بررسی رویکردهای انگیزشی و نظریه های یادگیری در آموزش ریاضی

بررسی رویکردهای انگیزشی و نظریه های یادگیری در آموزش ریاضی

این فایل با تخفیف ویژه به مبلغ 42,000 تومان می‌باشد که بلافاصه بعد از پرداخت میتوانید آن را دانلود کنید. تعداد صفحات بررسی رویکردهای انگیزشی و نظریه های یادگیری در آموزش ریاضی 44 صفحه است. همچنین این فایل با فرمت docx قابل اجرا می‌باشد. برای خرید و دانلود روی دکمه زیر کلیک کنید.

تخفیف ویژه به مدت محدود فقط تا فردا پنج‌شنبه 29 آبان


55 هزار تومان 42 هزار تومان

پشتیبانی: 09374433704


هدف از این تحقیق بررسی رویکردهای انگیزشی و نظریه های یادگیری در آموزش ریاضی می باشد.

هدف از این تحقیق بررسی رویکردهای انگیزشی و نظریه های یادگیری در آموزش ریاضی می باشد.

 

 


در بسیاری از مواقع معلمان از بی‌علاقگی بعضی از شاگردان نسبت به مطالب درسی شکایت می‌کنند آن‌ها معتقدند بعضی از دانش‌آموزان فقط وقت تلف می‌کنند یا به آسانی از هر چیز نا امید می‌شوند. عده‌ای از آن‌ها برای خواندن مطالب و درک اندیشه‌های تحصیلی آمادگی ندارند، موضوعی که برخی از دانش‌آموزان را به هیجان می‌آورد، برای برخی دیگر ملال انگیز است، و به طور کلی آن‌ها به تفاوت‌های فردی دانش‌آموزان اشاره می‌کنند. که تفاوت‌های فردی در مسائل مختلف همچون هوش و استعداد، آمادگی قبلی، موقعیت‌های خانوادگی و انگیزش و نیازهاست.

 

 

     جهت ایجاد انگیزش در دانش‌آموزان و برطرف نمودن بی‌علاقگی آن‌ها باید ابتدا علل و موجبات بی‌علاقگی در آن‌ها را جستجو کرد ولی از آنجاییکه انسان موجودی بسیار پیچیده است علل و عوامل متعددی موجب بی‌علاقگی او نسبت به امور مختلف می‌شود و این عوامل در افراد مختلف متفاوت است و پیدا کردن این علل و عوامل کاری بس دشوار است.  انگیزش در یادگیری عامل بسیار مهمی است، چه بسا دانش‌آموزانی باهوش و استعداد فراوان به علت بی‌علاقگی، استفاده کافی از هوش و موقعیت زمانی را نمی‌برد و انرژیشان به هدر می‌رود.

 

 


     مطالعات انجام شده حاکی از این است که عوامل متفاوتی در بی‌انگیزگی دانش‌آموزان نسبت به تحصیل و فراگیری وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به ضعف جسمانی فراگیر موقع یادگیری، برنامه‌ریزی‌های غلط، تکنیک‌های نادرست آموزشی، بی‌انگیزگی خود معلم در هنگام تدریس و ایجاد تبعیض بین دانش‌آموزان اشاره کرد. هر یک از این‌ها می‌تواند در ایجاد دلسردی و بی‌علاقگی دانش‌آموزان مؤثر باشد. مشکل در یادگیری ریاضی ممکن است ناشی از مشکل در انگیزش ریاضی باشد که یکی از ابعاد انگیزش تحصیلی است پژوهش‌های مختلف نشان می‌دهد که انگیزش ریاضی بر عملکرد ریاضی دانش‌آموزان تأثیر دارد.  سبک مدیریت کلاس  یکی از متغیرهایی است که می‌تواند نقش مهمی در انگیزش و پیشرفت ریاضی داشته باشد. سبک مدیریت کلاس عبارت است از کلیه تلاش‌های معلم برای سرپرستی فعالیت‌های کلاس که شامل تعاملات اجتماعی، رفتار دانش‌آموزان و یادگیری است (مارتین  و بالدوین ، 1998).

