ماهیت راهبردهای یادگیری شناختی و بررسی انواع آن
این فایل با تخفیف ویژه به مبلغ 48,000 تومان میباشد که بلافاصه بعد از پرداخت میتوانید آن را دانلود کنید. تعداد صفحات ماهیت راهبردهای یادگیری شناختی و بررسی انواع آن 47 صفحه است. همچنین این فایل با فرمت docx قابل اجرا میباشد. برای خرید و دانلود روی دکمه زیر کلیک کنید.
تخفیف ویژه به مدت محدود فقط تا فردا جمعه 30 آبان
63
هزار تومان
48
هزار تومان
پشتیبانی: 09374433704
هدف از این تحقیق پایان نامه تشریح ماهیت راهبردهای یادگیری شناختی و بررسی انواع آن می باشد.
هدف از این تحقیق پایان نامه تشریح ماهیت راهبردهای یادگیری شناختی و بررسی انواع آن می باشد. راهبردهای شناختی اقداماتی هستند که ما به آنها کمک آنها اطلاعات تازه را برای پیوند دادن و ترکیب کردن با اطلاعات قبلا آموخته شده و ذخیره سازی آنها در حافظه دراز مدت آماده می کنیم (سیف، 1390).
پروکاپ (2009) راهبردهای شناختی را به عنوان روشی که در آن اطلاعات زبانی پردازش می شود، تعریف کرده است. که این راهبردها باعث تقویت فرایند تفکر می شود و برای دست یابی به اهداف شناختی مانند درک کردن و حفظ کردن اطلاعات کمک کننده است. و همچنین به کد گذاری و بازیابی اطلاعات نیز کمک می کند(نقل از هوشمند جا، جوانمرد و مرعشی، 1393).راهبردهاي شناختي را از مناظر مختلف مورد توجه قراردادهاند پارك (1995) به دو طبقه از راهبردهاي شناختي اشاره كرد.
1ـ راهبردهايي كه اثربخشي نيرومندي دارند. 2ـ راهبردايي كه اثربخشي ضعيفي دارند. راهبردهايي كه اثربخشي آنها بالاست، خلاصهسازيها، يادداشتبرداري ها، روش كلمه كليد، سرنخ ها، روش مكان ها و سازماندهندههاي پيشرفته را در برميگيرند. راهبردهايي كه اثربخشي پايين دارند، راهبردهاي خط كشيدن و نقشههاي مفهومي را در برميگيرند.
واله و همکاران(2009) راهبردهاي شناختي كه براي پردازش اطلاعات مورد استفاده واقع ميشوند را در سه دسته خلاصه ميكنند: 1ـ تكرار يا مرور ويژه تكاليف ساده و پيچيده 2ـ بسط ويژه تكاليف ساده و پيچيده 3ـ سازماندهي ويژه تكاليف ساده و پيچيده. اين سه راهبرد در يادگيري اطلاعات جديد و راهبرد بسط به منظور برقراري ارتباط بيروني بين اطلاعات جديد با دانش قبلي به صورتي كه مطالب جديد جذب دانش پيشين در حافظه بلندمدت گردند، مورد استفاده واقع ميشوند .
فهرست مطالب
تعریف نظری و مفهومی راهبردهای یادگیری شناختی
تعریف عملیاتی راهبردهای یادگیری شناختی
فصل دوم پایان نامه : چارچوب نظری و پیشینه پژوهش راهبردهای یادگیری شناختی
2ـ3ـ راهبردهاي يادگيري
2-3- 1- راهبردهاي شناختي
2-3-1-1- راهبردهاي تكرار يا مرور
2ـ3ـ1ـ2 ـ راهبرد بسط و گسترش معنايي
2ـ3ـ1ـ 3ـ راهبرد سازماندهي
2-3-3- تفاوتهاي جنسيتی در استفاده از راهبردهای یادگیری
2ـ3ـ 4ـ رشد و راهبردهاي يادگيري
2ـ5 ـ پيشينه پژوهشی تحقيق
2- 5 -1-1- پژوهشهاي صورت گرفته خارجي
2- 5 -1-2- پژوهشهاي صورت گرفته داخلی
2 ـ5 ـ 2ـ راهبردهای شناختی و فراشناختی
2 ـ5 ـ 2ـ1 ـ پژوهش های صورت گرفته خارجی
2 ـ2 ـ 2ـ2 ـ پژوهش های صورت گرفته داخلی
2-6- نتیجه گیری
منابع
سوالات احتمالی شما درباره ماهیت راهبردهای یادگیری شناختی و بررسی انواع آن
چطور میتونم فایل ماهیت راهبردهای یادگیری شناختی و بررسی انواع آن رو دریافت کنم؟
برای خرید و دانلود این فایل میتونید دکمه سبز رنگ خرید و دانلود فوری کلیک کنید و بلافاصله بعد از پرداخت، لینک دانلود ماهیت راهبردهای یادگیری شناختی و بررسی انواع آن براتون نمایش داده میشه و میتونید فایل رو دانلود کنید.
