فعالیت های مکمل و فوق برنامه از دیدگاه فلاسفه ی تعلیم و تربیت

فعالیت های مکمل و فوق برنامه از دیدگاه فلاسفه ی تعلیم و تربیت

این فایل با تخفیف ویژه به مبلغ 48,000 تومان می‌باشد که بلافاصه بعد از پرداخت میتوانید آن را دانلود کنید. تعداد صفحات فعالیت های مکمل و فوق برنامه از دیدگاه فلاسفه ی تعلیم و تربیت 41 صفحه است. همچنین این فایل با فرمت docx قابل اجرا می‌باشد. برای خرید و دانلود روی دکمه زیر کلیک کنید.

تخفیف ویژه به مدت محدود فقط تا فردا چهارشنبه 28 آبان


63 هزار تومان 48 هزار تومان

پشتیبانی: 09374433704


هدف از این تحقیق فعالیت های مکمل و فوق برنامه از دیدگاه فلاسفه ی تعلیم و تربیت می باشد.

هدف از این تحقیق فعالیت های مکمل و فوق برنامه از دیدگاه فلاسفه ی تعلیم و تربیت می باشد.

 

 


 

اسپنسر فعالیت های اساسی زندگی بشر را بیان می کند و برنامه ی درسی خود را برمبنای این فعالیت ها و اهمیت آن ها برای بقای زندگی به ترتیب زیر فهرست بندی می کند. 
1- فعالیت هایی که به طور مستقیم در بقای انسان تاثیر دارد. 
2- فعالیت هایی که به وسیله ی تامین نیازها و لوازم زندگی به طور غیر مستقیم در بقای انسان تاثیر می گذارد. 
3- فعالیت هایی که به پرورش و بار آوردن فرزندان مربوط است. 
4- فعالیت هایی که به حفظ و نگه داری روابط مطلوب اجتماعی و سیاسی مربوط می شود. 
5- فعالیت هایی که با چگونگی استفاده از اوقات فراغت، ذوق و سلیقه و پرورش آن ها ارتباط دارد . 

 

 

کلاپارد بر فعالیت کودک در امر تعلیم و تربیت تأکید می کرد و عقیده داشت که انجام فعالیت باید تحمیلی نباشد، بلکه خود شاگرد تمایل داشته باشد. او عقیده داشت، مدرسه باید فعال باشد، یعنی فعالیت کودک را تجهیز کند، بیش تر باید آزمایشگاه باشد تا محل وعظ و خطابه. برای نیل به این هدف مدرسه می تواند به طور قابل ملاحظه ای از بازی که فعالیت کودک را به حد کافی تحریک می نماید استفاده کند و مدرسه، هم چنین باید کار و کوشش را دوست داشتنی گرداند. تعلیم و تربیت عملی باید با این فکر خو بگیرد، که بحث در اتاق های در بسته نخواهند توانست بهبودهای واقعاً رضایت بخش را در مدارس ما وارد سازد  بنابراین نقش فعالیت کودکان و نوجوانان در خود شکوفایی و رشد خلاقیت آن ها مهم است، زیرا مربی تنها نمی تواند در یادگیری شاگردان موفق باشد، خود شاگردان و نوع فعالیت هایی که انجام می دهند، بسیار مهم است. 

 

 

 

هربارت می گوید آموزش باید اول، محسوس و یا قابل تجسم باشد. دوم، دائمی یا پیوسته باشد. سوم، ارتقاء دهنده یا بالا برنده باشد. چهارم، در حوزه ی واقعیت با کاربرد حقیقت کشف شده در مورد فعالیت فعال باشد . از گفته های هربارت می توان چنین نتیجه گرفت که آموزش وقتی قابل تجسم است که فرد آن چه را که می خواهد یاد بگیرد در محیط خارج از مدرسه در اجتماعی که زندگی می کند، ببیند و لمس کند، زیرا او آموزش صحیح را امری دائمی و مبتنی بر واقعیت عینی می داند. بنابراین ارتباط بین مدرسه و جامعه برای یک آموزش غنی و صحیح بسیار لازم است. تکیه بر کتاب و موضوع درسی در محدوده ی مدرسه نمی تواند آموزش مبتنی بر واقعیت و قابل لمس را برای شاگردان فراهم کند. هربارت برای تدریس، پنج مرحله را پیشنهاد می کند که شامل مراحل: 1) آماده سازی، 2) عرضه کردن، 3) مرحله ی ارتباط، 4) مرحله ی تنظیم و 5) مرحله ی کاربرد مطلب در خارج از محیط مدرسه می باشد . 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

