بررسی نظریه های آزمون و عناصر استاندارد کردن آزمون ها
این فایل با تخفیف ویژه به مبلغ 36,000 تومان میباشد که بلافاصه بعد از پرداخت میتوانید آن را دانلود کنید. تعداد صفحات بررسی نظریه های آزمون و عناصر استاندارد کردن آزمون ها 35 صفحه است. همچنین این فایل با فرمت docx قابل اجرا میباشد. برای خرید و دانلود روی دکمه زیر کلیک کنید.
تخفیف ویژه به مدت محدود فقط تا فردا پنجشنبه 29 آبان
47
هزار تومان
36
هزار تومان
پشتیبانی: 09374433704
هدف از این تحقیق بررسی نظریه های آزمون و عناصر استاندارد کردن آزمون ها می باشد.
هدف از این تحقیق بررسی نظریه های آزمون و عناصر استاندارد کردن آزمون ها می باشد.
ساختن و استاندارد کردن آزمون، عملی پیچیده و فنی بوده و مستلزم دانش و مهارت سطح بالای تخصص در همه ی زمینه های روان سنجی است. سازندگان آزمون علاوه بر داشتن صلاحیت علمی و تخصصی و دانش نظری در روان سنجی باید در مورد انواع آزمون های مختلف نیز از تجارب عملی کافی برخوردار باشد.ذکر این نکته در خور اهمیّت است که سازندگان آزمون به پیچیدگی و وقت گیر بودن این کار توجّه داشته و از کمک های تخصصی افراد متخصّص و کارآزموده در این زمینه استفاده کنند. اقدام به ساختن و استانداردکردن آزمون در هر زمینه منوط به برقراری شرایط زیر است:(1)آزمون های معتبر و استاندارد شده ی کافی در آن زمینه موجود نباشد.(2)سازندگان آزمون علاوه بر داشتن نیروی تخصصی در زمینه های مختلف روان سنجی از منابع مالی کافی برخوردار باشند.(3)آزمونی که ساخته می شود در مورد تعداد زیادی از آزمودنی ها و برای مدت نسبتاً طولانی برای هدف های راهنمایی تحصیلی و شغلی،تشخیص های بالینی و سایر مقاصد آموزشی و درمانی به کار بسته شود(پاشا-شریفی،1372).
آزمون های استاندارد شده در بوته ی تجربه و محاسبات آماری قرار می گیرند تا اعتبار، روایی، حساسیت و سایر ویژگی های آن ها به دقّت معلوم شود.نتایج این آزمون ها درجه بندی شده است، یعنی دارای نرم یا هنجارهستند. آزمون های استاندارد شده در اصل برای از بین بردن نقایص آزمون های معلّم ساخته به وجود آمده اند.فرق عمده آزمون های استاندارد شده با آزمون های معلّم ساخته این است که اولاً محتوا و هدف های بسیار کلی را اندازه می گیرند.ثانیاً دارای نرم یا هنجار هستند.به کمک این آزمون ها می توان افراد یک گروه را با گروه دیگر، دانشجویان یک دانشگاه را با دانشگاه دیگر، دانش-آموزان یک مدرسه را با مدرسه دیگر مقایسه کرد.اما این کار با کمک آزمون های معلّم ساخته منطقی نیست
برای تهیه آزمون های استاندارد شده، ابتدا زمینه مورد نظر را به دقّت تعریف می کنند، بعد تعدادی سؤال برای اندازه گیری آن می نویسند. در نوشتن سؤال-ها،که مهّم ترین بخش آزمون سازی را تشکیل می دهد، معمولاً از متخصّصان استفاده می کنند.پس از آن که سؤال ها نوشته شد، سؤال ها را طبق دستورالعملی که تهیّه کرده اند در اختیار گروه کوچکی از آزمودنی ها قرار می دهند تا پاسخ دهند. اوراق تصحیح می شوند و درجه دشواری و قدرت تشخیص تک تک سؤال ها را به دست می آورند.این عمل نشان می دهد که کدام سؤال ها باید حذف یا جای گزین شوند و کدام سؤال ها باید باقی بمانند.سؤال های باقی مانده را در یک گروه وسیع اجرا می کنند.نتایج به دست آمده درجه بندی می شود و به صورت یک جدول که اصطلاحاً نرم یا هنجار نامیده می شود در می-آید.آزمون های معلّم ساخته هیچ یک از مراحل فوق را پشت سر نمی-گذارند.خوبی یا بدی این آزمون ها به قضاوت تهیّه کننده آن ها بستگی دارد(گنجی،1385).
فهرست مطالب
2-6- تعریف آزمون 10
2-6-1- ویژگیهای اصلی یک آزمون خوب 12
2-6-2- ویژگیهای فرعی یک آزمون خوب 15
2-6-3- نظریه کلاسیک نمره واقعی 16
2-6-4- نظریه خصیصه مکنون 17
2-6-5- عناصر مورد نظر در تهیّه و استاندارد کردن آزمونها 18
منابع و مآخذ
منابع فارسی
منابع انگلیسی
سوالات احتمالی شما درباره بررسی نظریه های آزمون و عناصر استاندارد کردن آزمون ها
چطور میتونم فایل بررسی نظریه های آزمون و عناصر استاندارد کردن آزمون ها رو دریافت کنم؟
برای خرید و دانلود این فایل میتونید دکمه سبز رنگ خرید و دانلود فوری کلیک کنید و بلافاصله بعد از پرداخت، لینک دانلود بررسی نظریه های آزمون و عناصر استاندارد کردن آزمون ها براتون نمایش داده میشه و میتونید فایل رو دانلود کنید.
