بررسی هستی شناسی و انسان شناسی در رویکرد تعلیم و تربیت اسلامی

بررسی هستی شناسی و انسان شناسی در رویکرد تعلیم و تربیت اسلامی

این فایل با تخفیف ویژه به مبلغ 50,000 تومان می‌باشد که بلافاصه بعد از پرداخت میتوانید آن را دانلود کنید. تعداد صفحات بررسی هستی شناسی و انسان شناسی در رویکرد تعلیم و تربیت اسلامی 66 صفحه است. همچنین این فایل با فرمت docx قابل اجرا می‌باشد. برای خرید و دانلود روی دکمه زیر کلیک کنید.

تخفیف ویژه به مدت محدود فقط تا فردا پنج‌شنبه 29 آبان


66 هزار تومان 50 هزار تومان

پشتیبانی: 09374433704


هدف از این پایان نامه بررسی هستی شناسی و انسان شناسی در رویکرد تعلیم و تربیت اسلامی می باشد.

هدف از این پایان نامه بررسی هستی شناسی و انسان شناسی در رویکرد تعلیم و تربیت اسلامی می باشد.

 

 

بر مبنای هستی شناسانه مندرج در فلسفه تعلیم و تربیت اسلام، تصویر طبیعت گرایانه از جهان، مخدوش و ناتمام است ( باقری، 1380). نفی هستی شناسی طبیعت گرایانه، منجر به پذیرش واقعیت های شگرفی ورای طبیعت می گردد که در کانون آنها خدا قرار دارد. این واقعیت ها که در قرآن از آنها به « غیب » یاد شده، عرصه جدیدی را پیش روی شناخت های آدمی می گشاید و وی را به نگاهی عمیق تر از عالم، مواجه می سازد. در سوره بقره، ایمان به غیب و حقایق پوشیده از عالم محسوسات را از لوازم ایمان کامل و از شرایط تقوا و پرهیزگاری برشمرده است. 

 


الَّذِينَ يُؤْمِنُونَ بِالْغَيْبِ وَ يُقِيمُونَ الصَّلاَةَ وَ مِمَّا رَزَقْنَاهُمْ يُنْفِقُونَ‌ (3)
(پرهیزکاران) کسانی هستند که به غیب [=آنچه از حس پوشیده و پنهان است‌] ایمان می‌آورند؛ و نماز را برپا می‌دارند؛ و از تمام نعمتها و مواهبی که به آنان روزی داده‌ایم، انفاق می‌کنند.

 

 

   لازم به ذکراست که فراتر دانستن هستی از طبیعت مشهود به معنای نفی خلقت ظاهری نمی باشد بلکه به منزله محدود نماندن در حدّ دانی خلقت است. کما اینکه « اولواالالباب » که از سرآمدن عرصه اندیشه ورزی و تعقل و تفکر نقادانه و هدفمند در قرآنند از تأمّل در محسوسات و بهره مندی از رویکرد آیت نگر در خلقت، به ربوبیّت حق تعالی معترف می شوند.

 

 

 

إِنَّ فِي خَلْقِ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضِ وَ اخْتِلاَفِ اللَّيْلِ وَ النَّهَارِ لَآيَاتٍ لِأُولِي الْأَلْبَابِ‌ (190) الَّذِينَ يَذْکُرُونَ اللَّهَ قِيَاماً وَ قُعُوداً وَ عَلَى جُنُوبِهِمْ وَ يَتَفَکَّرُونَ فِي خَلْقِ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضِ رَبَّنَا مَا خَلَقْتَ هٰذَا بَاطِلاً سُبْحَانَکَ فَقِنَا عَذَابَ النَّارِ (191) 
مسلماً در آفرینش آسمانها و زمین، و آمد و رفت شب و روز، نشانه‌های (روشنی) برای خردمندان است همانها که خدا را در حال ایستاده و نشسته، و آنگاه که بر پهلو خوابیده‌اند، یاد می‌کنند؛ و در اسرار آفرینش آسمانها و زمین می‌اندیشند؛ پروردگارا! اینها را بیهوده نیافریده‌ای! منزهی تو! ما را از عذاب آتش، نگاه دار!

