چارچوب نظری و پیشینه پژوهش آموزش مهارت های زندگی
این فایل با تخفیف ویژه به مبلغ 50,000 تومان میباشد که بلافاصه بعد از پرداخت میتوانید آن را دانلود کنید. تعداد صفحات چارچوب نظری و پیشینه پژوهش آموزش مهارت های زندگی 79 صفحه است. همچنین این فایل با فرمت docx قابل اجرا میباشد. برای خرید و دانلود روی دکمه زیر کلیک کنید.
تخفیف ویژه به مدت محدود فقط تا فردا پنجشنبه 29 آبان
66
هزار تومان
50
هزار تومان
پشتیبانی: 09374433704
این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق آموزش مهارت های زندگی را در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می دهد.
چارچوب نظری و پیشینه پژوهش آموزش مهارت های زندگی عنوان نوشتار برای فصل دوم پایان نامه می باشد.
نخستین کشوری که به آموزش مهارت های زندگی اقوام محلی در سطح اجتماع و مدرسه اقدام کرد، ایالات متحده و پس از آن کشور انگلستان بود. کریمی درمنی؛(1385) برنامه مهارت های زندگی یکی از راهبردهای متمرکز بر فرد است و تلاش میکند از طریق افزایش توانایی مقابلهای افراد، ظرفیت آنان را در جهت مقابله با چالشها، کشمکشها و تمایلات زندگی روزمره ارتقاء دهد.به عبارت دیگر افراد را در برابر مشکلات ایمن نماید. برنامه آموزش مهارت های زندگی برای اولین با توسط دکتر گیلبرتجی بوتوین پروفسور روانشناس عضو دپارتمان بهداشت عمومی و روانپزشکی دانشگاه کرنل در سال 1979 مطرح شد. سازمان بهداشت جهانی به منظور ارتقای سطح بهداشت روانی و پیشگیری از آسیبهای روانی اجتماعی در سال 1993، پیشنهاد آموزش مهارت های زندگی را در کشورهای جهان سوم به یونیسف داد.صفرزاده؛(1382).
در رویکرد معمول یادگیری، مربی نقش یاد دهنده را دارد. اوست که فعال است، صحبت میکند، توضیح میدهد، یادگیرندهها مخاطب هستند و به آنچه وی میگوید توجه دارند. در این رویکرد سنتی و معمول آموزشی، مربی نقش فعال را بر عهده دارد و مخاطبان وی نقش منفعلی دارند. این حالت بیشتر در زمینه ی یادگیری دانش کاربرد دارد. اما وقتی مسئله ی یادگیری مهارت مطرح است یعنی آنچه باید به عمل درآید، این یادگیری چندان مؤثر نیست. مطالعات و پژوهشهای فعلی نشان میدهد که افراد به هنگام تجربه بیشتر میآموزند و زمانی که به آنان فرصت تجربه کردن و فعالیت داده شود، یادگیری آنها به مراتب افزایش مییابد و بخصوص هنگامی که یادگیری مهارت ها مدنظر باشدو فرد به توانایی انجام رفتار دست یابد.
در این نوع یادگیری آموزش دهنده و مخاطبان وی هر دو در فرایند پویایی یادگیری شرکت میکنند و آموزشگیرندگان به صورت فعال احساسات، افکار، عقاید و تجارب خود را درگیر فرایند یادگیری کرده و فقط پذیرنده ی صرف اطلاعات نمیباشند و در طول فرایند آموزش به آنها فرصت تجربه کردن، نظردادن و سئوال پرسیدن داده میشود. این نوع یادگیری را که در آموزش مهارت های زندگی به خاطر اهداف آموزش به آنها فرصت تجربه کردن، نظر دادن و سئوال پرسیدن داده میشود. این نوع یادگیری را که در آموزش مهارت های زندگی به خاطر اهداف آموزشی خاص این برنامه، (ایجاد نگرش، تغییر نگرش، بهبود سطح، بهداشت روان و غیره) بکار برده میشوند را یادگیری فعال مینامند. اساس یادگیری فعال و مبتنی بر تجربه، در تکنیکهای آموزشی است که به کار گرفته میشود و در رویکردهای معمول و سنتی آموزشی کمتر دیده میشود. مهمترین شیوههای آموزشی دریادگیری فعال و مبتنی بر تجربه عبارتنداز: بارش فکری، ایفای نقش، جملات ناتمام و سئوال کردن. نیک پرور؛(1384).
