تبیین نقاط اشتراک و افتراق رویکرد تفکر انتقادی و مبانی تعلیم و تربیت اسلامی
این فایل با تخفیف ویژه به مبلغ 40,500 تومان میباشد که بلافاصه بعد از پرداخت میتوانید آن را دانلود کنید. تعداد صفحات تبیین نقاط اشتراک و افتراق رویکرد تفکر انتقادی و مبانی تعلیم و تربیت اسلامی 80 صفحه است. همچنین این فایل با فرمت docx قابل اجرا میباشد. برای خرید و دانلود روی دکمه زیر کلیک کنید.
تخفیف ویژه به مدت محدود فقط تا فردا پنجشنبه 29 آبان
53
هزار تومان
41
هزار تومان
پشتیبانی: 09374433704
هدف از این پایان نامه تبیین نقاط اشتراک و افتراق رویکرد تفکر انتقادی و مبانی تعلیم و تربیت اسلامی در باب هستی شناسی و انسان شناسی می باشد.
هدف از این پایان نامه تبیین نقاط اشتراک و افتراق رویکرد تفکر انتقادی و مبانی تعلیم و تربیت اسلامی در باب هستی شناسی و انسان شناسی می باشد.
در این بخش نخست انسان شناسی در رویکرد تفکر انتقادی و طرح مدوّن آن یعنی برنامه آموزش فلسفه برای کودکان از منظر نظریه پردازان آن مورد واکاوی قرار گرفته و سپس با بنیادهای انسان شناسی نظام تعلیم و تربیت اسلام مقایسه خواهد شد.
انسان شناسی در رویکرد تفکر انتقادی
رویکرد تفکر انتقادی با تأثیرپذیری از اندیشه اجتماعی جان دیویی و لئو ویگوتسکی روانشناس اجتماعی روسی، در زمینه هاي زیستی، فردي و اجتماعی، به مطالعه انسان می پردازد. این رویکرد با برداشتی زیستی، طبیعی و اجتماعی که از متربّیان دارد و اعطاي نقش محوري که به آنها در ارتباط با اجتماعی که در آن زندگی می کنند، می دهد به دیویی گرایش دارد. از این رو اغلب داستانهاي فلسفی که در بخش محتوایی رویکرد تفکر انتقادی لیپمن مشاهده می شود، پیرامون دو موضوع «طبیعت» و «اجتماع» تنظیم گردیده (فیشر،1998: 28)و ماهیت زیستی و تکاملی انسان در محتوای این برنامه منعکس شده است. این رویکرد تحت تأثیر مفروضات طبیعت گرایانه دیویی از طبیعت کودك، همراه با بازسازي تجارب او در جهان طبیعی، قرار گرفته است(جوسو، 2007: 121) در این منظر، مفهوم انسان به کودک، تحول یافته، و حتی آنان را فیلسوفانی می شمرند که دارای تمایل طبیعی فلسفیدن بوده، و آموزه های جزمی بزرگسالان، شور شناسایی را در ایشان فرو ننشانده است. کودکان بعضی از این توانایی را از هنگام تولد به همراه دارند و فعالیت عقلانی در معنای مذکور حتی قبل از سنین پنج سالگی، هم ممکن و هم مطلوب می باشد.
انسان شناسی در رویکرد تعلیم و تربیت اسلامی
مراد از مبانی انسان شناختی، در ذیل مبانی اساسی تربیت، آن دسته از گزاره های توصیفی تبیینی مدلّل درباره ی واقعیت وجود انسان است، که از متون معتبر اسلامی یا معارف اصیل اسلامی یا از مباحث فلسفه ی اسلامی استخراج شده اند و باید آنها را به لحاظ نقش محوری تبیین و ترسیم سیمای انسان در هر نظریه ی فلسفی تربیت، سنگ بنای اصلی هرگونه توصیف و تبیینی از فلسفه ی تربیت با رویکرد اسلامی دانست. در ذیل به نقل از « مبانی نظری سند تحول بنیادین در نظام تعلیم تربیت جمهوری اسلامی ایران » و « نگاهی دوباره به تربیت اسلامی » (باقری،1391)به شرح و تبیین ویژگی های بنیادین وجود انسان می پردازیم.
فهرست مطالب
تبیین و تطبیق تحلیلی اهداف و مبانی
مقدمه
2-3-1- بررسی تطبیقی اهداف
2-3-1-1-اهداف رویکرد تفکر انتقادی و آموزش فلسفه برای کودکان
2-3-1-2- اهداف نظام تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی
2-3-1-3-تحلیل تطبیقی اهداف دو رویکرد
2-3-2- بررسی تطبیقی مبانی
2-3-2-1-مبانی هستی شناسی
2-3-2-1-1-جهان شناسی در رویکرد تفکر انتقادی
2-3-2-1-2- جهان شناسی در رویکرد تربیت اسلامی
2-3-2-1-3- مقایسه جهان شناسی در هر دو دیدگاه
2-3-2-2-مبانی انسان شناسی
2-3-2-2-1- انسان شناسی در رویکرد تفکر انتقادی
2-3-2-2-2- انسان شناسی در رویکرد تعلیم و تربیت اسلامی
2-3-2-2-3- مقایسه انسان شناسی در هر دو دیدگاه
بخش: پیشینه پژوهش
2-4-1- تحقیقات انجام شده در ایران
2-4-2- تحقیقات انجام شده در خارج از ایران
2-4-3- تمایز تحقیق پیش رو از تحقیقات انجام شده
منابع
سوالات احتمالی شما درباره تبیین نقاط اشتراک و افتراق رویکرد تفکر انتقادی و مبانی تعلیم و تربیت اسلامی
چطور میتونم فایل تبیین نقاط اشتراک و افتراق رویکرد تفکر انتقادی و مبانی تعلیم و تربیت اسلامی رو دریافت کنم؟
برای خرید و دانلود این فایل میتونید دکمه سبز رنگ خرید و دانلود فوری کلیک کنید و بلافاصله بعد از پرداخت، لینک دانلود تبیین نقاط اشتراک و افتراق رویکرد تفکر انتقادی و مبانی تعلیم و تربیت اسلامی براتون نمایش داده میشه و میتونید فایل رو دانلود کنید.
