سبکهای تفکر در روانشناسی و بررسی عناصر عمده در تفکر

سبکهای تفکر در روانشناسی و بررسی عناصر عمده در تفکر

این فایل با تخفیف ویژه به مبلغ 48,000 تومان می‌باشد که بلافاصه بعد از پرداخت میتوانید آن را دانلود کنید. تعداد صفحات سبکهای تفکر در روانشناسی و بررسی عناصر عمده در تفکر 59 صفحه است. همچنین این فایل با فرمت docx قابل اجرا می‌باشد. برای خرید و دانلود روی دکمه زیر کلیک کنید.

تخفیف ویژه به مدت محدود فقط تا فردا چهارشنبه 28 آبان


63 هزار تومان 48 هزار تومان

پشتیبانی: 09374433704


هدف از این پایان نامه سبکهای تفکر در روانشناسی و بررسی عناصر عمده در تفکر می باشد.

هدف از این پایان نامه سبکهای تفکر در روانشناسی و بررسی عناصر عمده در تفکر می باشد.

 

 

 


تفکّر، عبارت است از باز آرایی یا تغییر شناختی اطلاعات به دست آمده از محیط و نمادهای ذخیره شده در حافظه دراز مدت این تعریف کلی انواع مختلف تفکّر را در بر می گیرد(مورگان ،کینگ ، ویس ،و اسکوپلر  به نقل از سیف،1383).منظور از تفکّر فرایندی است که توسط آن یادگیری های گذشته دستکاری و سازماندهی می شوند. از آنجا که یادگیریهای گذشته ما در حافظه ذخیره می شوند، پس می توان تفکر را به عنوان دخل و تصرف و ایجاد تغییر در اطلاعات ذخیره شده در حافظه تعریف کرد(سانتروک،2004 به نقل از سیف 1391). سه جنبه مهم شناخت، ادراک، یادگیری و تفکّر هستند. ادراک به رابطه آنی فرد با محیط، یعنی پاسخ دادن به محرکها در زمان حال، گفته می شود، اما تفکر به استفاده از تجارب گذشته اشاره می کند. با این حال، تفکر و ادراک از هم جداشدنی نیستند، زیرا تجربه های گذشته بر فرایندهای ادراک تأثیر می گذارند و پاسخ به محیط بلا فصل نیز چگونگی تفکر را تحت تأثیر قرار می دهد(ویناکه(1974) به نقل از سیف1391).

 

 

عناصر عمده در تفکّر از نظر روانشناسی

در روانشناسی، طرز تشکیل تصورات ذهنی، تمیز اشیاء یا اجزاء یک شیء از یکدیگر، وحدت دادن، تجرید، تعمیم و ایجاد مفاهیم کلی، رشد قوه تکلم و تأثیر آن در مفاهیم کلی و در تفکّر و استنتاج و استفاده از تجربیات قبلی برای حل مسئله معین را مورد بحث قرار می دهند و اینگونه امور را عناصر عمده تفکر تلقی می کنند. در ادامه به توضیح عناصر تفکر در روانشناسی پرداخته می شود.

 

 

تصورات ذهنی :
کودک بتدریج با دنیای خارج تماس پیدا می کند و تصوراتی از اشیاء را در ذهن خود بوجود می آورد. عالم خارج درنظر کودک  ابتدا مبهم و پیچیده و درهم است و او نمی تواند میان خود و عالم خارج فرق گذارد. کم کم پدر و مادر و برادران و خواهران خود را تشخیص می دهد و فعالیتهایی که مادر یا پرستار او برای غذا دادن و تمیز نگه داشتن و محافظت او از گرما یا سرما انجام می دهند برای او مفهوم پیدا می کند؛ بتدریج اشیاء و اسباب بازیهایی را کهاطراف او قرار دارند درک می کند. در سالهای اولیه زندگی تصورات کودک مبهم و غیر مشخص است؛ باز شدن زبان کودک سبب درک معنی کلمات معین می شود و از طریق تکلم کودک نه تنها مفاهیم بسیاری از امور را می فهمد بلکه در تشخیص تصورات جدید و مفاهیم کلی نیز اقدام می کند(شریعتمداری،1377).

