مبانی نظری و پیشینه تحقیق آموزش مهارت های زندگی 87 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق آموزش مهارت های زندگی 87 صفحه

این فایل با تخفیف ویژه به مبلغ 43,500 تومان می‌باشد که بلافاصه بعد از پرداخت میتوانید آن را دانلود کنید. تعداد صفحات مبانی نظری و پیشینه تحقیق آموزش مهارت های زندگی 87 صفحه 87 صفحه است. همچنین این فایل با فرمت docx قابل اجرا می‌باشد. برای خرید و دانلود روی دکمه زیر کلیک کنید.

تخفیف ویژه به مدت محدود فقط تا فردا شنبه 15 اردیبهشت


57 هزار تومان 44 هزار تومان

پشتیبانی: 09374433704


این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق آموزش مهارت های زندگی را در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می دهد.

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق آموزش مهارت های زندگی را در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می دهد. 

 

 

 

 

در ایران کارگاه‏های مهارت های زندگی طی سال‏های گذشته با اقبال روزافزونی در جمعیت مخاطب گوناگون دست یافته‏اند. بخشی از این اقبال ناشی از کارآمدی، کارآیی و کاربردی بودن این کارگاه‏ها است و بخشی دیگر ناشی از عطش مخاطبان برای آموختن آن چیزی هرگز در مجموعه ی سنتی درس‏های مدرسه بدان پرداخته نمی‏شود، درحالی که نیاز مبرم به آنها در هرگونه تعاملات بین فردی و خلوت‏های درون فردی احساس می‏گردد. درایران یونیسف درسال1376 اقدام به تهیه ی راهنمای آموزش مهارت های زندگی برای نوجوانان، زنان و جوانان نمود و با برگزاری کارگاه‏های آموزشی برای سازمان‏های دولتی و غیر دولتی، به معرفی این برنامه پرداخت. معاونت پیشگیری سازمان بهزیستی با همکاری وزارت آموزش و پرورش به تهیه اجرای آزمایشی این برنامه در چند منطقه تهران اقدام نمود و در حال حاضر به عنوان واحد اختیاری در رشته ی کار و دانش و سال اول متوسطه در شاخه ی نظری آموزش داده می‏شود. قاسم زاده؛(1384). 

 

 


طرح آموزش مهارت های زندگی که از سال 79 به صورت آزمایشی در برخی استانها شروع شده، درحال حاضر در، سی استان کشور اجرا می‏شود که طی آن مهارت های زندگی توسط کارشناسان اموراجتماعی و روان‏شناسان مبانی مورد نیاز در زندگی به افراد، آموزش داده می‏شود. توانا علمی؛(1384).
همچنین به منظور مقابله، مشکلات فوق، دفتر امور زنان و حوزه ی امور فرهنگی و رفاهی، دانشجویان وزارت بهداشت، درمان آموزش پزشکی برآن شدند که دریک طرح مشترک، اقدام به برگزاری کارگاهی با شرکت گروهی از مشاوران ادارات مشاوره دانشجویی دانشگاه‏ها تحت پوشش آن وزارتخانه، به منظورآموزش مهارت به برگزاری کارگاه‏های آموزشی مهارت های زندگی برای جمعیت مخاطب دانشجو بنمایند. اجرای این طرح را معاونت دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تهران به عهده گرفت. این کارگاه آموزشی در آذرماه 1383 به مدت 48 ساعت و به میزبانی مرکز بهداشت و درمان، مرکز مشاوره و راهنمایی دانشگاه علوم پزشکی تهران در هتل شیان تهران برگزار شد. با این حال با کمال تأسف هرگونه توازنی میان عرضه ی این کارگاه‏ها و تقاضای عمومی برقرار نبوده و این موضوع به برگزاری غیرحرفه‏ای این کارگاه‏ها منجرگردیده است. بسیاری از موانع کارگاه به صورت کلاس درس یا جلسه ی سخنرانی برگزار می‏شود، در نتیجه روح کارگاهی از برنامه ی مهارت های زندگی رخت برمی‏بندد. فتی و همکاران؛(1385).