 

 

 

 

 

فهرست مطالب
1-2 مقدمه    30
2-2 آموزش ریاضی    30
3-2 انگیزش چیست؟    34
4-2 فنون ایجاد انگیزش در یادگیرندگان    37
5-2 رویکردهای مختلف انگیزشی    38
1-5-2 رویکرد رفتاری    38
2-5-2 رویکرد شناختی    38
3-5-2 رویکرد انسان‌گرایی    38
4-5-2 رویکرد اجتماعی- فرهنگی    39
6-2 تأثیر انگیزش در یادگیری    39
7-2 یادگیری چیست؟    40
7-2-1 نظریه های یادگیری    44
8-2 دانش مفهومی    44
8-2-1 دانش ریاضی برای تدریس    46
8-2-2 اهميت دانش معلمان در آموزش مناسب    47
9-2 باورهای معلمان ریاضی    49

پیشینه تحقیق
 تحقیقات انجام شده خارجی
تحقیقات انجام شده داخلی
منابع و مآخذ
منابع فارسی    
منابع انگلیسی


سوالات احتمالی شما درباره بررسی رویکردهای انگیزشی و نظریه های یادگیری در آموزش ریاضی


چطور میتونم فایل بررسی رویکردهای انگیزشی و نظریه های یادگیری در آموزش ریاضی رو دریافت کنم؟

برای خرید و دانلود این فایل میتونید دکمه سبز رنگ خرید و دانلود فوری کلیک کنید و بلافاصله بعد از پرداخت، لینک دانلود بررسی رویکردهای انگیزشی و نظریه های یادگیری در آموزش ریاضی براتون نمایش داده میشه و میتونید فایل رو دانلود کنید.

این فایل چطوری به دست من میرسه؟

بعد از خرید به صورت اتوماتیک، لینک دانلود فایل بررسی رویکردهای انگیزشی و نظریه های یادگیری در آموزش ریاضی برای شما نمایش داده میشه و میتونید دانلود و استفاده کنید.

قیمت بررسی رویکردهای انگیزشی و نظریه های یادگیری در آموزش ریاضی چقدر هست؟

در حال حاضر قیمت این فایل با تخفیف ویژه 42 هزار تومان هست.

چطور میتونم با پشتیبانی سایت در ارتباط باشم؟

از طریق شماره 09374433704 میتونید با پشتیبانی سایت در ارتباط باشید.

برچسب ها:



هدف از این تحقیق بررسی رویکردهای انگیزشی و نظریه های یادگیری در آموزش ریاضی می باشد. در بسیاری از مواقع معلمان از بی‌علاقگی بعضی از شاگردان نسبت به مطالب درسی 

اثربخشی آموزش نظریه سوپر بر انگیزش تحصیلی دانش آموزان دختر پایه اول متوسطه بررسی تاثیر الگوی طراحی آموزشی انگیزشی کلر بر یادگیری و انگیزش پیشرفت تحصیلی 

by لياقت دار محمد‌جواد — هدف از پژوهش حاضر، بررسي تاثير روش هاي نوين آموزش هندسه بر مبناي نظريه ون هيلي بر انگيزش دانش آموزان دبيرستاني بود. بدين منظور يک کلاس دوم رياضي و يک کلاس 

docxروانشناسی و علوم تربیتی+دانلود با لینک مستقیم44 هدف از این تحقیق بررسی رویکردهای انگیزشی و نظریه های یادگیری در آموزش ریاضی می باشد.

طراحی آموزشی درس ریاضی بر اساس رویکرد منطقی و بررسی نقش آن در تفکر انتقادی، عملکرد تحصیلی ( پیشرفت درسی) و انگیزش تحصیلی دانش آموزان دختر پایه ی پنجم ابتدایی.

