    4
2-3-2-2- الگوی انگیزش درونی    5
2-3-3- رویکردهای انگیزشی    5
2-3-3-1- رویکردهای مرتبط با انگیزش بیرونی    5
2-3-3-2- رویکردهای مرتبط با انگیزش درونی    8
2-3-3-2-3- نظریه انگیزش پیشرفت    10
2-3-3-3- سایر رویکردهای انگیزشی    11
جدول 2-2 - نکات آموزشی در مورد نظریه انگیزش پیشرفت    14
شکل 2-3- طرح نظری رویکردهای انگیزشی    16
2-3-4- تاریخچه ای از رابطه انگیزش پیشرفت و پیشرفت تحصیلی    16
2-4- پیشینه تحقیقات  داخلی و خارجی انجام شده در مورد موضوع    20
جدول 2-3-پیشینه پژوهشهای داخلی در رابطه با موضوع    29
جدول 2-4- پیشینه پژوهشهای خارجی در مورد موضوع    35
فهرست منابع    37


سوالات احتمالی شما درباره انگیزش پیشرفت و رابطه آن با پیشرفت تحصیلی


چطور میتونم فایل انگیزش پیشرفت و رابطه آن با پیشرفت تحصیلی رو دریافت کنم؟

برای خرید و دانلود این فایل میتونید دکمه سبز رنگ خرید و دانلود فوری کلیک کنید و بلافاصله بعد از پرداخت، لینک دانلود انگیزش پیشرفت و رابطه آن با پیشرفت تحصیلی براتون نمایش داده میشه و میتونید فایل رو دانلود کنید.

این فایل چطوری به دست من میرسه؟

بعد از خرید به صورت اتوماتیک، لینک دانلود فایل انگیزش پیشرفت و رابطه آن با پیشرفت تحصیلی برای شما نمایش داده میشه و میتونید دانلود و استفاده کنید.

قیمت انگیزش پیشرفت و رابطه آن با پیشرفت تحصیلی چقدر هست؟

در حال حاضر قیمت این فایل با تخفیف ویژه 38 هزار تومان هست.

چطور میتونم با پشتیبانی سایت در ارتباط باشم؟

از طریق شماره 09374433704 میتونید با پشتیبانی سایت در ارتباط باشید.

برچسب ها:



by تمنایی فر · 2011 — یافتهها: بین انگیزش و پیشرفت تحصیلی، رابطه معنی‌داری وجود داشت (001/0=p ). میانگین نمرات انگیزش پیشرفت در دانشجویان دختر و پسر با هم تفاوت آماری معنیدار داشت، 

فهرست و آنالیز آمار مقالات مرتبط با کلید واژه انگیزش_پیشرفت_تحصیلی. رابطه خودکارآمدی خلاقانه وسبک یادگیری شناختی با انگیزش پیشرفت تحصیلی در دانش‌آموزان 

by غلامی · 2006 — در پژوهش حاضر، انگیزش پیشرفت و خودپنداشت دانش‌آموزان پایه هشتم کشورهای مختلف و رابطه آن با پیشرفت در درس علوم در تکرار سومین مطالعه بین‌المللی ریاضیات و 

by قربانی نیا · 2017 — بررسی رابطه انگیزه پیشرفت تحصیلی با هوش هیجانی و کیفیت زندگی در دانشجویان راحیل قربانی نیا۱*، فاطمه ایزدی۲ ۱. دانشجوی دکترای تخصصی، پژوهشکده آینده پژوهی در 

Shahrivar 6, 1392 AP — انگیزش پیشرفت تحصیلی به رفتارهایی که با یادگیری و پیشرفت در مدرسه مربوط و انگیزش پیشرفت تحصیلی با عملکرد تحصیلی ریاضی دانش آموزان رابطه 

by حسینمردی · 2021 — هدف: هدف این پژوهش تعیین رابطه اشتیاق تحصیلی، اشتیاق به مدرسه و احساس تعلق به مدرسه با پیشرفت تحصیلی با واسطه انگیزش پیشرفت تحصیلی در دانش‌آموزان پسر بود.

د) بین کنترل درونی، انگیزش پیشرفت و پیشرفت تحصیلی رابطه معنی‌دار وجود دارد. برای آزمون این فرضیه‌ها از دبیرستانهای شهر بندرعباس نمونه‌ای با حجم 211 نفر 

by یاسمی نژاد · 2014 — هدف پژوهش، بررسی رابطه بین خودتنظیمی با انگیزش پیشرفت و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دختر دوره متوسطه شهر تهران بود. جامعه مورد مطالعه، شامل تمامی دختران متوسطه 

هدف مطالعه حاضر، شناسایی رابطه انگیزش پیشرفت با پیشرفت تحصیلی دانشجویان می باشد. بدین منظور، بااستفاده از روش نمونه گیری طبقه ای، تعداد 303 دانشجو پردیس 

بررسی رابطه انگیزش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دوره ی راهنمایی تحصیلی با عوامل خانوادگی و شخصیتی آنان. نویسندگان: شهلا عطاپور.

by شریعتمدار · 2016 — رابطه مقابله‌های کارآمد و مراجعه به دیگران با انگیزش پیشرفت در سطح 5 درصد معنادار است. با افزایش راه‌های آرام بخشی و تلاش و سخت‌کوشی، انگیزه پیشرفت افزایش و 

by عباسی جندانی · 2018 — در این پژوهش به بررسی رابطه انگیزش پیشرفت تحصیلی با بیگانگی تحصیلی، سرمایه اجتماعی، میزان استفاده از رسانه ها و ویژگیهای جمعیتشناختی و همچنین پیشبینی انگیزش 

by رسولی خورشیدی · 2019 — مقدمه: پیشرفت تحصیلی همواره تابع عملکرد مناسب ابعاد جسمانی، روان شناختی و عملکردی فرد می باشد، بنابراین هدف پژوهش حاضر تعیین رابطه بین اهمال کاری تحصیلی، 

by میرحیدری · 2018 — هدف: پژوهش حاضر با هدف پیش‌بینی پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان بر اساس ویژگی‌های شخصیتی وجدانی بودن و انگیزش پیشرفت با پیشرفت تحصیلی رابطه مثبت و معنادار داشتند.

by مومنی مهموئی · 2016 — این پژوهش به منظور بررسی رابطه نگرش تحصیلی و انگیزش پیشرفت با تلقی دانشجویان از کیفیت برنامه درسی دوره کاردانی و کارشناسی ناپیوسته رشته آموزش ابتدایی انجام 

پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه انگیزه پیشرفت با پیشرفت تحصیلی انجام شد.روش ها این مطالعه توصیفی- رابطه بین انگیزش پیشرفت با سن نیز از نظر آماری معنی دار بود.

by آریافر · 2013 — پژوهش حاضر با هدف شناسایی رابطه بین انگیزش تحصیلی و راهبردهای خودتنظیمی پیشبینی کننده پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پسر مقطع متوسطه شهرستان قرچک بود.

د) بین کنترل درونی، انگیزش پیشرفت و پیشرفت تحصیلی رابطه معنی دار وجود دارد. برای آزمون این فرضیه ها از دبیرستانهای شهر بندرعباس نمونه ای با حجم 211 نفر به