نظریه های هویت و بررسی هویت یابی در نوجوانان و جوانان
این فایل با تخفیف ویژه به مبلغ 49,500 تومان میباشد که بلافاصه بعد از پرداخت میتوانید آن را دانلود کنید. تعداد صفحات نظریه های هویت و بررسی هویت یابی در نوجوانان و جوانان 112 صفحه است. همچنین این فایل با فرمت docx قابل اجرا میباشد. برای خرید و دانلود روی دکمه زیر کلیک کنید.
تخفیف ویژه به مدت محدود فقط تا فردا جمعه 30 آبان
65
هزار تومان
50
هزار تومان
پشتیبانی: 09374433704
این پایان نامه در مورد هویت و با موضوع نظریه های هویت و بررسی هویت یابی در نوجوانان و جوانان می باشد.
این پایان نامه در مورد هویت و با موضوع نظریه های هویت و بررسی هویت یابی در نوجوانان و جوانان می باشد. در تعریف ماریس ( 67 ـ 1966 ) هویت اساس رفتارهای قابل مشاهده اجتماعی تعریف شده است وی معتقد است هویت یک ساختار خود است یک سازمان پویا و خود ساخته درونی از آرزوها ، مهارتها ، عقاید و تاریخچه فردی است . سی فرت 1991 هویت را در مقابل با فقدان نقش ، تبیین می کند و کروگر 1996 از صاحب نظران موضوع هویت معتقد است که هویت یعنی توازن میان خود و دیگران برقرار کردن و در جای دیگر آن را همچون یک مرحله در چرخه زندگی قلمداد می کند( شریفی 1385)
نظريه هاي روانشناساني نظير استانلي هال (1957)به نقل ازپور حسینی (1380)، نوجواني را سير بحران، آشفتگي و طوفان مي دانند. هرچند نظريات گوناگي تغيير در نوجواني را بيان مي كنند، ولي نظرياتي نيز اين مرحله را همچون ساير مراحل و با ويژگي هاي عادي كه تحت تأثير محيط است، قابل تغيير و تبديل مي دانند. طوفان بودن نوجواني بيشتر از تعاريف ديگر موردپسند واقع شده است، برخي از روانشناسان به تفسير و تصوير اين طوفان پرداخته و با توصيف نوع، چگونگي و علت اين طوفان، نوجواني را همچون داستاني از زندگي شهر توصيف و تشريح نموده اند (بلوجونز ، 1354به نقل از پورحسینی،1380).
چنانچه در نظريه اريكسون (1959) نيز آمده است سير هويت يابي بيشتر در مردان تشريح و توصيف شده است. بنابراين كوشش بسياري از روانشناسان و محققان متوجه روشن ساختن روش هويت يابي در بين زنان و يا تفاوت هاي اين تكامل و تحول بين دو جنس زن و مرد بوده است. به طور مثال اكانل (1975) به تفاوت سبك هاي تشكل هويت در گروه هاي مختلف زنان پرداخته است. ماساد (1981) نيز به بررسي تأثير صفات زنانه و مردانه در شكل گيري هويت مي پردازند. به غير از اختلاف بين دو جنس، مسائل ديگري نيز در هويت يابي نوجوان ملاحظه شده است. اين مسئله كه هويت داراي چه بخش هايي است و چگونه مي توان آن را مورد ارزيابي قرار داد به تحقيقات و به تكامل روش هاي مختلف اندازه گيري هويت منجر شده است. واترمن و همكاران (1974) در مطالعه اي تفاوت نوجوانان زن و مرد را در هويت هاي مختلف كه شامل شغل و ايدئولوژي است، مورد بررسي قرار مي دهند.