فهرست مطالب
فصل دوم مبانی نظری و پیشینه تحقیق آموزش مهارت های زندگی
1-2 مقدمه 11
2-2 تاریخچه ی آموزش مهارتهای زندگی در جهان 12
3-2 تاریخچه ی آموزش مهارتهای زندگی در ایران 12
4-2 تعریف سازمان بهداشت جهانی از مهارت های زندگی 13
5-2 طبقه بندی بین المللی مهارتهای زندگی 13
5-1-2 مهارت عمومی، اصلی یا مشترک 14
5-2-2 مهارت های خاص یا غیرمشترک 14
6-2 کاربرد مهارتهای زندگی(ارتباط مؤثر و جرأتمندی) 16
7-2 اهداف آموزش مهارت های زندگی 16
8-2 انواع مهارت های زندگی 17
9-2 نقش مهارت های زندگی در ارتقای بهداشت روان 19
نمودار شکل یک پنج حوزه اصلی مهارت های زندگی 19
10-2 مهارت ارتباط مؤثر 19
11-2 تعریف ارتباط 20
12-2 ضرورت و اهمیت ارتباطات 20
13-2 اصول و مقررات ارتباطات بین فردی 21
14-2 عناصر اصلی ارتباط 21
15-2 عوامل مؤثر در شروع ارتباط 21
16-2 موانع ارتباط 22
17-2 مهارت جرأتمندی 22
18-2 قدرت ابراز وجود 23
19-2 اهمیت مهارت جرأتمندانه 25
20-2 شیوه های آموزش مهارت های زندگی 26
21-2 اجرای برنامه ی آموزش مهارت های زندگی 28
نمودار شکل دوآثارمختلف آموزش مهارت های زندگی در طی زمان 28
22-2 سازگاری و ناسازگاری 28
23-2 تعاریف در حیطه سازگاری اجتماعی 29
24-2 تحلیل فرآیند سازگاری اجتماعی 32
25-2 علائم بالینی اختلالات سازگاری 33
26-2 انواع ناسازگاری 33
26-2-1 گروه اول ناسازگاران اجتماعی 33
26-2-2 گروه دوم ناسازگاران حسی و حرکتی 34
26-2-3 گروه سوم ناسازگاران ذهنی و عقلی 34
27-2 بهداشت روان و سازگاری 34
28-2 ملاک و معیارسازگاری 34
29-2 عوامل مؤثر بر سازگاری اجتماعی 35
29-2-1 عوامل فردی 35
29-2-2 هوش 35
29-2-3 عوامل خانوادگی 36
29-2-4 عوامل اجتماعی 37
29-2-5 رسانه های گروهی 37
29-2-6 گروه همسالان 37
29-2-7 عوامل مذهبی و اخلاقی 38
30-2 سازگاری با دانشگاه 38
31-2 مبانی نظری 40
31-2-1 نظریه های روانشناسی 40
31-2-1-1 نظریه ی اریکسون 40
31-2-1-2 نظریه ی روانشناسی فردی آدلر 41
31-2-1-3 نظریه ی بین فردی سالیوان 42
31-2-2 نظریه های جامعه شناسی 44
31-2-2-1 نظریه ی ناهنجاری دورکیم 44
31-2-2-2 نظریه ی ناهنجاری مرتون 45
31-2-2-3 نظریه ی کنش اجتماعی ماکس وبر 46
31-2-3 نظریه های مددکاری اجتماعی 47
31-2-3-1 نظریه ی توانمند سازی مدافعه 47
31-2-3-2 نظریه ی سلامت اجتماعی کییز 47
نمودار شکل سه مدل پنج عاملی کییز 48
31-2-3-3 نظریه ی مددکاری اجتماعی شناختی- رفتاری 49
نمودار شکل چهار الگوی عمومی مورد استفاده در تئوری شناختی - رفتاری 49
31-2-3-3 نظریه ی یادگیری اجتماعی 50
31-2-4 دیدگاه ها و مکاتب 50
31-2-4-1دیدگاه روان تحلیل گری 50
31-2-4-2دیدگاه علوم رفتاری 51
31-2-4-3 دیدگاه زیستی- روانی- اجتماعی 52
31-2-4-4 سازگاری اجتماعی در مکتب انسان گرایی 52
32-2 پیشینه ی پژوهش در خارج ازکشور 53
33-2 پیشینه ی پژوهش در داخل ازکشور 55
34-2 چارچوب نظری 57
35-2 مدل نظری 58
نمودارشکل پنج مدل نظری نحوه ی آموزش مهارت های زندگی(ارتباط مؤثر و جرأتمندی) 58
36-2 سئوالهای تحقیق 59
37-2 فرضیه های اصلی پژوهش 59
38-2 فرضیه های فرعی پژوهش 59
يشينه تحقيقاتي
پيشينه داخلی
پيشينه خارجی
منابع و مآخذ
منابع فارسی
منابع انگلیسی
سوالات احتمالی شما درباره چارچوب نظری و پیشینه پژوهش آموزش مهارت های زندگی
چطور میتونم فایل چارچوب نظری و پیشینه پژوهش آموزش مهارت های زندگی رو دریافت کنم؟
برای خرید و دانلود این فایل میتونید دکمه سبز رنگ خرید و دانلود فوری کلیک کنید و بلافاصله بعد از پرداخت، لینک دانلود چارچوب نظری و پیشینه پژوهش آموزش مهارت های زندگی براتون نمایش داده میشه و میتونید فایل رو دانلود کنید.
