راهبردهای یادگیری خودتنظیمی و تاثیر آن بر پیشرفت تحصیلی

راهبردهای یادگیری خودتنظیمی و تاثیر آن بر پیشرفت تحصیلی

این فایل با تخفیف ویژه به مبلغ 50,000 تومان می‌باشد که بلافاصه بعد از پرداخت میتوانید آن را دانلود کنید. تعداد صفحات راهبردهای یادگیری خودتنظیمی و تاثیر آن بر پیشرفت تحصیلی 95 صفحه است. همچنین این فایل با فرمت docx قابل اجرا می‌باشد. برای خرید و دانلود روی دکمه زیر کلیک کنید.

تخفیف ویژه به مدت محدود فقط تا فردا چهارشنبه 28 آبان


66 هزار تومان 50 هزار تومان

پشتیبانی: 09374433704


هدف از این پایان نامه راهبردهای یادگیری خودتنظیمی و تاثیر آن بر پیشرفت تحصیلی می باشد.

هدف از این پایان نامه راهبردهای یادگیری خودتنظیمی و تاثیر آن بر پیشرفت تحصیلی می باشد.

 

 


 راهبردهای یادگیری خودتنظیم روش های مشخص می باشند که هدف آن ها دست یابی به دانش و مهارت می باشد (نوتا، سوریس، زیمرمن، 2004) راهبردهای یادگیری خودتنظیم دیدگاه نسبتاً جدیدی برای یادگیری و پیشرفت تحصیلی است زیرا راهبردهای یادگیری خودتنظیم به این نکته توجه نموده اند که چگونه دانش آموز شخصاً فرایند یادگیری خود را فعال کرده، تغییر می دهند و تنظیم می نمایند (سبحانی نژاد و همکاران، 1385). پژوهش پری و همکاران (2008) نیز نشان داد که استفاده از تمرینات تقویتی و تمریناتی که موجب یادگیری خودتنظیمی می شود. بر افزایش عملکرد تحصیلی دانش آموزان مقطع ابتدایی موثر است.  چانگ (1991) پژوهشی تحت عنوان ارتباط عملکرد تحصیلی دانشجویان و سبک شناسی، فراشناختی، انگیزشی و راهبردهای یادگیری خودتنظیمی انجام داده است. نتایج بدست آمده نشان داد بین مولفه های انگیزشی (خودکارآمدی و ارزش های درونی) و راهبردهای یادگیری خودتنظیمی و عملکرد تحصیلی همبستگی معناداری وجود دارد. 

 

 

 

پژوهش های انجام شده درباره راهبردهای یادگیری نشان داده اند که با استفاده از این تدابیر، پیشرفت تحصیلی یادگیرندگان را بهبود می بخشد. پژوهش پینتریج و دی گروت (2010) به منظور بررسی خودکارآمدی، ارزش گذاری درونی، اضطراب امتحان و خودتنظیمی بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان انجام شد. نتایج نشان داد که خودکارآمدی و ارزش گذاری درونی به طور مثبتی با درگیری شناختی و عملکرد تحصیلی رابطه دارند.

 

 

 

زیمرمن (2000) در مطالعه ای تاثیر خودتنظیمی و باورهای انگیزشی را بر روی گروهی از دانش آموزان دبیرستانی بررسی کرد او مشاهده نمود که یکی از مهم ترین عوامل موثر در موفقیت دانش آموزان دبیرستانی دارا بودن مهارت خودتنظیمی و باورهای انگیزشی است. دانش آموزانی که از این راهبردها بیشتر استفاده می-کردند. و به تمام مراحل یادگیری خویش نظارت و کنترل داشتند، می دانستند که چگونه برای مطالعه یک درس در خود ایجاد انگیزه نمایند و از چه شیوه ای برای فهم مطالب و به یادداشتن آن ها استفاده کنند. این دانش آموزان موقع انجام تکالیف درسی احساس سرزندگی و شادکامی بیشتری داشتند. 
بندورا (1986) نیز معتقد است که اثر مثبتی از خودکارآمدی بر عملکرد تحصیلی وجود دارد. 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

تعریف نظری راهبردهای یادگیری خودتنظیمی

تعریف عملیاتی راهبردهای یادگیری خودتنظیمی

2-1- مقدمه:    1
2-2-1- الف: یادگیری خودتنظیمی (خود نظم داده شده)    21
2-2-2- انواع خودتنظیمی    29
2-2-2-1- نظمدهی بیرونی:    29
2-2-2-2- نظمدهی درونفکنی شده:    29
2-2-3- فرایندهای خودتنظیمی    30
2-2-4- مدلهای یادگیری خودتنظیمی:    31
2-2-4-1- مدل پينتریج (1990)    31
2-2-4-2- مدل زیمرمن (1986)    36
جدول 2-2 مهارتهای اساسی و اولیه یادگیری خودتنظیمی (زیمرمن)    38
2-2-4-3- مدل وین و هدوین (1998)    39
2-2-4-4- مدل بوکارتز:    41
جدول 2-3 الگوی سه لایه یادگیری خودتنظیمی بوکارتز، 1999 (نقل درکدیور، 1386)    41
2-2-4-5- مقایسه مدلها    42
جدول 2-4 مقایسه چهار مدل براساس سه مرحله یادگیری خودتنظیمی    45
جدول 2-5 مقایسه دو به دو چهار مدل براساس سه معیار    46
2-2-5- راهبردهای یادگیری خودتنظیمی:    49
2-2-6- نظریههای یادگیری خودتنظیم:    57
2-2-6-1- نظریه کنشگر    58
2-2-6-2- نظریه پدیدار شناختی    59
2-2-6-3- نظریه شناختی -  اجتماعی زیمرمن    60
2-2-6-4- نظریه بندورا    62
2-2-6-5-نظریه ویگوتسکی    64
2-2-6-6- نظریه پردازش اطلاعات(ساختارگرایی)    66
2-2-6-7- نظریه کارون و شیر    66
2-2-10-8- رابطه خودتنظیمی و باورهای انگیزشی با پیشرفت تحصیلی    74
2-3- بخش دوم: پیشینه پژوهش    75
2-3-1- پژوهشهای انجام شده در خارج از کشور    75
2-3-2- پژوهشهای انجام شده در داخل کشور    87

