بررسی انواع راهبردهای یادگیری و تفاوت جنسیتی در استفاده از آنها

بررسی انواع راهبردهای یادگیری و تفاوت جنسیتی در استفاده از آنها

این فایل با تخفیف ویژه به مبلغ 40,500 تومان می‌باشد که بلافاصه بعد از پرداخت میتوانید آن را دانلود کنید. تعداد صفحات بررسی انواع راهبردهای یادگیری و تفاوت جنسیتی در استفاده از آنها 58 صفحه است. همچنین این فایل با فرمت docx قابل اجرا می‌باشد. برای خرید و دانلود روی دکمه زیر کلیک کنید.

تخفیف ویژه به مدت محدود فقط تا فردا جمعه 30 آبان


53 هزار تومان 41 هزار تومان

پشتیبانی: 09374433704


 هدف از این پایان نامه بررسی انواع راهبردهای یادگیری (راهبردهای یادگیری شناختی و فراشناختی) و تفاوت جنسیتی در استفاده از آنها می باشد.

 هدف از این پایان نامه بررسی انواع راهبردهای یادگیری و تفاوت جنسیتی در استفاده از آنها می باشد. به گفته سیف (1390)، اسلاوین (2006) راهبردهاي يادگيري را به راهبردهاي شناختي و فراشناختي تقسيم مي‌كند (راهبردهای یادگیری شناختی و فراشناختی) و معتقد است كه راهبردهاي شناختي براي تسهيل يادگيري و تكميل تكاليف به كار مي‌رود در حالي كه راهبردهاي فراشناختي به منظور بازبيني اين پيشرفت مورد استفاده قرار مي‌گيرند. به عبارت ديگر راهبردهاي شناختي براي پيشرفت و دستيابي به اهداف شناختي استفاده مي‌شوند و راهبردهاي فراشناختي جهت نظارت بر اين فرايندها به كار گرفته مي‌شوند.

 

 

 


  تحقيقات نشان مي‌دهد كه دختران ممكن است از پسران هم سن خود در استفاده از راهبردهاي مطالعه و يادگيري كفايت بيشتري از خود نشان ‌دهند. كاكاس و واترز  (1986) نشان داده‌اند كه تفاوت هاي ثابت جنسيتي وجود دارد. شواهد موجود نشان مي‌دهد كه در دختران، راهبردهاي يادگيري سريعتر از پسران پرورش مي‌يابد. علت اين اختلاف سرعت آشكار نيست، ولي ممكن است به بلوغ جسماني ـ شناختي، پيشرفت در مدرسه يا عوامل ديگر مربوط باشد. از آنجايي كه تعداد معدودي از تحقيقات حافظه و يادگيري به صورت منظم به تفاوت هاي محتمل جنسيتي پرداخته‌اند، تحقيقاتي كه تفاوت جنسيتي را گزارش مي‌دهند بايد با احتياط تفسير شوند (فیضی پور و زینالی، 1390).

 

 

 


راهبردها، عملياتي هستند فراتر از فرايندهايي كه نتيجه طبيعي انجام فعاليتي مي‌باشند. بنابراين ورق زدن صفحات و يا نگاه كردن به يك متن به عنوان يك راهبرد مطالعه، شرايط لازم را ندارند. اكثر راهبردهاي مختص به هدف، مربوط به حيطه خاصي است. براي مثال راهبردهاي حفظ كردن، شامل تكرار مطالبي است كه ياد گرفته مي‌شوند، گروه بندي مطالب قابل سازمان‌دهي به خوشه‌هايي كه به علت روابط معنايي با هم تناسب دارند و ايجاد رابطه بين عناصر جداگانه و در نتيجه افزايش قابليت يادگرفتن آنها مي‌باشد. راهبردهاي درك مطلب عبارتند از: يادداشت‌برداري، خلاصه كردن، خط كشيدن زير مطالب و جواب دادن به سؤالات مربوط به متن. همچنين تعدادي از راهبرهاي مختص به هدف براي ايجاد راه‌حل هاي مسائل وجود دارد. براي مثال، هنگامي كه اطلاعات فرد در مورد حيطه‌هايي كم است، استدلال از طريق تشابه آن حيطه‌ با حيطه‌هاي ديگري كه برايش شناخته شده است مفيد مي‌باشد. به طور خلاصه راهبردهاي مختص به هدف زيادي وجود دارد كه استفاده‌كنندگان راهبردها مي‌توانند براي انواع مختلف حيطه‌هاي محتوايي از فعاليت هاي شناختي مدرسه گرفته مانند حل مسئله رياضي تا مسلط شدن بر فعاليت هاي فيزيكي مانند مهارت ها و توالي هاي حركتي پيچيده اعمال كنند.

