مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره یادگیری خودتنظیمی 99 صفحه
این فایل با تخفیف ویژه به مبلغ 40,500 تومان میباشد که بلافاصه بعد از پرداخت میتوانید آن را دانلود کنید. تعداد صفحات مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره یادگیری خودتنظیمی 99 صفحه 99 صفحه است. همچنین این فایل با فرمت docx قابل اجرا میباشد. برای خرید و دانلود روی دکمه زیر کلیک کنید.
تخفیف ویژه به مدت محدود فقط تا فردا چهارشنبه 28 آبان
53
هزار تومان
41
هزار تومان
پشتیبانی: 09374433704
دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق یادگیری خودتنظیمی که در آن به بررسی (چارچوب) ادبیات نظری و پیشینه نظری پژوهش در تحقیقات داخلی و خارجی می پردازیم.
این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق یادگیری خودتنظیمی را در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می دهد.
بندورا، یادگیری خودتنظیمی را این گونه تعریف می کند: «توانایی شروع کردن و دست کشیدن از فعالیت های مطابق يا مقتضیات موقعیت های اجتماعی، آموزشی و توانایی به تعویق انداختن کارها با هدف دلخواه» خودتنظیمی، نقطه ثقل کارکرد موثر در زمینه های کنترل تکانه، مدیریت زمان و مقابله با فشار روانی است. (زیبازاده، 1386). . بندورا در بررسی یادگیری خودتنظیمی، دانش آموزان را به عنوان شرکت کننده ای فعال از نظر فراشناختی، انگیزشی و رفتاری در فرایند یادگیری می داند. از نظر فراشناختی فراگیران خود تنظیم افرادی هستند که روحیه ی طراحی سازماندهی، خودآموزی و خودارزیابی دارند. از نظر انگیزش فراگیران خود تنظیم در تمام مراحل مختلف یادگیری خود را افرادی لایق، خودکار آمد و مستقل می یابند. از نظر رفتاری فراگیران خود تنظیم، محیط هایی را انتخاب می کنند که یادگیری را افزایش دهد. (فتاحی، 1389).
به طور کلی یادگیری خودتنظیمی عبارت است از: فرایندی سازنده و فعال که به موجب آن یادگیرندگان اهدافی را برای یادگیری خود تعیین می کنند. برای رسیدن به این اهداف سعی و تلاش و نظارت می کنند، رفتار، شناخت و انگیزش خود را تنظیم و کنترل می کنند و به وسیله این اهداف و ویژگی های مبتنی بر محیط راهنمایی و هدایت می شوند.
بر طبق این تعریف کلی، پژوهش های انجام شده در مدل های یادگیری خودتنظیمی: چهارمحور کلی را که یادگیرندگان می توانند خود تنظیم شوند تعیین کرده اند. که عبارت است از:
شناخت، انگیزش، رفتار محیط.
حوزه شناختی شامل راهبردهای شناختی مختلفی است که به یادگیرندگان برای به خاطر آوردن ، فهمیدن ، استدلال کردن و حل مسائل کمک می کنند. بخش عمده ای از این بعد متمرکز بر راهبردهای یادگیری است که یادگیرندگان در زمینه های علمی، درک مطلب، سخنرانی، یادداشت برداری، حل مسائل، ریاضی و نوشتن مقالات استفاده می کنند. علاوه بر این، تحقیقاتی که بر راهبردهای فراشناختی متمرکز شده اند شامل راهبردهای برنامه ریزی، نظارت وکنترل بر شناخت خود است.
فهرست مطالب
تعریف نظری راهبردهای یادگیری خودتنظیمی
تعریف عملیاتی راهبردهای یادگیری خودتنظیمی
فصل دوم چارچوب نظری و پیشینه پژوهش یادگیری خودتنظیمی
2-1- مقدمه: 19
2-2- بخش اول: مبانی نظری 21
2-2-1- الف: یادگیری خودتنظیمی (خود نظم داده شده) 21
2-2-2- انواع خودتنظیمی 29
2-2-2-1- نظمدهی بیرونی: 29
2-2-2-2- نظمدهی درونفکنی شده: 29
2-2-3- فرایندهای خودتنظیمی 30
2-2-4- مدلهای یادگیری خودتنظیمی: 31
2-2-4-1- مدل پينتریج (1990) 31
2-2-4-2- مدل زیمرمن (1986) 36
جدول 2-2 مهارتهای اساسی و اولیه یادگیری خودتنظیمی (زیمرمن) 38
2-2-4-3- مدل وین و هدوین (1998) 39
2-2-4-4- مدل بوکارتز: 41
جدول 2-3 الگوی سه لایه یادگیری خودتنظیمی بوکارتز، 1999 (نقل درکدیور، 1386) 41
2-2-4-5- مقایسه مدلها 42
جدول 2-4 مقایسه چهار مدل براساس سه مرحله یادگیری خودتنظیمی 45
جدول 2-5 مقایسه دو به دو چهار مدل براساس سه معیار 46
2-2-5- راهبردهای یادگیری خودتنظیمی: 49
2-2-6- نظریههای یادگیری خودتنظیم: 57
2-2-6-1- نظریه کنشگر 58
2-2-6-2- نظریه پدیدار شناختی 59
2-2-6-3- نظریه شناختی - اجتماعی زیمرمن 60
2-2-6-4- نظریه بندورا 62
2-2-6-5-نظریه ویگوتسکی 64
2-2-6-6- نظریه پردازش اطلاعات(ساختارگرایی) 66
2-2-6-7- نظریه کارون و شیر 66
2-2-10-8- رابطه خودتنظیمی و باورهای انگیزشی با پیشرفت تحصیلی 74
2-3- بخش دوم: پیشینه پژوهش 75
2-3-1- پژوهشهای انجام شده در خارج از کشور 75
2-3-2- پژوهشهای انجام شده در داخل کشور 87
منابع و مآخذ
منابع فارسی
منابع انگلیسی
سوالات احتمالی شما درباره مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره یادگیری خودتنظیمی 99 صفحه
چطور میتونم فایل مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره یادگیری خودتنظیمی 99 صفحه رو دریافت کنم؟
برای خرید و دانلود این فایل میتونید دکمه سبز رنگ خرید و دانلود فوری کلیک کنید و بلافاصله بعد از پرداخت، لینک دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره یادگیری خودتنظیمی 99 صفحه براتون نمایش داده میشه و میتونید فایل رو دانلود کنید.
