مبانی نظری و پیشینه تحقیق راهبردهای یادگیری خودتنظیمی 101 صفحه
این فایل با تخفیف ویژه به مبلغ 43,500 تومان میباشد که بلافاصه بعد از پرداخت میتوانید آن را دانلود کنید. تعداد صفحات مبانی نظری و پیشینه تحقیق راهبردهای یادگیری خودتنظیمی 101 صفحه 101 صفحه است. همچنین این فایل با فرمت docx قابل اجرا میباشد. برای خرید و دانلود روی دکمه زیر کلیک کنید.
تخفیف ویژه به مدت محدود فقط تا فردا چهارشنبه 28 آبان
57
هزار تومان
44
هزار تومان
پشتیبانی: 09374433704
این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق راهبردهای یادگیری خودتنظیمی را در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می دهد.
این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق راهبردهای یادگیری خودتنظیمی را در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می دهد.
منظور از راهبرد (استراتژی) یک برنامه یا نقشه کلی است که از مجموعه ی عملیات تشکیل می یابد و برای رسیدن به یک هدف معین طراحی و اجرا می شود (سیف، 1387).یکی از جنبه های مهم در یادگیری دانش آموزان و عملکرد تحصیلي آن ها در محیط کلاس خود نظم دهی شناختی و رفتاری است. (کورئو و مندینانچ ، 1983؛ کورنو و راهرکمپر1985؛جعفری، 1388). راهبردهای یادگیری خودتنظیم روش های مشخص می باشند که هدف آن ها دست یابی به دانش و مهارت می باشد (نوتا، سوریس، زیمرمن، 2004) راهبردهای یادگیری خودتنظیم دیدگاه نسبتاً جدیدی برای یادگیری و پیشرفت تحصیلی است زیرا راهبردهای یادگیری خودتنظیم به این نکته توجه نموده اند که چگونه دانش آموز شخصاً فرایند یادگیری خود را فعال کرده، تغییر می دهند و تنظیم می نمایند (سبحانی نژاد و همکاران، 1385).
به عنوان یکی از نظریه پردازان شناختی اجتماعی راهبردهای یادگیری خودتنظیم را نوعی از یادگیری تعیین نموده که در آن دانش آموزان به جای این که برای کسب دانش و مهارت ها بر معلمان، والدین و همسالان خود تکیه کنند. شخصاً کوشش های خود را شروع و هدایت می کنند و به عبارت دیگر، وی خودتنظیمی را به مشارکت فعال یادگیرنده از نظر رفتاری ، انگیزشی ، شناختی ، فراشناختی در فرایند یادگیری جهت پیشینه کردن یادگیری اطلاق نمود (فتاحی، 1389).با توجه به تعاریف مختلفی که از یادگیری خود نظم داده شده وجود دارد، به نظر می رسد که سه عامل ویژه از آن در عملکرد کلامی مهم می باشند. در درجه اول یادگیری در برگیرنده ی راهبردهای فراشناختی است که دانش آموزان برای طراحی، نظارت و اصلاح شناخت خود به کار می برند. (براون ، برانسفورد ، کمبیون ، فرارا ، 1983؛ زیمرمن و مارتینز و پونز، 1990؛ جعفری، 1388).
مدیریت تکالیف درسی توسط دانش آموزان و کنترل تلاش-هایشان در حین انجام این تکالیف، به عنوان عامل مهم دیگری بیان شده است. برای مثال دانش آموزان توان مندی که در زمینه انجام تکالیف پشتکار دارند، به خاطر سروصدای همکلاسی ها دچار حواس پرتی نمی شوند و درگیری شناختی خود را هنگام انجام تکلیف حفظ می کنند. همین عامل باعث می شود که عملکرد بهتری داشته باشند. (کورنو و راهرکمپر، 1985 ؛ جعفری، 1388).سومین جنبه مهم یادگیری خود نظم داده شده که تعدادی از محققین ذکر کرده اند، راهبردهای شناختی هستند که دانش-آموزان جهت یادگیری، یادآوری و ادراک مطالب درسی از آنها استفاده می کنند. (همان منبع) راهبردهای شناختی متعدد از قبیل مرور ذهنی، بسط دهی و سازمان دهی باعث درگیری یادگیرنده در انجام تکالیف می-شوند و دست یابی به سطوح بالاتر پیشرفت تحصیلی را میسر می-کنند.
