سازگاری اجتماعی دانش آموزان در مدرسه و عوامل موثر بر آن
این فایل با تخفیف ویژه به مبلغ 36,000 تومان میباشد که بلافاصه بعد از پرداخت میتوانید آن را دانلود کنید. تعداد صفحات سازگاری اجتماعی دانش آموزان در مدرسه و عوامل موثر بر آن 35 صفحه است. همچنین این فایل با فرمت docx قابل اجرا میباشد. برای خرید و دانلود روی دکمه زیر کلیک کنید.
تخفیف ویژه به مدت محدود فقط تا فردا چهارشنبه 28 آبان
47
هزار تومان
36
هزار تومان
پشتیبانی: 09374433704
هدف از این تحقیق بررسی سازگاری اجتماعی دانش آموزان در مدرسه و عوامل موثر بر آن می باشد.
هدف از این تحقیق بررسی سازگاری اجتماعی دانش آموزان در مدرسه و عوامل موثر بر آن می باشد.
مدرسه با آنکه واسطه انتقال دانش و مهارت فنی است ولی تاثیرات بسیار فراتری بر افراد اعمال می کند . مدرسه ضمن اجتماعی کردن افراد ، به همسازی آنان با اخلاق اجتماعی ، از طریق انتقال ارزشها ، هنجارها و نگرشهای اجتماعی مطلوب و مناسب توجه خاص دارد این امر ، یعنی همساز کردن افراد با اخلاق اجتماعی ، ممکن است به گونه ای که در مدارس اتفاق می افتد خیلی صریح و عمدی و یا آنگونه که غالباٌ در سطح دانشگاه رخ میدهد. ضمنی و غیر عمدی باشد. به بیان دیگر ، مدارس از لحاظ سازگاری فردی - اجتماعی دانش آموزان نقش مهمی به عهده دارد ، ( درتاج و همکاران ، 1388 ) .
مجموع واکنشهایی که توسط آن ، یک دانش آموز ساختار و رفتار خود رابرای پاسخی موزون به شرایط جدید ( مدرسه ) و به فعالیتهایی که آن محیط از دانش آموزان خواهد خواست تغییر دهد ، سازگاری اجتماعی دانش آموزان نامیده می شود . بنابراین هر عامل یا عواملی که این پاسخگویی را در این محیط دچار مشکل کند ، زمینه ای برای ناسازگاری او در این محیط فراهم خواهد ساخت . به این ترتیب ضوابط سازگاری مدرسه ای دانش آموزان باید در این محیط و فعالیتهای مطرح در آن جستجو گردد. دانش آموزی که بتواند به این ضوابط ( اجرای برنامه ای مشخص ، قبول قواعد انضباطی خاص ، رعایت قاعده بندی مطرح در روابط انسانی درون مدرسه ای و...) پاسخ مثبت دهد (طبیعی) و سازگار قلمداد خواهد شد ، ( درتاج و همکاران ، 1388 ) .
در زمینه سازگاری اجتماعی دانش آموزان در مدرسه صاحبنظران معتقدند که کودکان دچار مشکلات رفتاری بایستی یک و یا تمامی صفات زیر شدیداٌ و به مدت طولانی داشته باشند:
1-ناتوانی در ایجاد و یا حفظ روابط رضایت بخش بین شخص با همکلاسی ها معلمان .
2-ناتوانی در ایجاد و یا حفظ روابط رضایت بخش بین شخص با همکلاسی ها و معلمان .
3-انواع رفتارها و یا احساسات نامناسب در شرایط معمولی .
4- حالت مشخص غمگینی و افسردگی
محققین ، ناسازگاری کودک در مدرسه را در موارد زیر مشاهده کرده است:
1-ناتوانی دانش آموز در موفقیت تحصیلی در زمان قانونی .
2-ناتوانی دانش آموز در موفقیت در یک یا همه ی فعالیتهای یادگیری اولیه شامل خواندن ، نوشتن و حساب کردن .
3-ناتوانی دانش آموز در پاسخگویی به انتظارات ارتباط یافته مدرسه - خانواده ، ( درتاج و همکاران ، 1388 ) .
فهرست مطالب
تعریف نظری سازگاری فردی اجتماعی
تعریف عملیاتی سازگاری فردی اجتماعی
سازگاری
3-1-سازگاری اجتماعی
3-1-1-سازگاری اجتماعی دانش آموزان در مدرسه :
3-1-2-عوامل موثر بر سازگاری اجتماعی :
-سازگاری فردی
-دیدگاه نظری درباره سازگاری و ناسازگاری :
نظریه زیستی - اجتماعی سازگاری:
نظریه های روانی - اجتماعی سازگاری :
نظریه های روان پویایی سازگاری :
نظریه یادگیری :
نظریه یادگیری اجتماعی :
يشينه تحقيقاتي
پيشينه داخلی
پيشينه خارجی
منابع و مآخذ
منابع فارسی
منابع انگلیسی
سوالات احتمالی شما درباره سازگاری اجتماعی دانش آموزان در مدرسه و عوامل موثر بر آن
چطور میتونم فایل سازگاری اجتماعی دانش آموزان در مدرسه و عوامل موثر بر آن رو دریافت کنم؟
برای خرید و دانلود این فایل میتونید دکمه سبز رنگ خرید و دانلود فوری کلیک کنید و بلافاصله بعد از پرداخت، لینک دانلود سازگاری اجتماعی دانش آموزان در مدرسه و عوامل موثر بر آن براتون نمایش داده میشه و میتونید فایل رو دانلود کنید.