این فایل چطوری به دست من میرسه؟
بعد از خرید به صورت اتوماتیک، لینک دانلود فایل ماهیت راهبردهای یادگیری شناختی و بررسی انواع آن برای شما نمایش داده میشه و میتونید دانلود و استفاده کنید.
قیمت ماهیت راهبردهای یادگیری شناختی و بررسی انواع آن چقدر هست؟
در حال حاضر قیمت این فایل با تخفیف ویژه 48 هزار تومان هست.
چطور میتونم با پشتیبانی سایت در ارتباط باشم؟
از طریق شماره 09374433704 میتونید با پشتیبانی سایت در ارتباط باشید.
برچسب ها:
ماهیت راهبردهای یادگیری شناختی و بررسی انواع آن. کلمات کلیدی : راهبردهای شناختی چیست راهبردهای شناختی تنظیم هیجانی اثربخشی راهبردهای شناختی
راﻫﺒﺮدﻫﺎی ﯾﺎدﮔﯿﺮی (ﺷﻨﺎﺧﺘﯽ و ﻓﺮاﺷﻨﺎﺧﺘﯽ). ﺗﻌﺮﯾﻒ راﻫﺒﺮدﻫﺎی ﯾﺎدﮔﯿﺮی ﻓﺮاﺷﻨﺎﺧﺘﯽ. ﺑﺮرﺳﯽ اﻧﻮاع راﻫﺒﺮدﻫﺎی ﯾﺎدﮔﯿﺮی ﻓﺮاﺷﻨﺎﺧﺘﯽ. ﻫﺪف از اﯾﻦ ﺗﺤﻘﯿﻖ ﭘﺎﯾﺎن ﻧﺎﻣﻪ ﺗﺸﺮﯾﺢ ﻣﺎﻫﯿﺖ
Dey 13, 1400 AP — هدف از این تحقیق پایان نامه تشریح ماهیت راهبردهای یادگیری شناختی و بررسی انواع آن می باشد. مشخصات فایل. تعداد صفحات, 47. حجم, 87/272 کیلوبایت.
چنانچه بنابر نقل استفان، گری، (2009) از دمبو (1994) بین این دو راهبرد ها تفاوت های زیادی وجود دارد: برحسب نظام خبرپردازي، راهبردهاي شناختي به ما كمك ميكنند تا
by B Karami · 2013 · Cited by 27 — اﯾﻦ ﭘﮋوﻫﺶ ﺑﺎ ﻫﺪف ﺑﺮرﺳﯽ اﺛﺮﺑﺨﺸﯽ آﻣﻮزش راﻫﺒﺮدﻫﺎي ﺷﻨﺎﺧﺘﯽ و ﻓﺮاﺷﻨﺎﺧﺘﯽ ﺑﺮ ﺧﻼﺻﻪ ﺑﺎ ﻣﻔﻬﻮم ﯾﺎدﮔﯿﺮي، اﻧﻮاع ﺣﺎﻓﻈـﻪ و ﺳـﺎﺧﺘﺎر آن و ﻋﻠـﻞ ﻓﺮاﻣﻮﺷـﯽ آﺷـﻨﺎ ﺷـﺪﻧﺪ.
by سلیماننژاد · 2013 — در اﻳﻦ ﭘﮋوﻫﺶ ﺗﺎﺛﻴﺮ ﺗﻌﺎﻣﻠﻲ آﻣﻮزش راﻫﺒﺮدﻫﺎي ﻳﺎدﮔﻴﺮي ﺧﻮدﺗﻨﻈﻴﻤﻲ و ﺳﺒﻚ. ﻫﺎي. ﺷﻨﺎﺧﺘﻲ اﺣﻲ و ﺗﺪوﻳﻦ اﺑﺰارﻫﺎي ﻣﺤﻘﻖ ﺳﺎﺧﺘﻪ، ﻧﺘﺎﻳﺞ ﺑﺮرﺳﻲ اﻧﻮاع رواﻳﻲ (. رواﻳﻲ ﻣﺤﺘﻮا.