فهرست مطالب
مقدمه 1
اهميت شناسايي هويت 11
تعاريف هويت 12
سبكهاي هويت 14
ابعاد هويت 15
انواع هويت 16
عوامل موثر در شكل گيري هويت 34
1 ـ 1 رشد شناختي 34
1 ـ 2 نهاد خانواده 35
1 ـ 3 نهاد آموزشي 38
1 ـ 4 رفتار نوجوانان 40
1 ـ 5 گروه همسالان 42
1 ـ 6 عوامل اجتماعي فرهنگي 44
1 ـ 7 تربيت تولد و فاصله سني فرزندان در خانواده 46
1 ـ 8 تاثير رسانه ها بر شكل گيري هويت 47
جهاني شدن رسانه ها 49
مراحل شكل گيري هويت 50
بنيان هاي هويتي 50
نظريه رشد رواني اجتماعي اريكسون 52
مرحله 1 ـ رشد رواني ـ اجتماعي اقتصاد در برابر بي اعتمادي 52
مرحله 2 ـ رشد رواني ـ اجتماعي : خودگرايي و اتكا به نفس در برابر شرم و شك 52
مرحله 3 رشد رواني ـ اجتماعي ابتكار در برابر گناه 53
مرحله 4 رشد رواني ـ اجتماعي : كوشايي در برابر حقارت 53
مرحله 5 رشد رواني ـ اجتماعي : هويت دربرابر گم گشتگي 53
مرحله 6 رشد رواني ـ اجتماعي : تعلق در برابر انزوا 54
مرحله 7 : رشد رواني ـ اجتماعي : فعاليت در برابر ركود 54
مرحله 8 : رشد رواني ـ اجتماعي : يكپارچگي در برابرنااميدي 54
ديدگاه لوونيگر 55
روند هويت يابي در نوجواني و جواني 56
نظريه هاي هويت يابي 56
هويت يابي جوانان 57
وقفه هويت يابي 60
تعلق 60
پراكندگي هويت 60
انواع هويت يابي نوجوانان 61
بحران هويت 61
پيشينه تاريخي 61
شكل گيري احساس هويت 63
تاثير بحران هويت بر جوانان 64
هويت و جنسيت 66
شكل گيري هويت و جنسيت 67
دانشگاه و شكل گيري هويت دانشجويي 68
تعريف اصلاحات 68
هويت دانشگاه 68
دانشجو 68
هويت علمي دانشجو 69
شكل گيري هويت دانشگاهي 69
شكل گيري هويت و رشته هاي تحصيلي 70
نقش دانشگاه در تربيت هويت جوانان 71
سيما و محتواي دانشگاه 72
منزلت و قداست دانشگاه 73
دانشگاه جايگاه آموزش و پژوهش 73
نقش دانشگاه در حل بحرانهاي فرهنگي و اجتماعي 74
ساختار دانشگاه 74
هويت يابي در دانشگاه 76
نظرياتي در مورد زمينه شكل گيري هويت و بحران هويت جوانان و نوجوانان76
1 ـ 3 ـ 1 نظريه كورتينيز 76
2 ـ 3 ـ 1 نظريه آدافر 77
3 ـ 3 ـ 1 نظريه كوته 77
4 ـ 3 ـ 1 نظريه استانلي هال 79
5 ـ 3 ـ 1 نظريه اتورانك 79
6 ـ 3 ـ 1 نظريه بلوزا 79
7 ـ 3 ـ 1 نظريه والون 80
8 ــ 3 ـ 1نظريه اشبرانگر 80
9 ـ 3 ـ 1 نظريه مارسيا 80
10 ـ 3 ـ 1 نظريه اريكسون81
مروري بر پيشينه تحقيق 82
هويت و ارزشها 92
هويت و خلاقيت 93
پژوهشهاي تازه 94
نتيجه گيري 98
مدل نظري تحقيق 99
منابع
سوالات احتمالی شما درباره نظریه های هویت و بررسی هویت یابی در نوجوانان و جوانان
چطور میتونم فایل نظریه های هویت و بررسی هویت یابی در نوجوانان و جوانان رو دریافت کنم؟
برای خرید و دانلود این فایل میتونید دکمه سبز رنگ خرید و دانلود فوری کلیک کنید و بلافاصله بعد از پرداخت، لینک دانلود نظریه های هویت و بررسی هویت یابی در نوجوانان و جوانان براتون نمایش داده میشه و میتونید فایل رو دانلود کنید.