این فایل چطوری به دست من میرسه؟
بعد از خرید به صورت اتوماتیک، لینک دانلود فایل بررسی نظریه های آزمون و عناصر استاندارد کردن آزمون ها برای شما نمایش داده میشه و میتونید دانلود و استفاده کنید.
قیمت بررسی نظریه های آزمون و عناصر استاندارد کردن آزمون ها چقدر هست؟
در حال حاضر قیمت این فایل با تخفیف ویژه 36 هزار تومان هست.
چطور میتونم با پشتیبانی سایت در ارتباط باشم؟
از طریق شماره 09374433704 میتونید با پشتیبانی سایت در ارتباط باشید.
برچسب ها:
ساختن و استاندارد کردن آزمون، عملی پیچیده و فنی بوده و مستلزم دانش و مهارت سطح بالای تخصص در همه ی زمینه های روان سنجی است. سازندگان آزمون علاوه بر داشتن صلاحیت
بررسی نظریه های آزمون و عناصر استاندارد کردن آزمون ها. دسته بندی فایل: روانشناسی و علوم تربیتی با ما همراه باشید با موضوع بررسی نظریه های آزمون و عناصر
Farvardin 2, 1401 AP — ساختن و استاندارد کردن آزمون، عملی پیچیده و فنی بوده و مستلزم دانش و مهارت سطح بالای تخصص در همه زمینه های روان سنجی است. سازندگان آزمون علاوه
بررسی نظریه های آزمون و عناصر استاندارد کردن آزمون ها. کلمات کلیدی : دیدگاه ها و نظریه های آزمون ویژگی های اصلی یک آزمون خوب ویژگیهای فرعی یک آزمون خوب
دریافت بررسی نظریه های آزمون و عناصر استاندارد کردن آزمون ها| شناسه فایل 42083284. دیدگاه ها و نظریه های آزمون,ویژگی های اصلی یک آزمون خوب,ویژگیهای فرعی یک
دیدگاه ها و نظریه های آزمون ویژگی های اصلی یک آزمون خوب ویژگیهای فرعی یک آزمون خوب عناصر مورد نظر در استاندارد کردن آزمونها + دانلود با لینک مستقیم مشخصات…
اگر شما هم می خواهید فایل بررسی نظریه های آزمون و عناصر استاندارد کردن آزمون ها را تهیه کنید ولی رمز اینترنتی ندارید، برای دریافت آن به عابر بانک مراجعه
بررسی نظریه های آزمون و عناصر استاندارد کردن آزمون ها دانلود هدف از این تحقیق ساختن و استاندارد کردن آزمون، عملی پیچیده و فنی بوده و مستلزم دانش و مهارت
کلمات کلیدی : دیدگاه ها و نظریه های آزمون ویژگی های اصلی یک آزمون خوب ویژگیهای فرعی یک آزمون خوب عناصر مورد نظر در استاندارد کردن آزمونها. رفتن به سایت اصلی.
هدف از تحلیل آزمون بررسی تک تک سواالت و تعیین میزان استاندارد بودن یک آزمون است. آزمون های وابسته به مالک دارای یک نمره مرزی برای حد تسلط هستند به زبانی
Dey 25, 1399 AP — آزمون وسیله ای است عینی و استاندارد شده که برای اندازگیری نمونه ای از رفتار یا خصایص عناصر مورد نظر در تهیّه و استاندارد کردن آزمونها.
Farvardin 28, 1401 AP — برای مشاهده موارد مرتبط با آزمون قضاوت اخلاقی (MJT) روی عنوان آن کلیک کنید. بررسی نظریه های آزمون و عناصر استاندارد کردن آزمون ها
در آزمون های شخصیت به دنبال عناصر شناختی رفتار نیستیم بلکه در پی عناصر غیر شناختی از آزمون ها برای انفرادی کردن آموزش، راهنمایی دانشجویان، تشخیص علل عقب
دسته ای از این آزمونها ، تواناییهای شناختی افراد را می سنجد و تعدادی دیگر تواناییهای اجرای آزمون و ارزشیابی از آموخته های دانش آموزان تنها به پایان دوره
آماده کردن فرم نهایی آزمون و مستند کردن شواهد فنی و علمی آن طبقه بندی آزمون ها از لحاظ آزمونهای استاندارد در برابر آزمون های معلم ساخته.
خواندن کتاب ، گوش دادن به یک سخنرانی ، زمین خوردن کودک و فکر کردن در باره یک مطلب نظریه های شناختی یادگیری بینشی، پردازش باال های اساسی گرفتن آزمون.
2 days ago — ﭼـﻪ ﮐﺴـﯽ ﮔﻔﺘـﻪ آزﻣـﻮن ﻫـﺎ در رواﻧﺸﻨﺎﺳـﯽ ﮐـﺎر ﻣـﻦ ﺗﺤـﺖ ﺣﻤـﺎﯾﺖ وﯾـﮋه آزﻣـﻮن ﻫـﺎ ﺑﺮرﺳﯽ ﻧﻈﺮﯾﻪ ﻫﺎی آزﻣﻮن و ﻋﻨﺎﺻﺮ اﺳﺘﺎﻧﺪارد ﮐﺮدن آزﻣﻮن ﻫﺎ -9.
آزمایشگاه های مرتبط ISIRI 7325 کنترل ابعادی، گسیختگی، جریان سیال - شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی.
Ordibehesht 5, 1401 AP — بررسی نظریه های فرسودگی در زندگی زناشویی و عناصر دلزدگی از آن | 3345 بررسی نظریه های آزمون و عناصر استاندارد کردن آزمون ها