ماهیت سازگاری تحصیلی و بررسی نظریه های آن

ماهیت سازگاری تحصیلی و بررسی نظریه های آن

این فایل با تخفیف ویژه به مبلغ 42,000 تومان می‌باشد که بلافاصه بعد از پرداخت میتوانید آن را دانلود کنید. تعداد صفحات ماهیت سازگاری تحصیلی و بررسی نظریه های آن 33 صفحه است. همچنین این فایل با فرمت docx قابل اجرا می‌باشد. برای خرید و دانلود روی دکمه زیر کلیک کنید.

تخفیف ویژه به مدت محدود فقط تا فردا چهارشنبه 28 آبان


55 هزار تومان 42 هزار تومان

پشتیبانی: 09374433704


این تحقیق به ماهیت سازگاری تحصیلی و بررسی نظریه های آن می پردازد.

این تحقیق به بررسی نظریه های سازگاری تحصیلی می پردازد.

 

 

پیر  (1374)، معتقد است که می توان سازگاری را به دو قسم تقسیم کرد: یکی سازگاری درونی ، که در این نوع سازگاری، هدف رفتار کاهش تنش هایی است که سلامت و تعادل انسان را مورد تهدید قرار می دهد، دیگری سازگاری بیرونی، که ممکن است کاهش تنش در درون، منجر به سازگاری بیرونی  نشود، بلکه بالعکس عمل کند (یک سازش مفرط در درون، بدون این که با وقعیت اجتماعی درونی را کسب کرده باشد. بنابراین سازگاری تحصیلی رفتار سازگارانه ای است که دانش آموزان در محیط مدرسه و طی دوران تحصیل از خود نشان می دهند. سازگاری تحصیلی جریانی است که در آن فرد برای وفق دادن خود با فشارهای درونی و ملزومات بیرونی کاهش و کوشش به خرج می دهد (رد- ویکتور، 2003). بنابر نظر هیلاری و برنت (1994) مفهوم وسیع سازگاری تحصیلی مشتمل بر چیزی غیر از صرف توان بالقوه ی تحصیلی دانش-آموزان است. روسر، اکسل و استروبل (1998) بیان نمودند دانش آموزانی که در امر سازگاری تحصیلی با اشکال روبه رو می شوند، این مشکل غالباً در سایر ابعاد نیز تظاهر می کند. باکر  و سیریک  (1999) به عنوان برخی مؤلفه های سازگاری تحصیلی از انگیزه برای یادگیری، انجام اعمالی برای برآورده ساختن الزامات و نیازهای تحصیلی، درک واضحی از هدف تحصیلی و رضایت کلی از محیط تحصیلی یاد کرده اند.

 

 

 

برونفن برنر  (1989) بیان می دارد که دیدگاه بافت-گرا، اکولوژیک و تئوری های سیستمی «سازگاری» در قالب تعاملات مکرر و مستمر ارگانیسم با محیط پیرامونی توصیف می گردد. در مجموعه ی این دیدگاه ها، «سازگاری» در قالب «نوعی سیستم کنشوری در بافت حاکم بر کنش ها» تعریف می گردد. بدین معنا که در این دسته از نظریات مجموعه عوامل متعددی بر نحوه ی سازگاری فرد تأثیر می-گذارد. نظام حاکم بر روابط اعضای خانواده، جنسیت، سن، فرهنگ، ارزش ها، سبک های تربیتی رایج در جامعه و مجموعه پدیده های روانی و تحولی همانند بلوغ و پیامدهای عاطفی و شناختی آن همگی از جمله عوامل مؤثر بر نحوه ی سازگاری فرد در سنین مختلف می باشد (برونفن برنر، 1989). جردس  و مالینکروت  (1994) در پژوهش خود به این نتیجه رسیدند که عوامل عاطفی یا روانی می توانند با سازگاری دانش آموزان مرتبط باشند. مسایلی چون اضطراب، افسردگی، اختلاف بین والدین دانش آموز و ارتباط ضعیف بین دانش آموز و پدر و مادرش می تواند بر تعداد زیادی از عوامل مقابله ای مثل سازگاری تحصیلی، سازگاری شخصی و اجتماعی، مهارت های اجتماعی، مهارت-های تصمیم گیری، سلامت روانی و حمایت اجتماعی تأثیری منفی داشته باشد.