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

فصل دوم چارچوب نظری و پیشینه پژوهش آموزش مهارت های زندگی

1-2 مقدمه     11
2-2 تاریخچه ی آموزش مهارت‏های زندگی در جهان    12
3-2 تاریخچه ی آموزش مهارت‏های زندگی در ایران    12
4-2 تعریف سازمان بهداشت جهانی از مهارت های زندگی    13
5-2 طبقه بندی بین المللی مهارت‏های زندگی    13
5-1-2 مهارت عمومی، اصلی یا مشترک    14
5-2-2 مهارت های خاص یا غیرمشترک    14
6-2 کاربرد مهارت‏های زندگی(ارتباط مؤثر و جرأتمندی)    16
7-2  اهداف آموزش مهارت های زندگی    16
8-2  انواع مهارت های زندگی    17
9-2  نقش مهارت های زندگی در ارتقای بهداشت روان    19
نمودار شکل یک پنج حوزه اصلی مهارت های زندگی    19


10-2 مهارت ارتباط مؤثر    19
11-2 تعریف ارتباط     20
12-2 ضرورت و اهمیت ارتباطات    20
13-2 اصول و مقررات ارتباطات بین فردی    21
14-2 عناصر اصلی ارتباط    21
15-2 عوامل مؤثر در شروع ارتباط    21
16-2 موانع ارتباط    22


17-2 مهارت جرأتمندی    22    
18-2 قدرت ابراز وجود    23    
19-2 اهمیت مهارت جرأتمندانه    25    
20-2 شیوه های آموزش مهارت های زندگی    26    
21-2 اجرای برنامه ی آموزش مهارت های زندگی    28
نمودار شکل دوآثارمختلف آموزش مهارت های زندگی در طی زمان    28


22-2 سازگاری و ناسازگاری    28    
23-2 تعاریف در حیطه سازگاری اجتماعی    29    
24-2 تحلیل فرآیند سازگاری اجتماعی    32    
25-2 علائم بالینی اختلالات سازگاری    33    
26-2 انواع ناسازگاری    33
26-2-1 گروه اول ناسازگاران اجتماعی    33
26-2-2 گروه دوم ناسازگاران حسی و حرکتی    34
26-2-3 گروه سوم ناسازگاران ذهنی و عقلی    34
27-2 بهداشت روان و سازگاری    34
28-2 ملاک و معیارسازگاری    34


29-2 عوامل مؤثر بر سازگاری اجتماعی    35
29-2-1 عوامل فردی    35
29-2-2 هوش    35
29-2-3 عوامل خانوادگی    36
29-2-4 عوامل اجتماعی    37
29-2-5 رسانه های گروهی    37
29-2-6 گروه همسالان    37
29-2-7 عوامل مذهبی و اخلاقی    38
30-2 سازگاری با دانشگاه    38

