مبانی نظری و پیشینه تحقیق تفکر انتقادی دانشجویان 116 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تفکر انتقادی دانشجویان 116 صفحه

این فایل با تخفیف ویژه به مبلغ 43,500 تومان می‌باشد که بلافاصه بعد از پرداخت میتوانید آن را دانلود کنید. تعداد صفحات مبانی نظری و پیشینه تحقیق تفکر انتقادی دانشجویان 116 صفحه 116 صفحه است. همچنین این فایل با فرمت docx قابل اجرا می‌باشد. برای خرید و دانلود روی دکمه زیر کلیک کنید.

تخفیف ویژه به مدت محدود فقط تا فردا سه‌شنبه 11 اردیبهشت


57 هزار تومان 44 هزار تومان

پشتیبانی: 09374433704


دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق تفکر انتقادی دانشجویان که در آن به بررسی (چارچوب) ادبیات نظری و پیشینه نظری پژوهش در تحقیقات داخلی و خارجی می پردازیم.

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق تفکر انتقادی دانشجویان قابل ویرایش با فرمت ورد doc بصورت جامع و کامل می باشد. در بخش اول (چارچوب) ادبیات نظری تفکر انتقادی دانشجویان تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه نظری تحقیق تفکر انتقادی دانشجویان در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد. 

 

 

 

 


انجمن فلسفی امریکا تفکر انتقادی را چنین تعریف می کند:
 «... ما تفکر انتقادی را قضاوت خودتنظیم هدفمندی می‌دانیم که حاصل تعبیر و تفسیر، تجزیه و تحلیل، ارزیابی و استنباط [یا نتیجه‌گیری] علاوه بر توضیح ملاحظات مستند، مفهومی، روش‌شناختی، معیارشناختی یا بافتی است که قضاوت بر اساس آنها صورت می‌گیرد. متفکر نقاد ایده‌آل عادتاً فردی کنجکاو، مطلع و آگاه، به دنبال دلیل، نسبت به عقاید نو یا متفاوت گشوده‌ذهن، انعطاف‌پذیر، در ارزیابی بی‌طرف، در مواجهه با سوگیری‌های شخصی با خود روراست و صادق، در قضاوت محتاط، مایل به تجدید نظر، درباره موضوعات دارای نظر روشن و خالی از ابهام، در برخورد با مسایل پیچیده قاعده‌مند، در جست و جوی اطلاعات مرتبط پیگیر و سخت‌کوش، در انتخاب معیارها منطقی و معقول، در کندو کاو و بررسی متمرکز و به دنبال نتیجه‌گیری‌هایی است که تا جایی که موضوع و شرایط امکان می‌دهند، دقیق هستند. بنابراین، پرورش متفکر نقاد خوب به معنای کار در جهت این ایده‌آل است. این کار رشد مهارت‌های تفکر انتقادی را با پرورش این گرایش‌ها تلفیق می‌کند که همواره به بینش‌های سودمند می‌انجامد و پایه و اساس یک جامعه منطقی و دمکرات است» (انجمن فلسفی امریکا، 1990؛ ص. 2). 

 

 

 

 

 

اگر چه به نظر می‌رسد محیط خانواده و تحصیل و الگوهای ارتباطاتی موجود در آنها نقشی مهم‌ در پرورش گرایش‌های تفکر انتقادی دانشجویان دارند، با این حال روشن نیست که چه بخشی از واریانس گرایش به تفکر انتقادی به دلیل زمینه خانوادگی است و چه بخشی از آن به دلیل اثرات محیط تحصیل. مطالعه حاضر در صدد آن خواهد بود تا به تبیین این موضوع بپردازد. 

 

 


دانشجویان مورد مصاحبه کاکای (2001) در مصاحبه‌های خود بیان می‌کردند که خانواده و دانشگاه از طریق ترغیب ویژگی‌هایی همچون در تفکر، مستقل، متکی به خود و با کفایت بودن و در بیان افکار و عقاید خود دیگران را در نظر گرفتن به طور غیرمستقیم بر شکل‌گیری گرایش‌های تفکر انتقادی دانشجویان تأثیر دارند. به دلیل شباهت این ویژگی‌ها با نیازهای روان‌شناختی پایه ارضا شده قرار گرفتند، این نیازها در مدل پیشنهادی این پژوهش وارد شدند.

