چارچوب نظری و پیشینه پژوهش عزت نفس دانش آموزان

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش عزت نفس دانش آموزان

این فایل با تخفیف ویژه به مبلغ 48,000 تومان می‌باشد که بلافاصه بعد از پرداخت میتوانید آن را دانلود کنید. تعداد صفحات چارچوب نظری و پیشینه پژوهش عزت نفس دانش آموزان 41 صفحه است. همچنین این فایل با فرمت docx قابل اجرا می‌باشد. برای خرید و دانلود روی دکمه زیر کلیک کنید.

تخفیف ویژه به مدت محدود فقط تا فردا جمعه 30 آبان


63 هزار تومان 48 هزار تومان

پشتیبانی: 09374433704


دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق عزت نفس دانش آموزان که در آن به بررسی (چارچوب) ادبیات نظری و پیشینه نظری پژوهش در تحقیقات داخلی و خارجی می پردازیم.

در فصل دوم پایان نامه به برررسی چارچوب نظری و پیشینه پژوهش عزت نفس دانش آموزان می پردازیم.  بعضی از نظریه پردازان اظهار می دارند که به طور کلی ارزش گذاری نسبت به خویشتن را می توان عزت نفس نامید(آلپورت  1937، راجرز  1959 ، سالیوان 1953، طارن هورنی 1937، جیمز 1890،مازلو 1970). اسمیت هارتر و روزنبرگ عزت نفس را عنصری از خود پنداره می دانند که به قضاوت ما نسبت به توانایی های بالقوه و بالفعل دلالت دارد. فردی که عزت نفس بالایی دارد خود پذیرا و خود ارزشمند است.

 

 

 

روانشناسان اجتماعی عزت نفس را ارزیابی مثبت و منفی از خود می دانند. به طور کلی فرض می شود عزت نفس تا حدودی باثبات است. همچنین عزت نفس به عنوان یک احساس کلی از خود ارزش و کفایت شخصی یا به عنوان احساس عمومی پذیرش خود، خوبی و احترام به خود تعریف می شود(کوپر اسمیت  ، 1967، وایلی  ،1990، شهرآرای، 1387). عزت نفس یا همان خود بزرگواری یکی ا ز خصوصیات مهم و اساسی شخصیت هر فردی را تشکیل می دهد و به طور حتم روی سایر جنبه های شخصی انسان اثر می گذارد و کمبود یا فقدان آن باعث عدم رشد سایر جنبه های شخصیت یا ناموزونی آنها خواهد شد و حتی ممکن است پایه گذار بیماریهای روانی گوناگونی مانند افسردگی، کمرویی و ترس و...شود(بیابان گرد،1373).

 

 


     تحقیقات نشان داده است که بچه هایی که دچار ناتوانی یادگیریی هستند احتمالا سیکل منفی از عزت نفس پایین را تجربه می کنند، انگیزه و پشتکارشان برای انجام تکالیف کاهش می یابد و این باعث می شود شکست بیشتری را تجربه کنند(کاور، بروکواسکی  1999، گریز 1994، گارنی1988 ، به نقل از کوزن1999 ).


 

 

 

 

نمونه پیشینه پژوهش عزت نفس دانش آموزان

      امامی و همکاران(1385) پژوهشی با عنوان مقایسه ی اثر بخشی دو شیوه ی شناختی، رفتاری و آموزش والدین در افزایش عزت نفس دانش آموزان را در سال 1385 انجام دادند. نتایج نشان داده است که فرضیه ی اول، پژوهش یعنی اینکه شیوه ی شناختی، رفتاری عزت نفس دانش آموزان دختر و پسر دوره ی راهنمایی را افزایش می دهد، تأیید شد. نتایج دیگر این پژوهش از این قرار است: آموزش والدین، عزت نفس دانش آموزان دختر و پسر دوره ی راهنمایی را افزایش می دهد.  بین تأثیر دو شیوه ی مذکور در افزایش عزت نفس دانش آموزان دختر و پسر تفاوت وجود دارد. این فرضیه مورد تأیید قرار گرفت.  بین تأثیر دو شیوه ی مذکور در افزایش ابعاد مختلف عزت نفس تفاوت وجود دارد این فرضیه تأیید نشد.  نتیجه ی عمده ای که از این راه بدست می آید این است که: فراهم آوردن موقعیت هایی که نوجوانان بتوانند به طور عملی روش های افزایش عزت نفس را یاد بگیرند، امری ضروری است .

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

تعريف واژه‏ها و اصطلاحات فني و تخصصی    8
تعاریف مفهومی    8
عزت نفس    9
فصل دوم    10

عزت نفس    21
عزت نفس و شادکامی    23
عزت نفس درقرآن مجید    24
عزت نفس کلی    25
عزت نفس اجتماعی    25
عزت نفس تحصیلی    25
مولفه های اساسی عزت نفس    26
ماهیت عزت نفس    27
عزت نفس در دوره نوجواني    27
نظریات مرتبط با  عزت نفس    31
نظریه ی جمیز    31
نظریه ی مید    32
نظریه ی کولی    32
نظریه ی سالیوان    33
نظریه ی روزنبرگ    34
نظریه ی هورنای    34
نظریه ی آدلر    35
نظریه راجرز    36


پیشینه تاریخی و پژوهش تحقیق درباره عزت نفس دانش آموزان و دانشجویان:

منابع
منابع فارسي    
منابع انگليسي    


سوالات احتمالی شما درباره چارچوب نظری و پیشینه پژوهش عزت نفس دانش آموزان


چطور میتونم فایل چارچوب نظری و پیشینه پژوهش عزت نفس دانش آموزان رو دریافت کنم؟

برای خرید و دانلود این فایل میتونید دکمه سبز رنگ خرید و دانلود فوری کلیک کنید و بلافاصله بعد از پرداخت، لینک دانلود چارچوب نظری و پیشینه پژوهش عزت نفس دانش آموزان براتون نمایش داده میشه و میتونید فایل رو دانلود کنید.