31-2 مبانی نظری    40
31-2-1 نظریه های روانشناسی    40
31-2-1-1 نظریه ی اریکسون    40
31-2-1-2 نظریه ی روانشناسی فردی آدلر    41
31-2-1-3 نظریه ی بین فردی سالیوان    42
31-2-2 نظریه های جامعه شناسی    44
31-2-2-1 نظریه ی ناهنجاری دورکیم    44
31-2-2-2 نظریه ی ناهنجاری مرتون    45
31-2-2-3 نظریه ی کنش اجتماعی ماکس وبر    46
31-2-3 نظریه های مددکاری اجتماعی    47
31-2-3-1 نظریه ی توانمند سازی مدافعه    47    
31-2-3-2 نظریه ی سلامت اجتماعی کییز    47
نمودار شکل سه مدل پنج عاملی کییز    48
31-2-3-3 نظریه ی مددکاری اجتماعی شناختی- رفتاری    49
نمودار شکل چهار الگوی عمومی مورد استفاده در تئوری شناختی - رفتاری    49
31-2-3-3 نظریه ی یادگیری اجتماعی     50
31-2-4 دیدگاه ها و مکاتب    50
31-2-4-1دیدگاه روان تحلیل گری    50
31-2-4-2دیدگاه علوم رفتاری    51
31-2-4-3 دیدگاه زیستی- روانی- اجتماعی    52
31-2-4-4 سازگاری اجتماعی در مکتب انسان گرایی    52
32-2 پیشینه ی پژوهش در خارج ازکشور    53
33-2 پیشینه ی پژوهش در داخل ازکشور    55
34-2 چارچوب نظری    57
35-2 مدل نظری     58
نمودارشکل پنج مدل نظری نحوه ی آموزش مهارت های زندگی(ارتباط مؤثر و جرأتمندی)    58
36-2 سئوالهای تحقیق    59
37-2 فرضیه های اصلی پژوهش    59
38-2 فرضیه های فرعی پژوهش    59

يشينه تحقيقاتي 
پيشينه داخلی
پيشينه خارجی 

منابع و مآخذ
منابع فارسی    
منابع انگلیسی


سوالات احتمالی شما درباره مبانی نظری و پیشینه تحقیق آموزش مهارت های زندگی 87 صفحه


چطور میتونم فایل مبانی نظری و پیشینه تحقیق آموزش مهارت های زندگی 87 صفحه رو دریافت کنم؟

برای خرید و دانلود این فایل میتونید دکمه سبز رنگ خرید و دانلود فوری کلیک کنید و بلافاصله بعد از پرداخت، لینک دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق آموزش مهارت های زندگی 87 صفحه براتون نمایش داده میشه و میتونید فایل رو دانلود کنید.

این فایل چطوری به دست من میرسه؟

بعد از خرید به صورت اتوماتیک، لینک دانلود فایل مبانی نظری و پیشینه تحقیق آموزش مهارت های زندگی 87 صفحه برای شما نمایش داده میشه و میتونید دانلود و استفاده کنید.

قیمت مبانی نظری و پیشینه تحقیق آموزش مهارت های زندگی 87 صفحه چقدر هست؟

در حال حاضر قیمت این فایل با تخفیف ویژه 44 هزار تومان هست.

چطور میتونم با پشتیبانی سایت در ارتباط باشم؟

از طریق شماره 09374433704 میتونید با پشتیبانی سایت در ارتباط باشید.

برچسب ها:



18 hours ago — 87 ﺻﻔﺤﻪ. در اﯾﻦ وﺑﺴﺎﯾﺖ ﻣﺒﺎﻧﯽ ﻧﻈﺮی و ﭘﯿﺸﯿﻨﻪ ﺗﺤﻘﯿﻖ آﻣﻮزش ﻣﻬﺎرت ﻫﺎی زﻧﺪﮔﯽ 87 ﺻﻔﺤﻪ ﺷﻤﺎ ﻣﯽ ﺗﻮاﻧﯿﺪ. ﻣﻄﺎﻟﺐ ﻣﺒﺎﻧﯽ ﻧﻈﺮی و ﭘﯿﺸﯿﻨﻪ ﺗﺤﻘﯿﻖ آﻣﻮزش ﻣﻬﺎرت 

در واقع به افراد کمک می شود که انتخاب کننده های بهتری باشند(فراو[8] وهمکاران،2011). پيشينه اجراي برنامه هاي مهارت هاي زندگي برنامه هاي آموزش مهارتهاي زندگي در 

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق مهارت های زندگی را در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می دهد. · فصل دوم چارچوب نظری و پیشینه پژوهش آموزش مهارت های 

رشا و آشر (1991) به نقل از فتحی، 1378) مهارت‌های اجتماعی را شامل رفتارهایی دانسته‌اند که در تعامل موفق و مناسب با دیگران به کار می‌رود و این مهارت‌ها با داشتن 