 

 


 تمیز 
کودک ابتدا اجزاء آنچه را که می بیند تشخیص نمی دهد مثلاً قیافه را یک چیز می بیند و اجزاء آن را از هم تمیز نمی دهد ولی بتدریج متوجه اجزاء قیافه مثل دهان، بینی، چشم می شود و اختلاف آنها را درک می کند. درک اختلاف اجزاء یک شیء کودک را به مقایسه آنها و تمیز آنها از یکدیگر قادر می سازد. در جریان تشکیل تصورات ذهنی و ادراک اختلاف اشیاء فعالیت اعضاء حسی فرد، رشد و تکامل دستگاه عصبی او و تجربیاتی که بتدریج کسب می کند تأثیر فراوان دارند. در مراحل اول رشد تصورات ذهنی کودک مربوط به امور حسی است. او بتدریج روشنایی، گرما و دیگر چیزهائی را که در معرض حواس او قرار دارند درک می کند و متوجه اختلافات آنها با هم می شود. تشکیل تصورات ذهنی و توجه به اختلاف آنها مربوط به رشد و پیچیدگی اعصاب و وسعت تجربیات کودک است(شریعتمداری،1377).

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

تعریف نظری کارکردهای سبکهای تفکر

تعریف عملیاتی کارکردهای سبکهای تفکر

2-2-پیشینه نظری سبکهای تفکّر    5
2-2-1- تعریف تفکّر    5
2-2-2- عناصر عمده در تفکّر از نظر روانشناسی    5
2-2-2-1- تصورات ذهنی:    6
2-2-2-2- تمیز    6
2-2-2-3- وحدت دادن     7
2-2-2-4- تجرید    7
2-2-2-5- تعمیم    8
2-2-2-6- زبان    9
2-2-3- نظریه خود گردانی ذهنی    10
2-2-3-1-کارکردهای سبک تفکّر    13
2-2-3-2- اشکال سبک تفکّر    14
2-2-3-3- سطوح سبک تفکر    20
2-2-3-5- گرایشهای سبک تفکّر    22
شکل 2-2- طرح نظری نظریه خودگردانی ذهنی    24
2-2-4- عوامل مؤثر در شکل گیری سبکهای تفکّر    24
2-2-4-4- سبکهای تفکّر والدین    28
2-2-5- سبکهای تفکّر درآموزش و ارزشیابی    30
2-2-5-1- رویکردهای معلّم محور و فراگیر محور    30
جدول2-1- نکات آموزشی در مورد سبکهای تفکّر    35
2-2-6- تاریخچه ای از رابطه سبک تفکر و پیشرفت تحصیلی    36
2-4- پیشینه تحقیقات  داخلی و خارجی انجام شده در مورد موضوع    39
جدول 2-3-پیشینه پژوهشهای داخلی در رابطه با موضوع    48
جدول 2-4- پیشینه پژوهشهای خارجی در مورد موضوع    54
فهرست منابع    56


يشينه تحقيقاتي 
پيشينه داخلی
پيشينه خارجی 

منابع و مآخذ
منابع فارسی    
منابع انگلیسی


سوالات احتمالی شما درباره سبکهای تفکر در روانشناسی و بررسی عناصر عمده در تفکر


چطور میتونم فایل سبکهای تفکر در روانشناسی و بررسی عناصر عمده در تفکر رو دریافت کنم؟

برای خرید و دانلود این فایل میتونید دکمه سبز رنگ خرید و دانلود فوری کلیک کنید و بلافاصله بعد از پرداخت، لینک دانلود سبکهای تفکر در روانشناسی و بررسی عناصر عمده در تفکر براتون نمایش داده میشه و میتونید فایل رو دانلود کنید.

این فایل چطوری به دست من میرسه؟

بعد از خرید به صورت اتوماتیک، لینک دانلود فایل سبکهای تفکر در روانشناسی و بررسی عناصر عمده در تفکر برای شما نمایش داده میشه و میتونید دانلود و استفاده کنید.

قیمت سبکهای تفکر در روانشناسی و بررسی عناصر عمده در تفکر چقدر هست؟

در حال حاضر قیمت این فایل با تخفیف ویژه 48 هزار تومان هست.

چطور میتونم با پشتیبانی سایت در ارتباط باشم؟

از طریق شماره 09374433704 میتونید با پشتیبانی سایت در ارتباط باشید.