 

 

 

 

نیاز به خودپیروی، نیاز به احساس داشتن آزادی عمل در رفتارها، انتخاب‌ها و تصمیم‌ها (دسی و رایان، 2000)، نیاز به شایستگی، نیاز به احساس کفایت و کارایی در مواجهه با محیط (وایت، 1959) و نیاز به ارتباط، نیاز به تجربه ارتباط و پیوند با اشخاصی که برای فرد اهمیت دارند (به طورمثال، والدین و استادان) (دسی و رایان، 2000؛ رایان و دسی، a2000) است. نظریه نیازهای پایه بیان می‌کند ارضای این نیازها برای رشد و تمامیت انسان‌ها در زمینه‌های مختلف لازم است (دسی و رایان، 2000). با این حال، در مورد اثرات ارضای نیـازهای روان‌شناختی پایه بر گرایش‌های تفکـر انتقـادی یافته‌های تجربـی وجود ندارد. گرچه در مورد اثر ارضای این نیازها بر گرایش‌های تفکر انتقادی می‌توان به پیش‌بینی‌های منطقی دست زد. 

 

 

 

 

 

نمونه پیشینه در مور تفکر انتقادی دانشجویان

در مطالعه‌ای بیـن فرهنگـی تیـواری ، اوری  و لای  (2003) گرایـش‌های تفکـر انتقـادی دانشجویان چینی- هنک‌کنگی و استرالیایی را با یکدیگر مقایسه کرده‌اند. نتایج این مطالعه، با توجه به میانگین نمرات کل دانشجویان چینی- هنک‌کنگی و دانشجویان استرالیایی در سیاهه گرایش به تفکر انتقادی کالیفرنیا، حاکی از آن است که به طور کلی دانشجویان چینی- هنک‌کنگی گرایشی به تفکر انتقادی از خود نشان نمی‌دهند در حالی که دانشجویان استرالیایی به این تفکر گرایش دارند. علاوه بر این، این دانشجویان در میانگین نمرات خرده‌مقیاس‌ها شباهتها و تفاوت‌هایی با هم دارند. دانشجویان چینی- هنک‌کنگی گرایش به کنجکاوی، تحلیلگری و اعتماد به نفس در تفکر انتقادی دارند اما به طور مشخص وجود یا عدم وجود گرایش به حقیقت‌جویی، گشوده‌ذهنی، قاعده‌مندی و پختگی شناختی را در خود گزارش نمی‌کنند. دانشجویان استرالیایی به کنجکاوی، تحلیلگری، اعتماد به نفس در تفکر انتقادی، گشوده‌ذهنی و پختگی شناختی گرایش نشان می‌دهند اما تأیید یا عدم تأیید وجود گرایش به حقیقت‌جویی و قاعده‌مندی را در خود گزارش نمی‌کنند.

 

 

 

 

 

 

 

 


