مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های یادگیری 49 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های یادگیری 49 صفحه

این فایل با تخفیف ویژه به مبلغ 40,500 تومان می‌باشد که بلافاصه بعد از پرداخت میتوانید آن را دانلود کنید. تعداد صفحات مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های یادگیری 49 صفحه 49 صفحه است. همچنین این فایل با فرمت docx قابل اجرا می‌باشد. برای خرید و دانلود روی دکمه زیر کلیک کنید.

تخفیف ویژه به مدت محدود فقط تا فردا جمعه 30 آبان


53 هزار تومان 41 هزار تومان

پشتیبانی: 09374433704


دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های یادگیری که در آن به بررسی (چارچوب) ادبیات نظری و پیشینه نظری پژوهش در تحقیقات داخلی و خارجی می پردازیم.

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های یادگیری قابل ویرایش با فرمت ورد doc بصورت جامع و کامل می باشد. در بخش اول (چارچوب) ادبیات نظری نظریه های یادگیری تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه نظری تحقیق نظریه های یادگیری در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد.

 

 

دیدگاههای مختلفی در روانشناسی تربیتی مطرح شده است که هرکدام نظرات گوناگونی را در مورد یادگیری بیان کرده اند، که دراین مبحث مورد بحث و بررسی قرار می گیرند و نظریه خبر پردازی که پایه شکل گیری راهبردهای شناختی، فراشناختی بوده است، به طور مفصل توضیح داده خواهد شد. اما جدیدترین طبقه بندی از نظریه های یادگیری به صورت زیر است (هرگنهان ولسون، ترجمه سیف، ١٣٨٣) 

‏١- دیدگده کارکردگرایی ٢- دیدگاه تداعی گرایی ٣- دیدگاه شناختی ۴- دیدگاه عصبی فیزیولوژیکی ۵- دیدگاه تکاملی .

 

 


١-١-٢-٢ دیدگاه کارکردگرایی
نظریات دانشمندانی از قبیل ادوارد لی ثراندایک  بوروس فردریک اسکینر وکلارک لئونارد هال دراین پارادایم قرار می گیرند و این نظریه پردازان به مقدار زیادی متأثر از نوشته های داروین بودند. 

 

 


١- نظریه ادوارد ثراندایک:
 ثراندایک در واقع نخستین روانشناسی است که با آزمایشهای تجربی خود پایه های علمی روانشناسی تربیتی و یادگیری را بنا نهاد و پژوهشهای خود را در مورد هوش حیوانی منتشر ساخت. ثراندایک معتقد است که یادگیری ‏چیزی  جز حل مسأله نیست(پارسا،١٣٧5‏). برای ثراندایک اساسی ترین شکل یادگیری، یادگیری ازطریق کوشش وخطا  بود وی در آزمایشهایی که برروی حیوانات انجام داده بود به این نتیجه رسیده بود. به این صورت که حیوان را درقفس می کرد وحیوان برای خارج شدن از قفس راههای مختلفی را امتحان می کرد تا اینکه به نتیجه می رسید. براساس این نظریه یادگیری امری  اتفاقی وخود به خودی است و تلاشهای حیوان کورکورانه است و فهم و ‏بصیرت هیچ دخالتی در آن ندارد وشرط اصلی یادگیری تکرار وتمرین است. 

 

 

ثراندایک یادگیری را تابع سه قانون می داند:
 الف.قانون آمادگی    ب.قانون اثر   ج. قانون تکرار یا تمرین(شریعتمداری،١٣٧٧ ).

 

 

 

 


فهرست مطالب

1-7-1 تعاریف نظری یادگیری

2-7-1 تعاریف عملیاتی یادگیری

فصل دوم : چارچوب نظری و پیشینه پژوهش نظریه های یادگیری

1-2 مقدمه .14
٢-٢ یادگیری .15
١-٢-٢ نظریه های یادگیری 17
١-١-٢-٢  دیدگاه کارکردگرایی 17
٢-١-٢-٢ دیدگاه تداعی گرایی 19
٣-١-٢-٢ دیدگاه شناختی 21
٤-١-٢-٢ دیدگاه عصبی _ فیزیولوژیکی .24
٥-١-٢-٢ دیدگاه تکاملی 24
٦-١-٢-٢ نظریه خبرپردازی یا پردازش اطلاعات 25
2-2-2 پژوهش ها انجام شده در زمینه راهبردهای شناختی.27
1-2-2-2 تکرار یا مرور.27
2-2-2-2  بسط یا گسترش معنایی.28
3-2-2-2 سازمان دهی29


6-2-2 پیشینه پژوهش
١-6-٢.تحقیقات انجام شده در ایران
2-6-٢ تحقیقات انجام شده در خارج از کشور


منابع
منابع فارسی    
منابع انگلیسی


 


سوالات احتمالی شما درباره مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های یادگیری 49 صفحه


چطور میتونم فایل مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های یادگیری 49 صفحه رو دریافت کنم؟

برای خرید و دانلود این فایل میتونید دکمه سبز رنگ خرید و دانلود فوری کلیک کنید و بلافاصله بعد از پرداخت، لینک دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های یادگیری 49 صفحه براتون نمایش داده میشه و میتونید فایل رو دانلود کنید.