این فایل چطوری به دست من میرسه؟
بعد از خرید به صورت اتوماتیک، لینک دانلود فایل نظریه های هویت و بررسی هویت یابی در نوجوانان و جوانان برای شما نمایش داده میشه و میتونید دانلود و استفاده کنید.
قیمت نظریه های هویت و بررسی هویت یابی در نوجوانان و جوانان چقدر هست؟
در حال حاضر قیمت این فایل با تخفیف ویژه 50 هزار تومان هست.
چطور میتونم با پشتیبانی سایت در ارتباط باشم؟
از طریق شماره 09374433704 میتونید با پشتیبانی سایت در ارتباط باشید.
برچسب ها:
by محمودي سيروس — يکي از مسائل مهم دوران نوجواني و جواني، مسئله هويت يابي است و يکي از مهمترين انواع هويت، هويت ملّي است. گستردگي پژوهش هاي انجام شده در اين حوزه، ضرورت بررسي
نظریه های هویت و بررسی هویت یابی در نوجوانان و جوانان. کلمات کلیدی : هویت و ابعاد آن نظریه های هویت مولفه های هویت پایان نامه انواع هویت نظریه هویت اریکسون
در مسیر تدیجی شکل گیری هویت چهار حالت به وجود میآید. 1- کسب هویت: فرد به راحتی گزینههای مختلف را بررسی میکند و سپس یکی از آنها را برای خود برمیگزیند.
Ordibehesht 12, 1400 AP — مسئله هويت يابي در جوانان همواره يکي از مهم ترين مباحثي بوده که اذهان و فرآيند هويت يابي از دوره هاي نوجواني به بعد بررسي و شناخته شود.
پیام متن:هویت، همان شناخت صحیح از ویژگی های خویش و درک درست از (حشر: 19)شناخت نفس، یکی دیگر از راه های هویت یابی است. (مائده: 105)پیام متن:از دیدگاه قرآن،
by ایروانی · 2009 — ﺷﻨﺎﺳﺎن از ﺑﺤﺮان ﻫﻮﯾﺖ ﻓﺮد و ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺗﻌﺮﯾﻒ. ﻫﺎي. ﻣﺘﻔﺎوﺗﯽ اراﺋﻪ داده. اﻧـﺪ . ﺑـﺮاي. ﻣﺜﺎل. « ﻋﺪم ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ ﻧﻮﺟﻮان. » در ﺷﮑﻞ دادن ﺑﻪ ﻫﻮﯾﺖ ﻓﺮدي ﺧﻮد،. اﻋﻢ از اﯾﻦ.
by حسینی · 2019 — های داستانی نوجوانان را از حیث ابعاد هویت. یابی و به تفکیک. تألیف و ترجمه بررسی نماید. یکی دیگر از اهداف این پژوهش آن است که از میان داستان. های بررسی شده،
بررسی و مقایسه سبک های هویت و عوامل مرتبط با آن در دانش آموزان نوجوان شاهد. نویسنده: نظام هاشمی سید عباس رضوی. منبع: روانشناسی تربیتی دوره جدید سال چهارم
هویت و ابعاد آن نظریه های هویت مولفه های هویت پایان نامه انواع هویت نظریه هویت اریکسون نظریات شکل گیری هویت هویت یابی در نوجوانان و جوانان
بررسی. تأثیر. سه عامل نقش همساالن،. رسانه و عملكرد مدرسه بر هویت نوجوانان است. یابی است، عالوه بر دیدن شباهت های کارآموزی شغلی که نوجوانان و جوانان.