 

 

 

این مهم وقتی پر اهمیت تر می شودکه بدانیم، فضای ذهنی متربّی در سنین خرد سالی به نگاه طبیعت گرایانه نزدیک تر است، و لازم است که مربّی زمینه سازی نگاه متعالی و مبدأ گرایانه و غایت مدار خلقت را در متربّی پایه ریزی نماید.

 

 

 

 


فهرست مطالب
مقدمه 
2-3-1- بررسی تطبیقی اهداف
 2-3-1-1-اهداف رویکرد تفکر انتقادی و آموزش فلسفه برای کودکان 
 2-3-1-2- اهداف نظام تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی
 2-3-1-3-تحلیل تطبیقی اهداف دو رویکرد 
2-3-2- بررسی تطبیقی مبانی
2-3-2-1-مبانی هستی شناسی
2-3-2-1-1-جهان شناسی در رویکرد تفکر انتقادی
2-3-2-1-2- جهان شناسی در رویکرد تربیت اسلامی
2-3-2-1-3- مقایسه جهان شناسی در هر دو دیدگاه 
 2-3-2-2-مبانی انسان شناسی
 2-3-2-2-1- انسان شناسی در رویکرد تفکر انتقادی
2-3-2-2-2- انسان شناسی در رویکرد تعلیم و تربیت اسلامی
2-3-2-2-3- مقایسه انسان شناسی در هر دو دیدگاه

بخش: پیشینه پژوهش 
2-4-1- تحقیقات انجام شده در ایران
2-4-2- تحقیقات انجام شده در خارج از ایران
2-4-3- تمایز تحقیق پیش رو از تحقیقات انجام شده


منابع


سوالات احتمالی شما درباره بررسی هستی شناسی و انسان شناسی در رویکرد تعلیم و تربیت اسلامی


چطور میتونم فایل بررسی هستی شناسی و انسان شناسی در رویکرد تعلیم و تربیت اسلامی رو دریافت کنم؟

برای خرید و دانلود این فایل میتونید دکمه سبز رنگ خرید و دانلود فوری کلیک کنید و بلافاصله بعد از پرداخت، لینک دانلود بررسی هستی شناسی و انسان شناسی در رویکرد تعلیم و تربیت اسلامی براتون نمایش داده میشه و میتونید فایل رو دانلود کنید.

این فایل چطوری به دست من میرسه؟

بعد از خرید به صورت اتوماتیک، لینک دانلود فایل بررسی هستی شناسی و انسان شناسی در رویکرد تعلیم و تربیت اسلامی برای شما نمایش داده میشه و میتونید دانلود و استفاده کنید.

قیمت بررسی هستی شناسی و انسان شناسی در رویکرد تعلیم و تربیت اسلامی چقدر هست؟

در حال حاضر قیمت این فایل با تخفیف ویژه 50 هزار تومان هست.

چطور میتونم با پشتیبانی سایت در ارتباط باشم؟

از طریق شماره 09374433704 میتونید با پشتیبانی سایت در ارتباط باشید.

برچسب ها:



ای و تحلیل اسنادی به بررسی بررسی هستی شناسی، معرفت شناسی، ارزش شناسی، انسان شناسی مکتب ایدیالیسم و تاثیر آن بر تعلیم و تربیت پرداخته و از رویکرد توصیفی 

Bahman 5, 1401 AP — هدف از این پایان نامه بررسی هستی شناسی و انسان شناسی در رویکرد تعلیم و تربیت اسلامی می باشد. بر مبنای هستی شناسانه مندرج در فلسفه تعلیم و 

Azar 26, 1399 AP — دانلود و دریافت مقاله بررسی مبانی هستی شناسی، انسان شناسی و شناخت دانشجوی دکترای رشته فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی دانشگاه شهید باهنر 

بررسی روش شناسی دانش تربیت اسلامی بر اساس رویکرد اسلامی سازی معرفت (مقاله علمی وزارت علوم). درجه علمی: نشریه علمی (وزارت علوم). درجه علمی در دسته‌بندی سابق 

