مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های برنامه درسی 48 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های برنامه درسی 48 صفحه

این فایل با تخفیف ویژه به مبلغ 50,000 تومان می‌باشد که بلافاصه بعد از پرداخت میتوانید آن را دانلود کنید. تعداد صفحات مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های برنامه درسی 48 صفحه 48 صفحه است. همچنین این فایل با فرمت docx قابل اجرا می‌باشد. برای خرید و دانلود روی دکمه زیر کلیک کنید.

تخفیف ویژه به مدت محدود فقط تا فردا جمعه 30 آبان


66 هزار تومان 50 هزار تومان

پشتیبانی: 09374433704


دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های برنامه درسی که در آن به بررسی (چارچوب) ادبیات نظری و پیشینه نظری پژوهش در تحقیقات داخلی و خارجی می پردازیم.

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های برنامه درسی قابل ویرایش با فرمت ورد doc بصورت جامع و کامل می باشد. در بخش اول (چارچوب) ادبیات نظری نظریه های برنامه درسی تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه نظری تحقیق نظریه های برنامه درسی در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد.

 

 


برنامه درسي طبقه متمول بر خلاقيت و تفكر مستقل تأكيد دارد و برنامه درسي متعلق به طبقه نخبگان مبتني بر اين مفروضه است كه دانش‌آ‌موزان به مهارت‌هاي «تحليلي و مقايسه‌اي» لازم جهت ارائه برهان‌ها و راه حلهاي منطقي نيازمندند. آنيون معتقد است که در برنامه درسي ويژه طبقه متوسط، پاسخ صحيح به سؤالات و یافتن پاسخ درست مورد تأكيد قرار مي‌گيرد. تكاليف كلاسي، خلاقيت و بيان احساسات را ترغيب نمي‌نمايند و مانع بروز تفكر انتقادي از سوي دانش‌آموزان مي‌شوند. اين نوع برنامه درسي افراد را براي مشاغل اداري، فني، فروش و امثال آنها آماده مي‌سازد. اما در برنامه درسي ويژه طبقه مرفه، بر خلاقيت، بيان احساسات و مهارت‌هاي مذاكره تأكيد مي‌گردد. دانش‌آموزان فرصت پيدا مي‌كنند تا سرمايه‌هاي نمادين مانند ادبيات، هنر، ايده‌هاي علمي، ... را كسب كنند. اين نوع برنامه درسي منجر به تربيت افراد براي مشاغل هنري، حقوقي ،علمي، ... مي‌شود. از سوي ديگر، برنامه درسي ويژه نخبگان افراد را قادر مي‌سازد تا قوانين را در ذهن خود نهادينه نموده، در صورت لزوم با انسجام بخشيدن به آن‌ها، به طور مقتضي، آن‌ها را در حل مسائل مورد استفاده قرار دهند .

 

 

 


نظریه‌های برنامه درسی برای پیشرفت درسی

الف) كاركردگرايي :

بر اساس اين رويكرد، كه تمركز اصلي آن بر شیوه مشاركت مدارس در اجراي نظم اجتماعي است، مدارس باید دانش‌ها، مهارت‌ها، ارزش‌ها و ايده‌هايي را در اختيار دانش‌آموزان قرار دهند كه جامعه به آن‌ها نياز داشته، بدين طريق مي‌توانند خود را با نظام موجود در جامعه تطبيق دهند. پيروان اين رويكرد، نگاهي مثبت به پیشرفت درسي داشته، خاطر نشان مي‌سازند كه اين برنامه، مكانيسمي مؤثر براي آموزش هنجارهاي اساسي به دانش‌آموزان است (سعيدي رضواني و كياني نژاد، 1379). اين گروه معتقدند كه برنامه درسي ، دانش‌آموزان را با ارزش‌ها و هنجارهاي لازم جهت انتقال و پيوستن به دنياي بزرگسالان آشنا مي‌سازد. در اين ديدگاه بر نقش برنامه درسي پنهان در جامعه‌پذيري (نظم، كنترل، اطاعت و همنوايي) تأكيد مي‌شود (هندری و ولش ، 1981).

