ابعاد مختلف آمادگی جهت تحقق آموزش مجازی
این فایل با تخفیف ویژه به مبلغ 42,000 تومان میباشد که بلافاصه بعد از پرداخت میتوانید آن را دانلود کنید. تعداد صفحات ابعاد مختلف آمادگی جهت تحقق آموزش مجازی 101 صفحه است. همچنین این فایل با فرمت docx قابل اجرا میباشد. برای خرید و دانلود روی دکمه زیر کلیک کنید.
تخفیف ویژه به مدت محدود فقط تا فردا چهارشنبه 28 آبان
55
هزار تومان
42
هزار تومان
پشتیبانی: 09374433704
هدف از این پایان نامه ابعاد مختلف آمادگی جهت تحقق آموزش مجازی می باشد.
هدف از این پایان نامه ابعاد مختلف آمادگی جهت تحقق آموزش مجازی می باشد.
آموزش مجازی به عنوان تعامل بین یک فراگیر با یک منبع دانش سیار، که به طور فیزیکی از فراگیر جدا شده تعریف میشود(هیلاک،68:1388). اجزاء تکنیکال آموزش مجازی از یک طرف سیستم مدیریت آموزش و سیستم مدیریت محتوی آموزش است که بیشترین زمان و هزینه را به خود اختصاص میدهد. از دیگر سو ابزارهای ارزیابی و کلاسهای مجازی از اجزاء اصلی آموزش مجازی است. اجزاء سیستم آموزش مجازی در یک تقسیمبندی جزیی ، شامل کتابخانه مجازی، کتاب الکترونیکی، خدمات مالی ، سیستم ارزشیابی الکترونیکی، ابزار تولید و تدوین محتویات و مطالب الکترونیکی ، سیستمهای هوشمند آموزش و فراگیری الکترونیکی ، پورتال آموزش الکترونیکی، سیستمهای شبیهسازی و واقعیتهای مجازی است(امامی، اقدسی و آسوشه،1388).
برای تحقق آموزش مجازی لازم است ابعاد مختلف آمادگی از لحاظ زیرساخت فنی، آمادگی سیاسی، آمادگی منابع انسانی و آمادگی سازمانی مورد ارزیابی قرار گیرد. چارچوب کلی این ارزیابی در سه بخش اصلی تقسیم بندی می شود که شامل: آمادگی سخت، آمادگی نرم، آمادگی پشتیبانی، نظارت و هماهنگی است.
الف- آمادگی سخت:
این بخش ناظر به کلیه وجوهی است که به لحاظ سخت افزاری، تجهیزاتی و ارتباطی مورد نیاز است. بنابراین میتوان آن را شامل دو بخش اصلی زیرساخت شبکهای و تجهیزات دانست.
ب- آمادگی نرم:
این بخش بیان کننده همه عوامل نرم شامل فناوریهای نرم(مقررات، روندها، قوانین و ...) است که در ایجاد و پشتیبانی محیطهای آموزشی برخط مورد نیاز است و اجزای آن شامل: منابع انسانی، مدیریت، قوانین و مقررات، استانداردها، منابع مالی، امنیت، محتوا و سیاست میباشد.
ج- آمادگی پشتیبانی، نظارت و هماهنگی:
هر چه دو زیرساخت قبلی، ناظر به وجوه درونی است، این زیرساخت ناظر به ایجاد تعامل بین بخشی و هماهنگی میان اجزای مذکور در بخشهای پیش گفته میباشد. بخش نظارت، خود شامل دوبخش نظارت بر فرایند و نظارت بر فرآورده آموزش است. فرایند ناظر به همه روالهای اجرایی در محیط یادگیری است و فرآورده ناظر به محصول نهایی این فرایند میباشد. به تعبیر دیگر در این بخش هر دو عامل فرایندی و عملکردی مورد ارزیابی قرار میگیرد. نکته مهم این است که این بخش محیط بر همه اجزای قبلی(چه نرم و چه سخت) است و هر بخش از آنها را تحت نظارت دارد(داراب و منتظر،1389).
