رویکردها و نظریه های مهارت های هیجانی

رویکردها و نظریه های مهارت های هیجانی

این فایل با تخفیف ویژه به مبلغ 38,000 تومان می‌باشد که بلافاصه بعد از پرداخت میتوانید آن را دانلود کنید. تعداد صفحات رویکردها و نظریه های مهارت های هیجانی 32 صفحه است. همچنین این فایل با فرمت docx قابل اجرا می‌باشد. برای خرید و دانلود روی دکمه زیر کلیک کنید.

تخفیف ویژه به مدت محدود فقط تا فردا پنج‌شنبه 29 آبان


50 هزار تومان 38 هزار تومان

پشتیبانی: 09374433704


هدف از این تحقیق رویکردها و نظریه های مهارت های هیجانی می باشد.

هدف از این تحقیق رویکردها و نظریه های مهارت های هیجانی می باشد.

 

 

يكي از برجسته ترين نظريه پردازان مهارت‌های هيجاني دانيل گلمن است كه در ابتدا نظريه خود را با الهام از يافته هاي ماير و سالووي پايه ريزي كرد، اما وي رويكرد خود را بسط داده مولفه هاي زيادي را وارد چارچوب نظري خود كرد. گرچه برخي شباهت‌ها وپيوستگي بين نظريه گلمن و نظريه ماير و سالووي وجود دارد اما تفاوت‌هايي نيز بين آنها ديده مي شود، به عنوان مثال مدل مهارت‌های هيجاني گلمن شامل مولفه هايي مانند انگيزش وهمدلي است و اينها عواملي هستند كه ماير وسالووي معتقدند كه آن سوي مرز مهارت‌های هيجاني قابل گسترش اند .

 


گلمن در سال 1995،  پنج حوزه اصلي شامل :
1-    آگاهي از هيجان‌هاي خود
2-    مديريت هيجان‌ها
3-    خود انگيزي
4-    شناسايي هيجان‌های ديگران
5-    اداره روابط

 


را جزء مهارت‌های هيجاني مشخص نمود. او سپس در سال 1998 رويكرد اوليه خود را گسترش داد تا مهارتهاي بيشتري را شامل شود و در نهايت مدل مهارت‌های هيجاني خود را مشتمل بر 25 كفايت اصلي مربوط كه در پنج مقياس جا داشتند پايه ريزي نمود . وي براين عقيده است كه افراد براي برتري يافتن بر چالشها بايد مهارت‌های هيجاني را پرورش دهند كه به قرار زير است:

 


1-    خودآگاهي :
 شناخت احساسات خود به هنگام وقوع آن‌ها از اركان اصلي مهارت‌های هيجاني است . توانايي نظارت لحظه به لحظه براحساسات، كليد بينش روانشناختي و خود شناسي است. آگاهي از هيجان‌ها به ويژه هنگام اخذ تصميم هاي مهم زندگي مانند انتخاب همسر يا يك حرفه، شخص را مطمئن تر مي سازد. گلمن خودآگاهي را ريشه و اساس مهارت‌های هيجاني مي‌داند.

 

 

 

2-    مديريت هيجان‌ها :
ابراز واكنش هاي هيجاني مناسب ، قابليتي است كه براساس خود آگاهي تكوين مي يابد. توانايي تغيير عواطف منفي مانند اضطراب، خشم وافسردگي يك مهارت هيجاني مهم به شمار مي آيد . ويژگي انعطاف پذيري هيجاني به شخص درغلبه برمشكلات و موانع اجتناب ناپذير زندگي ياري مي رساند . افرادي كه فاقد توانايي خود تنظيي هستند ، دائما در معرض احساس پريشاني به سر مي برند. خود تنظيمي هيجاني به معني سركوب هيجان‌ها و يا ايجاد سد دفاعي محكم در برابر احساسات و خودانگيزي نيست ، بلكه بر عكس يك شيوه انتخاب براي نحوه ابراز احساست و روش ابراز آن‌هاست ، به شكلي كه اين روش ابراز بتواند هم جريان تفكر را تسهيل و هم از انحراف آن جلو گيري نمايد.

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

تعریف نظری مهارت های هیجانی
تعریف عملیاتی مهارت های هیجانی

موضع‌گیری‌های درخصوص مهارت‌های هیجانی
2- 2-1 تعریف مهارت‌های هیجانی
2-2-2 تعريف هيجان
2-2-3 ابعاد هیجان
2- 2-4 تاثیر مهارت‌های هیجانی بر وضعيت روانشناختي
2-2-5 تقویت مهارت‌های هیجانی
2-2-6 نظریه‌های مهارت‌های هيجاني    
          2-2-6-1 نظریه ماير و سالووي  
          2-2-6-2 رويكرد مختلط
         2-2-6-3 مدل مهارت‌های هيجاني گلمن
         2-2-6-4 مدل مهارت‌های هيجاني بار-آن

يشينه تحقيقاتي 
پيشينه داخلی
پيشينه خارجی 

منابع و مآخذ
منابع فارسی    
منابع انگلیسی


 


سوالات احتمالی شما درباره رویکردها و نظریه های مهارت های هیجانی


چطور میتونم فایل رویکردها و نظریه های مهارت های هیجانی رو دریافت کنم؟

برای خرید و دانلود این فایل میتونید دکمه سبز رنگ خرید و دانلود فوری کلیک کنید و بلافاصله بعد از پرداخت، لینک دانلود رویکردها و نظریه های مهارت های هیجانی براتون نمایش داده میشه و میتونید فایل رو دانلود کنید.