by شهری · 2017 — راهبردهای شناختی، عمل یادگیری را تسهیل می کنند در حالی که راهبردهای عوامل و راهبردهای یادگیری مرتبط با تکلیف دارند و «تنظیم فراشناختی» که به انواع اعمال
هدف این مطالعه مقایسه اثربخشی آموزش راهبردهای شناختی بر یادگیری و یادداری دروس تاریخ، علوم تجربی و زبان انگلیسی با ماهیت های حفظی، درکی و کلامی بوده.
by N Saeid · 2013 · Cited by 23 — ﺑﺮرﺳﯽ ﺗﺎﺛﯿﺮ آﻣﻮزش راﻫﺒﺮدﻫﺎي ﺷﻨﺎﺧﺘﯽ، ﻓﺮاﺷﻨﺎﺧﺘﯽ ﺑﺮ ﺗﻘﻮﯾﺖ اﯾﻦ راﻫﺒﺮدﻫﺎ، اﻟﮕﻮي اوﻟﯿﻪ ﯾﺎدﮔﯿﺮي ﺧﻮدراﻫﺒﺮ، در ﻣﺎﻫﯿﺖ و ﺗﻮﺻﯿﻒ ﯾﺎدﮔﯿﺮﻧﺪﮔﺎن ﺑﺮاي دﺳﺘﯿﺎﺑﯽ ﺑﻪ اﻫﺪاف
by قلاوندی · 2013 — هدف پژوهش حاضر، بررسی رابطه راهبردهای شناختی و فراشناختی یادگیری با عملکرد تحصیلی اصطلاح راهبردهای یادگیری به انواع زیادی از اعمال ارادی و آگاهانه اطلاق
این رویکرد در تقابل با نظریههای یادگیری قرار میگیرد که محیط بیرونی را علت اساسی رفتار بهشمار میآورند. اصولاً دیدگاه شناختی به افکار و شیوههای حل مسئله
by نریمانی · 2015 — این نوع یادگیری ترکیبی از مهارتهای شناختی و فراشناختی از قبیل راهبردهای برنامهریزی و سازماندهی برای یادگیری، تنظیم اهداف، خودکنترلی، خود ارزشیابی و مدیریت
by H Masoumi Jahandizi · 2020 · Cited by 3 — بررسی وضعیت راهبردهای خودتنظیمی یادگیری در دانشجویان پزشکی و پرستاری ماهیت. تحصیلی. و. توانایی. استفاده. از. راهبردهای. شناختی. و. فراشناختی.
Bahman 26, 1399 AP — فلاول راهبردهای یادگیری را به راهبردهای شناختی و فراشناختی تقسیم می یادگیری معنادار، و فرادانش، یا یادگیری دربارۀ ماهیت دانش می داند.
راﻫﺒﺮدﻫﺎي ﻳﺎدﮔﻴﺮي. 75 ﻳﺎدﮔﻴﺮي. و. ﺗﺠﺮﺑﻪ. ﺑﻮده. اﺳﺖ . ﺗﺎرﻳﺨﭽﻪ. ﺑﺮرﺳﻲ. ﻳﺎدﮔﻴﺮي ﺷﻨﺎﺧﺘﻲ. دﺳﺖ. ﻳﺎﺑﻨﺪ. و. از. راﻫﺒﺮدﻫﺎي. ﻓﺮآﺷﻨﺎﺧﺘﻲ. ﻛﻪ ﺷـﺎﻣﻞ.
Ordibehesht 22, 1401 AP — به گفته سیف (1390)، اسلاوین (2006) راهبردهاي يادگيري را به راهبردهاي شناختي و فراشناختي تقسيم ميكند (راهبردهای یادگیری شناختی و فراشناختی) و
by صبوری خسروشاهی · 2010 — یادگیرندگان، معلمان و والدین شبکهای هستند که برای یادگیری، کلاس درس را شکل میدهند. کلاسها نیز شبکهای هستند که یادگیری در مدرسه را شکل خواهند داد و مدارس و