فهرست مطالب
تعریف عملیاتی تفکر انتقادی دانشجویان

فصل دوم چارچوب نظری و پیشینه پژوهش تفکر انتقادی دانشجویان

فصل دوم: پیشینه پژوهش 
2-1- تاريخچه و مباني نظري تفکر انتقادی    44
2-1-1- تفکر انتقادی     45
2-1-1-1- تلاشی در جهت ارائه تعریفی مورد توافق همگان:
 پروژه تحقیقاتی دلفی در سال 1990    48
 2-1-1-1-1- مؤلفه‌های تفکر انتقادی    50
2-1-1-1-1-1- مؤلفه مهارتی تفکر انتقادی    50
2-1-1-1-1-2- مؤلفه گرایشی تفکر انتقادی    52
2-1-1-1-1-2-1- مفهوم گرایش    52
2-1-1-1-1-2-2- گرایش‌های تفکر انتقادی    54
2-1-1-1-1-2-3- سنجش گرایش‌های تفکر انتقادی     55
2-1-1-1-1-3- رابطه مؤلفه مهارتی و مؤلفه گرایشی تفکر  انتقادی     56
2-1-1-2- عمومی بودن تفکر انتقادی در مقابل اختصاص داشتن آن به زمینه‌ای خاص     57
2-1-2- تمایز تفکر انتقادی از مفاهیم دیگر    58
2-2- تحقیقات پیشین در زمینه عوامل تأثیرگذار بر گرایش‌های تفکر انتقادی    60
2-2-1- رابطه بین ارزش‌های فرهنگی و گرایش‌های تفکر انتقادی    61
2-2-2- رابطه بین ارزش‌های فرهنگی و ابعـاد الگـوهای ارتباطات خانواده و دانشجو- استاد     75
2-2-3- رابطه بین ابعاد الگوهای ارتباطات خانواده و دانشجو- استاد و گرایش‌های تفکر انتقادی    81
2-2-3-1- رابطه بین ابعاد الگوهای ارتباطات خانواده و گرایش‌های تفکر انتقادی    82
2-2-3-2- رابطه بین ابعاد الگوهای ارتباطات دانشجـو- استـاد و گرایش‌های تفکر انتقادی    85
2-2-4- رابطه بین ابعاد الگوهای ارتباطات خانواده و دانشجو- استاد  و ارضای نیازهای روان‌شناختی پایه    88
2-2-5- رابطه بین ارضـای نیـازهـای روان‌شنـاختی پـایـه و گرایش‌های تفکر انتقادی    96
2-2-6- نقش واسطه‌گری ابعاد الگوهای ارتباطات خانواده و دانشجو- استاد در رابطه بین ارزش‌های فرهنگی و گرایش‌های تفکر انتقادی     99
2-2-7- نقش واسطه‌گری ابعاد الگوهای ارتباطات خانواده و دانشجو- استاد در رابطه بین ارزش‌‌های فرهنگی و ارضای نیازهای روان‌شناختی پایه     101
2-2-8- نقـش واسطـه‌گـری ارضـای نیـازهـای روان‌شنـاختـی پـایـه  در رابطه بین ابعاد الگوهای ارتباطات خانواده و دانشجو- استاد  و گرایش‌های تفکر انتقادی    104
2-3- فرضيه‌هاي پژوهش    106
2-4- تعریف عملیاتی متغیرهای پژوهش    108

پیشینه تحقیق
 تحقیقات انجام شده خارجی
تحقیقات انجام شده داخلی

منابع و مآخذ
منابع فارسی    
منابع انگلیسی


 


سوالات احتمالی شما درباره مبانی نظری و پیشینه تحقیق تفکر انتقادی دانشجویان 116 صفحه


چطور میتونم فایل مبانی نظری و پیشینه تحقیق تفکر انتقادی دانشجویان 116 صفحه رو دریافت کنم؟

برای خرید و دانلود این فایل میتونید دکمه سبز رنگ خرید و دانلود فوری کلیک کنید و بلافاصله بعد از پرداخت، لینک دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق تفکر انتقادی دانشجویان 116 صفحه براتون نمایش داده میشه و میتونید فایل رو دانلود کنید.

این فایل چطوری به دست من میرسه؟

بعد از خرید به صورت اتوماتیک، لینک دانلود فایل مبانی نظری و پیشینه تحقیق تفکر انتقادی دانشجویان 116 صفحه برای شما نمایش داده میشه و میتونید دانلود و استفاده کنید.

قیمت مبانی نظری و پیشینه تحقیق تفکر انتقادی دانشجویان 116 صفحه چقدر هست؟

در حال حاضر قیمت این فایل با تخفیف ویژه 44 هزار تومان هست.

چطور میتونم با پشتیبانی سایت در ارتباط باشم؟

از طریق شماره 09374433704 میتونید با پشتیبانی سایت در ارتباط باشید.

برچسب ها:



این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق تفکر انتقادی دانشجویان قابل ویرایش با فرمت ورد doc بصورت جامع و کامل می باشد. در بخش اول (چارچوب) ادبیات نظری تفکر انتقادی 

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق تفکر انتقادی دانشجویان که در آن به بررسی (چارچوب) ادبیات نظری و پیشینه نظری پژوهش در تحقیقات داخلی و خارجی می پردازیم. مشخصات 

Ordibehesht 25, 1401 AP — برچسب: مبانی نظری تفکر انتقادی دانشجویان. 11622086 |docx روانشناسی و علوم تربیتی+مبانی نظری و پیشینه تحقیق تفکر انتقادی دانشجویان 116 صفحه.