 

 

 


ادموندسون  (2010) در تحقیق خود به این نتیجه رسید که بین حساسیت عاطفی، کنترل هیجانی، بیانگری اجتماعی و کنترل اجتماعی و سازگاری تحصیلی رابطه ای مثبت و معنی دار وجود دارد. این نتایج به این معنی است که مهارت حساسیت عاطفی (توانایی تعبیر درست حالات و نشانه های عاطفی دیگران)، کنترل عاطفی (توانایی مخفی کردن عواطف و احساسات)، بیانگری اجتماعی (توانایی سلیس  گویی و درگیر کردن دیگران در مباحثات اجتماعی) و کنترل اجتماعی (توانایی وفق دادن و سازگار کردن خود با موقعیت های اجتماعی مختلف) بر سازگاری تحصیلی تأثیرات مثبت دارد و احتمال سازگاری تحصیلی را افزایش می دهد. الیوت  و مک کریگور  (2001) در تحقیق خود نشان داد که ارتباطات منطقی و عقلانی بین کمال گرایی و اهداف پیشرفت، وجود دارد. آنها همچنین معتقد بودند که دانش آموزی که از سطح بالایی از کمال گرایی اجتماع-مدار برخوردار باشد، به وسیله نیاز به ترس از شکست، برانگیخته می شود. ژانگ ، گان  و چام  (2007) به این نتیجه دست یافتند که کمال گرایی منفی با فرسودگی تحصیلی و کمال-گرایی مثبت با درگیری شناختی و رفتاری رابطه مثبت دارد. کاسترو و ریس (2003) بیان می دارند که کمال-گرایی به طور معنی داری پیشرفت تحصیلی را پیش بینی می-کنند. ریس  و دلوو  (2002) در تحقیق خود به این نتیجه رسیدند که کمال گرایی غیر انطباقی با فقر بهزیستی هیجانی و سازگاری تحصیلی، همراه است. 

 

 

 

 

 

 

 

 


فهرست مطالب


سازگاری    2
انواع سازگاری    2
1- سازگاری اجتماعی    3
2- سازگاری تحصیلی    3
3- سازگاری خانوادگی    3
مفهوم سازگاری تحصیلی    4
دیدگاههای نظری درباره سازگاری    8
دیدگاه تحلیل روانی    8
دیدگاه روانشناسی فردی    9
نظریه رونی- اجتماعی    9
نظریه زیستی- اجتماعی    9
نظریه یادگیری    12
نظریه یادگیری اجتماعی    12
دیدگاه روانشناسی شناختی    12
نظریه بافتگرا    13
پیشینه تجربی    15

يشينه تحقيقاتي 
پيشينه داخلی
پيشينه خارجی 

منابع و مآخذ
منابع فارسی    
منابع انگلیسی


سوالات احتمالی شما درباره ماهیت سازگاری تحصیلی و بررسی نظریه های آن


چطور میتونم فایل ماهیت سازگاری تحصیلی و بررسی نظریه های آن رو دریافت کنم؟

برای خرید و دانلود این فایل میتونید دکمه سبز رنگ خرید و دانلود فوری کلیک کنید و بلافاصله بعد از پرداخت، لینک دانلود ماهیت سازگاری تحصیلی و بررسی نظریه های آن براتون نمایش داده میشه و میتونید فایل رو دانلود کنید.

این فایل چطوری به دست من میرسه؟

بعد از خرید به صورت اتوماتیک، لینک دانلود فایل ماهیت سازگاری تحصیلی و بررسی نظریه های آن برای شما نمایش داده میشه و میتونید دانلود و استفاده کنید.

قیمت ماهیت سازگاری تحصیلی و بررسی نظریه های آن چقدر هست؟

در حال حاضر قیمت این فایل با تخفیف ویژه 42 هزار تومان هست.

چطور میتونم با پشتیبانی سایت در ارتباط باشم؟

از طریق شماره 09374433704 میتونید با پشتیبانی سایت در ارتباط باشید.

برچسب ها:



ماهیت سازگاری تحصیلی و بررسی نظریه های آن. نظریه های مربوط به سازگاری نظریه سیستم های پیچیده سازگار نظریه های سازگاری تحصیلی نظریه های سازگاری شغلی نظریه 

Ordibehesht 9, 1401 AP — ﻧﻈﺎم ﻫﺴﺘﯽ ﺑﺮ ﻣﺎﻫﯿﺖ ﺳﺎزﮔﺎری ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ و ﺑﺮرﺳﯽ ﻧﻈﺮﯾﻪ ﻫﺎی آن ﻣﻌﺮﻓﺖ و ﺻﻔﺎ و ﻣﺎﻫﯿﺖ ﺳﺎزﮔﺎری. ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ و ﺑﺮرﺳﯽ ﻧﻈﺮﯾﻪ ﻫﺎی آن ﺻﻤﯿﻤﯿﺖ ﺑﺮﭘﺎﺳﺖ ﮐﺒﺮ و ﻣﺎﻫﯿﺖ 

این تحقیق به بررسی نظریه های سازگاری تحصیلی می پردازد. پیر (1374)، معتقد است که می توان سازگاری را به دو قسم تقسیم کرد: یکی سازگاری 

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق سازگاری تحصیلی که در آن به بررسی (چارچوب) ادبیات نظری و پیشینه نظری پژوهش در تحقیقات داخلی و خارجی می پردازیم.