این فایل چطوری به دست من میرسه؟

بعد از خرید به صورت اتوماتیک، لینک دانلود فایل چارچوب نظری و پیشینه پژوهش عزت نفس دانش آموزان برای شما نمایش داده میشه و میتونید دانلود و استفاده کنید.

قیمت چارچوب نظری و پیشینه پژوهش عزت نفس دانش آموزان چقدر هست؟

در حال حاضر قیمت این فایل با تخفیف ویژه 48 هزار تومان هست.

چطور میتونم با پشتیبانی سایت در ارتباط باشم؟

از طریق شماره 09374433704 میتونید با پشتیبانی سایت در ارتباط باشید.

برچسب ها:



چارچوب نظری و پیشینه پژوهش عزت نفس دانش آموزان. کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه عزت نفس دانش آموزان مبانی نظری عزت نفس دانش آموزان پیشینه تحقیق عزت نفس 

پیشرفت تحصیلی فرایندی چند بعدی است که شامل توانایی ها و عملکردهای دانش آموزان می شود. این متغیر با رشد انسانی، شناختی، عاطفی، اجتماعی و جمعی مرتبط است. به عبارت 

در بخش اول (چارچوب) ادبیات نظری عزت نفس دانش آموزان تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه نظری تحقیق عزت نفس دانش آموزان در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی 

عزّت نفس بر فرایندهای شناختی، گرایش ها، نیازها، علاقه ها و آرمان های فرد اثرگذار و اثرپذیر است. پیشرفت تحصیلی نیز می تواند متأثر از میزان عزّت نفس دانش آموزان 

در فصل دوم پایان نامه به برررسی چارچوب نظری و پیشینه پژوهش عزت نفس دانش آموزان می پردازیم. بعضی از نظریه پردازان اظهار می دارند که به طور کلی ارزش گذاری نسبت به 

مبانی نظری عزت نفس دانش آموزان, پیشینه داخلی عزت نفس دانش آموزان, پیشینه پژوهش عزت نفس دانش آموزان, چارچوب نظری عزت نفس دانش آموزان, فصل دوم پایان نامه عزت 

دانشجویان و کاربران گرامی محتوای این فایل مبانی نظری و پیشینه تحقیق عزت نفس می باشد که در قالب WORD – قابل ویرایش و در 34 صفحه تهیه و تنظیم شده است برای خرید و 

ادبیات نظری و پیشینه تجربی عزت نفس دانش آموزان عنوان این نوشتار است که در آن به بررسی (چارچوب) مبانی نظری و پیشینه پژوهش در تحقیقات داخلی و خارجی می پردازیم 

فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری عزت نفس دانش آموزان عنوان این پژوهش می باشد که در به مبانی نظری و پیشینه تحقیق می پردازیم.عزت نفس چگونگي احساس خود درباره ي خود 

Farvardin 2, 1401 AP — فصل دوم پایان نامه عزت نفس دانش آموزان مبانی نظری عزت نفس دانش آموزان پیشینه تحقیق عزت نفس دانش آموزان پیشینه داخلی عزت نفس دانش آموزان 

جلالی، داریوش و نظری، آذر. (۱۳۸۸). تاثیر آموزش الگوی یادگیری اجتماعی بر عزت نفس، اعتماد به نفس، رفتارهای خود ابزاری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان کلاس سوم 

موفقیت یا شكست تحصیلی همانطور كه از عوامل مختلفی چون نظام آموزشی، سازمان مدرسه و عوامل آن چون كتاب، معلم، مدیر و نیز خانواده و ویژگیهای شخصی و فردی دانش آموزان 

یکی از مولفه های اساسی آموزش مهارت های زندگی ، بحث های گروهی است . بحث های گروهی موجب می شود که دانش آموزان استعدادها و توانایی های فردی خود را کشف کنند در ضمن 

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش عزت نفس – فروشگاه فایل infile و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان کلاس سوم راهنمایی، تحقیقات علوم رفتاری، ۷۰ (۱).

دانلود انواع مبانی نظری با موضوع عزت نفس برای نگارش فصل دوم پایان نامه ارشد روانشناسی، دانلود انواع مبانی نظری با موضوع عزت نفس برای نگارش فصل دوم پایان 

2، 61-53. اميني، ا (1390) ارتباط ابعاد شادکامي وکيفيت ورزش کردن دانش آموزان پسردبيرستاني. اولين همايش ملي شادکامي. برزو سميرا، ارسطو علي اصغر، قاسم زاده رؤيا، 

دانلود فایل WORD مبانی و چارچوب نظری ، ادبیات ، پیشینه تحقیق داخلی ، پیشینه تحقیق خارجی در مورد عزت نفس.

در مورد مفاهیم سازگاری ، ناسازگاری و سازگاری اجتماعی، تعاریف متعددی از سوی اندیشمندان، روان شناسان و جامعه-شناسان ارائه شده است. ابتدا برای روشن شدن مفهوم،