 

 

 

 


فهرست مطالب

تعریف کامل و جامع از راهبردهاي يادگيري

2-3- 1- راهبردهاي شناختي  
2-3-1-1- راهبرد‌هاي تكرار يا مرور 
2ـ3ـ1ـ2 ـ راهبرد بسط و گسترش معنايي
2ـ3ـ1ـ 3ـ  راهبرد سازمان‌دهي
2ـ3 ـ2 ـ راهبردهاي فراشناختي
2-3-2-1- راهبردهاي برنامه‌ريزي
2-3-2-2-راهبردهاي نظارت و  ارزشيابي
2-3-2-3- راهبردهای نظم دهی 
2-3-3- تفاوت‌هاي جنسيتی در استفاده از راهبردهای یادگیری
2ـ3ـ 4ـ رشد  و  راهبردهاي يادگيري    49

2ـ5 ـ پيشينه پژوهشی تحقيق
2- 5 -1-1- پژوهش‌هاي صورت گرفته خارجي
2- 5 -1-2- پژوهش‌هاي صورت گرفته داخلی
2 ـ5 ـ 2ـ راهبردهای شناختی و فراشناختی
2 ـ5 ـ 2ـ1 ـ پژوهش های صورت گرفته خارجی
2 ـ2 ـ 2ـ2 ـ پژوهش های صورت گرفته داخلی
2-6- نتیجه گیری


منابع    
 


سوالات احتمالی شما درباره بررسی انواع راهبردهای یادگیری و تفاوت جنسیتی در استفاده از آنها


چطور میتونم فایل بررسی انواع راهبردهای یادگیری و تفاوت جنسیتی در استفاده از آنها رو دریافت کنم؟

برای خرید و دانلود این فایل میتونید دکمه سبز رنگ خرید و دانلود فوری کلیک کنید و بلافاصله بعد از پرداخت، لینک دانلود بررسی انواع راهبردهای یادگیری و تفاوت جنسیتی در استفاده از آنها براتون نمایش داده میشه و میتونید فایل رو دانلود کنید.

این فایل چطوری به دست من میرسه؟

بعد از خرید به صورت اتوماتیک، لینک دانلود فایل بررسی انواع راهبردهای یادگیری و تفاوت جنسیتی در استفاده از آنها برای شما نمایش داده میشه و میتونید دانلود و استفاده کنید.

قیمت بررسی انواع راهبردهای یادگیری و تفاوت جنسیتی در استفاده از آنها چقدر هست؟

در حال حاضر قیمت این فایل با تخفیف ویژه 41 هزار تومان هست.

چطور میتونم با پشتیبانی سایت در ارتباط باشم؟

از طریق شماره 09374433704 میتونید با پشتیبانی سایت در ارتباط باشید.

برچسب ها:



Esfand 28, 1400 AP — هدف از این پایان نامه بررسی انواع راهبردهای یادگیری و تفاوت جنسیتی در استفاده از آنها می باشد. به گفته سیف (1390)، اسلاوین (2006) راهبردهای 

هدف از این پایان نامه بررسی انواع راهبردهای یادگیری و تفاوت جنسیتی در استفاده از آنها می باشد. به گفته سیف (1390)، اسلاوین (2006) راهبردهاي يادگيري را به 

راﻫﺒﺮدﻫﺎی ﻓﺮاﺷﻨﺎﺧﺘﯽ در ﯾﺎدﮔﯿﺮی. راﻫﺒﺮدﻫﺎی ﯾﺎدﮔﯿﺮی ﺷﻨﺎﺧﺘﯽ و ﻓﺮاﺷﻨﺎﺧﺘﯽ. ﻫﺪف از اﯾﻦ ﭘﺎﯾﺎن ﻧﺎﻣﻪ ﺑﺮرﺳﯽ اﻧﻮاع راﻫﺒﺮدﻫﺎی ﯾﺎدﮔﯿﺮی و ﺗﻔﺎوت ﺟﻨﺴﯿﺘﯽ در اﺳﺘﻔﺎده از آﻧﻬﺎ 

این صفحه از سایت file.boldping.ir به معرفی موارد مشابه با بررسی انواع راهبردهای یادگیری و تفاوت جنسیتی در استفاده از آنها با کد 2490 اختصاص دارد.