فهرست مطالب
2 مقدمه 11
2-1 فناوری اطلاعات و ارتباطات 12
2-2 تعامل در آموزش از راه دور 13
2-2-1 تعامل استاد – دانشجو 14
2-2-2 تعامل دانشجو – دانشجو 14
2-2-3 تعامل دانشجو – محتوا 14
2-2-4 تعامل استاد – محتوا 15
2-2-5 تعامل استاد – استاد 15
2-2-6 تعامل محتوا - محتوا 15
2-3 مراحل تکامل فناوری آموزشی 16
2-3-1 فناوری توزیعی 17
2-3-2 فناوری اشتراکی 17
2-3-3 فناوری تعاملی 18
2-4 نظریههای مورد استفاده در فناوریآموزشی 19
2-4-1 نظریه رفتارگرایی 20
2-4-2 نظریۀ شناخت گرایی 20
2-4-3 نظریۀ سازنده گرایان 21
2-5 دستهبندی آموزش الکترونیکی 22
2-5-1 یادگیری شخصی 22
2-5-2 یادگیری جمعی 22
2-5-3 کلاس های مجازی 23
2-6 آموزش از راه دور 23
2-6-1 نسلهای آموزش از راه دور 26
2-6-2 تاریخچه آموزش از راه دور در ایران 28
2-7 آموزش مجازی 28
2-7-1 شیوههای آموزش مجازی 32
2-7-2 عناصر آموزش مجازی 34
2-7-3 هدفهای برنامه درسی 34
2-7-4 فعالیتهای یادگیری 35
2-7-5 مواد و منابع یادگیری 35
2-7-6 محتوای الکترونیکی 36
2-7-7 استانداردهای محتوای الکترونیکی 37
2-7-8 ابرداده ها 37
2-7-9 بررسی استانداردهاي آموزش و فراگیري الکترونیکی 38
2-7-10 سامانه مدیریت یادگیری 39
2-7-11 نقش معلم در محیطهای یادگیری الکترونیکی 41
2-7-12 مهارتهای موردنیاز یادگیرنده الکترونیکی 43
2-7-13 مهارت به کارگیری رایانه 48
2-7-14 مهارت در به کارگیری ابزارهای اینترنتی و سامانههای مدیریت یادگیری 48
2-7-15 مهارت در به کارگیری تجارب اولیه 48
2-7-16 مدیریت زمان 49
2-7-17 مهارتهای زبانی 49
2-7-18 مهارتهای نوشتاری 50
2-8 رضایت تحصیلی 60
2-8-1 خودتوانی اینترنتی یادگیرنده 62
2-8-2 پاسخگویی به موقع مدرس 63
2-8-3 انعطاف پذیری دوره یادگیری الکترونیکی 63
2-8-4 کیفیت دوره یادگیری الکترونیکی 63
2-8-5 کیفیت فناوری 63
2-8-6 سودمندی سامانه 64
2-8-7 سهولت استفاده از سامانه 64
2-8-8 تنوع در ارزیابی 64
2-9 پیشرفت تحصیلی 65
2-10 ارزشیابی کیفیت دورههای یادگیری الکترونیکی 68
2-11 جایگاه مهارتهای یادگیرنده الکترونیکی در برنامه درسی دانشگاههای مجازی 70
2-12 پیشینه پژوهش 74
2-12-1 پژوهشهای انجام شده خارجی 74
2-12-2 پژوهشهای انجام شده داخلی 78
2-13 جمع بندی 87
منابع و مآخذ
منابع فارسی
منابع انگلیسی
سوالات احتمالی شما درباره ابعاد مختلف آمادگی جهت تحقق آموزش مجازی
چطور میتونم فایل ابعاد مختلف آمادگی جهت تحقق آموزش مجازی رو دریافت کنم؟
برای خرید و دانلود این فایل میتونید دکمه سبز رنگ خرید و دانلود فوری کلیک کنید و بلافاصله بعد از پرداخت، لینک دانلود ابعاد مختلف آمادگی جهت تحقق آموزش مجازی براتون نمایش داده میشه و میتونید فایل رو دانلود کنید.
این فایل چطوری به دست من میرسه؟
بعد از خرید به صورت اتوماتیک، لینک دانلود فایل ابعاد مختلف آمادگی جهت تحقق آموزش مجازی برای شما نمایش داده میشه و میتونید دانلود و استفاده کنید.
قیمت ابعاد مختلف آمادگی جهت تحقق آموزش مجازی چقدر هست؟
در حال حاضر قیمت این فایل با تخفیف ویژه 42 هزار تومان هست.
چطور میتونم با پشتیبانی سایت در ارتباط باشم؟
از طریق شماره 09374433704 میتونید با پشتیبانی سایت در ارتباط باشید.
