دیدگاه ها و نظریه های مورد استفاده در فناوری آموزشی
این فایل با تخفیف ویژه به مبلغ 40,500 تومان میباشد که بلافاصه بعد از پرداخت میتوانید آن را دانلود کنید. تعداد صفحات دیدگاه ها و نظریه های مورد استفاده در فناوری آموزشی 93 صفحه است. همچنین این فایل با فرمت docx قابل اجرا میباشد. برای خرید و دانلود روی دکمه زیر کلیک کنید.
تخفیف ویژه به مدت محدود فقط تا فردا چهارشنبه 28 آبان
53
هزار تومان
41
هزار تومان
پشتیبانی: 09374433704
هدف از این پایان نامه بررسی دیدگاه ها و نظریه های فناوری آموزشی می باشد.
هدف از این پایان نامه بررسی دیدگاه ها و نظریه های مورد استفاده در فناوری آموزشی می باشد.
نظریههای مورد استفاده در فناوریآموزشی
در بین نظریههای موجود یادگیری، نظریههای رفتارگرا، شناخت گرا و سازنده گرا بیشتر از سایر نظریهها مورد استفادۀ دستاندرکاران فناوریهای آموزشی است که در اینجا به طور مختصر به این سه نظریه پرداخته میشود:
نظریه رفتارگرایی
نظریه رفتارگرایی که یک از قدیمیترین نظریههای مربوط به یادگیری است، بر تکرار یک الگوی جدید رفتاری متمرکز است. البته تا وقتی که به صورت خودکار درآید، به عبارت دیگر این تئوری رفتاری بر رفتارهای آشکاری متمرکز است که قابل مشاهده و اندازهگیری باشد. این تئوری مغز انسان را به عنوان یک «جعبۀ سیاه» در نظر میگیرد. در مدلهای یادگیری رفتارگرا، عنصر تفکر نقشی بر عهده نداشته و یادگیری چیزی جز کسب عادت نیست(سلیمی ، کسکه، صفری فارفار، محب زادگان،1387).
نظریۀ شناخت گرایی
نظریه پردازان شناخت گرا قبول دارند که بسیاری از یادگیریها در ارتباط با مجاورت و تکرار حاصل میشوند. همچنین به اهمیت تقویت اذعان دارند، ولی تأکید دارند که نقش آن عمدتاً فراهم آوردن بازخورد درستی جوابهاست تا به عنوان یک عامل انگیزشی، و این چنین مفاهیم رفتاری را قبول دارند. دیدگاه این نظریه پردازان دربارۀ یادگیری انسان عبارت است از: «تحصیل یا سازماندهی مجدد ساختارهای شناختی که از طریق آنها انسانها اقدام به پردازش و ذخیره اطلاعات میکنند». این نظریه مبتنی بر فرایند تفکری است که در ورای رفتار قرار دارد.
نظریۀ سازنده گرایان
سازنده گرایان اعتقاد دارند که یادگیرندگان خود، واقعیت خویش را میسازند یا حداقل آن را بر مبنای ادراکات خود از تجارب تفسیر میکنند. بنابراین دانش هر فردی تابعی از تجارب اولیه، ساختارهای ذهنی و باورهای اوست که در تفسیر اشیاء و رویدادها از آنها استفاده میکند. دیدگاه سازنده گرایان به دانشجویان کمک میکند تا با استفاده از دانش یا اطلاعات به ساختن معانی بپردازند. در این رویکرد بیشترین تکیۀ طراحان آموزشی بر فناوریهای نوظهور آموزشی است و این دو با هم رابطۀ تراکنشی دارند که حاصل آن تولید دانش است. چیزی که باید بیش از همه در مورد یادگیری الکترونیکی به آن توجه کنیم رشد تنوع و گوناگونی آن است، که فراسوی کلاسهای درسی و آموزشی به تولید و پخش اطلاعات و پشتیبانی مستقیم از اجرای آن میپردازد. ایجاد دسترسی به اطلاعاتی که شامل دانش و معرفت جمعی است میتواند زمینۀ قدرتمندی برای آموزش باشد(روزنبرگ،13:1384).