چکیده. "هدف پژوهش حاضر تعیین وضعیت اسناد علّی و راهبردهای یادگیری در دانشجویان تبریز و نیز رابطه آنها با متغیرهای هوش، خلاقیت، جنسیت و رشته تحصیلی بوده است.

by ندائی · 2014 — همچنین مقایسه میانگین نمرات زنان و مردان تفاوت معناداری را در راهبرد پرت بررسی تفاوت‌های جنسیتی در راهبردهای مقابله‌ای در سازگاری زناشویی و مقایسه آن در 

بررسی انواع راهبردهای یادگیری و تفاوت جنسیتی در استفاده از آنها دانلود هدف از این پایان نامه بررسی انواع راهبردهای یادگیری و تفاوت جنسیتی در استفاده از آنها 

by صبوری خسروشاهی · 2010 — پژوهش حاضر به‌روش کتابخانه‌ای و با استفاده از آرا و نظریات دانشمندان در زمینه آموزش و پرورش و جهانی شدن انجام شده است. نتایج تحقیقات به‌دست آمده در مورد 

استفاده از پیوســتار و رويكرد انتقادی جايگاه آموزش هوشیار به جنسیت تبیین شده با بررسی اسناد صورت گرفته و بنابر تفاوتهای نگرشی جنسیتی ياد شده، می توان دو 

by S Farzin · 2018 — استفاده. نمی. کنند؛. می. توان. راهبردهای. یادگیری. را. به آن تفاوت معنادار وجود دارد؛ اما ب بسیار اندکی به بررسی رابطه جنسیت یا رشته تحصیلی و.

البته پیشنهاد می کنیم که موارد مشابه را نیز چک کنید. موارد مشابه با بررسی انواع راهبردهای یادگیری و تفاوت جنسیتی در استفاده از آنها. راهبردهای یادگیری خودتنظیمی 

by نیک پی · 2016 — این پژوهش با هدف بررسی تأثیر آموزش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی (شناختی و از راهبردهای فراشناختی بیشتر استفاده کنند، جهت‌گیری هدف یادگیری آنها افزایش 

by گودرز ناصری · 2018 — در واقع خودناتوان‌سازی، راهبردی پیشگیرانه است که در آن فرد خودناتوان‌ساز در ظرف یاداندوخته‌های فردی و در نهایت استفاده از راهبردهای یادگیری متنوع‌تر و 

by حسنی زنگبار · 2017 — برای هر دو گروه پرسشنامه اضطراب بک و آزمون یادگیری درس ریاضی اجرا شد و بعد از آن فقط برای گروه آزمایش 8 جلسه کلاس‌های راهبردهای یادگیری خود تنظیمی اجرا شد و 

by F Hemmati · 2018 · Cited by 4 — تغییرات تفاوت. های. جنسیّت. ی را براساس. مؤلفه. های. مختلف. توانایی. های کالم ازجمله. روانی. کال. م،. نوشتار. و حتی استفاده از راهبردهای یادگیری زبان. بررسی.

به گفته سیف (1390)، اسلاوین (2006) راهبردهاي يادگيري را به راهبردهاي شناختي و فراشناختي تقسيم مي‌كند (راهبردهای یادگیری شناختی و فراشناختی) و معتقد است كه 

بررسی شیوه های اسناد علی و راهبردهای یادگیری در دانشجویان و رابطه آنها با هوش، خلاقیت، جنسیت و رشته تحصیلی. نویسنده: ساکن آذری، رعنا؛ تاج الدینی، پرویز؛ 

by Y Safari · 2012 — دانش آموزان با توجه به جنسیت و ناحیه آموزشی، تفاوت معنادار وجود داشت. برنامة مطالعه« ، »راهبردهاي يادگیري« و» نظارت بر مؤثر بودن راهبردهاي مورد استفاده«.