مبانی نظری و پیشینه تحقیق یادگیری خودنظم داده شده دانش آموزان

مبانی نظری و پیشینه تحقیق یادگیری خودنظم داده شده دانش آموزان

این فایل با تخفیف ویژه به مبلغ 43,500 تومان می‌باشد که بلافاصه بعد از پرداخت میتوانید آن را دانلود کنید. تعداد صفحات مبانی نظری و پیشینه تحقیق یادگیری خودنظم داده شده دانش آموزان 98 صفحه است. همچنین این فایل با فرمت docx قابل اجرا می‌باشد. برای خرید و دانلود روی دکمه زیر کلیک کنید.

تخفیف ویژه به مدت محدود فقط تا فردا چهارشنبه 28 آبان


57 هزار تومان 44 هزار تومان

پشتیبانی: 09374433704


این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق یادگیری خودنظم داده شده دانش آموزان را در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می دهد.

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق یادگیری خودنظم داده شده دانش آموزان را در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می دهد. 

 

 

 

یادگیری خودنظم داده شده دانش آموزان

در یادگیری خود نظم داده شده، دانش آموزان مهارت‌هایی برای طراحی، کنترل و هدایت یادگیری خود دارند و در ضمن دارا بودن تمایل به یادگیری، قادرند فرایند یادگیری خود را ارزیابی نمایند (زیمرمن و ماتینز، پونز، 1990). بنابراین شیوه یادگیری خودنظم داده شده، استفاده آگاهانه و فعالانه دانش آموزان از راهبردهای یادگیری مناسب است که گستره ای از فعالیت های پیچیده فراگیران را به منظور نیل به اهداف یادگیری دربرمی گیرد. دامنه این راهبردها، از فعالیت های جزیی مثل مشاهده متخصصانه يا تمرین یک فعالیت شروع و به تلاش های وسیع تر فرایندگونه ای چون تشریح جزء به جزء اطلاعات یا مرتبط کردن اطلاعات جدید به داشته های قبلی ختم می شود (البام و همکاران، 1993).

 

 

 


یادگیرندگان خود نظم جو به طور هدف مندی از راهبردهای فراشناختی استفاده می کنند و به این منظور که به خود کنترلی دست یابند و خود مشاهده گری، خود قضاوتی و خود واکنشی را در مورد خود ارزیابی کنند. زیمرمن (1998) معتقد است 6 عنصر خود تنظیمی را شکل می دهد. در واقع او پاسخگوی این پرسش است که چه چیزی خود تنظیمی را شکل می-دهد. به اعتقاد او اولین عنصر، خودگردانی انگیزشی یا فرایندی است که فرد برای رسیدن به هدف حساس، خودکار آمدی می کند. این عنصر گویای چرایی انجام کار است. دومین عنصر خودگردانی، آگاهی از راهبردهای مختلف یادگیری و به کارگیری آن‌ها است. (تصویر سازی ذهنی، سازماندهی، بسط و گسترش مطلب). 

 

 

 


این عنصر چگونگی انجام کار را بیان می کند. مدیریت زمان سومین عنصر است که اشاره ای به این دارد که یادگیرنده از زمان اختصاص داده شده برای مطالعه استفاده-ی مفید می کند. به صورتی که او با کنترل بر زمان می تواند کنترل بیشتری بر زندگی اش داشته باشد. عنصر دیگری به اینکه چه چیزی آموخته می شود (عملکرد یا رفتار آشکار فرد) اشاره دارد به گونه ای که یادگیرنده با مشاهده ی خود، توانایی اصلاح و تغییر رفتار خود را دارد. عنصر پنجم بیان گر این است که یادگیرنده، محیط خود را انتخاب، تنظیم و کنترل می کند. آخرین عنصر، کنترل محیط  اجتماعی می باشد. یعنی یادگیرندگان خودگردان می دانند که چه هنگام و چگونه از دیگران کمک بگیرند و در این زمینه دارای اعتمادبه نفس هستند. 
 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