برای اجرای یادگیری الکترونیکی، در سطح نظام آموزشی باید به چند محور توجه شود: تمهید مقدمات، قلمرو عملیات، مراکز مجری، مدیریت و سازمان، مقاطع مورد عمل، برنامۀ درسی و نحوۀ اعطای مدرک رسمی(مجیدی،1388). زیر محورهایی که برای این محورها در نظر گرفته شدهاند به شرح زیر می باشد:
فهرست مطالب
تعریف نظری یادگیری الکترونیکی
تعریف عملیاتی یادگیری الکترونیکی
2 مقدمه 11
2-1 فناوری اطلاعات و ارتباطات 12
2-2 تعامل در آموزش از راه دور 13
2-2-1 تعامل استاد – دانشجو 14
2-2-2 تعامل دانشجو – دانشجو 14
2-2-3 تعامل دانشجو – محتوا 14
2-2-4 تعامل استاد – محتوا 15
2-2-5 تعامل استاد – استاد 15
2-2-6 تعامل محتوا - محتوا 15
2-3 مراحل تکامل فناوری آموزشی 16
2-3-1 فناوری توزیعی 17
2-3-2 فناوری اشتراکی 17
2-3-3 فناوری تعاملی 18
2-4 نظریههای مورد استفاده در فناوریآموزشی 19
2-4-1 نظریه رفتارگرایی 20
2-4-2 نظریۀ شناخت گرایی 20
2-4-3 نظریۀ سازنده گرایان 21
2-5 دستهبندی آموزش الکترونیکی 22
2-5-1 یادگیری شخصی 22
2-5-2 یادگیری جمعی 22
2-5-3 کلاس های مجازی 23
2-6 آموزش از راه دور 23
2-6-1 نسلهای آموزش از راه دور 26
2-6-2 تاریخچه آموزش از راه دور در ایران 28
2-7 آموزش مجازی 28
2-7-1 شیوههای آموزش مجازی 32
2-7-2 عناصر آموزش مجازی 34
2-7-3 هدفهای برنامه درسی 34
2-7-4 فعالیتهای یادگیری 35
2-7-5 مواد و منابع یادگیری 35
2-7-6 محتوای الکترونیکی 36
2-7-7 استانداردهای محتوای الکترونیکی 37
2-7-8 ابرداده ها 37
2-7-9 بررسی استانداردهاي آموزش و فراگیري الکترونیکی 38
2-7-10 سامانه مدیریت یادگیری 39
2-7-11 نقش معلم در محیطهای یادگیری الکترونیکی 41
2-7-12 مهارتهای موردنیاز یادگیرنده الکترونیکی 43
2-7-13 مهارت به کارگیری رایانه 48
2-7-14 مهارت در به کارگیری ابزارهای اینترنتی و سامانههای مدیریت یادگیری 48
2-7-15 مهارت در به کارگیری تجارب اولیه 48
2-7-16 مدیریت زمان 49
2-7-17 مهارتهای زبانی 49
2-7-18 مهارتهای نوشتاری 50
2-8 رضایت تحصیلی 60
2-8-1 خودتوانی اینترنتی یادگیرنده 62
2-8-2 پاسخگویی به موقع مدرس 63
2-8-3 انعطاف پذیری دوره یادگیری الکترونیکی 63
2-8-4 کیفیت دوره یادگیری الکترونیکی 63
2-8-5 کیفیت فناوری 63
2-8-6 سودمندی سامانه 64
2-8-7 سهولت استفاده از سامانه 64
2-8-8 تنوع در ارزیابی 64
2-9 پیشرفت تحصیلی 65
2-10 ارزشیابی کیفیت دورههای یادگیری الکترونیکی 68
2-11 جایگاه مهارتهای یادگیرنده الکترونیکی در برنامه درسی دانشگاههای مجازی 70
2-12 پیشینه پژوهش 74
2-12-1 پژوهشهای انجام شده خارجی 74
2-12-2 پژوهشهای انجام شده داخلی 78
2-13 جمع بندی 87
منابع و مآخذ
منابع فارسی
منابع انگلیسی
سوالات احتمالی شما درباره دیدگاه ها و نظریه های مورد استفاده در فناوری آموزشی
چطور میتونم فایل دیدگاه ها و نظریه های مورد استفاده در فناوری آموزشی رو دریافت کنم؟
برای خرید و دانلود این فایل میتونید دکمه سبز رنگ خرید و دانلود فوری کلیک کنید و بلافاصله بعد از پرداخت، لینک دانلود دیدگاه ها و نظریه های مورد استفاده در فناوری آموزشی براتون نمایش داده میشه و میتونید فایل رو دانلود کنید.
این فایل چطوری به دست من میرسه؟
بعد از خرید به صورت اتوماتیک، لینک دانلود فایل دیدگاه ها و نظریه های مورد استفاده در فناوری آموزشی برای شما نمایش داده میشه و میتونید دانلود و استفاده کنید.
قیمت دیدگاه ها و نظریه های مورد استفاده در فناوری آموزشی چقدر هست؟
در حال حاضر قیمت این فایل با تخفیف ویژه 41 هزار تومان هست.
چطور میتونم با پشتیبانی سایت در ارتباط باشم؟
از طریق شماره 09374433704 میتونید با پشتیبانی سایت در ارتباط باشید.