حوزه های تخصصی: حوزه‌های تخصصی روانشناسی روانشناسی انگیزش انگیزش در تعلیم و تربیت · دریافت مقاله تعداد دانلود : ۸۰۳. آرشیو. آرشیو شماره ها 

یادگیری (به عربی: تعلم ) کارکردی است که با آن، دانش، رفتارها، توانمندی‌ها یا از روان‌شناسی تربیتی، عصب روانشناسی، تئوری آموزش و علوم پرورشی می‌باشد.

نتایج جستجو برای: نظریه های یادگیری ریاضی ژورنال: فناوری آموزش 2011 و همچنین طبق رویکرد شناختی- اجتماعی، نقش خودپنداره ریاضی، انگیزش یادگیری، عملکرد 

Khordad 6, 1401 AP — ماهیت یادگیری خودتنظیمی و بررسی مولفه های خودتنظیمی بررسی رویکردهای انگیزشی و نظریه های یادگیری در آموزش ریاضی.

نظریه‌های شناختی شامل نظریه گشتالت، آزوبل و بندورا است. صاحبنظران این رویکرد، یادگیری را ناشی از شناخت، ادراک و بصیرت می‌دانند. بدین‌صورت که آموخته‌های جدید 

کلیدواژه های هم استفاده: پیشرفت تحصیلی, عملکرد تحصیلی, سبک های تفکر, باورهای معرفت شناختی, تفکر تاملی, رویکردهای تدریس, یادگیری الکترونیکی, یادگیری سیار, 

Azar 24, 1399 AP — در رویکرد شناختی انگیزش، باور بر این است که اندیشه های فرد سرچشمه انگیزش او هستند. همچنین شناخت گرایان معتقدند که رفتارها توسط هدف ها، نقشه 

اين مقاله به بررسي رويكردهاي مختلف انگيزشي و ارتباط برخي از آنها را با ساير جنبه هاي زندگي خواهد پرداخت و در نهايت به فنوني براي ايجاد انگيزش در دانش آموزان 

by خدایی · 2021 — ﻫﺪف ﺗﺤﻘﯿﻖ ﺣﺎﺿﺮ، ﺗﺒﯿﯿﻦ ﻣﻮﻟﻔﻪ ﻫﺎي ﺗﺪرﯾﺲ اﺛﺮﺑﺨﺶ رﯾﺎﺿﯽ در دوره ﻣﺘﻮﺳﻄﻪ ﺑﻮد. ﮐﻪ ﻣﺮﯾﻮط ﺑﻪ ﻓﺎﮐﺘﻮرﻫﺎي اﻧﮕﯿﺰﺷﯽ و آﻣﺎدﮔﯽ ﺑﺮاي ﯾﺎدﮔﯿﺮي درس رﯾﺎﺿﯽ ﺑﺎ 

کار با دســت ورزی های مجازی، به عنوان ابزارهایی در آموزش ریاضی، بررســی کرده است. پیشنهاد می شود يادگیری بر اساس تجارب شخصی و شرکت فعال فراگیر در فرآيند 

بررسی رویکردهای انگیزشی و نظریه های یادگیری در آموزش ریاضی روانشناسی و علوم تربیتی. بررسی رویکردهای انگیزشی و نظریه های یادگیری در آموزش ریاضی روانشناسی و 

بررسی انگیزش زبان دوم دانشجویان مقطع کارشناسی از دیدگاه نظریه «نظام خود انگیزشی زبان و روش‌های تدریس در دوره‌های یادگیری الکترونیکی با نظریه‌های یادگیری.

پیشینه تحقیق عملکرد ریاضی و عوامل موثر برآن و انگیزش تحصیلی و رویکردهای آن ، توانایی گروه دوم از روان شناسان که در زمینه های یادگیری و آموزش فعال هستند، 

کتاب الکترونیکی «رویکردهای فلسفی آموزش ریاضی بر یادگیری ریاضی» نوشتهٔ هاجر کرمی بروجنی در از مهم‌ترین نظریه‌های یادگیری، رفتارگرایی و ساخت‌گرایی است.