تعریف نظری راهبردهای یادگیری خودتنظیمی

تعریف عملیاتی راهبردهای یادگیری خودتنظیمی

فصل دوم چارچوب نظری و پیشینه پژوهش یادگیری خودنظم داده شده دانش آموزان

2-1- مقدمه:    19
2-2- بخش اول: مبانی نظری    21
2-2-1- الف: یادگیری خودتنظیمی (خود نظم داده شده)    21
2-2-2- انواع خودتنظیمی    29
2-2-2-1- نظمدهی بیرونی:    29
2-2-2-2- نظمدهی درونفکنی شده:    29
2-2-3- فرایندهای خودتنظیمی    30
2-2-4- مدلهای یادگیری خودتنظیمی:    31
2-2-4-1- مدل پينتریج (1990)    31
2-2-4-2- مدل زیمرمن (1986)    36
جدول 2-2 مهارتهای اساسی و اولیه یادگیری خودتنظیمی (زیمرمن)    38
2-2-4-3- مدل وین و هدوین (1998)    39
2-2-4-4- مدل بوکارتز:    41
جدول 2-3 الگوی سه لایه یادگیری خودتنظیمی بوکارتز، 1999 (نقل درکدیور، 1386)    41
2-2-4-5- مقایسه مدلها    42
جدول 2-4 مقایسه چهار مدل براساس سه مرحله یادگیری خودتنظیمی    45
جدول 2-5 مقایسه دو به دو چهار مدل براساس سه معیار    46
2-2-5- راهبردهای یادگیری خودتنظیمی:    49
2-2-6- نظریههای یادگیری خودتنظیم:    57
2-2-6-1- نظریه کنشگر    58
2-2-6-2- نظریه پدیدار شناختی    59
2-2-6-3- نظریه شناختی -  اجتماعی زیمرمن    60
2-2-6-4- نظریه بندورا    62
2-2-6-5-نظریه ویگوتسکی    64
2-2-6-6- نظریه پردازش اطلاعات(ساختارگرایی)    66
2-2-6-7- نظریه کارون و شیر    66
2-2-10-8- رابطه خودتنظیمی و باورهای انگیزشی با پیشرفت تحصیلی    74
2-3- بخش دوم: پیشینه پژوهش    75
2-3-1- پژوهشهای انجام شده در خارج از کشور    75
2-3-2- پژوهشهای انجام شده در داخل کشور    87

 

منابع و مآخذ
منابع فارسی    
منابع انگلیسی


سوالات احتمالی شما درباره مبانی نظری و پیشینه تحقیق یادگیری خودنظم داده شده دانش آموزان


چطور میتونم فایل مبانی نظری و پیشینه تحقیق یادگیری خودنظم داده شده دانش آموزان رو دریافت کنم؟

برای خرید و دانلود این فایل میتونید دکمه سبز رنگ خرید و دانلود فوری کلیک کنید و بلافاصله بعد از پرداخت، لینک دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق یادگیری خودنظم داده شده دانش آموزان براتون نمایش داده میشه و میتونید فایل رو دانلود کنید.

این فایل چطوری به دست من میرسه؟

بعد از خرید به صورت اتوماتیک، لینک دانلود فایل مبانی نظری و پیشینه تحقیق یادگیری خودنظم داده شده دانش آموزان برای شما نمایش داده میشه و میتونید دانلود و استفاده کنید.

قیمت مبانی نظری و پیشینه تحقیق یادگیری خودنظم داده شده دانش آموزان چقدر هست؟

در حال حاضر قیمت این فایل با تخفیف ویژه 44 هزار تومان هست.

چطور میتونم با پشتیبانی سایت در ارتباط باشم؟

از طریق شماره 09374433704 میتونید با پشتیبانی سایت در ارتباط باشید.

برچسب ها:



این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق یادگیری خودنظم داده شده دانش آموزان را در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می دهد. یادگیری خودنظم داده شده دانش 

3 days ago — در ﯾﺎدﮔﯿﺮی ﺧﻮد ﻧﻈﻢ داده ﺷﺪه، داﻧﺶ آﻣﻮزان ﻣﻬﺎرت ﻫﺎﯾﯽ ﺑﺮای ﻃﺮاﺣﯽ، ﮐﻨﺘﺮل و ﻫﺪاﯾﺖ ﯾﺎدﮔﯿﺮی. ﺧﻮد دارﻧﺪ و در ﺿﻤﻦ دارا ﺑﻮدن ﺗﻤﺎﯾﻞ ﺑﻪ ﯾﺎدﮔﯿﺮی، ﻗﺎدرﻧﺪ 

بندورا، یادگیری خودتنظیمی را این گونه تعریف می کند: «توانایی شروع کردن و دست کشیدن از فعالیت های مطابق يا مقتضیات موقعیت های اجتماعی، آموزشی و توانایی به تعویق 

اکسان (2009) در پژوهش خود دریافت که ضعف در مهارتهای خودتنظیمی باعث انگیزش پایین و کاهش یادگیری میشود. این مهارتها به دانشآموزان برای انتخاب راهبردهای یادگیری 

اﯾﻦ ﻧﻮﺷﺘﺎر ﻣﺒﺎﻧﯽ ﻧﻈﺮی و ﭘﯿﺸﯿﻨﻪ ﺗﺤﻘﯿﻖ ﯾﺎدﮔﯿﺮی ﺧﻮدﺗﻨﻈﯿﻤﯽ در داﻧﺶ آﻣﻮزان را در ﭘﮋوﻫﺶ ﻫﺎی ﻣﺒﺎﻧﯽ ﻧﻈﺮی 21. 2-2-1- اﻟﻒ: ﯾﺎدﮔﯿﺮی ﺧﻮدﺗﻨﻈﯿﻤﯽ (ﺧﻮد ﻧﻈﻢ داده ﺷﺪه) 21.

