مدل ها و نظریه های روانشناسی در مورد پرخاشگری

مدل ها و نظریه های روانشناسی در مورد پرخاشگری

این فایل با تخفیف ویژه به مبلغ 48,000 تومان می‌باشد که بلافاصه بعد از پرداخت میتوانید آن را دانلود کنید. تعداد صفحات مدل ها و نظریه های روانشناسی در مورد پرخاشگری 46 صفحه است. همچنین این فایل با فرمت docx قابل اجرا می‌باشد. برای خرید و دانلود روی دکمه زیر کلیک کنید.

تخفیف ویژه به مدت محدود فقط تا فردا پنج‌شنبه 29 آبان


63 هزار تومان 48 هزار تومان

پشتیبانی: 09374433704


هدف از تحقیق پایان نامه بررسی مدل ها و نظریه های روانشناسی در مورد پرخاشگری می باشد.

هدف از تحقیق پایان نامه بررسی مدل ها و نظریه های روانشناسی در مورد پرخاشگری می باشد.

 

 


مدل دو مولفه اي زيلمن، تعامل هيجان (برانگيختگي) و شناخت را در شکل گيري رفتار پرخاشگرانه مورد توجه قرار مي دهد. افکار مي توانند ما را به ارزيابي وقايع هيجاني و برانگيزاننده هدايت کنند و بدين وسيله بر چگونگي عکس العمل ما در مورد آن وقايع تاثير بگذارند. نتايج مطالعات زيلمن و ساير محققين نشان مي دهند زماني که افراد شديدا برانگيخته هستند، توانايي آنان براي کسب اطلاعات پيچيده در مورد ديگران و درک علل و هدف کارهاي آنان کاهش يافته و در نتيجه با ديگران به صورت تکانشي برخورد مي کنند. خلاصه آنکه پرخاشگري شکلي از رفتارهاي ضد اجتماعي است که تحت تاثير فعل و انفعالات بين هيجان و شناخت قرار دارد. به عبارت ديگر تفکر بر روي احساس تاثير مي-گذارد و آنچه که فرد احساس مي کند، بر روي طرز تفکر تاثير مي گذارد و اين الگوي پيچيده افکار و هيجانات است که درجه پرخاشگري عليه ديگران را مشخص مي کند (بارون  و بيرن ، 1994).

 

 

 

 

 

در طي دوره گذار از دوره کودکي به نوجواني تغييرات مهمي در رفتار پرخاشگرانه ايجاد مي شود. تغيير عمده و نگران کننده اين است که پرخاشگري نوجوانان و جوانان معمولا به جراحت و در مواردي به مرگ منجر مي شود. اين تغيير تا حدي ناشي از افزايش قدرت جسماني در دوره نوجواني و بلوغ جنسي است. همچنين ممکن است به علت افزايش استفاده از انواع اسلحه در مواقع درگيري باشد. دومين تغيير اين است که نوجوانان به هنگام درگيري به گروه هاي مخرب روي مي آورند. سومين تغيير مربوط به اين است که عده اي از نوجوانان سرانجام با يک چهره صاحب قدرت مانند معلم، مدير مدرسه يا والدين درگير مي شوند و آن زمان ميزان درگيري والدين- کودک افزايش مي يابد. چهارم اينکه دوره نوجواني با افزايش درگيري بين جنسي مشخص مي شود. اين درگيري بين جنسي در دوره کودکي (زماني که کودکان آشنايي کمي با جنسيت شان دارند) کمتر مشاهده مي شود (هنسي و گويرين، 2002؛ مترجم توزنده جاني، 1384).

 

 

 

 


اگرچه در جريان رشد، پرخاشگري تغيير مي يابد و از موقعيتي به موقعيت ديگر دگرگون مي شود، اما کودکان از لحاظ تداوم رفتارهاي پرخاشگرانه در طول زمان با همديگر تفاوت دارند. بسياري از کودکاني که مبتلا به اختلالات شديدي هستند در زندگي آينده خود نيز از آن خلاصي نمي يابند (نلسون و ايزرائيل، مترجم طوسي، 1371). برخي از مطالعات ديگر نشان داده است که ثبات پرخاشگري دخترها در طول زمان کمتر از پسران مي باشد، اما در عين حال ساير مطالعات چنين چيزي نشان نداده اند. تخمين زده مي شود 30 درصد کودکان و نوجوانان دائما درگير رفتارهاي پرخطر بوده و 35 درصد ديگر هر از گاهي درگير چنين مسائلي مي شوند (هنسي و گويرين، 2002؛ مترجم توزنده جاني، 1384).