برچسب ها:
برای تحقق آموزش مجازی لازم است ابعاد مختلف آمادگی از لحاظ زیرساخت فنی، آمادگی سیاسی، آمادگی منابع انسانی و آمادگی سازمانی مورد ارزیابی قرار گیرد.
3 days ago — ﻫﺪف از اﯾﻦ ﭘﺎﯾﺎن ﻧﺎﻣﻪ اﺑﻌﺎد ﻣﺨﺘﻠﻒ آﻣﺎدﮔﯽ ﺟﻬﺖ ﺗﺤﻘﻖ آﻣﻮزش ﻣﺠﺎزی ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ. آﻣﻮزش ﻣﺠﺎزی ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﺗﻌﺎﻣﻞ ﺑﯿﻦ ﯾﮏ ﻓﺮاﮔﯿﺮ ﺑﺎ ﯾﮏ ﻣﻨﺒﻊ داﻧﺶ ﺳﯿﺎر، ﮐﻪ ﺑﻪ
Ordibehesht 10, 1401 AP — آموزش مجازی به عنوان تعامل بین یک فراگیر با یک منبع دانش سیار، که به طور فیزیکی از فراگیر جدا شده تعریف می شود (هیلاک، 68: 1388). اجزاء تکنیکال
بدیهی است برای تحقق یادگیری الکترونیکی لازم است ابعاد مختلف آمادگی چه به لحاظ زیرساخت و چه به لحاظ حمایتی و سیاستی؛ آمادگی منابع انسانی و آمادگی سازمانی
ابعاد مختلف آمادگی جهت تحقق آموزش مجازی · آموزش مجازی به عنوان تعامل بین یک فراگیر با یک منبع دانش سیار، که به طور فیزیکی از فراگیر جدا شده تعریف میشود(هیلاک،68
by داراب بهناز · Cited by 1 — تحقق اين امر مستلزم فراهم آمدن شرايطي از جنبه هاي مختلف است که از ديد سيستمي، بررسی میزان آمادگی دانشجویان جهت استفاده از فناوری یادگیری الکترونیکی.
by شهنوازی · 2017 — لذا می توان نتیجه گرفت که برای پیاده سازی و بکارگیری موثر یادگیری الکترونیکی ابتدا باید ابعاد مختلف مورد بررسی در این پژوهش، بهبود و ارتقاء یابد.
Ordibehesht 24, 1399 AP — یک مدرس دانشگاه مزایا، معایب و آخرین وضعیت آمادگی جامعه دانشگاهی برای آموزش مجازی را تشریح کرد.
نظریه ساختن دانش، با تکیه بر مطالعات علوم یادگیری، «فهمیدن» را حاصل ساختارهای شناختی و شبکه های مفهومی می داند و برای تحقق آن، ایجاد محیط اجتماعی یادگیری مناسب
هدایت افراد جامعه به سوی آمادگی برای تحقق آگاهانه و اختیاری مراتب حیات طیبه در. همۀ ابعاد، زمینه های مناسب تکوین و تعالی پیوستۀ هویت ایشان را در راستای شکل
by صبوری خسروشاهی · 2010 — ساختار کلی این الگوها در آموزشکدهها یا واحدهای آموزشی بهنام دانشسراها یا کالجهای تربیت معلم در کشورهای مختلف جهان، با اعتبارهای علمی-آموزشی متفاوت خلاصه
آموزِش فرایند تسهیل یادگیری، یا کسب دانش، مهارت، ارزش، اخلاق، اعتقادات و عادتها است. روشهای آموزش شامل تدریس، آموزش عملی، داستان گویی، بحث و پژوهش هدایت
by باقری مجد · 2017 — ﻫﺪف ﺗﺤﻘﯿﻖ ﺣﺎﺿﺮ. ﻃ،. ﺮاﺣﯽ اﻟﮕﻮي. آﻣﺎدﮔﯽ. آﻣﻮزش اﻟﮑﺘﺮوﻧﯿﮑﯽ در ﻧﻈﺎم آﻣﻮزﺷﯽ داﻧﺸﮕﺎه آزاد اﺳﻼﻣﯽ ﻣﻬﺎﺑﺎد. ﺑﻮد . روش ﺗﺤﻘﯿﻖ آﻣﯿﺨﺘﻪ ﺑﺎ روﯾﮑﺮد ﮐﯿﻔﯽ و ﮐﻤﯽ ﺑﻮد.