دانلود مقاله مبانی نظری یادگیری خودتنظیمی (خود نظم داده شده) با پیشینه پژوهش : خودتنظیمی سازهای است که در دههی 1967 از سوی بندورا مطرح شد.

در قالب word و در 77 صفحه، قابل ویرایش. بخشی از متن: خودتنظیمی سازه ای است که در دهه 1967 از سوی بندورا مطرح شد. یکی از مفاهیم مورد تاکید نظریه شناختی- اجتماعی 

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق یادگیری خودتنظیمی (فصل دوم) در 76 صفحه در قالب (1999) یادگیری خود نظم داده شده را به عنوان راهبردهایی که دانش آموزان 

سومین جنبه مهم یادگیری خود نظم داده شده که تعدادی از محققین ذکر کرده اند، راهبردهای شناختی هستند که دانش-آموزان جهت یادگیری، یادآوری و ادراک مطالب درسی از 

تعاریف و مدل های گوناگونی از یادگیری خود نظم بخش وجود دارد که در آنها سعی شده است که نحوه خود نظم بخشی دانش آموزان در فرایند یادگیری تبیین شود.

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش یادگیری خودتنظیمی (خود نظم داده شده) (فصل دوم دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق انگیزه پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان (فصل دوم).

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق یادگیری خودنظم داده شده را در پژوهش های تحصیلی و پویایي محیط یادگیری دانش آموزان به صورت یک مجموعه در هم تنیده و 

مبانی نظری و پیشینه تحقیق یادگیری خودنظم داده شده 98 صفحه دانلود این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق یادگیری خودنظم داده شده را در پژوهش های داخلی و خارجی 

ﻣﺒﺎﻧﯽ ﻧﻈﺮی و ﭘﯿﺸﯿﻨﻪ ﺗﺤﻘﯿﻖ ﯾﺎدﮔﯿﺮی ﺧﻮدﻧﻈﻢ داده ﺷﺪه داﻧﺶ آﻣﻮزان -5. رواﻧﺸﻨﺎﺳﯽ و ﻋﻠﻮم ﺗﺮﺑﯿﺘﯽ - ﻓﺼﻞ دوم ﭘﺎﯾﺎن ﻧﺎﻣﻪ ﯾﺎدﮔﯿﺮی ﺧﻮدﻧﻈﻢ داده ﺷﺪه داﻧﺶ آﻣﻮزان - ﻣﺒﺎﻧﯽ 

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق یادگیری قابل ویرایش با فرمت ورد doc بصورت خودنظم داده شده با پیشرفت تحصیلی در دروس ادبیات و ریاضیات دانش آموزان سال 

مبانی نظری و پیشینه تحقیق یادگیری خودنظم داده شده دانش آموزان دانلود این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق یادگیری خودنظم داده شده دانش آموزان را در پژوهش 

تعاریف و مدل های گوناگونی از یادگیری خود نظم بخش وجود دارد که در آنها سعی شده است که نحوه خود نظم بخشی دانش آموزان در فرایند یادگیری تبیین شود. به طور کلی در 

ﻧﻈﺮی و ﭘﯿﺸﯿﻨﻪ ﺗﺤﻘﯿﻖ ﯾﺎدﮔﯿﺮی ﺧﻮدﻧﻈﻢ داده ﺷﺪه ﺧﺎﻃﺮ آﺷﻔﺘﻪ و ﮐﺸﺘﻪ ﻣﺒﺎﻧﯽ ﻧﻈﺮی و ﭘﯿﺸﯿﻨﻪ (1999) ﯾﺎدﮔﯿﺮی ﺧﻮد ﻧﻈﻢ داده ﺷﺪه را ﺑﻪ ﻋﻨﻮان راﻫﺒﺮدﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ داﻧﺶ آﻣﻮزان.

بیش از دو دهه است که نقش الگوی خود تنظیمی به عنوان یک رویکرد آموزشی برای تحول راهبردهای تحصیلی و خود نظم دهی در بین دانش آموزان ثابت شده است (علی بخشی، آقا 

مبانی نظری خود نظم داده شده، براساس نظریه سه وجهی بندورا بر شناخت اجتماعی چهارچوب اصلی نظریه یادگیری خود نظم داده شده بر این اساس است که دانشآموزان