چارچوب نظری و پیشینه پژوهش اضطراب امتحان در دانش آموزان دختر

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش اضطراب امتحان در دانش آموزان دختر

این فایل با تخفیف ویژه به مبلغ 48,000 تومان می‌باشد که بلافاصه بعد از پرداخت میتوانید آن را دانلود کنید. تعداد صفحات چارچوب نظری و پیشینه پژوهش اضطراب امتحان در دانش آموزان دختر 60 صفحه است. همچنین این فایل با فرمت docx قابل اجرا می‌باشد. برای خرید و دانلود روی دکمه زیر کلیک کنید.

تخفیف ویژه به مدت محدود فقط تا فردا چهارشنبه 28 آبان


63 هزار تومان 48 هزار تومان

پشتیبانی: 09374433704


این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق اضطراب امتحان در دانش آموزان دختر را در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می دهد. 

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش اضطراب امتحان در دانش آموزان دختر عنوان نوشتار برای فصل دوم پایان نامه می باشد.

 

 

سبير  اضطراب امتحان را حالت خاص از اضطراب عمومي مي داند که شامل پاسخ هاي پديدار شناختي ، فيزيولوژيکي و رفتاري مرتبط با ترس از شکست است و در بسياري از فرايندهاي شناختي و توجهي، با کارکرد موثر فرد تداخل دارد(سيبر، 1998). پژوهش هاي فراواني تأثير منفي اضطراب امتحان را بر پيشرفت تحصيلي مورد تأييد قرار داده است(ساراسون ، 1980 و اسپيل برگر و وگ ، 1999). براي مقابله با اين نوع اضطراب، روش هاي درماني و آموزشي متعددي مانند آموزش تن آرامي، آموزش ايمن سازي در برابر استرس، آموزش مهارت هاي مطالعه، پس خوراند زيستي و مداخله هاي شناختي رفتاري به کار برده شده است که هر کدام اثر بخشي متفاوت بر اضطراب امتحان داشته اند(اسپيل برگر و برگ، 1999 و ساپ  1998).

 

 


نوری ثمرین، برومند نسب، فلاطونی و سراج خرمی (1389) در پژوهشی به مقایسه ی باورهای انگیزشی و راهبردهای یادگیری خود تنظیمی در دانش آموزان تیز هوش و عادی پرداختند. بدین منظور نمونه ای به حجم 114 دانش آموز مقطع دبیرستان متشکل از 58 دانش آموز تیز هوش (29 دختر و 29 پسر) و 56 دانش آموز عادی (27 پسر و29 دختر) به روش نمونه گیری ساده انتخاب و به وسیله ی پرسشنامه ام، اس، ال، کیو پنتریچ و دی گروت ارزیابی شدند. نتایج حاکی از آن بود که بین دانش آموزان تیز هوش و عادی به لحاظ استفاده از راهبردهای یادگیری خود تنظیمی تفاوت معنی داری وجود ندارد. هم چنین مقایسه دانش آموزان تیز هوش و عادی در مولفه های باور انگیزشی(خود کفایی، ارزش درونی و اضطراب امتحان) بیانگر تفاوت دو گروه در مولفه ارزش درونی بود، اما تفاوت جنسیتی در هیچ یک از مولفه های باور انگیزشی معنی دار نبود.

 

 

 

 

 

 

 


فهرست مطالب

تعریف نظری اضطراب امتحان

تعریف عملیاتی اضطراب امتحان

فصل دوم پیشینه تحقیق و مبانی نظری اضطراب امتحان در دانش آموزان دختر

گفتار اول: اضطراب امتحان    7
شيوع و پيامدهاي اضطراب امتحان    12
سبب شناسي اضطراب امتحان    14
عوامل فردي و شخصيتي    14
الف) اضطراب عمومي    14
ب) عزت نفس    15
ب) هوش    17
ت) توجه و تمرکز    17
عوامل آموزشگاهي و جامعه ای    17
الف) انتظارات معلمان    18
ب) رقابت    18
ب) سيستم آموزشي حاکم بر مدارس    20
ج) عوامل خانوادگي    20
گفتار دوم: پیشینه پژوهش    23
تحقیقات انجام شده در خارج از کشور    23
تحقيقات  انجام شده ی داخلي    26
منابع    37

 


سوالات احتمالی شما درباره چارچوب نظری و پیشینه پژوهش اضطراب امتحان در دانش آموزان دختر


چطور میتونم فایل چارچوب نظری و پیشینه پژوهش اضطراب امتحان در دانش آموزان دختر رو دریافت کنم؟

برای خرید و دانلود این فایل میتونید دکمه سبز رنگ خرید و دانلود فوری کلیک کنید و بلافاصله بعد از پرداخت، لینک دانلود چارچوب نظری و پیشینه پژوهش اضطراب امتحان در دانش آموزان دختر براتون نمایش داده میشه و میتونید فایل رو دانلود کنید.

این فایل چطوری به دست من میرسه؟

بعد از خرید به صورت اتوماتیک، لینک دانلود فایل چارچوب نظری و پیشینه پژوهش اضطراب امتحان در دانش آموزان دختر برای شما نمایش داده میشه و میتونید دانلود و استفاده کنید.

قیمت چارچوب نظری و پیشینه پژوهش اضطراب امتحان در دانش آموزان دختر چقدر هست؟

در حال حاضر قیمت این فایل با تخفیف ویژه 48 هزار تومان هست.

چطور میتونم با پشتیبانی سایت در ارتباط باشم؟

از طریق شماره 09374433704 میتونید با پشتیبانی سایت در ارتباط باشید.

