پیشینه تحقیق و مبانی نظری در مورد پیشرفت تحصیلی
این فایل با تخفیف ویژه به مبلغ 50,000 تومان میباشد که بلافاصه بعد از پرداخت میتوانید آن را دانلود کنید. تعداد صفحات پیشینه تحقیق و مبانی نظری در مورد پیشرفت تحصیلی 68 صفحه است. همچنین این فایل با فرمت docx قابل اجرا میباشد. برای خرید و دانلود روی دکمه زیر کلیک کنید.
تخفیف ویژه به مدت محدود فقط تا فردا چهارشنبه 28 آبان
66
هزار تومان
50
هزار تومان
پشتیبانی: 09374433704
دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق پیشرفت تحصیلی که در آن به بررسی (چارچوب) ادبیات نظری و پیشینه نظری پژوهش در تحقیقات داخلی و خارجی می پردازیم.
این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق پیشرفت تحصیلی را در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می دهد.
شعاری نژاد (1375) نیز در تعریف پیشرفت تحصیلی چنین می نویسد: معلومات یا مهارت های اکتسابی عمومی یا خصوصی در موضوع های درسی که معمولاً به وسیله آزمایش ها یا نشانه-هایی، یا هر دو، که معلمان برای دانش آموزان وضع می کنند اندازه گیری می شود.
عوامل موثر بر پیشرفت تحصیلی شامل عوامل درونی (فردی) و عوامل بیرونی (محیطی) می باشد.
الف) عوامل درونی (فردی): عوامل درونی شامل هوش، انگیزش، خودپنداره، عزت نفس و خودکارآمدی است.
ب) عوامل بیرون (محیطی): شامل خانواده، مدرسه (معلم، همسالان، تجهیزات فضای آموزشی و...) می باشد.
بارها دیده شده است بسیاری از دانش آموزان از لحاظ توانایی و استعداد یادگیری بسیار شبیه هم بوده اند اما در پیشرفت تحصیلی متفاوت عمل می کنند.این تفاوت مربوط به انگیزه های متفاوت هر یک از دانش آموزان می باشد. انگیزه به حالت های درونی گفته می شود که موجب هدایت فرد به سوی هدفش می شود. بنابراین انگیزه، محرک رفتار انسان است و از جمله عواملی است که در میزان پیشرفت تحصیلی دانش آموز، نقش بسزایی دارد.
تحقیقات زیادی در زمینه تاثیر انگیزه بر پیشرفت تحصیلی انجام شده است که در ذیل یک نمونه به اختصار بیان شده است:
رينگنس (1965) در مطالعه اي به بررسي تفاوت هاي پيشرفت ميان دانش آموزان داراي هوشبهر يکسان پرداخت.
وي در اين مطالعه 30 دانش آموز پسر کلاس نهم که داراي هوشبهر 120 يا بالاتر و داراي ميانگين درسي در حدود 15 يا بالاتر بودند مورد مطالعه قرار داد.
اين گروه دانش آموزان از لحاظ پيشرفت افرادي (بيش آموز) بودند و همچنين گروهي ديگر از دانش آموزان (کم آموز) که از لحاظ هوشبهر، جنسيت،، سن، مدرسه و حجم درس ها، با گروه اول مشابه بودند ولي ميانگين درسي آنها 12 يا کمتر بود، انتخاب کرد.
رينگنس با استفاده از پرسش نامه هاي مختلف انگيزش و مصاحبه، به تعيين ميزان انگيزش هر دو گروه اقدام نمود.معلوم شد که دانش آموزان بيش آموز در مقايسه با دانش آموزان کم آموز به منظور يادگيري، انگيزه بيشتري براي ايجاد ارتباط و طرح دوستي با همکلاسي خود داشتند (حيدري، 1375).
برو سارد (2002) در پژوهشی بر روی 263دانش آموز دبیرستانی به این نتیجه رسید که بین انگیزش درونی و پیشرفت تحصیلی آنان ارتباط مثبت و معناداری وجود دارد.