فهرست مطالب
تعریف نظری راهبردهای یادگیری خودتنظیمی
تعریف عملیاتی راهبردهای یادگیری خودتنظیمی
فصل دوم چارچوب نظری و پیشینه پژوهش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی
2-1- مقدمه: 19
2-2- بخش اول: مبانی نظری 21
2-2-1- الف: یادگیری خودتنظیمی (خود نظم داده شده) 21
2-2-2- انواع خودتنظیمی 29
2-2-2-1- نظمدهی بیرونی: 29
2-2-2-2- نظمدهی درونفکنی شده: 29
2-2-3- فرایندهای خودتنظیمی 30
2-2-4- مدلهای یادگیری خودتنظیمی: 31
2-2-4-1- مدل پينتریج (1990) 31
2-2-4-2- مدل زیمرمن (1986) 36
جدول 2-2 مهارتهای اساسی و اولیه یادگیری خودتنظیمی (زیمرمن) 38
2-2-4-3- مدل وین و هدوین (1998) 39
2-2-4-4- مدل بوکارتز: 41
جدول 2-3 الگوی سه لایه یادگیری خودتنظیمی بوکارتز، 1999 (نقل درکدیور، 1386) 41
2-2-4-5- مقایسه مدلها 42
جدول 2-4 مقایسه چهار مدل براساس سه مرحله یادگیری خودتنظیمی 45
جدول 2-5 مقایسه دو به دو چهار مدل براساس سه معیار 46
2-2-5- راهبردهای یادگیری خودتنظیمی: 49
2-2-6- نظریههای یادگیری خودتنظیم: 57
2-2-6-1- نظریه کنشگر 58
2-2-6-2- نظریه پدیدار شناختی 59
2-2-6-3- نظریه شناختی - اجتماعی زیمرمن 60
2-2-6-4- نظریه بندورا 62
2-2-6-5-نظریه ویگوتسکی 64
2-2-6-6- نظریه پردازش اطلاعات(ساختارگرایی) 66
2-2-6-7- نظریه کارون و شیر 66
2-2-10-8- رابطه خودتنظیمی و باورهای انگیزشی با پیشرفت تحصیلی 74
2-3- بخش دوم: پیشینه پژوهش 75
2-3-1- پژوهشهای انجام شده در خارج از کشور 75
2-3-2- پژوهشهای انجام شده در داخل کشور 87
منابع و مآخذ
منابع فارسی
منابع انگلیسی
سوالات احتمالی شما درباره مبانی نظری و پیشینه تحقیق راهبردهای یادگیری خودتنظیمی 101 صفحه
چطور میتونم فایل مبانی نظری و پیشینه تحقیق راهبردهای یادگیری خودتنظیمی 101 صفحه رو دریافت کنم؟
برای خرید و دانلود این فایل میتونید دکمه سبز رنگ خرید و دانلود فوری کلیک کنید و بلافاصله بعد از پرداخت، لینک دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق راهبردهای یادگیری خودتنظیمی 101 صفحه براتون نمایش داده میشه و میتونید فایل رو دانلود کنید.
این فایل چطوری به دست من میرسه؟
بعد از خرید به صورت اتوماتیک، لینک دانلود فایل مبانی نظری و پیشینه تحقیق راهبردهای یادگیری خودتنظیمی 101 صفحه برای شما نمایش داده میشه و میتونید دانلود و استفاده کنید.
قیمت مبانی نظری و پیشینه تحقیق راهبردهای یادگیری خودتنظیمی 101 صفحه چقدر هست؟
در حال حاضر قیمت این فایل با تخفیف ویژه 44 هزار تومان هست.
چطور میتونم با پشتیبانی سایت در ارتباط باشم؟
از طریق شماره 09374433704 میتونید با پشتیبانی سایت در ارتباط باشید.
برچسب ها:
101 صفحه. دانلود. این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق راهبردهای یادگیری خودتنظیمی را در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می دهد. منظور از راهبرد
مبانی نظری و پیشینه تحقیق راهبردهای یادگیری خودتنظیمی 101 صفحه فصل دوم پایان نامه راهبردهای یادگیری خودتنظیمی مبانی نظری راهبردهای یادگیری خودتنظیمی پیشینه
مبانی نظری راهبردهای شناختی تنظیم هیجان مبانی نظری و پیشینه تحقیق راهبردهای یادگیری خودتنظیمی 101 صفحه. این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق راهبردهای
Ordibehesht 22, 1401 AP — دانلود نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی با عنوان مبانی نظری و پیشینه تحقیق راهبردهای یادگیری ورد قابل ویرایش با فرمت doc
مبانی نظری و پیشینه تحقیق راهبردهای یادگیری خودتنظیمی 101 صفحه فصل دوم پایان نامه راهبردهای یادگیری خودتنظیمی مبانی نظری راهبردهای یادگیری خودتنظیمی پیشینه
مبانی نظری و پیشینه تحقیق راهبردهای یادگیری خودتنظیمی 101 صفحه فصل دوم پایان نامه راهبردهای یادگیری خودتنظیمی مبانی نظری راهبردهای یادگیری خودتنظیمی پیشینه
دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق یادگیری خودتنظیمی (فصل دوم) در 76 صفحه در البرزی و سیف (1381) در پژوهشی تحت عنوان رابطه باورهای انگیزشی و راهبردهای
این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق میل به طلاق قابل ویرایش با فرمت ورد doc مبانی نظری و پیشینه تحقیق راهبردهای یادگیری خودتنظیمی 101 صفحه فصل دوم
Dey 13, 1400 AP — خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه راهبردهای یادگیری خودتنظیمی با فرمت مبانی نظری و پیشینه تحقیق راهبردهای یادگیری خودتنظیمی 101 صفحه-
by سوری · 2020 — برای تحلیل دادههای پژوهش از روش تحلیل واریانس چند متغیره استفاده شد. نتایج نشان داد که بین خودکارآمدی هیجانی، راهبردهای یادگیری خودتنظیمی (شناختی و فراشناختی)
by نیک پی · 2016 — این پژوهش با هدف بررسی تأثیر آموزش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی (شناختی و فراشناختی) بر جهتگیری هدف در دانشآموزان دختر پایة دوم متوسطة دوم انجام شده است.
by منظری توکلی · 2020 — با توجه به اهمیت نقش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی و راهبردهای انگیزشی در عملکرد و پیشرفت تحصیلی فراگیران، پژوهش حاضر با هدف فراتحلیل تحقیقات انجام شده
Tir 4, 1400 AP — دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق خودتنظیمی در یادگیری 39 صفحه خودتنظیمی 101 صفحه فصل دوم پروژه راهبردهای یادگیری خودتنظیمی مبانی نظری
مبانی نظری و پیشینه تحقیق راهبردهای یادگیری خودتنظیمی 101 صفحه روانشناسی و علوم تربیتی مشخصات محصول دسته روانشناسی و علوم تربیتی حجم 168/4 کیلوبایت صفحه 101