این فایل چطوری به دست من میرسه؟
بعد از خرید به صورت اتوماتیک، لینک دانلود فایل تبیین نقاط اشتراک و افتراق رویکرد تفکر انتقادی و مبانی تعلیم و تربیت اسلامی برای شما نمایش داده میشه و میتونید دانلود و استفاده کنید.
قیمت تبیین نقاط اشتراک و افتراق رویکرد تفکر انتقادی و مبانی تعلیم و تربیت اسلامی چقدر هست؟
در حال حاضر قیمت این فایل با تخفیف ویژه 41 هزار تومان هست.
چطور میتونم با پشتیبانی سایت در ارتباط باشم؟
از طریق شماره 09374433704 میتونید با پشتیبانی سایت در ارتباط باشید.
برچسب ها:
3- تحلیل تطبیقی اهداف و مبانی فلسفی رویکرد تفکر انتقادی و تربیت اسلامی حوزه های اشتراک و افتراق رویکرد آموزش تفکر انتقادی با آموزه های تربیت اسلامی در
Azar 7, 1400 AP — هدف از این پایان نامه تبیین نقاط اشتراک و افتراق رویکرد تفکر انتقادی و مبانی تعلیم و تربیت اسلامی در باب هستی شناسی و انسان شناسی می باشد.
محقق با تدقیق در حوزه اهداف و مبانی فلسفی در حیطه جهان شناسی و انسان شناسی این رویکرد و تطبیق تحلیلی آن با مبانی تربیت اسلامی به این نتیجه رسیده است که تفاوت
هدف کلی این پژوهش تبیین رویکرد تفکر انتقادی در عرصه تعلیم و تربیت و تحلیل و افتراق مبانی فلسفی رویکرد آموزش تفکر انتقادی با آموزه های تربیت اسلامی چیست؟
حوزههای اشتراک و افتراق رویکرد آموزش تفکر انتقادی با آموزههای تربیت اسلامی در حیطه مبانی و اهداف کدامند و چه نتایجی از ارزیابی رویکرد تفکرانتقادی بر مبنای
در این پژوهش نظریه انتقادی هورکهایمر و برنامه فلسفه برای کودکان بررسی میشود در مقاله تبیین شده است که ناروائز دو رویکرد تربیت منش و تربیت اخلاقی عقلانی
عنوان فایل, تبیین نقاط اشتراک و افتراق رویکرد تفکر انتقادی و مبانی تعلیم و تربیت اسلامی. تعداد صفحات, 80. فرمت فایل, docx. قیمت, 27000 تومان.
هدف کلی این پژوهش تبیین رویکرد تفکر انتقادی در عرصه تعلیم و تربیت و تحلیل و افتراق مبانی فلسفی رویکرد آموزش تفکر انتقادی با آموزه های تربیت اسلامی چیست؟
by ماهروزاده · 2013 — هدف پژوهش حاضر تبیین تفکر انتقادی در تعلیم و تربیت از دیدگاه اسلام و پساساختارگرایی و مقایسه این دو رویکرد بوده است. همچنین به سوالات پژوهش درباره ماهیت
Shahrivar 6, 1391 AP — رويكرد تلفيقي اسلام به تربيت همزمان؛ ارزشهاي عقلي و ديني، و امكان، آموزش ارزشها را سركوبگر عقلانيت، خلاقيت و تفكر انتقادي دانستهاند.
Bahman 1, 1400 AP — 1. الگوی تربیت معنوی از دیدگاه امیرالمؤمنین امام علی (علیه · 2. تبیین فلسفی تربیت معنوی کودکان سه تا شش ساله با رویکرد اسلامی · 3. بررسی مبانی
انتقادی و تربیت دینی. مؤثر. ند، بپردازد. نتیجه این پژوهش، اشتراک برخی. مؤلفه. های تفکر. انتقادی و تربیت دینی را به ویژه در بعد شناختی مورد.22 pages
جامعه آماری پژوهش حاضر را کلیه دانشجویان رشته آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی در محیطهای یادگیری الکترونیکی و دانشجویان همان رشته در دانشگاه آزاد اسلامی (آموزش
آیات انذار و تبشیر رویکردی تربیتی به آیات انذار و تبشیر [دوره 20، شماره 14، بررسی تأثیر آزاداندیشی دینی بر تفکر انتقادی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی
هم اکنون فایل با مشخصه ی تبیین نقاط اشتراک و افتراق رویکرد تفکر انتقادی و مبانی تعلیم و تربیت اسلامی وارد وب شده اید برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب
پاسخ گفته و در تبیین پاسخ آن اشاره نموده که اسلام برای کاهش تنشها همواره مسلمانان هدف تحقیق، شناسایی وجوه افتراق و اشتراک تفکر انتقادی با تعلیم و تربیت
در ذیل به نقل از « مبانی نظری سند تحول بنیادین در نظام تعلیم تربیت جمهوری اسلامی ایران » و « نگاهی دوباره به تربیت اسلامی » (باقری،1391)به شرح و تبیین ویژگی های