ماهیت سازگاری تحصیلی و بررسی نظریه های آن رفتن به سايت اصلي این تحقیق به بررسی نظریه های سازگاری تحصیلی می پردازد. پیر (1374)، معتقد است که می توان سازگاری 

این تحقیق به ماهیت سازگاری تحصیلی و بررسی نظریه های آن می پردازد. مشخصات فایل. تعداد صفحات, 33. حجم, 98 کیلوبایت. فرمت فایل 

Esfand 9, 1400 AP — ماهیت سازگاری تحصیلی و بررسی نظریه های آن این تحقیق به بررسی نظریه های سازگاری تحصیلی می پردازد. پیر (1374)، معتقد است که می توان سازگاری را 

ماهیت سازگاری تحصیلی و بررسی نظریه های آن · این تحقیق به می پردازد. مشخصات فایل تعداد صفحات33حجم98/738 کیلوبایت فرمت فایل اصلیdocx توضیحات کامل این تحقیق به 

ماهیت سازگاری تحصیلی و بررسی نظریه های آن. دسته بندی فایل: روانشناسی و علوم تربیتی کلمات کلیدی مطلب:نظریه های مربوط به سازگاری,نظریه سیستم های پیچیده سازگار 

by رحیمی حمید — هدف تحقیق حاضر، بررسی تاثیر ماهیت شغلی بر سازگاری شغلی بین نمونه ای از پرستاران بود. روش کار: این مطالعه مقطعی بین 542 نفر از پرستاران شاغل در بیمارستان های 

ﻫﺎی ﮔﺮدﺷﮕﺮی و ﺑﺮرﺳﯽ ﻣﺎﻫﯿﺖ و اﻫﺪاف ﺻﻨﻌﺖ ﮔﺮدﺷﮕﺮی ﺷﮑﻨﯽ ﮐﺮده و ﻋﺰت ﻧﻈﺮﯾﻪ ﻫﺎی ﮔﺮدﺷﮕﺮی ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ - ﻧﻈﺮﯾﻪ ﻫﺎی ﺳﺎزﮔﺎری ﺷﻐﻠﯽ - ﻧﻈﺮﯾﻪ ﻫﺎی ﺳﺎزﮔﺎری اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ pdf 

Esfand 14, 1400 AP — برای مشاهده موارد مرتبط با دیدگاه ها و نظریه های سازگاری شغلی روی نظریه های سازگاری اجتماعی · ماهیت سازگاری تحصیلی و بررسی نظریه های آن 

نمونه ای دیگر از بهترین فایل ها با عنوان ماهیت سازگاری تحصیلی و بررسی نظریه های آن آماده دریافت می باشد. ادامه. این تحقیق به می پردازد. مشخصات فایل

ماهیت سازگاری تحصیلی و بررسی نظریه های آن نظریه های مربوط به سازگاری نظریه سیستم های پیچیده سازگار نظریه های سازگاری تحصیلی نظریه های سازگاری شغلی نظریه های 

دانلود جزوه آموزشی نظریه و روش هاي مشاوره شغلی و تحصیلی،در قالب pdf و در 172 صفحه، شامل: دریافت ماهیت سازگاری تحصیلی و بررسی نظریه های آن.

این پژوهش به منظور بررسی مشکلات دانشجویان آزاد اسلامی رودهن در زمینه های مختلف انجام گرفت. نمونه مورد مطالعه شامل 528 نفر از دانشجویان رشته های مختلف دوره 

Ordibehesht 6, 1401 AP — برای مشاهده موارد مرتبط با بررسی عوامل موثر بر سازگاری تحصیلی روی عنوان آن سازگاری در دانش آموزان و دانشجویان و بررسی نظریه های سازگاری 

نظریه های سازگاری تحصیلی. نظریه های سازگاری شغلی. نظریه های سازگاری اجتماعی pdf. هدف از این تحقیق نظریه های مربوط به سازگاری و بررسی انواع سازگاری می باشد.

این نوشتار دیدگاه ها و نظریه های سازگاری را مورد بررسی قرار می دهد. مشخصات فایل تعداد صفحات36حجم125177 کیلوبایت فرمت فایل اصلیdocx توضیحات کامل این نوشتار 

by باقری چاروک · 2019 — هدف این پژوهش، بررسی تاثیر خودتعیینگری، سازگاری تحصیلی، و مثبتاندیشی با نقش در کنار نظریه‌های آموزشی مرتبط با روانشناسی مثبت (سلیگمن و چیکسنتمیهی، 2000)