این فایل چطوری به دست من میرسه؟
بعد از خرید به صورت اتوماتیک، لینک دانلود فایل چارچوب نظری و پیشینه پژوهش آموزش مهارت های زندگی برای شما نمایش داده میشه و میتونید دانلود و استفاده کنید.
قیمت چارچوب نظری و پیشینه پژوهش آموزش مهارت های زندگی چقدر هست؟
در حال حاضر قیمت این فایل با تخفیف ویژه 50 هزار تومان هست.
چطور میتونم با پشتیبانی سایت در ارتباط باشم؟
از طریق شماره 09374433704 میتونید با پشتیبانی سایت در ارتباط باشید.
برچسب ها:
دانلود فایل وورد مبانی و چارچوب نظری ، ادبیات ، پیشینه تحقیق داخلی ، پیشینه تحقیق خارجی در مورد مهارت های زندگی.
چارچوب نظری و پیشینه پژوهش آموزش مهارت های زندگی. فصل دوم پایان نامه آموزش مهارت های زندگی مبانی نظری آموزش مهارت های زندگی پیشینه تحقیق آموزش مهارت های
چارچوب نظری و پیشینه پژوهش مهارت های زندگی. فصل دوم پایان نامه مهارت های زندگی مبانی نظری مهارت های زندگی پیشینه تحقیق مهارت های زندگی پیشینه داخلی مهارت
دانلود ادبیات نظری و پیشینه تحقیق جایگاه آموزش مهارت های زندگی و آموزش آن در چهارچوب نظریه های برنامه درسی (فصل دوم پایان نامه)در 65 صفحه در قالب word , قابل
مبانی نظری اهداف آموزش مهارت های زندگی : مجموعه مهارتهای زندگی یک رویکرد متمرکز بر فرد است که هدفش کمک به افراد جهت رشد مهارتهای خود کمکدهی میباشد.
در واقع به افراد کمک می شود که انتخاب کننده های بهتری باشند(فراو[8] وهمکاران،2011). پيشينه اجراي برنامه هاي مهارت هاي زندگي برنامه هاي آموزش مهارتهاي زندگي در
که به اختصار بعضی از کلید واژه های این فایل در ادامه جهت آگاهی بیشتر شما عزیزان آورده شده است. مهارت های زندگی تعریف مفهومی، تاریخچه مهارت های زندگی، آموزش
بخشی از متن · تعاریف و مبانی · آموزش مهارت های زندگی اولین بار در سال 1978 تحت عنوان آموزش های فشرده مطرح گردید و برای اولین بار در مشاوره گروهی ارئه شد. · پیشینه
Esfand 7, 1397 AP — پیشینه تحقیق ابعاد و اهمیت مهارت های زندگی و اهداف آموزش مهارت های زندگی و دیدگاههای مختلف در مورد ۲-۱ اهمیت مهارت های زندگی از لحاظ
سازمان بهداشت جهانی به منظور ارتقای سطح بهداشت روانی و پیشگیری از آسیبهای روانی اجتماعی در سال 1993، پیشنهاد آموزش مهارتهای زندگی را در کشورهای جهان سوم به
مبانی نظری و پیشینه تحقیق آموزش مهارت های زندگی 87 صفحه رفتن به سايت اصلي این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق آموزش مهارت های زندگی را در پژوهش های داخلی و
Aban 19, 1399 AP — مبانی نظری وپیشینه پژوهش جایگاه آموزش مهارت های زندگی دانلود · چارچوب نظری و پیشینه تجربی پژوهش نقش رسانه در یادگیری مهارتهای اجتماعی
مباني نظري و پيشينه پژوهش مهارت های زندگی. ۲۶٫۰۰۰ تومان. خرید از ارزانترین فروشنده. میخواهید «ترب» را روی گوشی خود نصب کنید؟ بله، نصب شود.
Dey 7, 1399 AP — فایل قابل ویرایش مبانی نظری و پیشینه آموزش مهارت های زندگی دانش آموزان , ورد مبانی نظری و پیشینه آموزش مهارت های زندگی دانش آموزان.
نخستین کشوری که به آموزش مهارتهای زندگی اقوام محلی در سطح اجتماع و مدرسه اقدام کرد، ایالات متحده و پس از آن کشور انگلستان بود. کریمی درمنی؛(1385) برنامه
مبانی نظری و پیشینه تحقیق مهارتهای زندگی در 45 صفحه همراه با منابع و پیشینه پژوهش. فهرست عناوین. مبانى مهارت هاى زندگى; اهداف آموزش مهارت هاى زندگى