شیوع و پیامدهای اضطراب امتحان

شیوع و پیامدهای اضطراب امتحان

این فایل با تخفیف ویژه به مبلغ 38,000 تومان می‌باشد که بلافاصه بعد از پرداخت میتوانید آن را دانلود کنید. تعداد صفحات شیوع و پیامدهای اضطراب امتحان 49 صفحه است. همچنین این فایل با فرمت docx قابل اجرا می‌باشد. برای خرید و دانلود روی دکمه زیر کلیک کنید.

تخفیف ویژه به مدت محدود فقط تا فردا چهارشنبه 28 آبان


50 هزار تومان 38 هزار تومان

پشتیبانی: 09374433704


هدف از این تحقیق پایان نامه شیوع و پیامدهای اضطراب امتحان می باشد.

هدف از این تحقیق پایان نامه شیوع و پیامدهای اضطراب امتحان می باشد.

 

 

براساس برآورد پژوهش گران، سالانه حدود 10 ميليون دانش آموز در سطوح دبيرستان و 15 درصد دانش جويان دانشگاه هاي آمريکا اضطراب امتحان را تجربه مي کنند. پژوهش هاي مختلف ميزان شيوع اضطراب امتحان را 10 تا 30 درصد گزارش کرده اند(مک رينولدز، موريس و کرانوچويل ، 1983). مطالعات در کشورهاي غربي نشان داده است که نمره هاي اضطراب امتحان در مدارس ابتدايي با افزايش سن بيشتر مي شود. همبستگي اضطراب امتحان با سن، بيان گر اين موضوع است که نمره هاي اضطراب امتحان در کودکان کوچک تر، پايين تر مي باشد. به نظر مي رسد اضطراب امتحان بين سنين 10 تا 11 سالگي شکل مي گيرد و ثبات مي يابد و تا بزرگسالي تداوم مي يابد(ابوالقاسمي، 1374). در پژوهشي که در ايران انجام شده نيز ميزان همه گير شناسي اضطراب امتحان در ايران 17 درصد گزارش شده است که همگام با يافته هاي تحقيقات پژوهشگران مختلف در خارج از ايران است(ابوالقاسمي، 1381).

 

 


بحث زيادي راجع به اثر اضطراب امتحان بر روي عملکرد تحصيلي دانش آموزان انجام شده است. مقدار کم اضطراب مي تواند مانند يک منبع بر انگيزاننده براي بهبود عملکرد باشد، در حالي که اضطراب زياد موجب اختلال در تمرکز، دقت، به ياد سپري و يادآوري مي گردد. بعضي از محققان دريافته اند که بين اضطراب امتحان و عملکرد تحصيلي رابطه منفي وجود دارد، يعني با بالا رفتن اضطراب به علت وجود افکار مزاحم که ارتباط منطقي با موضوع ندارد، توجه به تکليف کم شده و در نهايت فرايند يادگيري دچار اختلال مي گردد(اسپيل برگر، 1980 و کامونين ، 1993 و وامونديا 1993). هر چند عده اي از محققان نيز بر اين عقيده اند که هنوز به روشني مشخص نيست که آيا عملکرد تحصيلي علت اضطراب امتحان است و يا معلول آن(کاسادي و جانسون  2002).

 

 

 


.بندورا  نظريه پرداز يادگيري اجتماعي، معتقد است که اضطراب امتحان در يک زمينه اجتماعي تحول مي يابد. بخشي از اين مکانيزم، که بر اضطراب امتحان تأثير مي گذارد، الگوسازي و يادگيري مشاهده اي در اوايل دوران کودکي است. وي بيان مي دارد که اضطراب امتحان مي تواند از طريق تقويت جانشيني يا يادگيري مشاهده اي شکل گيرد(بندورا، 1982، به نقل از ابوالقاسمی، مهرابي زاده هنرمند و ديگران، 1384).

 

 

 

 

 

 

 

 


فهرست مطالب

تعریف نظری اضطراب امتحان

تعریف عملیاتی اضطراب امتحان

گفتار اول: اضطراب امتحان    7
شيوع و پيامدهاي اضطراب امتحان    12
سبب شناسي اضطراب امتحان    14
عوامل فردي و شخصيتي    14
الف) اضطراب عمومي    14
ب) عزت نفس    15
ب) هوش    17
ت) توجه و تمرکز    17
عوامل آموزشگاهي و جامعه ای    17
الف) انتظارات معلمان    18
ب) رقابت    18
ب) سيستم آموزشي حاکم بر مدارس    20
ج) عوامل خانوادگي    20
گفتار دوم: پیشینه پژوهش    23
تحقیقات انجام شده در خارج از کشور    23
تحقيقات  انجام شده ی داخلي    26
منابع    37

 


سوالات احتمالی شما درباره شیوع و پیامدهای اضطراب امتحان


چطور میتونم فایل شیوع و پیامدهای اضطراب امتحان رو دریافت کنم؟

برای خرید و دانلود این فایل میتونید دکمه سبز رنگ خرید و دانلود فوری کلیک کنید و بلافاصله بعد از پرداخت، لینک دانلود شیوع و پیامدهای اضطراب امتحان براتون نمایش داده میشه و میتونید فایل رو دانلود کنید.

این فایل چطوری به دست من میرسه؟

بعد از خرید به صورت اتوماتیک، لینک دانلود فایل شیوع و پیامدهای اضطراب امتحان برای شما نمایش داده میشه و میتونید دانلود و استفاده کنید.