این فایل چطوری به دست من میرسه؟

بعد از خرید به صورت اتوماتیک، لینک دانلود فایل رویکردها و نظریه های مهارت های هیجانی برای شما نمایش داده میشه و میتونید دانلود و استفاده کنید.

قیمت رویکردها و نظریه های مهارت های هیجانی چقدر هست؟

در حال حاضر قیمت این فایل با تخفیف ویژه 38 هزار تومان هست.

چطور میتونم با پشتیبانی سایت در ارتباط باشم؟

از طریق شماره 09374433704 میتونید با پشتیبانی سایت در ارتباط باشید.

برچسب ها:



هدف از این تحقیق رویکردها و نظریه های مهارت های هیجانی می باشد. يكي از برجسته ترين نظريه پردازان مهارت‌های هيجاني دانيل گلمن است كه در ابتدا نظريه خود را با 

Esfand 24, 1399 AP — مدل مهارت‌های هيجاني ماير و سالووي يك رويكرد مبتني بر توانايي است.زماني كه آن‌ها براي نخستين باراين مفهوم را به كار بردند،مقصود آن‌ها اين 

پیشینه تحقیق هوش هیجانی و رویکردها و نظریه های آن و سلامت روان و دیدگاهه ای و مدل های آن دارای ۷۲ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد word و قابل 

در واقع افرادی که در تنظیم و ابراز هیجان های خود توانا هستند و مهارت های اجتماعی بر رویکرد تأثیرات اجتماعی (نفوذ و فشار اجتماعی) و نظریه یادگیری اجتماعی 

روانشناسی Psychology سلامت جسم-ذهن.روانشناسی شناختی.روانشناسی اجتماعی.روانشناسی عمومی.رویکرد یکپارچه‌نگر،فرایندهای شناختی.

تعميرات، بيانگر اين واقعيت هستند كه از مهارت‌هاي هوش هيجاني در درون رابطه، نظريه‌هاي چند هوشي، از قبيل نظريه گاردنر و استرنبرگ، حرف‌هاي زيادي براي گفتن 

مدل مهارت‌های هيجاني ماير و سالووي يك رويكرد مبتني بر توانايي است.زماني كه آن‌ها براي نخستين باراين مفهوم را به كار بردند،مقصود آن‌ها اين بود كه توجه روشن تري 

درمان هیجان مدار فرآیندی ست که درمانگر پس از برقراری رابطه کارآمد با مراجع، به او مهارت های تنظیم هیجان را آموزش می دهد. این رویکرد درمانی روی عواطف تمرکز..

اثر بخشی آموزش مبتنی بر نظریه ذهن شناختی و عاطفی بر بهبود همدلی سرد و گرم در اثربخشی آموزش مهارت‌های زندگی با رویکرد اسلامی بر سرزندگی تحصیلی دانشجویان.

اين رويكرد مبتني بر توانايي وساير ويژگي‌ها، مانند انگيزش وحالت‌هاي هوشياري است كه مهارت‌های هيجاني را باسايرمهارت‌ها و ويژگي‌هايي مانند بهزيستي وسلامت، انگيزش 

نظریه آموزش مهارتهای زندگی که از چندین دهه پیش در شاخه های مختلف علوم تربیتی و روانشناسی مطرح شده به همراه نظریه نوین آموزش زبان کاربردی و نیز نظریه هوش 

مدل دیگر در حیطه رویکرد مختلط ، مدل مهارت‌های هیجانی بار-آن می باشد. از نظر وی مهارت‌های هیجانی شامل مجموعه ای از توانایی‌ها، کفایت‌ها و مهارتهای غیر شناختی 

Bahman 22, 1399 AP — تکنیک های هیجان مدار و درمان متمرکز بر هیجان چیست؟ رویکرد EFT مبنای اولین نظریه منسجم در خصوص عشق بزرگسالی- نظریه دلبستگی که از اعتبار 

این پژوهش به دنبال بررسی فلسفی نظریه ی انسجام هیجان و شناخت در تربیت است. از آنجا مقدمه: که در تعلیم و تربیت، جنبه های هیجانی مانع پرورش ظرفیت های شناختی 

اول نظریه های یادگیری ترس و اضطراب مورد بررسی قرار می گیرند، سپس فرضیه کمبود مهارت اجتماعی بررسی می شود. پس از آن این رساله به مدل های شناختی بک و همکاران 

توجه به تعریف و ملاک های خلاقیت شناختی و خلاقیت هیجانی نشان می دهد که این دو سازه با آن که وجوه مشترکی ( مهارت های خلاقانه ، ملاک های خلاقیت و عناصر خلاقیت ) 

عمق دانش، رویکرد یا رفتار نسبت به نوع و گسترهٔ تجارب منجر شود. توانایی یادگیری، در دسترس انسان‎ها، جنبندگان و گیاهان و انواعی از ماشین ها قرار دارد.