برچسب ها:



هدف از این پایان نامه سبکهای تفکر در روانشناسی و بررسی عناصر عمده در تفکر می باشد. تفکّر، عبارت است از باز آرایی یا تغییر شناختی اطلاعات به دست آمده از محیط و 

سبک های تفکر در ارزشیابی شکل گیری سبک های تفکر نظریه خودگردانی ذهنی هدف از این پایان نامه سبکهای تفکر در روانشناسی و بررسی عناصر عمده در تفکر می باشد.

Dey 8, 1399 AP — این صفحه از سایت roniznovin.ir به معرفی موارد مشابه با سبکهای تفکر در روانشناسی و بررسی عناصر عمده در تفکر با کد 54064 اختصاص دارد.

by رشیدی · 2018 — پس از طرح نظریه سبک های تفکر استرنبرگ، پژوهش های زیادی پیرامون این سبک ها و رابطه آنها با برخی از متغیرهای دیگر، توسط شماری از علمای علوم تربیتی و روانشناسی 

سبک تفکر از نظر استرنبرگ عبارت است از« شیوه ترجیحی تفکر» سبک مترادف با سبکهای تفکر در روانشناسی و بررسی عناصر عمده در تفکر رفتن به سايت اصلي هدف از این 

سبک تفکر یک روش مشخص برای پردازش اطلاعات است. این شامل چگونگی کسب دانش، سازماندهی افکار، شکل دادن به دیدگاه ها و عقاید، اعمال ارزش های شخصی، حل مشکلات، 

Azar 28, 1397 AP — شاخص های فردی سبک زندگی اسلامی شامل خدا محوری و تقوا گرائی، تفکر، تلاش و در علوم روان شناسی، جامعه شناسی و علوم پزشکی که به مطالعه سبک 

هدف این پژوهش بررسی رابطه بین سبک. های یادگیری و سبک. های تفکر در دانشجویان است. جامعه. آماری پژوهش، کلیه دانشجویان دانشکده. های فنی. -. مهندسی و روانشناسی.

Dey 14, 1400 AP — سبکهای تفکر در روانشناسی و بررسی عناصر عمده در تفکر- sidaa · پاورپوینت تفکر سيستمی و ریشه های تفکر سیستمی- sidaa · ویژگی های تفکر انتقادی و 

کارکردهای سبک های تفکر عناصر عمده در تفکر از نظر روانشناسی. رفتن به سايت اصلي. هدف از این پایان نامه بررسی سبک های تفکر در آموزش و ارزشیابی می باشد.

نتايج پژوهش شكري ، کدیور ، فرزاد و دانشورپور در 1385 با هدف بررسي وجود رابطة ميان سبك هاي تفكر و رويكردهاي يادگيري با پيشرفت تحصيلي دانشجويان نشان داد كه در 

Ordibehesht 22, 1401 AP — تعریف عملیاتی کارکردهای سبکهای تفکر. 2-2-پیشینه نظری سبکهای تفکّر 5 2-2-1- تعریف تفکّر 5 2-2-2- عناصر عمده در تفکّر از نظر روانشناسی 5

سبک‌های رهبری روشی‌هایی است که یک رهبر با گزینش و عمل به آن تلاش می‌کند به در واقع آنچه این فهرست ارائه می‌كند، راه‌های مفیدی است برای تفكر درباره رهبری 

Khordad 10, 1401 AP — در این مطلب با ما همراه باشید تا این اصطلاح را تعریف و بررسی کنیم. روانشناسی مثبتگرا نه نسخه ی بازیافت شده ی قدرت تفکر مثبت است و نه جزو 

تفکر واگرا و تفکر همگرا دو روش برای نگریستن به دنیایی که در آن زندگی می کنید این شیوه شما را مجبور می کند تا از سبک تفکری عادتی خود خارج شوید، و از چند 

by سلیمانی فر · 2015 — ۳- گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روان‌شناسی، دانشگاه شهید چمران، کلوچیلو نیز در یک بررسی، رابطه مثبتی را میان تفکر انتقادی و سبک یادگیری 

Bahman 6, 1393 AP — یادگیری تکانشی در مقابل سبک تاملی است و یادگیرندگان تکانشی سریع کار می چگونگی استفاده از هوش واستعداد گفته می شود عمده ترین سبکهای تفکر