رویکردها و نظریه های حل مسئله

رویکردها و نظریه های حل مسئله

این فایل با تخفیف ویژه به مبلغ 36,000 تومان می‌باشد که بلافاصه بعد از پرداخت میتوانید آن را دانلود کنید. تعداد صفحات رویکردها و نظریه های حل مسئله 28 صفحه است. همچنین این فایل با فرمت docx قابل اجرا می‌باشد. برای خرید و دانلود روی دکمه زیر کلیک کنید.

تخفیف ویژه به مدت محدود فقط تا فردا چهارشنبه 28 آبان


47 هزار تومان 36 هزار تومان

پشتیبانی: 09374433704


هدف از این تحقیق بررسی رویکردها و نظریه های حل مسئله می باشد.

هدف از این تحقیق بررسی رویکردها و نظریه های حل مسئله می باشد.

 

 

در اینجا ازمیان نظرات مطرح شده، به سه رویکرد تداعی گرایی،گشتالتی و خبرپردازی یا پردازش اطلاعات و طرح حل مسأله ی جورج پولیا خواهیم پرداخت.

 

 

دیدگاه تداعی گرایی: 
بر اساس این دیدگاه تفکر می تواند به عنوان کاربرد کوشش و خطا، تمایلات پاسخ دهی از پیش تعیین شده که، آن را عادت می نامیم، تئصیف شود.این دیدگاه بدین خاطر تداعی گرایی نامیده می شود که در آن فرض می شود برای هرموقعیت مسأله تداعی با پیوندهای  زیادی به عنوان پاسخ وجود داردR1...R2…R3...)).بنابراین سه عنصر تداعی گری تفکر عبارتند از:
محرک ها ( یک موقعیت حل مسأله)
پاسخ ها( رفتارهای خاص حل مسأله)
تداعی های بین این محرک های ویژه و پاسخ های خاص

 

 

 


تئوری گشتالت  دیگاه تجدید ساختار ادراکی:
در گشتالت ایده ی مهم درباره ی حل مسأله این است که مردم بدین علت در حل مسائل دچار مشکل می شوند که نمی توانند به موقعیت مسأله با دید تازه ای نگاه کنند، و همچنین نمی توانند عناصر را به گونه ای جدید با هم مرتبط سازند (مایر1991). برخی از گشتالتی ها ذکر کرده اند که حل مسأله و ایجاد بینش، اغلب همراه با واژه ی «آها» می باشد.(ویس برگ  1986).
براساس روانشناسی گشتالت، فرایند حل مسأله عبارت است از:جست و جو برای ارتباط دادن یک جنبه از موقعیت مسأله به جنبه ی دیگر و نتیجه ی آن ادراک ساختاری می باشد.ادراک ساختاری عبارت است از:توانای درک اینکه چگونه تمامی اجزای مسأله به گونه ای جور شوند که امکانات کافی برلی دست یابی به هدف را مهیا می سازند، و این امر شامل سازمان عناصر موقعیت مسأله به سبکی جدید، برای رسیدن به حل مسأله می شود (مایر1977).

 

 

 

 

یکی از مفاهیم اساسی در تئوری گشتالت این است که دو نوع تفکر وجود دارد:
1-به وجود آوردن بلکه حل جدید برای یک مسأله ، که تفکر  آفرینش  نامیده می شود، چراکه یک سازمان جدید ایجاد شده است.
2-به کار بردن راه حل های قدیمی برای یک مسأله که تفکر بازآفرینی نامیده می شود، چرا که رفتارها و عادات قبلی به سادگی بازسازی می شوند (مایر1977).

.

.

.

 

 

 

 


فهرست مطالب

(2-4)مبانی حل مسأله
(2-4-1) دیدگاه تداعی گرایی
(2-4-2) تئوری گشتالت دیگاه تجدید ساختار ادراکی
(2-4-3) رویکرد خبرپردازی یا پردازش اطلاعات
(2-4-4) طرح جورج پولیا پیرامون حل مسأله
(2-4-5) راهبردهاي روش تدريس حل مسأله
(2-4-6) مراحل اجراي الگوي حل مسأله جورج پوليا 
(2-4-7) مهارت ها
(2-4-8) اشتباهات
(2-5)تحقیقات انجام شده در زمینه موضوع پژوهش
(2-5-1) تحقیقات انجام شده در خارج از کشور
(2-5-2) اضطراب ریاضی  علت ها و پیامدها
(2-5-3)جنسیت و اضطراب ریاضی
(2-5-4)حل مسأله و اضطراب ریاضی

 

منابع و مآخذ
منابع فارسی    
منابع انگلیسی


 


سوالات احتمالی شما درباره رویکردها و نظریه های حل مسئله


چطور میتونم فایل رویکردها و نظریه های حل مسئله رو دریافت کنم؟

برای خرید و دانلود این فایل میتونید دکمه سبز رنگ خرید و دانلود فوری کلیک کنید و بلافاصله بعد از پرداخت، لینک دانلود رویکردها و نظریه های حل مسئله براتون نمایش داده میشه و میتونید فایل رو دانلود کنید.

این فایل چطوری به دست من میرسه؟

بعد از خرید به صورت اتوماتیک، لینک دانلود فایل رویکردها و نظریه های حل مسئله برای شما نمایش داده میشه و میتونید دانلود و استفاده کنید.

قیمت رویکردها و نظریه های حل مسئله چقدر هست؟

در حال حاضر قیمت این فایل با تخفیف ویژه 36 هزار تومان هست.

چطور میتونم با پشتیبانی سایت در ارتباط باشم؟

از طریق شماره 09374433704 میتونید با پشتیبانی سایت در ارتباط باشید.