Bahman 28, 1393 AP — تنها از این طریق احساسی کامل از چیستی خود در نوجوان پدید می آید. بدین ترتیب از دیدگاه اریکسون هویت از امتزاج خودپنداره های خصوصی و اجتماعی
Ordibehesht 15, 1401 AP — اﯾﻦ ﭘﺎﯾﺎن ﻧﺎﻣﻪ در ﻣﻮرد ﻫﻮﯾﺖ و ﺑﺎ ﻣﻮﺿﻮع ﺑﺮرﺳﯽ ﻧﻈﺮﯾﺎت ﺷﮑﻞ ﮔﯿﺮی ﻫﻮﯾﺖ و ﺑﺤﺮان ﻫﻮﯾﺖ در. ﻧﻮﺟﻮاﻧﺎن و ﺟﻮاﻧﺎن ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ. ﺑﻪ ﻋﻘﯿﺪه ﻣﺎرﺳﯿﺎ زﻣﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﻫﻮﯾﺖ
هویت و ابعاد آن نظریه های هویت مولفه های هویت پایان نامه انواع هویت نظریه هویت اریکسون نظریات شکل گیری هویت هویت یابی در نوجوانان و جوانان
Azar 6, 1389 AP — اصطلاح «بحران هويّت» اولين بار توسط يكي از نظريهپردازان روانشناس به نام اريك اريكسون (Erik Erikson) آلماني در كتاب هويّت، جوانان و بحران در
گرفتن فعاليت هاي. فوق ﺑرنامه جهت كمك ﺑه. هويت ياﺑ. ي آسان دانش. آموزان پيشنهاد مي گردد. واژه گان. كليدي: هويت، هويت ياﺑي،. دانش آموز. دﺑيرستاني. ، نوجوان.
by محمودی · 2018 — یکی از مسائل مهم دوران نوجوانی و جوانی، مسئله هویت یابی است و یکی از مهمترین انواع هویت، هویت ملّی است.گستردگی پژوهش های انجام شده در این حوزه، ضرورت بررسی
بر همین اساس اریکسون شکلگیری هویت را یکی از تکالیف اساسی و مهم خاص دوره نوجوانی میداند؛ محققان بسیاری سعی بر آن داشتند تا به بررسی دقیق این سازه مهم بپردازند.
by M Erikson — ﻫـﺎي. ﻢ اﺳﺖ. ﻫﻨﺠﺎري. ﺖ ﻛـﻪ. ﮔـﺬارد. ﺖ. ﻳـﺎﺑﻲ ﺖ ﻫﻮﻳﺖ ﻣﺎرﺳﻴﺎ، ﻧﻈﺮﻳﻪ ﻫﺎ ﺑﻪ ﺑﺮرﺳﻲ وﺿﻌﻴﺖ ﻫﻮﻳـﺖ در ﻧﻮﺟﻮاﻧـﺎن و ﺟﻮاﻧـﺎن و ﻧﻴـﺰ.
by نوروزپور · 2015 — ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﻧﻘﺶ ﻣﻬﻢ ﻫﻮﯾﺖ. ﯾﺎﺑﯽ در ﻧﻮﺟﻮاﻧﯽ و ﻣﺸﮑﻼﺗﯽ ﮐﻪ ﻣﺘﻌﺎﻗﺐ اﯾﻦ. ﻣﺮﺣﻠﻪ ﺻﻮرت ﻣﯽ. ﮔﯿﺮد ﮐﻪ ﻣﯽ. ﺗﻮاﻧﺪ زﻣﯿﻨﻪ. ﺳﺎز آﺳﯿﺐ. ﺷﻨﺎﺳﯽ رواﻧﯽ در ﻣﺮاﺣﻞ. ﺑﻌﺪي رﺷﺪ ﮔﺮدد،.
مرحلهی هویت یابی در مقابل سردرگمی نقش، به عنوان هستهی اصلی نظریهی اریکسون در بر طبق نظریة اریکسون (1968) این نوجوانان در حل بحرانهای تحولی خود ناموفق