این فایل چطوری به دست من میرسه؟
بعد از خرید به صورت اتوماتیک، لینک دانلود فایل مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره یادگیری خودتنظیمی 99 صفحه برای شما نمایش داده میشه و میتونید دانلود و استفاده کنید.
قیمت مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره یادگیری خودتنظیمی 99 صفحه چقدر هست؟
در حال حاضر قیمت این فایل با تخفیف ویژه 41 هزار تومان هست.
چطور میتونم با پشتیبانی سایت در ارتباط باشم؟
از طریق شماره 09374433704 میتونید با پشتیبانی سایت در ارتباط باشید.
برچسب ها:
مشخصات محصول دسته روانشناسی و علوم تربیتی حجم 168/38 کیلوبایت صفحه 99 فرمت docx این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق راهبردهای یادگیری خودتنظیمی را در…
فروش محصولات دانلودی و بازاریابی فایل سِرو - تحقیق، مقاله و پروژه دانشجویی و درآمد اینترنتی.
افلاطون معتقد بود که دانش ارثی است لذا آن را یکی از اجزاء طبیعی ذهن آدمی می دانست. به باور افلاطون، آدمی از راه اندیشیدن درباره محتوای ذهن خود کسب دانش می کند.
Mehr 9, 1400 AP — کلری و چن (2009) در پژوهش خود با هدف مطالعه نقش خودتنظیمی و انگیزش تحصیلی در عملکرد ریاضی، بیان کردند که توجه به تفاوت در نمره ریاضیات دانش
مولفه دیگر الگوی خودتنـــظیمی پینتریچ (1999) ، راهبردهایی است که دانشجویان به کار می گیرند تا محیطشان را کنترل و مدیریت کنند.
کد فایل: 6013 · قیمت: 17,000 تومان · فرمت فایل دانلودی: .zip · حجم فایل: 47 کیلوبایت · تعداد مشاهده: 4827 بازدید · فرمت فایل اصلی: DOCX · تعداد صفحات: 38 صفحه
خودتنظیمی در یادگیری از مقوله هایی است که به نقش فرد در فرایند یادگیری توجه دارد. این سازه ابتدا در سال ۱۹۶۷ توسط بندورا مطرح شد. زیمرمن (۱۹۸۶)، نیز به عنوان
این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق یادگیری خودتنظیمی را در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می دهد. بندورا، یادگیری خودتنظیمی را این گونه تعریف می کند:
تحقیق عملکرد تحصیلی و نظریه ی یادگیری خودتنظیمی و عملکرد تحصیلی. دانلود تحقیق با موضوع عملکرد مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره یادگیری خودتنظیمی 99 صفحه.
Tir 4, 1400 AP — فصل دوم پایان نامه خودتنظیمی در یادگیری مبانی نظری خودتنظیمی در یادگیری پیشینه تحقیق خودتنظیمی در یادگیری پیشینه پژوهش خودتنظیمی در یادگیری
ﻣﺒﺎﻧﯽ ﻧﻈﺮی و ﭘﯿﺸﯿﻨﻪ ﺗﺤﻘﯿﻖ ﯾﺎدﮔﯿﺮی ﺧﻮدﺗﻨﻈﯿﻤﯽ داﻧﺶ آﻣﻮزان 99 ﺻﻔﺤﻪ دور ﮐﻦ رﻧﻮ. ﺧﺮﯾﺪ و داﻧﻠﻮد. ﻓﺼﻞ دوم ﭘﺎﯾﺎن ﻧﺎﻣﻪ ﯾﺎدﮔﯿﺮی ﺧﻮدﺗﻨﻈﯿﻤﯽ داﻧﺶ آﻣﻮزان. ﻣﺒﺎﻧﯽ ﻧﻈﺮی
توضیحات : مباني نظري و پيشينه پژوهش (فصل دو)خودتنظیمی در 76 صفحه در قالب Word قابل ویرایش. بخشی از متن : یادگیری خودتنظیمی (خود نظم داده شده).