برچسب ها:



هدف از این تحقیق بررسی رویکردها و نظریه های حل مسئله می باشد. در اینجا ازمیان نظرات مطرح شده، به سه رویکرد تداعی گرایی،گشتالتی و خبرپردازی یا پردازش اطلاعات و 

رویکردها و نظریه های حل مسئله در اینجا ازمیان نظرات مطرح شده، به سه رویکرد تداعی گرایی،گشتالتی و خبرپردازی یا پردازش اطلاعات و طرح حل مسأله ی جورج پولیا 

در اینجا ازمیان نظرات مطرح شده، به سه رویکرد تداعی گرایی،گشتالتی و خبرپردازی یا پردازش اطلاعات و طرح حل مسأله ی جورج پولیا خواهیم پرداخت. دیدگاه تداعی 

Shahrivar 6, 1399 AP — هدف از این تحقیق بررسی رویکردها و نظریه های حل مسئله می باشد. در اینجا ازمیان نظرات مطرح شده، به سه رویکرد تداعی گرایی، گشتالتی و خبرپردازی یا 

هدف از این تحقیق بررسی رویکردها و نظریه های حل مسئله می باشد. به سه رویکرد تداعی گرایی،گشتالتی و خبرپردازی یا پردازش اطلاعات و طرح حل مسأله ی جورج پولیا 

Esfand 20, 1398 AP — هدف از این تحقیق بررسی رویکردها و نظریه های حل مسئله می باشد. در اینجا ازمیان نظرات مطرح شده، به سه رویکرد تداعی گرایی،گشتالتی و خبرپردازی 

رویکردها و نظریه های حل مسئله | 53858. انتشار در 2021-11-19 | ویرایش در 2020-12-16 | توسط Siamak ADN. این صفحه از سایت file.boldping.ir به معرفی موارد مشابه 

هدف از این تحقیق بررسی رویکردها و نظریه های حل مسئله می باشد. به سه رویکرد تداعی گرایی،گشتالتی و خبرپردازی یا پردازش اطلاعات و طرح حل مسأله ی جورج پولیا 

Shahrivar 4, 1397 AP — و نظریه های کاربردی رهنمودهایی جهت رفع مشکالت آن سازمان ها پیشنهاد چون در این نوشتار رویکرد مسئله محوری محور بررسی بوده، محققین هنگام.

این رویکرد در تقابل با نظریه‌های یادگیری قرار می‌گیرد که محیط بیرونی را علت اساسی رفتار به‌شمار می‌آورند. اصولاً دیدگاه شناختی به افکار و شیوه‌های حل مسئله 

Ordibehesht 15, 1401 AP — ﻫﺪف از اﯾﻦ ﺗﺤﻘﯿﻖ ﺑﺮرﺳﯽ روﯾﮑﺮدﻫﺎ و ﻧﻈﺮﯾﻪ ﻫﺎی ﺣﻞ ﻣﺴﺌﻠﻪ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ. در اﯾﻨﺠﺎ ازﻣﯿﺎن ﻧﻈﺮات ﻣﻄﺮح ﺷﺪه، ﺑﻪ ﺳﻪ روﯾﮑﺮد ﺗﺪاﻋﯽ ﮔﺮاﯾﯽ، ﮔﺸﺘﺎﻟﺘﯽ و ﺧﺒﺮﭘﺮدازی 

نظریّه های حلّ مسأله. فرایند حل مسئله همانند فرایند تفکر، کاملاً تحت تأثیر فرایند یادگیری است، یعنی فرد از اطرافیانش در طول زندگی یاد می گیرد که چه چیزهایی 

دزوریلا و گلدفرید (1971) حل مسئله را به عنوان فرایند رفتاری شناختی تعریف کرده اند که می تواند انواعی از پاسخ های متناوب بالقوه سودمند را جهت مقابله با موقعیت 

اين مقاله متأثر از رويكرد الگوي حل – مسأله مايكل هوي (2001) پيرامون تحليل متن است. آرا و نظريات متنوعي از رويكرد هاي زبان شناختي درخصوص چگونگي سازمان بندي و 

به ارزیابی این رویکرد بپردازد و در آخر نیز برای افزایش توانایی های حل مسئله در مقاله نشریه: نظریه و عمل در برنامه درسی » بهار و تابستان 1392 شماره3.

Mordad 9, 1397 AP — 1-1-4 -2 نظریه‌های حل مسأله. الف- حل مسأله و نظریۀ یادگیری شناختی. در رویکردهای شناختی در مورد نحوۀ یادگیری انسان به جای تکیه بر پاسخ‌های 

by S Rekabslamizadeh · 2012 — دهد که میان تدریس حل مسأله بر اساس نظریه شونفیلد و نظریه. هاي پيرامون حل مسأله کامالً. آشنا شوند تا ابعاد آنرا آموزش ریاضی، رویکرد سازنده.

در روانشناسی یکی از این رویکردهای حل مسئله به عنوان الگوریتم شناخته می شود. الگوریتم مجموعه ای تعریف شده از روش های گام به گام است که پاسخ صحیح را برای یک 

by ILS Centeredon · 2021 — حل مسئله و شناسایی مولفه های آن، به طراحی الگوی برنامه درسی داده های. پژوهش از طریق فرایند کدگذاری، مبتنی بر طرح نظامدار نظریه.

by عالی · 2019 — چنین نگرشی نسبت به کاربرد حل مسئله در آموزش، به احتمال زیاد، بر نظریة یادگیری موقعیتی یا شناخت موقعیتی نظریهای است برگرفته از رویکرد سازندهگرای شناختی