طرح جورج پولیا جهت حل مسئله و راهبردهای روشهای تدریس
این فایل با تخفیف ویژه به مبلغ 34,000 تومان میباشد که بلافاصه بعد از پرداخت میتوانید آن را دانلود کنید. تعداد صفحات طرح جورج پولیا جهت حل مسئله و راهبردهای روشهای تدریس 28 صفحه است. همچنین این فایل با فرمت docx قابل اجرا میباشد. برای خرید و دانلود روی دکمه زیر کلیک کنید.
تخفیف ویژه به مدت محدود فقط تا فردا چهارشنبه 28 آبان
45
هزار تومان
34
هزار تومان
پشتیبانی: 09374433704
هدف از این تحقیق طرح جورج پولیا جهت حل مسئله و راهبردهای روشهای تدریس می باشد.
هدف از این تحقیق طرح جورج پولیا جهت حل مسئله و راهبردهای روشهای تدریس می باشد.
آقازاده (1377) در مقاله ای پیرامون آموزش ریاضی راهبردهایی که برای هر کدام از مراحل حل مسأله (در طرح جورج پولیا) پیشنهاد می شود را شامل مجموعه فعالیت هایی می داند که کار حل مسأله را برای یادگیرندگانم آسان می کند و آن ها عبارتند از راهبردهاي روش تدريس حل مسأله : « براساس روش جورج پوليا »
طرح جورج پولیا پیرامون حل مسأله:
گذشته از نظریات عمومی مطرح شده پیرامون حل مسأله، در حیطه ی خاص ریاضی، نظریات بسیار اندک می باشند.در این زمینه یکی از طرح های کاربردی و الگوهایی که شامل راهکارهای تخصصی درس ریاضی می باشد، الگوی حل مسأله ی جورج پولیا است، که در پژوهش حاضر نیز به عنوان مبنای طرح درس آموزشی انتخاب شده است.پولیا طرح حل مسأله ی خود را در کتاب چگونه مسأله را حل کنیم برای اولین بار در سال 1945 مطرح نمود و بعدها در کتاب خلاقیت ریاضی به بسط و گسترش آن پرداخت.
چهار گام پیشنهادی وی برای حل مسأله عبارتند از:
1-فهمیدن مسأله : حل کننده ی مسأله، اطلاعات را جمع آوری کرده و از خود می پرسد« از من چه می خواهد؟» چه چیزی «روش نیست؟» و یا چه چیزهایی داریم؟« داده ها چیستند؟»
2- ایجاد طرح : حل کننده ی مسأله، می کوشد تا با استفاده از تجارب قبلی یک راه حل برای خود بیابد و می پرسد« آیا من مسأله ای مثل این را می شناسم؟» « آیا می توانم اهداف جدیدی را بر اساس تجربیات قبلی خود برای این مسأله پیدا کنم؟» و یا «آیا می توان داده ها را به گونه ای بیان کنم که با تجربیاتم همانند شوند؟» در این جاست که بینش جرقه می زند.
3- اجرای طرح : حل کننده ی مسأله، می کوشد تا با طرح خود مسأله را حل نموده و هرگام را چک کند.
4-نگاه به عقب : حل کننده ی مسأله، سعی می کند تا با استفاده از از روشی دیگر و با دیدن اینکه آیا همه چیز باهم همخوانی دارد یا نه، کار خود را چک می کند و از خود می پرسد.«آیا می توانم این نتایج و روش ها را برای دیگر مسائل نیز به کار ببرم؟»
فهرست مطالب
(2-4)مبانی حل مسأله
(2-4-1) دیدگاه تداعی گرایی
(2-4-2) تئوری گشتالت دیگاه تجدید ساختار ادراکی
(2-4-3) رویکرد خبرپردازی یا پردازش اطلاعات
(2-4-4) طرح جورج پولیا پیرامون حل مسأله
(2-4-5) راهبردهاي روش تدريس حل مسأله
(2-4-6) مراحل اجراي الگوي حل مسأله جورج پوليا
(2-4-7) مهارت ها
(2-4-8) اشتباهات
(2-5)تحقیقات انجام شده در زمینه موضوع پژوهش
(2-5-1) تحقیقات انجام شده در خارج از کشور
(2-5-2) اضطراب ریاضی علت ها و پیامدها
(2-5-3)جنسیت و اضطراب ریاضی
(2-5-4)حل مسأله و اضطراب ریاضی
منابع و مآخذ
منابع فارسی
منابع انگلیسی
سوالات احتمالی شما درباره طرح جورج پولیا جهت حل مسئله و راهبردهای روشهای تدریس
چطور میتونم فایل طرح جورج پولیا جهت حل مسئله و راهبردهای روشهای تدریس رو دریافت کنم؟
برای خرید و دانلود این فایل میتونید دکمه سبز رنگ خرید و دانلود فوری کلیک کنید و بلافاصله بعد از پرداخت، لینک دانلود طرح جورج پولیا جهت حل مسئله و راهبردهای روشهای تدریس براتون نمایش داده میشه و میتونید فایل رو دانلود کنید.