اﯾﻦ ﻧﻮﺷﺘﺎر ﻣﺒﺎﻧﯽ ﻧﻈﺮی و ﭘﯿﺸﯿﻨﻪ ﺗﺤﻘﯿﻖ ﺗﻔﮑﺮ اﻧﺘﻘﺎدی ﻗﺎﺑﻞ وﯾﺮاﯾﺶ ﺑﺎ ﻓﺮﻣﺖ ورد doc ﺑﺼﻮرت ﺟﺎﻣﻊ و. ﮐﺎﻣﻞ 120 ﺻﻔﺤﻪ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ. در ﺑﺨﺶ اول (ﭼﺎرﭼﻮب) ادﺑﯿﺎت ﻧﻈﺮی ﺗﻔﮑﺮ 

Mordad 5, 1400 AP — فصل دوم پایان نامه مولفه های تفکر انتقادی مبانی نظری مولفه های تفکر انتقادی پیشینه تحقیق مولفه های تفکر انتقادی پیشینه داخلی مولفه های تفکر 

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تفکر انتقادی دانشجویان 116 صفحه. کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه تفکر انتقادی دانشجویان مبانی نظری تفکر انتقادی دانشجویان 

مبانی نظری و پیشینه تحقیق عملکرد و نحوه ارزیابی آن در کارکنان نمونه فصل دوم پایان مبانی نظری و پیشینه تحقیق تفکر انتقادی دانشجویان 116 صفحه کلمات کلیدی 

در بخش اول به تشریح مبانی نظری مدیریت مسیر شغلی می پردازد. مبانی نظری و پیشینه تحقیق تفکر انتقادی دانشجویان 116 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه 

هم اکنون فایل با مشخصه ی تحقیق کامل در مورد تفکر انتقادی وارد وب شده اید برای مشاهده جزئیات مبانی نظری و پیشینه تحقیق تفکر انتقادی دانشجویان 116 صفحه.

Ordibehesht 2, 1401 AP — docxروانشناسی و علوم تربیتی+دانلود با لینک مستقیم116 دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق تفکر انتقادی دانشجویان که در آن به بررسی (چارچوب) ادبیات 

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تفکر انتقادی دانشجویان 116 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه تفکر انتقادی دانشجویان مبانی نظری تفکر انتقادی دانشجویان پیشینه 

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تفکر انتقادی دانشجویان 116 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه تفکر انتقادی دانشجویان مبانی نظری تفکر انتقادی دانشجویان پیشینه 

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تفکر انتقادی دانشجویان 116 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه تفکر انتقادی دانشجویان مبانی نظری تفکر انتقادی دانشجویان پیشینه 

by کیانپور · 2014 — البته، به منظور بررسی تفکر انتقادی، بعد ذهنی آن یعنی گرایش ذهنی دانشجویان دانشگاه اصفهان سنجیده شد، زیرا پیش از این تحقیق، پژوهشی در رابطه با مفهوم گرایش به 

فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری دلزدگی زناشویی عنوان این پژوهش می باشد که در ان مبانی نظری و پیشینه تحقیق تفکر انتقادی دانشجویان 116 صفحه کلمات کلیدی 

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تفکر انتقادی دانشجویان 116 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه تفکر انتقادی دانشجویان مبانی نظری تفکر انتقادی دانشجویان پیشینه 

by موسی‌زاده · 2016 — مقدمه: بهبود عملکرد بالینی و ارائه کیفیت بالای مراقبت‌های پرستاری، در گرو کسب دانش تخصصی به همراه ارتقاء مهارت‌های تفکر انتقادی به عنوان یکی از استانداردهای 

Aban 16, 1400 AP — ماهیت و مبانی رویکرد تفکر انتقادی و تفاوت آن با سایر رویکردهای تفکر – مبانی نظری و پیشینه تحقیق تفکر انتقادی دانشجویان 116 صفحه –.

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تفکر انتقادی دانشجویان 116 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه تفکر انتقادی دانشجویان مبانی نظری تفکر انتقادی دانشجویان پیشینه 

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تفکر انتقادی دانشجویان 116 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه تفکر انتقادی دانشجویان مبانی نظری تفکر انتقادی دانشجویان پیشینه تحقیق