 

منابع و مآخذ
منابع فارسی    
منابع انگلیسی


سوالات احتمالی شما درباره راهبردهای یادگیری خودتنظیمی و تاثیر آن بر پیشرفت تحصیلی


چطور میتونم فایل راهبردهای یادگیری خودتنظیمی و تاثیر آن بر پیشرفت تحصیلی رو دریافت کنم؟

برای خرید و دانلود این فایل میتونید دکمه سبز رنگ خرید و دانلود فوری کلیک کنید و بلافاصله بعد از پرداخت، لینک دانلود راهبردهای یادگیری خودتنظیمی و تاثیر آن بر پیشرفت تحصیلی براتون نمایش داده میشه و میتونید فایل رو دانلود کنید.

این فایل چطوری به دست من میرسه؟

بعد از خرید به صورت اتوماتیک، لینک دانلود فایل راهبردهای یادگیری خودتنظیمی و تاثیر آن بر پیشرفت تحصیلی برای شما نمایش داده میشه و میتونید دانلود و استفاده کنید.

قیمت راهبردهای یادگیری خودتنظیمی و تاثیر آن بر پیشرفت تحصیلی چقدر هست؟

در حال حاضر قیمت این فایل با تخفیف ویژه 50 هزار تومان هست.

چطور میتونم با پشتیبانی سایت در ارتباط باشم؟

از طریق شماره 09374433704 میتونید با پشتیبانی سایت در ارتباط باشید.

برچسب ها:



هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر آموزش راهبردهای یادگیری خود تنظیمی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر پایه دوم دوره اول متوسطه شهر خرم آباد بود.

by احمدی · 2019 — مقدمه: مطالعات نشان داده است که پیشرفت تحصیلی تنها پیامد هوش فردی یا پیامدهای سختافزاری محیط اجتماعی نیست، بلکه تحت تأثیر جنبه های روانشناختی افراد نیز می 

by مهقانی جمال الدین · 2019 — بر انگیزه پیشرفت تحصیلی و خودتنظیمی این دانشآموزان تأثیر مثبت دارد. از راهبردهای یادگیری خودتنظیمی برای افـزایش خودتنظیمی و انگیزه پیشرفت تحصیلی 

by یاری مقدم · 2013 — هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر آموزش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی بر ادراک شایستگی و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان در درس زبان انگلیسی بود.

by نقی بیرانوند · 2018 — ابزارهای مورد استفاده در این پژوهش مقیاس تأخیر در رضامندی تحصیلی بیمبنتی و همکاران(1998) و پرسشنامه خوش بینی تحصیلی دانش آموزان اسچنن موران و همکاران(2013) بود.

by F Jabarian · 2016 — چکیده. هدف: پژوهش حا ضر با هدف شنا سایی اثر آموزش راهبردهای خودتنظیم بر. خودکارآمدی و پی شرفت تح صیل. ی درس فیزیک در. دانش. آموز. نا. نابینا انجام گرفت.

by رحیمیان · 2019 — پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر بهکارگیری راهبردهای یادگیری خودتنظیمی بر پیشرفت تحصیلی فارسیآموزان عربیزبان انجام شد. از یادگیری خودتنظیمی، بهعنوان فرایندی 

by پورمحمد · 2016 — پرسشنامه راهبردهای یادگیری خودتنظیمی (MSLQ) برای هر دو گروه در مرحله پیش آزمون و پس آزمون اجرا شد و برای تجزیه و تحلیل دادهها از روش تحلیل کواریانس استفاده شد.

نتایج نشان داد که آموزش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی بر انگیزه پیشرفت تحصیلی و خودتنظیمی این دانش آموزان تاثیر مثبت دارد. نتیجه گیری: می توان از راهبردهای 

by عجم · 2012 — هدف از این پژوهش، بررسی نقش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی، مهارت‌های رایانه‌ای و پیشرفت تحصیلی دانشجویان در دیدگاه آنان نسبت به تعامل همزمان و ناهمزمان در 

by نیک پی · 2016 — پیش‌فرض کلی جهت‌گیری هدف، این است که هدف یادگیری به پیامدهای انگیزشی سازش‌یافته و پیشرفت تحصیلی منجر می‌شود و اهداف عملکردی و پرهیز از شکست، پیامدهای انگیزشی و 

Farvardin 2, 1401 AP — هدف از این پایان نامه راهبردهای یادگیری خودتنظیمی و تاثیر آن بر پیشرفت تحصیلی می باشد. راهبردهای یادگیری خودتنظیم روش های مشخص می باشند که هدف 

زمینه و هدف: به‌نظر می‌رسد که یادگیری راهبردهای خودتنظیمی نقش مهمی در حذف یا حداقل اثربخشی آموزش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی بر سرزندگی تحصیلی و پیشرفت 

by نریمانی · 2015 — به‌علاوه آموزش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی در مقایسه با آموزش حل مسئله تأثیر بیشتری بر انگیزش تحصیلی آزمودنی‌ها داشت ( 01/0 ≥P). همچنین نتایج آزمون توکی نشان