قیمت شیوع و پیامدهای اضطراب امتحان چقدر هست؟

در حال حاضر قیمت این فایل با تخفیف ویژه 38 هزار تومان هست.

چطور میتونم با پشتیبانی سایت در ارتباط باشم؟

از طریق شماره 09374433704 میتونید با پشتیبانی سایت در ارتباط باشید.

برچسب ها:



by کرمی · 2018 — در همین راستا به نظر می‏رسد که انجام مطالعات و پژوهش‏های مختلف در محیط‏های دانشگاهی در زمینه اضطراب امتحان دانشجویان می‏تواند در شناخت عوامل و پیامدهای ناشی از 

هدف از این تحقیق پایان نامه شیوع و پیامدهای اضطراب امتحان می باشد. براساس برآورد پژوهش گران، سالانه حدود 10 ميليون دانش آموز در سطوح دبيرستان و 15 درصد دانش 

by M Darabi · Cited by 19 — شیوع اضطراب امتحان، دانشجويان، ايالم.کليد.واژه.ها:. مقاله.پژوهشی. Original Article. نشریه علمی ـ پژوهشی دانشکده پرستاری و مامایی،.

اين اختلالات یکی از متداول ترین اختلالات در بین نوجوانان وجوانان هستند و میزان شیوع برای کودکان یا نوجوان حداقل 6تا 20 % است و دخترها نسبت به پسرها با احتمال 

( در نهایت نتایج نشان داد که اضطراب. امتحان از شدت و شیوع. باالیی در بین دانشجویان دانشکده ریاضی دانشگاه صنعتی شاهرود برخوردار.

by کاظم پور · 2018 — نتایج نشان داد که اضطراب امتحان در گروه آزمایش در مقایسه با گروه کنترل به طور با توجه به میزان شیوع بالای اضطراب امتحان، اهمیت آن در محیط های آموزشی و 

پيامدهاي. منفي. آن،. بايد منابع. اضطراب. و. اثرات. آن. تعيين. و. مشخﺺ. شود. (. ١٦ .) زيرا بسياري. از. دانشجويان. داراي. توانايي. شناختي. خوبي. در امتحانات.

چكيده. هدف از این پژوهش پیش. بینی میزان اضطراب امتحان براساس راهبردهاي شناختی و. فراشناختی دانش. آموزان است. جامعۀ مورد مطالعه کلیۀ دا.

پیامدهای منفی اضطراب امتحان بر پیشرفت تحصیلی است )به و پیامد آن افت بارز توانایی مقابله با توجه به میزان شیوع باالی اضطراب امتحان و اهمیت آن در.

by کریمی · 2018 — دانش‌آموزان دارای اهداف بیرونی، تنها برای کسب پیامدهای بعدی تکلیف (یعنی دریافت پاداش یا اجتناب از تنبیه) به اهتمام در تکلیف یادگیری تمایل دارند و دانش‌آموزان 

در سومین بخش اضطراب تحصیلی را می‌آوریم، و آثاری که اضطراب می‌تواند در فرایند بررسی‌ها نشان می‌دهد که از اساسی‌ترین علل افت تحصیلی اضطراب امتحان است که 

by حسین زاده فیروزآباد · 2018 — اهداف اضطراب امتحان، مشکل مهم آموزشی در میان دانش‌آموزان و دانشجویان سراسر جهان است. دلواپسی‌های شناختی راجع به عملکرد عبارتند از: پیامدهای شکست ناشی از 

by رحمتی · 2021 — (1399). تدوین مدل پیامدهای ‌ روانشناختی اضطراب ناشی از اپیدمی کروناویروس و بررسی نقش میانجی‌گری سلامت معنوی. فصلنامه فرهنگ مشاوره و روان‌درمانی، (11)42. 36 – 1.

by سلطانی نژاد · 2013 — اﻳﻦ آﻣﺎر از ﺷـﻴﻮع ﺑـﺎﻻي اﺿـﻄﺮاب اﻣﺘﺤـﺎن در ﻣﻴـﺎن. داﻧﺶ. آﻣﻮز. ان و داﻧﺸﺠﻮﻳﺎن ﺧﺒﺮ. ﻲﻣ. دﻫﻨﺪ. ﻛﻪ ﭘﻴﺎﻣﺪﻫﺎي ﺟﺒـﺮان. ﻧﺎﭘـﺬﻳﺮي از ﺟﻤﻠـﻪ ﺷﻜﺴـﺖ.

ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﺑﺮرﺳﻲ ﻣﻴﺰان ﺷﻴﻮع اﺿﻄﺮاب اﻣﺘﺤﺎن و ﺗ و در ﻧﻬﺎﻳﺖ ﻫﺮ. دو. ﮔﺮوه ﻣﺠﺪداً ﺑﻪ آزﻣﻮن اﺿﻄﺮاب. اﻣﺘﺤﺎن ا ﭘﻴﺎﻣﺪﻫﺎي. رﻓﺘﺎري. ﻣﻬﻢ. اﺿﻄﺮاب. اﻣﺘﺤﺎن.

by شیخ الاسلامی · 2014 — بنابراین، با توجه به پژوهش‌های انجام گرفته و شیوع بالای اضطراب امتحان و از آنجایی که این اضطراب به عنوان یک عامل عمده‏ی بازدارنده در پیشرفت و عملکرد تحصیلی