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

تعریف نظری نظریه های پرخاشگری

تعریف عملیاتی نظریه های پرخاشگری

2-6-پرخاشگري    4
2-6-1-تعريف پرخاشگري    7
2-6-2-انواع پرخاشگري    7
2-6-2-1نظريه هاي پرخاشگري    9
2-6-2-1-1-نظريه فرديت زدايي پرخاشگري زيمباردو    9
2-6-2-1-2-نظريه انسانيت زدايي- پرخاشگري فشباخ    10
2-6-2-1-3-نظريه انتقال برانگيختگي    10
2-6-2-1-4-نظريه درونگرايي- برونگرايي آيزنک    11
2-6-2-1-5-مدل شرمساري- پرخاشگري تانگني    11
2-6-2-1-6-مدل پرخاشگري- پرخاشگري    12
2-6-2-1-7-رفتار پرخاشگرانه در مراحل رشد کودکي و نوجواني    12
2-6-3-عوامل خطر ساز پرخاشگري    14
2-6-3-1-عوامل خطرساز موثر در پرخاشگري از جانب کودک    15
2-6-4-عوامل خطرساز موثر در پرخاشگري از جانب والدين    16
2-6-4-1-اسنادهاي نادرست والدين به عنوان عامل خطر ساز پرخاشگري    16
2-6-4-2-ويژگي هاي فردي والدين به عنوان عامل خطرساز در پرخاشگري    17
2-6-5-روابط پدر – مادر به عنوان عامل خطر ساز در پرخاشگري    19
2-6-5-1-تعامل والدين- کودک به عنوان عامل خطرساز در پرخاشگري    20
2-6-5-2-ساير تعاملات اجتماعي والدين به عنوان عامل خطرساز در پرخاشگري    22
2-6-6-مداخلات در زمينه پرخاشگري    23
2-6-6-1-روان تحليلگري    24
2-6-6-2-رويکرد عقلاني-عاطفي-رفتاري    25
2-6-6-3-رويکرد شناختي-رفتاري    26
2-6-6-4-ديدگاه يادگيري اجتماعي    28
پيشينه پژوهشي    29

منابع و مآخذ
منابع فارسی    
منابع انگلیسی


سوالات احتمالی شما درباره مدل ها و نظریه های روانشناسی در مورد پرخاشگری


چطور میتونم فایل مدل ها و نظریه های روانشناسی در مورد پرخاشگری رو دریافت کنم؟

برای خرید و دانلود این فایل میتونید دکمه سبز رنگ خرید و دانلود فوری کلیک کنید و بلافاصله بعد از پرداخت، لینک دانلود مدل ها و نظریه های روانشناسی در مورد پرخاشگری براتون نمایش داده میشه و میتونید فایل رو دانلود کنید.

این فایل چطوری به دست من میرسه؟

بعد از خرید به صورت اتوماتیک، لینک دانلود فایل مدل ها و نظریه های روانشناسی در مورد پرخاشگری برای شما نمایش داده میشه و میتونید دانلود و استفاده کنید.

قیمت مدل ها و نظریه های روانشناسی در مورد پرخاشگری چقدر هست؟

در حال حاضر قیمت این فایل با تخفیف ویژه 48 هزار تومان هست.

چطور میتونم با پشتیبانی سایت در ارتباط باشم؟

از طریق شماره 09374433704 میتونید با پشتیبانی سایت در ارتباط باشید.