این فایل چطوری به دست من میرسه؟
بعد از خرید به صورت اتوماتیک، لینک دانلود فایل طرح جورج پولیا جهت حل مسئله و راهبردهای روشهای تدریس برای شما نمایش داده میشه و میتونید دانلود و استفاده کنید.
قیمت طرح جورج پولیا جهت حل مسئله و راهبردهای روشهای تدریس چقدر هست؟
در حال حاضر قیمت این فایل با تخفیف ویژه 34 هزار تومان هست.
چطور میتونم با پشتیبانی سایت در ارتباط باشم؟
از طریق شماره 09374433704 میتونید با پشتیبانی سایت در ارتباط باشید.
برچسب ها:
هدف از این تحقیق طرح جورج پولیا جهت حل مسئله و راهبردهای روشهای تدریس می باشد. آقازاده (1377) در مقاله ای پیرامون آموزش ریاضی راهبردهایی که برای هر کدام از
یاد گیری ریاضی رابیشتر مشکل کنندتا لذت بخش(موفق آزاد،1378). که این امر این نیاز به استفاده از الگو های فعال تدریس که آموزش راازحالت یک سویه به شیوه تعاملی(یاد
يكي از افرادي كه در مورد چگونگي حل مسأله و آموزش آن تحقيق كرد جرج پوليا است. 1- مدل چهار مرحله اي براي تفكر حل مسأله 2- آموزش راهبردها كه البته نكته دوم
دانلود رایگان متن کامل مقاله علمی پژوهشی تاثير آموزش راهبردهاي حل مساله جورج پوليا بر خودپنداره و پيشرفت تحصيلي رياضي دانش آموزان پسر پايه پنجم ابتدايي.
ارائه روش حل مسئله جورج پولیا، مهارت های تدریس مسله و مهارت های ضروری یادگیری آموزش ریاضی برای معلم و فراگیران گروه آزمایش، در مقایسه با گروه کنترل، بر کاهش
ارائه روش حل مسئله جورج پولیا، مهارت های تدریس مسله و مهارت های ضروری یادگیری آموزش ریاضی برای معلم و فراگیران گروه آزمایش، در مقایسه با گروه کنترل، بر کاهش
یکی از روشهای فعال تدریس معلم روش حل مسئله است در این روش معلم با طرح یک مسئله وجود دارد که مهمترین آنها را جان دیویی و جورج پولیا عنوان کردهاند .
تعریف عملیاتی راهبردهای حل مسأله: برای راهبردهای حل مسأله اصول، راهکارها و طرحهایی مطرح شدهاند که این پژوهش الگوی حل مسأله جورج پولیا را برگزیده است. الگو یا
فرايند تفكر حل مسأله براي افراد مختلف متفاوت است. در سال 1945 جورج پولیا با نوشتن کتاب (How to solve it) برای اولین بار مدل یا چارچوبی برای حل مسئله ارائه
یکی از افرادی که در مورد چگونگی حل مسأله و آموزش آن تحقیق کرد، جرج پولیا است. برای دانشآموزان معنی دارد، تشخیص روش یا راهبرد مناسب برای حل مسأله است.
چکیده مقاله: این پژوهش با هدف بررسی تاثیر آموزش راهبردهای حل مساله بر خودپنداره و پیشرفت تحصیلی ریاضی دانش آموزان پسر پایه پنجم ابتدایی از طریق شبه آزمایشی به
Dey 7, 1399 AP — لذا پژوهش حاضر با بهرهگیری از آموزههای روانشناسی تفكر حل مسئله و پیروی از رویكرد تجربی آموزش راهبردهای حل مسأله ریاضی (الگوی پولیا)، تأثیر آن
براي راهبردهاي حل مسأله اصول، راهكارها و طرحهايي مطرح شدهاند كه اين پژوهش الگوي حل مسأله جورج پوليا را برگزيده است. الگو يا طرح جورج پوليا شامل چهار گام
یکی از روشهای فعال تدریس معلم روش حل مسئله است در این روش معلم با طرح یک مسئله وجود دارد که مهمترین آنها را جان دیویی و جورج پولیا عنوان کردهاند .
هدف از این تحقیق طرح جورج پولیا جهت حل مسئله و راهبردهای روشهای تدریس می باشد. آقازاده (۱۳۷۷) در مقاله ای پیرامون آموزش ریاضی راهبردهایی که برای هر کدام از
آیا معلمان باید راهبردهای خاصی را برای حل مسائل مختلف به دانش آموزان آموزش دهند و یا اینکه یک یا چند راهبرد کلی تر را که می توان برای حل انواع بیشتری از
ارائه روش حل مسئله جورج پولیا، مهارت های تدریس مسله و مهارت های ضروری یادگیری آموزش ریاضی برای معلم و فراگیران گروه آزمایش، در مقایسه با گروه کنترل، بر کاهش
براي راهبردهاي حل مسأله اصول، راهكارها و طرحهايي مطرح شدهاند كه اين پژوهش الگوي حل مسأله جورج پوليا را برگزيده است. الگو يا طرح جورج پوليا شامل چهار گام
مدل جورج پولیا برای حل مسایل ریاضی، شامل چهار مرحله زیر است: 1) فهمیدن و درک مساله. 2) تهیه طرحی برای حل مساله. 3) اجرای طرح. 4) بازنگری.