ماهیت خودپنداره تحصیلی و نقش آن در پیشرفت تحصیلی

ماهیت خودپنداره تحصیلی و نقش آن در پیشرفت تحصیلی

این فایل با تخفیف ویژه به مبلغ 42,000 تومان می‌باشد که بلافاصه بعد از پرداخت میتوانید آن را دانلود کنید. تعداد صفحات ماهیت خودپنداره تحصیلی و نقش آن در پیشرفت تحصیلی 51 صفحه است. همچنین این فایل با فرمت docx قابل اجرا می‌باشد. برای خرید و دانلود روی دکمه زیر کلیک کنید.

تخفیف ویژه به مدت محدود فقط تا فردا پنج‌شنبه 29 آبان


55 هزار تومان 42 هزار تومان

پشتیبانی: 09374433704


هدف از این تحقیق پایان نامه ماهیت خودپنداره تحصیلی و نقش آن در پیشرفت تحصیلی می باشد.

هدف از این تحقیق پایان نامه ماهیت خودپنداره تحصیلی و نقش آن در پیشرفت تحصیلی می باشد.

 

 


شاولسون  و همکاران الگویی چندبعدی و سلسه مراتبی را از پنداره کلی مطرح کردند. در این الگو خودپنداره کلی به دو خودپنداره تحصیلی و غیرتحصیلی تقسیم می شود که خودپنداره تحصیلی شامل خودپنداره ریاضی، زبان و دروس مختلف دیگر است در حالیکه خودپنداره غیرتحصیلی خودپنداره را که توسط پژوهش های متوالی حمایت شده است جدا می سازد.پژوهش ها نشانگر ارتباط میان خودپنداره تحصیلی و پیشرفت تحصیلی ماست. مارش(1993)با مرور مطالعات مشخص کرد که پیشرفت تحصیلی دارای همبستگی معناداری با خودپنداره تحصیلی می باشد. شالویک  (1977) مطرح می دارد که در ادبیات پژوهشی، خودپنداره تحصیلی آثار گسترده ای را بر نتایج تحصیلی نشان داده است.

 

 


باید توجه کرد که به نظر می رسد خودپنداره تحصیلی، ارتباطی دو جانبه با پیشرفت تحصیلی دارد. موفقیت تحصیلی قبلی می تواند بر خودپنداره فرد موثرباشد و خودپنداره تحصیلی او نیز می تواند بر پیشرفت آتی اثرگذارد. بنابراین ممکن است استفاده از آموزش موثر بر پیشرفت تحصیلی، بتواند خودپنداره تحصیلی دانش آموز را که عامل انگیزشی مهمی در یادگیری های بعدی اوست بهبود بخشد. کرافورد و همکاران(1978) معتقدند که تدریس موفق، می تواند به ایجاد خودپنداره مثبت تحصیلی در افراد منجر شود. 

 

 


امروزه،‌ سرچشمه ي مهم ترين و رايج ترين اشكال ها و اختلال هاي رفتاري را در خود دانسته اند. نگره هاي دريافت ،‌خود ،‌گوياي آن است كه دريافت افراد از خود تأثير ديگر متغيرهاي تعيين كننده ي كاركردهاي آينده را ميانجي گري مي كند و پيش بيني كننده ئي توان مند براي پيش رفت تحصيلي است. بنابراين ، آموزش و پرورش بايد يكي از مهم ترين مسائل پيش رو را بررسي چند و چون ،‌خود در دانش آموزان بداند. پژوهش ها نشان داده است كه نوجواناني كه  براي خود ارزش و اعتبار بيش تري قائل هستند در رويارويي با ديگران موفق تر اند  و اگر خود را فردي ضعيف بدانند ، خيلي زود دست از تلاش برمي دارند. درباره ي رابطه ي خودپنداره و پيشرفت تحصيلي در ادبيات روان شناختي بسيار بحث شده است و به نظر مي رسد  كه خوب بودن در مدرسه خودپندار هاي مثبت دانش آموزان را پرورش مي دهد و داشتن خودپنداره ي مثبت نيز به كاركرد بهتر در فعاليت هاي آموزشي مي انجامد. 