برچسب ها:



چارچوب نظری و پیشینه پژوهش اضطراب امتحان در دانش آموزان دختر عنوان نوشتار برای فصل دوم پایان نامه می باشد. سبير اضطراب امتحان را حالت خاص از اضطراب عمومي مي 

همچنین 25% از دانش آموزان مبتلا به اضطراب امتحان به علت اُفت تحصیلی ، قبل ا ز فارغ التحصیل شدن ، مدرسه را ترک می کنند . هنگامی که دانش آموزان را در موقعیت 

زدنر و اسکلر (1998) اثر ماهی بزرگ در حوض کوچک را بر روی خود پنداره ی تحصیلی، اضطراب امتحان، و نمرات مدرسه مورد بررسی قرار دادند. در این تحقیق 1020 دانش آموز با 

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق اضطراب امتحان در دانش آموزان دختر که در آن به بررسی (چارچوب) ادبیات نظری و پیشینه نظری پژوهش در تحقیقات داخلی و خارجی می 

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق اضطراب امتحان در دانش آموزان دختر را در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می دهد. مشخصات فایل. تعداد صفحات. 60. حجم.

مبانی نظری اضطراب امتحان مقدمه اضطراب امتحان یکی از اضطراب‌های موقعیتی است که با عملکرد و پیشرفت تحصیلی میلیون‌ها دانش آموز و دانشجو در مراکز آموزشی رابطه 

ﭘﯿﺸﯿﻨﻪ ﭘﮋوﻫﺶ اﺿﻄﺮاب اﻣﺘﺤﺎن داﻧﺶ آﻣﻮزان. ﭘﯿﺸﯿﻨﻪ ﻧﻈﺮی اﺿﻄﺮاب اﻣﺘﺤﺎن داﻧﺶ آﻣﻮزان. ﭼﺎرﭼﻮب ﻧﻈﺮی اﺿﻄﺮاب اﻣﺘﺤﺎن داﻧﺶ آﻣﻮزان. ﭘﯿﺸﯿﻨﻪ داﺧﻠﯽ و ﺧﺎرﺟﯽ اﺿﻄﺮاب اﻣﺘﺤﺎن 

بنابراین می توان دانش آموزی را که دچار اضطراب امتحان است به منزله ی فردی توصیف کرد که مواد درسی را می داند اما از شدت اضطراب وی مانع از آن می شود که معلومات خود 

Dey 7, 1399 AP — اضطراب امتحان یکی از اضطراب‌های موقعیتی است که با عملکرد و پیشرفت تحصیلی میلیون‌ها دانش آموز و دانشجو در مراکز آموزشی رابطه تنگاتنگ دارد (هیل، 

Farvardin 2, 1401 AP — چارچوب نظری و پیشینه پژوهش اضطراب امتحان عنوان نوشتار برای فصل دوم علل اضطراب امتحان ونقش آن بر عملکرد دانش آموزان پسر پایه پنجم ابتدایی 

مبانی نظری و پیشینه رابطه مهارت های اجتماعی و اضطراب امتحان با عملکرد تحصیلی روش تحقیق و پیشینه بررسی و مقایسه میزان اضطراب كلی دانش آموزان دختر و پسر 

تحقیق بررسی رابطه هوش اخلاقی و مهارت های اجتماعی با عملکرد تحصیلی دانش آموزان -دانلود فوری تحقیق بررسی رابطه هوش اخلاقی و مهارت های اجتماعی با عملکرد تحصیلی 

پینر (1940) مطالعه ای را پیرامون استرس مربوط به مدرسه روی صدها نفر از دانش آموزان 7 و8 شهر نیویورک انجام دادند آنچه نوجوانان بیشتر به عنوان ترس و اضطراب خود 

اضطراب ریاضی برای اولین بار در سال 1975توسط درگر و آیکن به عنوان یک اصطلاح جدید برای توصیف دشواری نگرش دانش آموزان در رابطه با ریاضیات معرفی شد.پری اضطراب ریاضی 

by اکبری · 2015 — پژوهش حاضر به بررسی اثربخشی آموزش راهبردهای درمان پردازشی. -. تجربه. ای/. ه. یجان. مدار ). PE-EFT. (. بر کاهش اضطراب امتحان دانش. آموزان دختر. پرداخته است.

مبانی نظری اضطراب امتحان. اضطراب امتحان یکی از اضطراب‌های موقعیتی است که با عملکرد و پیشرفت تحصیلی میلیون‌ها دانش آموز و دانشجو در مراکز آموزشی رابطه 

Ordibehesht 22, 1401 AP — این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق اضطراب امتحان در دانش آموزان دختر را در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می دهد.

by کاظم پور · 2018 — روش این پژوهش از نوع نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون- پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری پژوهش شامل دانش آموزان دختر ناحیه 3 شهر تبریز در سال تحصیلی 95- 

Esfand 18, 1398 AP — این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق اضطراب امتحان را در پژوهش های را در نگرش دانش آموزان نسبت به دوره های آموزشی ایجاد می کند (چانگ 

آﯾﺎ را ﻣﯽ ﭘﯿﺸﯿﻨﻪ ﭘﮋوﻫﺶ و ﭼﺎرﭼﻮب ﻧﻈﺮی اﺿﻄﺮاب اﻣﺘﺤﺎن ﺧﻮاﻫﯿﺪ؟ اﯾﻨﺠﺎ ﮐﻠﯿﮏ ﮐﻨﯿﺪ ﭘﯿﺸﯿﻨﻪ ﭘﮋوﻫﺶ ﭼﺎرﭼﻮب ﻧﻈﺮی و ﭘﯿﺸﯿﻨﻪ ﭘﮋوﻫﺶ اﺿﻄﺮاب اﻣﺘﺤﺎن در داﻧﺶ آﻣﻮزان دﺧﺘﺮ -2.