Dey 16, 1401 AP — هدف از این پایان نامه بررسی هستی شناسی و انسان شناسی در رویکرد تعلیم و تربیت اسلامی می باشد. بر مبنای هستی شناسانه مندرج در فلسفه تعلیم و 

چكيده: بررسي مباني وجودشناسي، معرفت شناسي، و انسان شناسي تعليم و تربيت و چالش‌هاي اساسي فلسفي نظام تعليم و تربيت در اسلام است. در اين پژوهش ضمن بيان مفهوم 

Shahrivar 6, 1391 AP — تعليم و تربيت اسلامي: جريان زمينه‌ساز هدايت متعلمان و متربيان در اين مجال، فقط دو مورد، يعني مباني هستي‌شناسي و انسان‌شناسي، بحث مي‌شود.

به این منظور مبانی هستی شناسی، معرفت شناسی، انسان شناسی، ارزش شناسی و زیبایی جهانی و مقایسه آن با مبانی فلسفی نظام تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران.

چالشهای بنیادین رویکردهای تحقیق و پژوهش در تعلیم و تربیت اسلامی. نویسنده : سجادی، سید مهدی ؛. مجله : روش شناسی علوم انسانی » پاييز 1380 - شماره 28 

در مبانی فلسفی چهار بُعد معرفت شناسی، هستی شناسی، انسان شناسی و ارزش شناسی توضیح داده شد. در این قسمت به طور ویژه به بررسی انسان یعنی انسان شناسی می پردازیم 

Mostafa Moradi, استلزامات فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی در برنامه درس دینی مدارس Zohre Zakari, نقد و بررسی رویکرد های تربیت اخلاقی در مقاطع سه گانه در 

by خالقی نژاد · 2014 — در مقابل مبانی فلسفی تربیت اسلامی در اصول هستی شناختی معتقد به حقیقت مطلق یا وصول بودن معرفت، در اصول ارزش شناسی بر تکیه بر قرآن و مبانی دین اسلام و 

by M Goudarzi — ﺗﻌﺮﯾﻒ ﻋﻠﻢ در ﻓﻠﺴﻔﻪ ﺗﻌﻠﯿﻢ و ﺗﺮﺑﯿﺖ اﺳﻼﻣﯽ ﺷﻨﺎﺳﯽ. » ، اﻣﮑﺎن ﺷﻨﺎﺧﺖ ﺣﻘﯿﻘﯽ ﺑﺮاي اﻧﺴﺎن روﯾﮑﺮد ﺑﺮرﺳﯽ ﮐﺮد؛ ﯾﮑﯽ ﻓﻠﺴﻔﻪ ﺗﻌﻠﯿﻢ و ﺗﺮﺑﯿﺖ ﺑﺎ ﻗﯿﺪ. ﻫﻤﺎﻫﻨﮕﯽ و ﻫﻢ.

Khordad 31, 1395 AP — رویکرد اول نسبت به «فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی» این است که برای سامان فلسفه اسلامی (هستی‌شناسی، معرفت‌شناسی، خداشناسی، انسان‌شناسی و 

پس لازم است به مطالعه هستی و انسان به عنوان محور تعلیم و تربیت در مجموعه ای تحت عنوان «هستـی شنـاسی» بپردازیم و چـون خداشنـاسی و انسان شناسی زیر مجموعه هستی 

محمدآصف محسنی(حکمت). دانشجوی دکتری فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره). چکیده. باتوجه به لزوم اسلامی سازی علوم انسانی از سویی و 

by حکیم زاده · 2008 — به این منظور مبانی هستی شناسی، معرفت شناسی، انسان شناسی، ارزش شناسی و زیبایی جهانی و مقایسه آن با مبانی فلسفی نظام تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران.

Tir 6, 1398 AP — هدف پژوهش حاضر بررسی مبانی، اهداف و شاخص‌های تربیت اسلامی در نظام تعلیم و جامع در روابط چهارگانة انسان (ارتباط با خدا، ارتباط با هستی،