این فایل چطوری به دست من میرسه؟

بعد از خرید به صورت اتوماتیک، لینک دانلود فایل مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های یادگیری 49 صفحه برای شما نمایش داده میشه و میتونید دانلود و استفاده کنید.

قیمت مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های یادگیری 49 صفحه چقدر هست؟

در حال حاضر قیمت این فایل با تخفیف ویژه 41 هزار تومان هست.

چطور میتونم با پشتیبانی سایت در ارتباط باشم؟

از طریق شماره 09374433704 میتونید با پشتیبانی سایت در ارتباط باشید.

برچسب ها:



این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های یادگیری قابل ویرایش با فرمت ورد doc بصورت جامع و کامل می باشد. در بخش اول (چارچوب) ادبیات نظری نظریه های یادگیری 

7-2-1 نظریه های یادگیری 44 8-2 دانش مفهومی 44 8-2-1 دانش ریاضی برای تدریس 46 8-2-2 اهميت دانش معلمان در آموزش مناسب 47 9-2 باورهای معلمان ریاضی 49. پیشینه 

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق یادگیری خودتنظیمی را در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می دهد. مشخصات فایل تعداد صفحات39حجم255765 کیلوبایت 

آوید[2]، گریفین[3]و براو[4] (2000) واکنش های والدین کودکان مبتلا به اختلالات رفتاری و ناتوانایی‌های جسمانی و شناختی به تشخیص اختلال فرزندشان را بررسی کردند.

مروري به مطالعات در مورد تاثير درمان فراشناختي بر جنبه هاي رواني شنان مي دهد که اين روش ها تنها براي اختلالات به ويژه اختلالات اضطرابي به کار رفته است. در يکي 

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق سبک تصمیم گیری که در آن به بررسی (چارچوب) ادبیات نظری و پیشینه نظری پژوهش در تحقیقات داخلی و خارجی می پردازیم. مشخصات فایل

چندي بعد نوفرويدي ها، مانند ساليوان و هورناي"مفهوم خود" را در نظريه هاي شخصيتي خود وارد كردند. سال‌ها بعد روان‌شناسان، نظريه ها را با كارهاي تجربي در هم آميختند 

بندورا، یادگیری خودتنظیمی را این گونه تعریف می کند: «توانایی شروع کردن و دست کشیدن از فعالیت های مطابق يا مقتضیات موقعیت های اجتماعی، آموزشی و توانایی به تعویق 

About 361,000 results (0.46 seconds) Search Results Web results لینک فایل مبانی نظری و پیشینه تحقیق ابعاد فرزندپروری و عزت . key.emdadin.ir › nef › html

علت این ترس، بی اطلاعی آنها از ماهیت ویژگی های تعارض است. مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های یادگیری 49 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه نظریه های 

راهبردهای یادگیری، دلالت بر روش هایی دارند که فراگیران برای یادگیری استفاده می کنند و ثابت شده است که روش های موثری برای افزایش یادگیری فراگیران هستند.

4. 1. 2022 — بر طبق این تعریف کلی، پژوهش های انجام شده در مدل های یادگیری خودتنظیمی: چهارمحور کلی را که یادگیرندگان می توانند خود تنظیم شوند تعیین کرده اند.

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق پیشرفت درسی دانش آموزان را در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می دهد. مفهوم پیشرفت درسی جوانب مختلفی دارد که رابطه 

11. 3. 2020 — تعاریف مختلفی یادگیری ارائه شده است که می توان به مورد زیراشاره کرد: - دگرگونی های نسبتادائمی که فرد درنتیجه تجربه, توان و استعداد تازه ای را 

بسیاری از نظریه پردازان یادگیری به طور وسیعی تحت تأثیر مطالعات ب . ف . اسکینر در مورد شرطی کردن کنش گر بوده اند . نظریه های مختلف یاد گیری غالباً درمورد افسردگی 

مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های یادگیری 49 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه نظریه های یادگیری مبانی نظری نظریه های یادگیری پیشینه تحقیق نظریه های 

21. 3. 2022 — ﻣﺒﺎﻧﯽ ﻧﻈﺮی و ﭘﯿﺸﯿﻨﻪ ﺗﺤﻘﯿﻖ ﻧﻈﺮﯾﻪ ﻫﺎی ﻣﺸﮑﻼت رﻓﺘﺎری 43 ﺻﻔﺤﻪ ﺑﻬﺘﺮ اﺳﺖ اﻧﺴﺎن ﺑﻪ ﻣﺒﺎﻧﯽ ﻧﻈﺮی 2-2-1-3 ﻧﻈﺮﯾﻪ رﻓﺘﺎری ﯾﺎ ﻧﻈﺮﯾﻪ ﯾﺎدﮔﯿﺮی: 10.

ﯾﺎدﮔﯿﺮی اﻟﮑﺘﺮوﻧﯿﮑﯽ ﺷﯿﻮه ای ﺟﺪﯾﺪ در آﻣﻮزش اﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﺴﯿﺎری از ﻣﺤﺪودﯾﺖ ﻫﺎی آﻣﻮزش ﺳﻨﺘﯽ را ﻣﺒﺎﻧﯽ ﻧﻈﺮی و ﭘﯿﺸﯿﻨﻪ ﺗﺤﻘﯿﻖ ﻧﻈﺮﯾﻪ ﻫﺎی ﯾﺎدﮔﯿﺮی 49 ﺻﻔﺤﻪ -7.