 

 


 بدین ترتيب، مدارس شاگردان را با عنايت به نيازهاي شغلي و نهادهاي سياسي براي شركت فعال در جامعه آماده مي‌سازند. در اين فرايند، عملكرد برنامه درسي پل اجتماعي میان مدرسه و جامعه تلقي مي‌گردد. شاگردان هنجارهاي استقلال، موفقيت، متعارف بودن، ویژگی‌های مشابه با ديگران داشتن و متمايز از ديگران بودن را از طريق برنامه درسي پنهان كسب كرده خود را براي اجراي هنجارهاي ياد گرفته شده در زندگي بزرگسالي آماده می‌کنند. اين نظريه نقش برنامه درسي پنهان را به منزله يك پل اجتماعي برجسته نشان داده و اهميت آن را در شكل دهي هنجارهاي رفتاري تحليل مين‌مايد (قورچيان، 1374). 
هم‌چنين طرفداران اين رويكرد معتقدند که مدرسه بايد طوري به دانش‌آموزان آموزش دهد كه با از خود گذشتگي و خيرخواهي به كمك ديگران و حل مشكلات آنان بپردازند. اگر مدرسه‌اي نتواند چنين احساس و ادراكي را در دانش‌آموزان ايجاد كند، كار آن مدرسه و در نتيجه تعليم و تربيتِ آن بي فايده است. احساس عضويت و تعلق به جامعه و كوشش و تلاش براي اصلاح آن، از اركان اهداف آموزش و پرورش است. مدرسه بايد طوري آموزش دهد كه ارزش‌هاي مورد احترام جامعه به دانش‌آموزان شناسانده شوند و آن چنان آن‌ها را تمرين دهد كه نسبت به اين ارزش‌ها، با احترام خاص برخورد كنند و براي آن‌ها قداست قائل شوند (دوانلو، 1387).

 

 

 

 

 

 

 


فهرست مطالب
تعریف نظری و عملیاتی
فصل دوم چارچوب نظری و پیشینه پژوهش برنامه درسی
2-3- پيشرفت درسي
2-3-1- نظريه هاي برنامه درسي  براي پيشرفت درسی
2-3-2- عوامل موثر در پيشرفت تحصيلي
2-43- پيشينه پژوهش 
2-5- جمع بندي فصل دوم 
2-6- مدل مفهومي پژوهش    


منابع و مآخذ
منابع فارسی    
منابع انگلیسی


سوالات احتمالی شما درباره مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های برنامه درسی 48 صفحه


چطور میتونم فایل مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های برنامه درسی 48 صفحه رو دریافت کنم؟

برای خرید و دانلود این فایل میتونید دکمه سبز رنگ خرید و دانلود فوری کلیک کنید و بلافاصله بعد از پرداخت، لینک دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های برنامه درسی 48 صفحه براتون نمایش داده میشه و میتونید فایل رو دانلود کنید.

این فایل چطوری به دست من میرسه؟

بعد از خرید به صورت اتوماتیک، لینک دانلود فایل مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های برنامه درسی 48 صفحه برای شما نمایش داده میشه و میتونید دانلود و استفاده کنید.

قیمت مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های برنامه درسی 48 صفحه چقدر هست؟

در حال حاضر قیمت این فایل با تخفیف ویژه 50 هزار تومان هست.

چطور میتونم با پشتیبانی سایت در ارتباط باشم؟

از طریق شماره 09374433704 میتونید با پشتیبانی سایت در ارتباط باشید.