فهرست مطالب
تعریف نظری پیشرفت تحصیلی
تعریف عملیاتی پیشرفت تحصیلی
چارچوب نظری و پیشینه پژوهش پیشرفت تحصیلی
1-7-4- پیشرفت تحصیلی: 1
2-7- تعریف عملیاتی متغیرها 1
2-2-10- پیشرفت تحصیلی 20
2-2-10-1- تعریف پیشرفت تحصیلی 20
2-2-10-2- معیارهای پیشرفت تحصیلی 20
2-2-10-3- عوامل تاثیرگذار بر پیشرفت تحصیلی 22
2-2-10-4- خانواده و پیشرفت تحصیلی 24
2-2-10-5- محیط آموزشی و پیشرفت تحصیلی 27
2-2-10-6- عوامل مخل در پیشرفت تحصیلی 27
2-2-10-7- اهمیت بررسی پیشرفت تحصیلی 28
2-2-10-8- رابطه خودتنظیمی و باورهای انگیزشی با پیشرفت تحصیلی 28
2-3- بخش دوم: پیشینه پژوهش 29
2-3-1- پژوهشهای انجام شده در خارج از کشور 29
2-3-2- پژوهشهای انجام شده در داخل کشور 39
يشينه تحقيقاتي
پيشينه داخلی
پيشينه خارجی
منابع و مآخذ
منابع فارسی
منابع انگلیسی
سوالات احتمالی شما درباره پیشینه تحقیق و مبانی نظری در مورد پیشرفت تحصیلی
چطور میتونم فایل پیشینه تحقیق و مبانی نظری در مورد پیشرفت تحصیلی رو دریافت کنم؟
برای خرید و دانلود این فایل میتونید دکمه سبز رنگ خرید و دانلود فوری کلیک کنید و بلافاصله بعد از پرداخت، لینک دانلود پیشینه تحقیق و مبانی نظری در مورد پیشرفت تحصیلی براتون نمایش داده میشه و میتونید فایل رو دانلود کنید.
این فایل چطوری به دست من میرسه؟
بعد از خرید به صورت اتوماتیک، لینک دانلود فایل پیشینه تحقیق و مبانی نظری در مورد پیشرفت تحصیلی برای شما نمایش داده میشه و میتونید دانلود و استفاده کنید.
قیمت پیشینه تحقیق و مبانی نظری در مورد پیشرفت تحصیلی چقدر هست؟
در حال حاضر قیمت این فایل با تخفیف ویژه 50 هزار تومان هست.
چطور میتونم با پشتیبانی سایت در ارتباط باشم؟
از طریق شماره 09374433704 میتونید با پشتیبانی سایت در ارتباط باشید.
برچسب ها:
یادگیری فراگیران معمولاً به وسیله عملکرد تحصیلی آن ها مورد سنجش قرار می گیرد. عوامل متعددی عملکرد تحصیلی دانش آموزان را تحت تاثیر قرار می دهند.
دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره پیشرفت تحصیلی تعداد صفحات : 20 فرمت : docx , word پاورقی و رفرنس دهی استاندارد دارای تحقیقات انجام شده داخلی و خارجی
یادگیری فراگیران معمولاً به وسیله عملکرد تحصیلی آن ها مورد سنجش قرار می گیرد. عوامل متعددی عملکرد تحصیلی دانش آموزان را تحت تاثیر قرار می دهند. برخی از این
عوامل پیشرفت تحصیلی دانلود مبانی نظری پیشرفت تحصیلی با پیشینه پژوهش برچسب ها: مبانی و چارچوب نظری، پیشینه تحقیق داخلی و خارجی در مورد پیشرفت تحصیلی.
دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق پیشرفت تحصیلی دانش آموز(فصل دوم) در 24 صفحه در قالب word پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
ادبيات نظري تعریف عملکرد تحصیلی,پيشينه پژوهش عملکرد تحصیلی چیست,پيشينه تحقيق نظر,پيشينه نظري عملکرد تحصیلی دانش آموزان,دانلود مباني نظري پیشرفت تحصیلی,فصل
در بخش اول چارچوب و مبانی نظری پیشرفت تحصیلی تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه نظری تحقیق پیشرفت تحصیلی در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد.
دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق پیشرفت تحصیلی(فصل دوم) در 65 صفحه در قالب فصل دو پایان نامهتوضیحات نظری کامل در مورد متغیرپیشینه داخلی و خارجی در مورد
مبانی نظری و پیشینه تحقیق پیشرفت تحصیلی منبع ای برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال و همچنین استفاده در مقاله علمی
مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره پیشرفت تحصیلی منابع فارسی و انگلیسی دارد. ارجاع و پاورقی استاندارد دارد. رفرنس دهی استاندارد دارد. کاملترین در سطح اینترنت،
مبانی نظری و پیشینه تحقیق پیشرفت تحصیلی منابع فارسی و انگلیسی دارد. ارجاع و پاورقی استاندارد دارد. رفرنس دهی استاندارد دارد. کاملترین در سطح اینترنت، دارای
پرسشنامه پیشرفت تحصیلی,پیشینه پژوهش,پیشینه تحقیق پیشرفت تحصیلی,دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق اهداف گزارشگري مالي و تصميم گيري اقتصادي,مبانی پیشرفت تحصیلی
مساله موفقیت یا عدم موفقیت در امر تحصیل از مهمترین دغدغههای هر نظام آموزشی است. موفقیت و پیشرفت تحصیلی در هر جامعه نشان دهنده موفقیت نظام آموزشی در زمینه
عملکرد تحصیلی شامل ثبت کلیه فعالیتهای شناختی فرد تحصیل کننده است که با یک سیستم درجه بندی مورد توافق با توجه به سطوح مختلف فعالیتهای هیجانی و آموزشی و جدول