 

 


از سوي ديگر هم سو با يافته هاي مارش ( مارس،1991 و يونگ 1997) . پيشرفت تحصيلي بيش تر با خودپنداره ي تحصيلي هم  بستگي دارد تا با خودپنداره ي كلي و غير تحصيلي  هانس فورد و هاتي (برگرفته از يونگ فيلد و كارباتي ، بن ، 1991 ،ترجمه حسین پور ،1389) نيز در بررسي خود نشان داده اند خود پنداره ي تحصيلي  با پيش رفت تحصيلي 40 درصد هم بستگي دارد ؛‌در حالي كه اين هم بستگي با خود پنداره ي كلي 20 درصد است . به نظر مي رسد دانش آموزاني كه از خودپنداره ي كلي مثبت برخورداراند ،‌ خود را در زمينه هاي تحصيلي توان مند مي بينند ؛ اما خود را فقط با ارزش تحصيلي ارزيابي نمي كنند. دانش آموزاني گرايش رياضي – فيزيك چنين رفتاري دارند ؛‌در حالي كه دانش آموزان علوم انساني تلاش مي كنند خود را با ارزش تحصيلي و رياضي ارزيابي كنند و از اين رو خود پنداره ي تحصيلي و خودپنداره ي رياضي براي آنها مهم تر است و از آن جا كه خودپنداره ي رياضي در اين گروه ضعيف است ،‌انتظار پيشرفت تحصيلي بالايي نيز از آنان نمي رود. 

 

 


فهرست مطالب
تعریف نظری
تعریف عملیاتی
مقدمه
2-13خود پنداره
2-14نقش اسناد در خود پنداره تحصيلي
2-15خودپنداره تحصيلي
ارتباط خودپنداره تحصيلي با پيشرفت تحصيلي 
پیشینه تحقیق
 تحقیقات انجام شده خارجی
تحقیقات انجام شده داخلی

منابع و مآخذ
منابع فارسی    
منابع انگلیسی


سوالات احتمالی شما درباره ماهیت خودپنداره تحصیلی و نقش آن در پیشرفت تحصیلی


چطور میتونم فایل ماهیت خودپنداره تحصیلی و نقش آن در پیشرفت تحصیلی رو دریافت کنم؟

برای خرید و دانلود این فایل میتونید دکمه سبز رنگ خرید و دانلود فوری کلیک کنید و بلافاصله بعد از پرداخت، لینک دانلود ماهیت خودپنداره تحصیلی و نقش آن در پیشرفت تحصیلی براتون نمایش داده میشه و میتونید فایل رو دانلود کنید.

این فایل چطوری به دست من میرسه؟

بعد از خرید به صورت اتوماتیک، لینک دانلود فایل ماهیت خودپنداره تحصیلی و نقش آن در پیشرفت تحصیلی برای شما نمایش داده میشه و میتونید دانلود و استفاده کنید.

قیمت ماهیت خودپنداره تحصیلی و نقش آن در پیشرفت تحصیلی چقدر هست؟

در حال حاضر قیمت این فایل با تخفیف ویژه 42 هزار تومان هست.

چطور میتونم با پشتیبانی سایت در ارتباط باشم؟

از طریق شماره 09374433704 میتونید با پشتیبانی سایت در ارتباط باشید.

برچسب ها:



هدف از این تحقیق پایان نامه ماهیت خودپنداره تحصیلی و نقش آن در پیشرفت تحصیلی می باشد. شاولسون و همکاران الگویی چندبعدی و سلسه مراتبی را از پنداره کلی مطرح 

ماهیت خودپنداره تحصیلی و نقش آن در پیشرفت تحصیلی|42082918|laboratory|تعریف خودپنداره تحصیلی,خودپنداره تحصیلی دانش اموزان,اهمیت خودپنداره تحصیلی,خودپنداره 

هدف از این تحقیق پایان نامه ماهیت خودپنداره تحصیلی و نقش آن در پیشرفت تحصیلی می باشد. شاولسون و همکاران الگویی چندبعدی و سلسه مراتبی را از پنداره کلی مطرح کردند 

هدف از این تحقیق پایان نامه ماهیت خودپنداره تحصیلی و نقش آن در پیشرفت تحصیلی می باشد. شاولسون و همکاران الگویی چندبعدی و سلسه مراتبی را از پنداره کلی مطرح 

همچنين عواملي مانند آمادگي دانش آموز , استعداد , هوش عمومي انگيزه , نياز به پيشرفت و خود پنداره را به عنوان عوامل دروني مطرح كرد . يكي از مهمترين عوامل دروني 

ارشد: بررسی رابطه شیوه های فرزند پروری والدین و خودپنداره تحصیلی با پیشرفت تحصیلی خانواده‌ها نقش به سزایی در موفقیت و شكست تحصیلی فرزندان خود دارند.