برچسب ها:



5. 2. 2022 — این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های برنامه درسی قابل ویرایش با فرمت ورد doc بصورت جامع و کامل می باشد. در بخش اول (چارچوب) ادبیات 

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های برنامه درسی قابل ویرایش با فرمت ورد doc بصورت جامع و کامل می باشد. در بخش اول (چارچوب) ادبیات نظری نظریه های 

دانلود مبانی نظری پایان نامه کارشناسی ارشد رشته فناوری اطلاعات مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های برنامه درسی 48 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه 

20. 8. 2018 — دانلود تحقیق با موضوع نظریه های برنامه درسی، در قالب word و در 7 صفحه، قابل مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های برنامه درسی 48 صفحه

این فایل درباره ی مبانی نظری و پیشینه تحقیق تصمیم گیری مشارکتی 48 صفحه می باشد مبانی نظری اخلاق,پیشینه تحقیق اخلاق,فصل دوم پایان نامه نظریه های فلسفی 

مبانی نظری تعلیم و تربیت (مانند فلسفی، دینی، جامعه‌شناسی، روان شناسی، تاریخی و اقتصادی) برنامه درسی و تکنولوژی آموزشی، تحولات فرآیندی، روشی و پداگوژیک 

دانلود مبانی و چارچوب نظری و پیشینه تحقیق هوش معنوی بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید مشخصات فایل تعداد 

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تصور بدنی 70 صفحه (کندو) - 29 ماه پیش مبانی نظری نقش تلفیق در برنامه های درسی پایه اول ابتدایی و ارائه یک الگوی راهنما جهت 

2-19-2 تحقیقات داخلی 48 مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های برنامه درسی 48 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه نظریه های برنامه درسی مبانی نظری نظریه 

پیشنهاد می شود مقاله شامل بخش های زیر باشد: مقدمه (شامل: زمینۀ موضوع، مبانی نظری و پیشینه); بیان مسئله و چارچوب نظری (شامل: شرح مساله، ضرورت بررسی، مدل 

مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های برنامه درسی 48 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه نظریه های برنامه درسی مبانی نظری نظریه های برنامه درسی پیشینه تحقیق 

آنها نیازمند به تعادل بین كار سخت و اجتناب از شكست هستند و با اتخاذ استراتژی صوری هدف را به الزامات برنامه درسی و ارزیابی محدود می كنند. تمركز آنها بر جنبه های 

16. 8. 2019 — دیدگاه ها و مفهوم سازی های متعدد و گاه متناقضی درباره تعریف « رضایت شغلی» شکل گرفته و توسعه یافته است . برخی از صاحبنظران همچون هرزبرگ آن را 

2-11 جایگاه مهارت‌های یادگیرنده الکترونیکی در برنامه درسی دانشگاه‌های مجازی 70 دریافت فایل+مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های طلاق عاطفی 94 صفحه+.

شرکتها باید اطلاعات بسیار زیادی از سازمان های رقیب، واسطه ها و سایر نیروها و عواملی که در بازار فعال هستند، داشته باشند. اطلاعات به عنوان یکی از اقلام مهم 

مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های برنامه درسی 48 صفحه دانلود این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های برنامه درسی قابل ویرایش با فرمت ورد doc بصورت 

در اين مقاله سعي شده است تا با بررسي پيشينه پژوهشي مربوط به اين مفهوم چيستي، به نظر نگارنده، نظريه ها و ديدگاه هاي مطرح شده پيرامون برنامه درسي پنهان را 

9. 3. 2021 — طلاق را می‏توان شیوه‌ای نهادینه شده و تحت نظارت سازمان‏های اجتماعی در راه پایان دادن به پیوند زناشویی دانست. به عبارت دیگر طلاق خاتمه دادن به 

مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های روانشناسی مبانی نظری نظریه های رشته علوم تربیتی با عنوان برنامه‌ریزی آموزشی و درسی برنامه‌ریزی طرح‌های برنامه درسی 

پژوهش در برنامه ریزی درسی (JSRE) واکاوی الزامات و بایسته های اجرای مطلوب برنامه درسی پژوهش کاربردی در مدارس دوره 16، شماره 63، دی 1398، صفحه 35-48.