برچسب ها:
نظریه رفتارگرایی که یک از قدیمیترین نظریههای مربوط به یادگیری است، بر تکرار یک الگوی جدید رفتاری متمرکز است. البته تا وقتی که به صورت خودکار درآید، به عبارت
تحلیل هزینه سودمندی پایگاه های اطلاعاتی دانشگاه تهران و تأثیر استفاده از پایگاه ها در تولیدات علمی. نویسنده: مریم امامی سیده لیلی میرطاهری. منبع: فناوری اطلاعات
فناوری (تکنولوژی) آموزشی بهکارگیری وسایل و ابزار و استفاده از یافتههای پژوهشی برای ارتقای کیفیت یادگیری و فرایند آموزش و پرورش است. فناوری آموزشی بخشی از
پیشرفت علوم و فنون و توسعه حجم دانش بشری، تغییر شرایط و امکانات زندگی فردی و اجتماعی، نفوذ تکنولوژی و صنعت در روابط ملی و بین المللی، نقش زمان در سرنوشت ملت ها،
Tir 24, 1399 AP — فناوری آموزشی شامل حوزه های متعددی از قبیل نظریه یادگیری، آموزش آن ها استفاده می کنند و بیشتر آن ها در شبکه های اجتماعی در مورد آموزش و
۷) کاربرد نوآوری ها، ممکن است در مدارس نتایج خود را جدا از خط مشی های رسمی مدرسه نشان دهد، زیرا برخی خط مشی های موجود در مدارس برای استفاده از فناوری های
by محمدی · 2008 — دارد ﮐﻪ در ﻧﺘﯿﺠﮥ ﺗﺤﻘﯿﻘﺎت در اﺻـﻮل و ﻣﺒـﺎﻧﯽ ﻧﻈـﺮي و ﻋﻤﻠـﯽ. ﮔﺴـﺘﺮه. ﻫـﺎي زﺑـﺎن. ﺷﻨﺎﺳـﯽ ﮐـﺎرﺑﺮدي،. زﺑﺎن. ﺷ. ﻨﺎﺳﯽ راﯾﺎﻧﻪ. اي و. داﻧﺶ. اﺳﺘﻔﺎدة ﺑﻬﯿﻨﻪ ﻓﻨﺎوري ﺑﻪ
دانشمندان و ریاضی دانان با مفاهیم دقیق و مدلسازی های بصری کار می کنند. بنابراین دانش آموزان هم باید از این روش ها استفاده کنند. 3. عاملیت معرفت شناختی. عاملیت
مجله فناوری آموزشی مسئول آرا و نظریات مندرج در مقاالت است. مجله فناوری آموزشی در جدول )1( قلم های مورد استفاده برای بخش های مختلف مقاله. بخش مقاله.
ﻫﺎﻱ ﺟﻤﻌﻲ. ۲. ﻧﻈﺮﻳﻪ. ﻫﺎ ﻭ. ﻛﺎﺭﺑﺮﺩ ﺭﺳﺎﻧﻪ. ﻫﺎﻱ ﺟﻤﻌﻲ ﺩﺭ ﺁﻣﻮﺯﺵ ﺁﺷﻨﺎﻳﻲ ﺑﺎ ﺩﻳﺪﮔﺎﻩ ﺍﺳﻼﻡ ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻭ ﺍﺑﻌﺎﺩ ﻭﺟﻮﺩﻱ، ﻫﺪﻑ ﺧﻠﻘﺖ ﻭ ﻧﺤﻮﻩ ﺗﻜﺎﻣﻞ ﺍﻭ. ﺭﺋﻮﺱ ﻣﻄﺎﻟﺐ.
by M Elmi · 2018 · Cited by 1 — فناوری. اطالعات. در. فرآیند. یاددهی. و. یادگیری. از. دیدگاه. آموزگاران مورد. استفاده. در. آموزش استفاده. از. فناوری. آموزش. ،. نظریه. ها.
در گذشته البته به شکل گسترده امروزی تکنولوژی اموزشی مورد استفاده قرار اين نظريه كه رسانه هاي ديداري – شنيداري مي توانند تجربه هاي عيني ايجاد كنند در سال
فرهنگ لاروس در تعريف اين واژه چنين بيان مي كند: تكنولوژي مطالعه ابزارها، شيوه ها وروشهاي مطالعه مورد استفاده در حوزه هاي گوناگون صنعت است (مشايخي،1372، رساله
by G Ali Ahmadi · 2016 — تدريس باکیفیت در گرو استفادة درست از اين دانش های مورد نیاز معلمی است. آموزش وپرورش، تعلیم وتربیت اســالمی، نظريه های يادگیری و روش ها و فنون تدريس،
ﻫﺎي ﻣﻮﺟﻮد در ﻫﻤﺔ اﺑﻌﺎد، ﺑﺨﺸﻲ از ﻓﺮاﻳﻨﺪ اﺳﺘﻔﺎده از ﻓﻨﺎوري در آﻣـﻮزش و ﻫﺎي ﻳـﺎدﮔﻴﺮي و اﺛـﺮ ﻓﻨـﺎوري و. ﻋﻠﻮم ﺟﺪﻳﺪ ﻣﺎﻧﻨﺪ. « ﺷﺒﻜﻪ. »ﻫﺎ. «و. ﻧﻈﺮﻳﻪ آﺷﻮب.