تعریف نظری فعالیت های فوق برنامه و مکمل

تعریف عملیاتی فعالیت های فوق برنامه و مکمل

2-1-23-فعالیت های مکمل  
2-1-24-اهمیت و ضروریت فعالیت های مکمل و فوق برنامه 
2-1-25-اهداف فعالیت های مکمل و فوق برنامه 
2-1-26-تعاریف فعالیت های مکمل و فوق برنامه 
2-1-27-فعالیت مکمل 
2-1-28-فعالیت کمک برنامه و مکمل 
2-1-29-فعالیت فوق برنامه ی درسی 
2-1-30-ماهیت فلسفی فعالیت های مکمل و فوق برنامه 
2-1-30-فعالیت های مکمل و فوق برنامه از دیدگاه فلاسفه ی تعلیم و تربیت 
2-1-30-1-دیدگاه ویلیام جیمز 
2-1-30-2-دیدگاه اسپنسر 
2-1-30-3-دیدگاه ادوارد کلاپارد  
2-1-30-4-دیدگاه ژان ژاک روسو 
2-1-30-5-دیدگاه کمینوس 
2-1-30-6-نظریه ی هربارت 
2-1-30-7-نظریه ی جان دیویی 
2-1-31-پیشرفت تحصیلی 
2-1-32-عوامل مهم تاثیر گذار بر پیشرفت تحصیلی 

 


يشينه تحقيقاتي 
پيشينه داخلی
پيشينه خارجی 

منابع و مآخذ
منابع فارسی    
منابع انگلیسی


سوالات احتمالی شما درباره فعالیت های مکمل و فوق برنامه از دیدگاه فلاسفه ی تعلیم و تربیت


چطور میتونم فایل فعالیت های مکمل و فوق برنامه از دیدگاه فلاسفه ی تعلیم و تربیت رو دریافت کنم؟

برای خرید و دانلود این فایل میتونید دکمه سبز رنگ خرید و دانلود فوری کلیک کنید و بلافاصله بعد از پرداخت، لینک دانلود فعالیت های مکمل و فوق برنامه از دیدگاه فلاسفه ی تعلیم و تربیت براتون نمایش داده میشه و میتونید فایل رو دانلود کنید.

این فایل چطوری به دست من میرسه؟

بعد از خرید به صورت اتوماتیک، لینک دانلود فایل فعالیت های مکمل و فوق برنامه از دیدگاه فلاسفه ی تعلیم و تربیت برای شما نمایش داده میشه و میتونید دانلود و استفاده کنید.

قیمت فعالیت های مکمل و فوق برنامه از دیدگاه فلاسفه ی تعلیم و تربیت چقدر هست؟

در حال حاضر قیمت این فایل با تخفیف ویژه 48 هزار تومان هست.

چطور میتونم با پشتیبانی سایت در ارتباط باشم؟

از طریق شماره 09374433704 میتونید با پشتیبانی سایت در ارتباط باشید.

برچسب ها:



هدف از این تحقیق فعالیت های مکمل و فوق برنامه از دیدگاه فلاسفه ی تعلیم و تربیت می باشد. اسپنسر فعالیت های اساسی زندگی بشر را بیان می کند و برنامه ی درسی خود 

زﯾﺮا ﻓﻠﺴﻔﻪ از زﻧﺪﮔﯽ اﻧﺴﺎن ﺟﺪاﻧﯿﺴﺖ و ﻫﯿﭻ اﻧﺴﺎن ﺳﺎﻟﻤﯽ ﻧﻤﯽ ﺗﻮاﻧﺪ ﺑﺪون دﯾﺪ ﻓﻠﺴﻔﯽ ﺑﺎﺷﺪ و 2-1-30-ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ﻫﺎی ﻣﮑﻤﻞ و ﻓﻮق ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ از دﯾﺪﮔﺎه ﻓﻼﺳﻔﻪ ی ﺗﻌﻠﯿﻢ و ﺗﺮﺑﯿﺖ.

Aban 5, 1397 AP — رسالت آموزش‌وپرورش در هر کشور تقویت نگرش انسانی به زندگی و ارتقای فلسفه آن و ایجاد توانایی در افراد جامعه برای زندگی سالم و سازنده است.