قبل از شروع آموزش مهارتهای اجتماعی باید این امر روشن شود كه چه مهارت‌هایی برای آموزش به كودكان و نوجوانان حائز اهمیت است. در تعیین این مهارتها باید چند نكته را 

که به اختصار بعضی از کلید واژه های این فایل در ادامه جهت آگاهی بیشتر شما عزیزان آورده شده است. مهارت های زندگی تعریف مفهومی، تاریخچه مهارت های زندگی، آموزش 

مبانی نظری و پیشینه تحقیق آموزش مهارت های زندگی 87 صفحه. توضیحات بیشتر 29000 تومان. صفحه بندی : 1 · > · صفحه اصلی · درباره ما · تماس با ما · دانلود خریدها 

می گردد. مهارت های مدیریت تنوع فرهنگی، از نیازهای اساسی مدیریت سیستم آموزش و پرورش است که اگر در کنار مهارت های مدیریت آموزشی قرار گیرد، رشد و بالندگی آموزشی و 

by طارميان فرهاد · Cited by 8 — زمستان 1387 , دوره 16 , شماره 65 ; از صفحه 77 تا صفحه 87 . عنوان مقاله: اثربخشي برنامه آموزش مهارت هاي زندگي به منظور پيشگيري از مصرف مواد مخدر در دانش آموزان 

گسترش تحولات در عرصه فناوری اطلاعاتی و ارتباطی تاثیرات چشمگیری بر روی جنبه های مختلف زندگی بشر بر جای گذاشته است که در این میان نیز بر روی آموزش بی تاثیر نبوده 

اهداف آموزش مهارت های زندگی مبانی نظری و پیشینه تحقیق مهارت های زندگی با فرمت word حسابداری مشخصات محصول دسته حسابداری حجم 100/87 کیلوبایت صفحه.

سازمان بهداشت جهانی به منظور ارتقای سطح بهداشت روانی و پیشگیری از آسیب‏های روانی اجتماعی در سال 1993، پیشنهاد آموزش مهارتهای زندگی را در کشورهای جهان سوم به 

Mordad 13, 1399 AP — گارانتی بازگشت وجه دارد.فرمت : docتعداد صفحات : 47بخشی از متن :مبانی نظری و پیشینه تحقیق مهارتهایزندگیتعريف مهارتهاي زندگي :در زمينه مهارتهاي 

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مهارتهای زندگی در 45 صفحه همراه با منابع و پیشینه پژوهش. فهرست عناوین. مبانى مهارت هاى زندگى; اهداف آموزش مهارت هاى زندگى 

Aban 15, 1400 AP — 2- 7- نظریه های یادگیری مرتبط با آموزش مهارت های زندگی مبانی نظری و پیشینه تحقیق آموزش مهارت های زندگی 87 صفحه –.

قسمتی از این مقاله: پرفسورژیلبرت بوتوین (1997)برای نخستین بار برنامه آموزش مهارت زندگی را طراحی کرد.هدف اصلی این برنامه پیشگیری از مصرف سیگار توسط نوجوانان بود.

مهارت‌های زندگی. صفحه اصلی · دوره ها; مهارت‌های زندگی. account_box برنامه ریزی متوازن و متعادل در زندگی فیلم آموزشی. 00:04:10 

به عبارت ديگر، اين مهارت ها كه اكتسابي و اغلب از طريق آموزش و تمرين ايجاد و تقويت مي شوند، افراد را در مواجهه با نيازها و چالش هاي زندگي روزمره توانمند مي سازند 

Bahman 5, 1400 AP — فصل دوم پایان نامه آموزش مهارت های زندگی مبانی نظری آموزش مهارت های زندگی پیشینه تحقیق آموزش مهارت های زندگی پیشینه داخلی آموزش مهارت های 

پیشینه تحقیق ابعاد و اهمیت مهارت های زندگی و اهداف آموزش مهارت های زندگی و دیدگاههای مختلف در مورد سلامت روانی دارای ۶۵ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به