Esfand 29, 1400 AP — - خانواده: خانواده یک واحد اجتماعی است که بیشترین تأثیر را بر رشد فرزند دارد. والدین از طریق ارائه ی الگو، معیارها و پاداش ها در رشد شناختی و 

by زاهد بابلان · 2017 — همچنین خودپندارة تحصیلی بهطور مستقیم بر اشتیاق تحصیلی (347/0= β) تأثیر جدی مانند پیشرفت نکردن در مدرسه، تمایل به رفتارهای انحرافی و خطر ترک تحصیل را در 

Esfand 13, 1400 AP — مهمترین مشخصه ی خودپنداره ی تحصیلی هم در حوزه های عمومی و هم محتوایی حالتی است که ماهیت خودپنداره تحصیلی و نقش آن در پیشرفت تحصیلی 

تاثیر خودپنداره بر انگیزه پیشرفت تحصیلی با میانجی گری خلاقیت دانش آموزان مدارس پسرانه خویشتن پنداری به مفهوم برداشتی است که فرد نسبت به ماهیت فیزیکی و 

کلمات کلیدی: خودپنداره، خودپنداره تحصیلی. مقدمه. »خود« عبارت است از مجموعه نظرات فرد خودپنداره تا حدود زیادی توسط ماهیت روابط فرد با دیگران شکل میگیرد.

by پورطالب · 2018 — ﺧﻮدﭘﻨﺪاره ﺗﺤﺼﻴﻠﻲ ﺑﻪ ﻃﻮر ﻗﺎﺑﻞ ﺗﻮﺟﻬﻲ ﺑﺎ ﭘﻴﺸﺮﻓﺖ ﺗﺤﺼﻴﻠﻲ. ﻣﺮﺗﺒﻂ اﺳﺖ(ﻫﺎﺗﻲ ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﻫﺪف و ﻣﺎﻫﻴﺖ، اﻳﻦ ﭘﮋوﻫﺶ از ﻧﻮع ﭘﮋوﻫﺶ ﻫﺎي ﻫﻤﺒﺴﺘﮕﻲ ﻣﻲ ﺑﺎﺷﺪ. ﺟﺎﻣﻌﻪ و ﻧﻤﻮﻧﻪ.

Ordibehesht 9, 1401 AP — ﭘﻴﺸﺮﻓﺖ ﺗﺤﺼﻴﻠﻲ راﺑﻄﻪ دارد (ﻣﺎرش، 1990) و ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﻳﮏ ﺳﺎزه ﻣﻬﻢ روان ﺷﻨﺎﺳﻲ ﺷﻨﺎﺧﺘﻪ ﻣﺎﻫﯿﺖ ﺧﻮدﭘﻨﺪاره ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ و ﻧﻘﺶ آن در ﭘﯿﺸﺮﻓﺖ ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ | docx -8.

با پیشرفت تحصیلی. هدف از این نوشتار تحقیق در مورد خودپنداره تحصیلی می باشد. ماهیت خودپنداره تحصیلی و نقش آن در پیشرفت تحصیلی تعریف خودپنداره تحصیلی 

by B Ebrahimi · 2019 — نوجوان عدم پیشرفت تحصیلی در زمینه ی خواندن، بیان نوشتاری. یا ریاضیات در شخصیت خود می داند و ماهیت خودپنداره را این گونه تعریف.

داﻧﻠﻮد ادﺑﯿﺎت ﻧﻈﺮی و ﭘﯿﺸﯿﻨﻪ ﺗﺠﺮﺑﯽ ﺧﻮدﭘﻨﺪاره ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ ﮐﻪ در آن ﺑﻪ ﺑﺮرﺳﯽ (ﭼﺎرﭼﻮب) ﻣﺒﺎﻧﯽ ﻧﻈﺮی ﻣﺎﻫﯿﺖ ﺧﻮدﭘﻨﺪاره ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ و ﻧﻘﺶ آن در ﭘﯿﺸﺮﻓﺖ ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ -8.

- خانواده: خانواده یک واحد اجتماعی است که بیشترین تأثیر را بر رشد فرزند دارد. والدین از طریق ارائه‌ی الگو، معیارها و پاداش‌ها در رشد شناختی و مفهوم "خود" و کسب 

چکیده مقاله: تحقیق حاضر سعی دارد به بررسی میزان تاثیر تلقین خود انگاره (خودپنداره) مثبت بر موفقیت تحصیلی دانش آموزان بپردازد با توجه بههدف، ماهیت و موضوع پژوهش، 

بالطبع چنین خودپنداره ای منجر به رشد و پیشرفت تحصیلی آتی فرد و عدم بروز هیجانات منفی در وی می شود. بر این اساس افرادی که در آغاز تحصیل تفکر و برداشت مثبتی