Farvardin 18, 1389 AP — رسالت آموزش و پرورش در هر کشوری تقویت نگرش انسانی به زندگی و ارتقای فلسفه آن و ایجاد توانایی در افراد جامعه برای زندگی سالم و سازنده است.

این قبیل فعالیت‌ها بدون شک بیشتر از فعالیت‌های کلاسی در رشد دانش‌آموزان مؤثر هستند. بر دستگاه تعلیم و تربیت هر کشوری واجب است در راستای این مهم وارد عرصه شده و 

تاثیر فعالیت های فوق برنامه بر موفقیت تحصیلی دانشجویان 2-1-30-فعالیت های مکمل و فوق برنامه از دیدگاه فلاسفه ی تعلیم و تربیت 2-1-30-1-دیدگاه ویلیام جیمز

by حاجی بابایی — سند ملي آموزش و پرورش )شامل فلسفة تعلیم و تربیت، فلسفة تعلیم و تربیت رسمي )شامل انواع فعالیت هاي انتخابي و اختیاري، فوق برنامه، مکمل و اوقات فراغت( است 

همایش ملی رویکردهای نوین آموزشی و پژوهشی در تعلیم و تربیت - 1396 مقاله کنفرانس بررسی نقش فعالیت های فوق برنامه درسی بر عملکرد اجتماعی- تحصیلی- عاطفی 

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق فعالیت های کمک برنامه و مکمل را در پژوهش های 2-1-30-فعالیت های مکمل و فوق برنامه از دیدگاه فلاسفه ی تعلیم و تربیت.

آزمون آنلاین مدیران و معاونان مدارس : از کتاب مبانی نظری تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت رسمی و عمومی جمهوري اسلامي ايران لینک ثبت نام در آزمون :

رشته فلسفه تعلیم و تربیت در کشور ما رشته ای است که در ادامه علوم تربیتی انتخاب می شود و دانش جویان ادامه می دهند، در بعضی کشورها این رشته از جمله رشته های 

Aban 30, 1400 AP — به خواندن دانلود فعالیت های مکمل و فوق برنامه از دیدگاه فلاسفه ی تعلیم و تربیت ادامه دهید دانلود چارچوب و مبانی نظری تعلیم و تربیت و فلسفه آن 

2-1-29-فعالیت فوق برنامه ی درسی 2-1-30-ماهیت فلسفی فعالیت های مکمل و فوق برنامه 2-1-30-فعالیت های مکمل و فوق برنامه از دیدگاه فلاسفه ی تعلیم و تربیت

تعلیم و تربیت اسلامی و علوم تربیتی رشته های مهمی هستند که در آن اندیشمندان کتاب یاددهی-یادگیری بهتر با فعالیت‌های مکمل و فوق برنامه تالیف حسین فرخ‌مهر 

هاي تربیتی نظام تعلیم و تربیت، به نگارش سندها. و برنامه دیدگاه. هاي مختلفی درباره آن وجود دارد. برخی این دو نام را مکمل هم می.

تا چه میزان تربیت اخلاقی جزو اولویت ها و محورهای فعالیت های تربیتی است؟آیا به همان میزان که نمره و درصد قبولی، کلاسهای تقویتی، کلاسهای زبان و فوق برنامه 

پيدايش مفهوم. فعاليت هاي فوق برنامه. 2. را. بايد. در تفاوت دو. ديدگاه فعاليت. هاي فوق برنامه. را. مي توان. نتيجه واكنش نظام هاي تعليم و تربيت.

فهرست مطالب و عناوین. : -1. مفهوم فلسفه. •. فلسفه چیست؟ •. فعالیت های تحقیقی. •. روش تحقیق. •. روح فلسفی. •. مسائل اساسی فلسفه. -2. مفهوم تربیت. ) تعلیم و 

تجارب کاربردی و موثر معلمان در فعالیتهای مکمل و فوق برنامه درسیفهرستعنوان اگر در تربيت معلم بر اين موضوع تأكيد شود و اگر معلمين براي در آمد اضافي مجبور 

فلسفه. تعلیم. و. تربیت. -۲. کدام. یک. از. گزینه. های. زیر. اشکال. فلسفه. تربیت طرح ایده فعالیتهای فوق برنامه) بیرون مدرسه و مکمل(.