این فایل چطوری به دست من میرسه؟
بعد از خرید به صورت اتوماتیک، لینک دانلود فایل سازگاری اجتماعی دانش آموزان در مدرسه و عوامل موثر بر آن برای شما نمایش داده میشه و میتونید دانلود و استفاده کنید.
قیمت سازگاری اجتماعی دانش آموزان در مدرسه و عوامل موثر بر آن چقدر هست؟
در حال حاضر قیمت این فایل با تخفیف ویژه 36 هزار تومان هست.
چطور میتونم با پشتیبانی سایت در ارتباط باشم؟
از طریق شماره 09374433704 میتونید با پشتیبانی سایت در ارتباط باشید.
برچسب ها:
by آذین · 2011 — از طرفی دیگر، هر فرد حدود 12 سال از عمر خود را در محیط مدرسه و در ارتباط با همسالان می گذراند در این سالهای مهم رشد جسمی، روانی و اجتماعی، رفتارها و نگرش های
در این راستا هدف کلی مقاله حاضر بررسی عوامل موثر بر سازگاری اجتماعی در دانشآموزان می باشد. روش انجام پژوهش به صورت مطالعه مروری بوده است.
همچنین یافته های مطالعه ای نشان داد که رابطه مثبت و معناداری بین مثبت انگاری خود با میزان مقبولیت اجتماعی و نیز سازگاری اجتماعی دانش آموزان در مدرسه وجود
by بندک · 2020 — جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه دانش آموزان مقطع راهنمایی شهر تهران در سال مدارس و سایر عوامل مدرسه در جهت ارتقای سطح سازگاری اجتماعی دانش آموزان و کاهش
معناداری )p> 0/01( بر بهبود سازگاری اجتماعی و عملکرد تحصیلی دانش آموزان )2003( که سازگاری مدرسه ای دانش آموزان دیرآموز مشغول به تحصيل در مدارس عادی 4اوا.
پایان نامه بررسی عوامل مؤثر در کسب مهارت های اجتماعی دانش آموزان دختر مقطع متوسطه در شهر اصفهان ( با تأکید بر خانواده ،مدرسه ، گروه دوستان و تلویزیون ).
by عسکری · 2021 — بررسی کیفی عوامل مؤثر بر سازگاری با شرایط پس از طلاق در زنان مطلقه. اثر بخشی آموزش مهارتهای مثبت اندیشی بر سازگاری اجتماعی، هیجانی و تحصیلی دانش آموزان.
آموزش ابراز وجود در ســازگاری اجتماعی دانش آموزان قربانی قلدری تأثیر تشخیص مشاور و عوامل اجرایی مدرسه قربانیِ قلدری شناخته شدند، به مقیاس قربانی - قلدری
Aban 1, 1400 AP — پژوهش حاضر با هدف مقایسه عملکرد تحصیلی، سازگاری اجتماعی و خود ابرازی دانش آموزان دارای پدر و فاقد پدر در مدارس ابتدایی شهر کرمانشاه طرح ریزی
by زینلی · 2021 — زمینه و هدف: یکی از مشکلات موجود در میان دانش آموزان ورزشکار، عدم سازگاری آنان با محیطهای ورزشی است. هدف از انجام تحقیق حاضر بررسی عوامل موثر بر بهبود
by مددی — سازگاری اجتمـاعی. دانـش. آمـوزان مـؤثر باشـد . بــرای. دانش. آموزان، مح عوامل تعیین کننده توسعه اجتماعی است و به ویژه، که آموزش ابتدایی به عنوان آموزش
راهبردهای مقابلهای با سازگاری تحصیلی دانشآموزان رابطه مثبت و معناداری دارد، الصحافی و شین[34] (2019) طی پژوهشی که با هدف بررسی عوامل موثر بر سازگاری
by حسینی سنگریزه · 2020 — دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی، گروه مدیریت آموزشی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، مدیریت نظام مراقبت اجتماعی(هیجانی، شناختی و رفتاری)،عوامل موثر(عوامل
Bahman 17, 1397 AP — یکی از عوامل موثری که میتواند آموزش وپرورش مارا از تربیت فکری فراتر برده دانش آموزان درصدی از وقت خود را در مدرسه، بطور مستقیم ویا غیر
جامعه آماری مشتمل بر 2007 نفر دانش آموز دختر مقطع متوسطه شهر گرمسار که حجم نمونه با کاربرد جدول مورگان 300 نفر محاسبه شده اند و انتخاب مدارس با روش نمونه گیری
دانش. آموز. محور. بر. سازگاری. عاطف. ی. دانش. آموزان. مؤثر آوردن جوّ مناسب در مدرسه و کالس مؤثرند و رشد همه جانبه شخصیت دانش آموزان وابسته به جوّ