برچسب ها:



مدل دو مولفه ای زیلمن، تعامل هیجان و شناخت را در شکل گیری رفتار پرخاشگرانه مورد توجه قرار می دهد. افکار می توانند ما را به ارزیابی وقایع هیجانی و برانگیزاننده 

Esfand 9, 1399 AP — هدف از تحقیق پایان نامه بررسی مدل ها و نظریه های روانشناسی در مورد پرخاشگری می باشد. مدل دو مولفه ای زیلمن، تعامل هیجان (برانگیختگی) و شناخت 

ﻫﺪف از ﺗﺤﻘﯿﻖ ﭘﺎﯾﺎن ﻧﺎﻣﻪ ﺑﺮرﺳﯽ ﻣﺪل ﻫﺎ و ﻧﻈﺮﯾﻪ ﻫﺎی رواﻧﺸﻨﺎﺳﯽ در ﻣﻮرد ﭘﺮﺧﺎﺷﮕﺮی ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ. ﻣﺪل دو ﻣﻮﻟﻔﻪ ای زﯾﻠﻤﻦ، ﺗﻌﺎﻣﻞ ﻫﯿﺠﺎن (ﺑﺮاﻧﮕﯿﺨﺘﮕﯽ) و ﺷﻨﺎﺧﺖ را در ﺷﮑﻞ ﮔﯿﺮی 

خشونت رفتاری است که مثل سایر فعالیت ها اکتساب و حفظ می شود. از نظر این دیدگاه خشونت فردی ریشه در عواملی چون تجربه گذشته فرد پرخاشگر، یادگیری و طیف وسیعی از 

دیدگاه انگیزشی:بر طبق نظریه پردازان انگیزش ، ناکامی یک علت اساسی پرخاشگری است که حالتی از انگیختگی در شخص به وجود می آورد که در حضور قرینه ها مناسب ظاهر می گردد 

اشکال خشم این است که اگر چه بخشی از زندگی است ولی ما را از رسیدن به اهداف خود باز می‌دارد و علت این که افراد در مورد خشم دچار تعارض و تضاد هستند همین نکته است 

مدل ها و نظریه های روانشناسی در مورد پرخاشگری. هدف از تحقیق پایان نامه بررسی می باشد. مشخصات فایل تعداد صفحات46حجم334/801 کیلوبایت فرمت فایل اصلیdocx

نظریات بسیاری درباره علل پرخاشگری مطرح شده است. مهم ترین این نظریات به رویکردهای روانکاوی، رفتاری، شناختی، زیستی و اتیولوژیک مربوط هستند. نظریه فروید درباره 

ارائه يک تعريف جامع براي پرخاشگري که مورد قبول همگان باشد امکان پذير نيست نظريه معتقد است که انسان ها با مجموعه اي از انگيزه هاي پرخاشگري و پاسخ هاي خشن 

در ادبیات روان‌شناسی اجتماعی و جامعه‌شناسی کجرفتاری همانطور که لوک به نظر می‌رسد ارائه یک تعریف برای اصطلاح پرخاشگری که مورد قبول همگان باشد امکان پذیر 

دانلود رایگان متن کامل مقاله علمی پژوهشی سيري در مفاهيم و نظريه هاي خشونت، پرخاش و پرخاشگري به منظور ساخت و ارايه يك مدل علي- توصيفي خشونت در ورزش.

by محسنی · 2009 — واژگان کلیدی: ورزش، خشونت، پرخاشگری، روانشناسی اجتماعی، نظریههای خشونت، در هر مورد، هدف از رفتار آسیب رساندن به دیگری/ دیگران، یعنی تحمیل درد و رنج به 

Bahman 26, 1396 AP — روان شناسان در مورد تعریف پرخاشگری با هم توافق ندارند. پرخاشگری، ‌این نظریه معتقد است که انسان ها با مجموعه ای از انگیزه های پرخاشگری و 

پَرخاشگَری، در روانشناسی و دیگر علوم رفتاری و اجتماعی، به معنی رفتاری است که منجر به آزار و درد می‌شود. پرخاشگری رفتاری است که به قصد آسیب رساندن به فرد 

Khordad 10, 1400 AP — در نظریه های جدید به علل و شرایط پرخاشگری انسان نیز توجه شده است. در مدل پردازش اطلاعات اجتماعی- شناختی (دادج و کرایک، 1990؛ دادج و کويی[3]، 

نظریه ناکامی ـ پرخاشگری این فرضیه براي اولین بار در سال ۱۹۳۹ توسط گروهی از نظیر مازلو ۱۹۴۱، آذین ۱۹۶۶، باس ۱۹۶۱ و دیگران در این مورد تحقیق کردهاند.

رفتارهایی نظیر پخش شایعات زشت در مورد دیگری، طرد عمدی یک فرد از گروه، اسم گذاری و مسخره کردن دیگران نیز در زمره رفتارهای پرخاشگرانه قلمداد می شوند. اکثر کودکان